Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

ett nätverks kort från netgear. TOTAL jävla skit. såfortast man inte aktivt använde internet så gick kort helvetet ner i nått slags vilo läga som ej gick att fixa då förutom att trycka på "reparera". slutade med att jag satte världens största fil på nedladning med typ 1kb/s

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Nån a4tech skit som bara hade WSAD delen av tangentbordet, använde den i 1 sekund innan jag insåg att jag var helt efterbliven.

På sätt å vis, en mac mini jag köpte väldigt nydligen. Hade tänkt använda den myckt mer än vad jag gör, så den gör inte så mkt i dagsläget. Blir nog en fin HTPC någon dag. Iofs gillar jag den för lan (då den är liten), men det var inte värt 5500.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

neon-slinga som man kopplade till USB... Tjöt så förfärligt av nån anledning, slutade med att den fick möta hammaren.

Permalänk

En Acer laptop.

Permalänk
Medlem

Det sämsta jag köpt är en dator ifrån Inet. Plockade ihop delar sen så testade jag deras monteringsservice..oj oj oj.
Allt funkade perfekt i fyra månader sen bröt helvetet lös. Blåskärm efter blåskärm visade sig att agget var sönder. Lämnade in den och dom bytte det på två veckor fick tillbaks den och samma skit första gången den starta. Så har lämnat in den två gånger igen efter det med trasiga minnen. Så nu har jag tagit saken i egna händer och bytt ut det mesta och det funkar perfekt. Inte värt 750:-

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

datorskärmen EW2730 sämsta skärmen någonsin sjukt mycket ghosting

Permalänk

iphone

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Ett Razer Lycosa (tangentbord) är mitt sämsta köp någonsin.
Touch-panelen låste sig och random tangenter slutar fungera (hände flera gånger om dagen)
Varje gång fick man krypa ner bakom skrivbordet och koppla ur och in tangentbordssladden igen.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S2 LTE.. Första som hände är att kameran gick sönder,, Sen så tappar den mottagningen hela tiden!
Skulle väntat 1-2veckor till och köpt S3an..

/H

Permalänk
Medlem

Köpte en MiniDisc-spelare utan inspelningsmöjlighet på Teneriffa när jag var ung och dum..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Razer lycoza tangentbord
Aldrig mer razer

Du måste ha fått en måndagsexemplar eller något, eller varför gillade du det inte ? jag har ett som är 2 år gammalt nu. Inget är fel på det och sköna knappar osv

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Måste ha varit min gamla Sony Ericsson w960. Den hade nog mer tid som trasig än hel och den hade den sämsta designen så man fick byta nästan hela mobilen när något litet gick sönder.

Permalänk
Medlem

Ett 3870x2 från Asus...snacka om dålig överklockningsförmåga (blåskärm efter 10mhz ökad frekvens) och ingen som helst fläktstyrning.

Köpte för en månad sedan 2st 670 (sign) varav ena dog efter 4 dagar utan att man ens hunnit överklocka själv.

Att kortet gått sönder gör mig inte så mkt men vad som suger stort är den obefintliga tillgången på ett!

Permalänk
Avstängd

En acer skit laptop från El giganten.. Så fort man startade den så crasha windows (samma dag som man köpte den) och efter 3 utflykter till servicestället på 1,5 månad så lämnade jag in den i utbyte mot en Packard Bell som håller än idag, två och ett halvt år efter.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Logitech-högtalare i samband med en ny dator för en hel del år sedan.
Förutom att ljudet var kasst så efter någon dag så glappade det och de slutade funka helt har jag för mig.
Bytte in dem mot ett par Creative som varit bland de bästa köpen jag gjort hehe.

Permalänk

Mitt Steelseries 7H. Värdelös skit som började glappa efter 1 månad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Avstängd

Antec 902, jobbigt chassi.

Permalänk
Medlem

Alla spel som jag knappt spelar!

Permalänk

allt från denver, samsung och quantum. antingen har det börjat brinna eller så har det exploderat :/

Visa signatur

Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol

Permalänk

Vit 13" Macbook 2010. Satt en c2d i som gick upp i över 90c så fort något rörde sig på skärmen. Upplösningen var hemsk. Plasten under smälte och lossnade, plasten på skalen sprack vid gångjärnen vid skärmen, och vid laddar-uttaget. (Alla i skolan hade varsin, det hände på 9/10 datorer, så det var inget fel bara på min).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

En HP Laptop, överhettad skit.

DETTA

Permalänk
Rekordmedlem

Risgrynsgröt som måste ha förvarats varmt i nånstans tidigare i kedjan så den surnat, otroligt äcklig smak som satt kvar i munnen länge.
Vad det gäller datordelar så är jag mest besviken på de produkter där tillverkarna inte gör nya drivrutiner till fullt fungerande hårdvara när det kommer nya os, om de själva är så arroganta att de inte orkar med det så släpp specarna som public domain, man ska inte behöva köpa ny hårdvara och belasta miljön i onödan pga att tex skrivare, scanner ljudkort och ratt inte fungerar, mycket dålig stil av tillverkare och ett stort miljösvineri.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

En LG Optimus 2X, för att LG var så sjukt dåliga på mjukvaran och släppte telefonen med en utdaterad version av Android, som de lovade och lovade skulle bli uppdaterad, men typ aldrig blev.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem

Razer Boomslang med bred marginal.
Dyr som attan och med en så usel ergonomi att den var/är fullständigt oanvändbar.

Den ligger fortfarande i kakburken den levererades i.

Permalänk
Medlem

Nokia elefantöra n-gage, älskade det ibörjan dock mp3 spelare i mobilen var fränt på den tiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hotas:

Samsung Galaxy S2 LTE.. Första som hände är att kameran gick sönder,, Sen så tappar den mottagningen hela tiden!
Skulle väntat 1-2veckor till och köpt S3an..

/H

Se till att lämna in den så mycket du kan, 3e eller 4e gången har du enligt lag rätt att få tillbaka pengarna som du då kan lägga på nästa iPhone eller S3

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Du måste ha fått en måndagsexemplar eller något, eller varför gillade du det inte ? jag har ett som är 2 år gammalt nu. Inget är fel på det och sköna knappar osv

touchknappen uppe i hörnet dampade loss och startade program av sig själv vilket ledde till att jag tabades ut i spel konstant
Har läst att många har problem med det också, då är du är en av de som hade tur då

Permalänk
Medlem

Kul och nyttig diskussion !

Kan dock inte säga att jag köpt så mycket som varit helt värdelöst ur alla aspekter.

Min Zeptolaptop som ständigt överhettade sig och brände ut moderkortet på lite drygt ett år var ett av de dyrare sämre köpen jag gjort.

Mitt Qpad mk-85 var också en riktigt stor besvikelse. Hade köpt den dyrare modellen pga att man skulle kunna göra makron på det, men det fungerar uruselt med massa buggar, så det var bara att glömma. Så nu använder jag det bara som ett vanligt skrivtangentbord. Dock måste jag byta tangentbord för att kunna gå in i Bios, eftersom tangentbordet inte uppfattas i uppstarten av min nuvarande biosversion.
Dock är det skönt att skriva på, så totalt värdelöst är det inte.

Min läsplatta(ren läsplatta inte surfplatta) var också ett rätt dåligt köp, även om det var en av de bästa på marknaden.
Tekniken är fortfarande seg och underutvecklad, svartvit, få funktioner och liten skärm.
Någon dag kanske det utvecklas till något användbart, men idag känns samtliga läsplattor som rätt dåliga köp.

Mitt GTX 570 grafikkort som jag valde till min Inetbyggda dator är också undermåligt, måste ständigt nedklocka minnet något för att inte samtliga spel ska krascha inom några minuter.

Jag kommer dock inte på något jag köpt som varit totalt uruselt och helt oanvändbart direkt vid köp.

Skrivet av aaalex:

siberia v2, värdelöst ljud.

Den glömde jag. Kan bara instämma fullständigt. Dyra skitlurar...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Det är verkligen jätte kul att följa den här tråden!

Mitt värsta köp får nog bli min HTC Wildfire.
Scheisse seg, tappar anslutningen hela tiden och så har den en upplösning som går att jämföra med en miniräknare från -84.

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

touchknappen uppe i hörnet dampade loss och startade program av sig själv vilket ledde till att jag tabades ut i spel konstant
Har läst att många har problem med det också, då är du är en av de som hade tur då

Hmm,okok både min polare och jag har keyboardet och ingen har det problemet. Konstigt! Aja.. förstår att det var jobbigt, men "aldrig mer razer" du borde ge det en chans till, om du hittar något razerbord nångång som verkar bra.

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.