Vilken router/modem till tele2 ADSL?

Permalänk

Vilken router/modem till tele2 ADSL?

Har haft tele2's 8mbit adsl i några år nu och mitt modem/router (samma i ett) börjar bete sig konstigt. När jag använder steam's server browsers så är det precis som om routern överbelastas och mitt internet är nere i några minuter.

Så, vilket modem/router tycker ni jag ska köpa? Bryr mig inte om trödlöst krafs, och vill helst ha måde modem och router i samma.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Jag hade tvärtom rått dig till att separera dom, av följande två anledningar:

1. Du får betydligt bättre router, som troligen är det du upplever problem med.
2. Ifall åskan skulle slå ner i närheten och ta sig in via telefonledningen så kan (det billigare) modemet ta smällen och skona routern.

Jag hade rekommenderat en linksys(by cisco)-router som du sedan lägger in dd-WRT-firmware på.
Kör själv med WRT320N, helt underbart.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Testade att öppna steam-servers på en annan dator och där crashar inte mitt internet alls. Kan det vara mitt närverkskort som får routern att starta om?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder