Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Ett tips för er alla (om det inte redan tagits upp i tråden) är att gå in på http://discussions.nokia.com/t5/Pool-of-Knowledge/Nokia-Windows-Phone-8-App-Updates/m-p/1640082 för att uppdatera Nokiaspecifika appar, typ Nätverk, Ljud etc ifall ni inte får de automatiska uppdateringarna.

Scanna in QR koderna med kamerasök-funktionen så får du klickbara länkar till apparna i Store.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crisscross:

Ok, fick lite problem. Tror det beror på att jag stängde av innan alla appar återställts. Nu har jag ett gång ikoner där det står:
Hämtar applikation. Åtgärd krävs tryck här. När man trycker står: "Ett problem uppstod när begäran skulle slutföras. Försök igen senare. Felkod 8000fff"
Klickr man på försök igen återkommer felet efter en sekund. Suck! Måste kanske flasha om?

Jag fick samma.
När det står att man ska trycka för den behöver en åtgärd, håll nertryckt så kommer flera val, ta avbryt nerladdning. Jag hade 16st, skitstöriga.

Permalänk
Skrivet av ztikkan:

Ett tips för er alla (om det inte redan tagits upp i tråden) är att gå in på http://discussions.nokia.com/t5/Pool-of-Knowledge/Nokia-Windows-Phone-8-App-Updates/m-p/1640082 för att uppdatera Nokiaspecifika appar, typ Nätverk, Ljud etc ifall ni inte får de automatiska uppdateringarna.

Scanna in QR koderna med kamerasök-funktionen så får du klickbara länkar till apparna i Store.

Tack verkar vara de som är problemet och som ej uppdateras

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

OMG, haha? Hur fick du reda på detta? Någon hemsida?

Nej en kompis till mig som var inne och klagade som fick höra det av en anställd där!
Gick dit och fick samma information! Läste ett meddelande som de anställda fått av ledningen att kunder hade rätt att antingen lämna tillbaka telefonen eller få 500 kr i kompensation!!

jag är nöjd med min så jag tog 500 kr i komp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Nej en kompis till mig som var inne och klagade som fick höra det av en anställd där!
Gick dit och fick samma information! Läste ett meddelande som de anställda fått av ledningen att kunder hade rätt att antingen lämna tillbaka telefonen eller få 500 kr i kompensation!!

jag är nöjd med min så jag tog 500 kr i komp.

Nice, jag fick ju ett presentkort på 500 när jag köpte min så nu kommer jag ju upp i en lusing

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Nej en kompis till mig som var inne och klagade som fick höra det av en anställd där!
Gick dit och fick samma information! Läste ett meddelande som de anställda fått av ledningen att kunder hade rätt att antingen lämna tillbaka telefonen eller få 500 kr i kompensation!!

jag är nöjd med min så jag tog 500 kr i komp.

Kanon! Sen kan du ju bara flasha om den så har du 4G också...

Permalänk

Funkar facebook notificationer för er i live tilen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Nej en kompis till mig som var inne och klagade som fick höra det av en anställd där!
Gick dit och fick samma information! Läste ett meddelande som de anställda fått av ledningen att kunder hade rätt att antingen lämna tillbaka telefonen eller få 500 kr i kompensation!!

jag är nöjd med min så jag tog 500 kr i komp.

Undra om man ska dra den valsen samtidigt som jag lämnar in den på service!
Då har man ju 2 anledningar att gå dit!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Ny modell av nokia 920 på gång i aluminium...

http://www.theverge.com/2013/1/3/3831420/nokia-catwalk-future...

Fick min gula 920 idag från att ha haft lumia 900 sen den släpptes och den har fungerat helt utan minsta lilla problem.
Märkte att 920 var snabbare och fungerade utmärkt som föregångaren. Inget att klaga på än så länge utan nöjd med det allt.

Har ej hunnit testa så mycket ännu men första intrycket är väldigt nöjd.

Men fick se att de planerar en ny modell med samma innehåll för att övergå till aluminium för att få den lite lättare.. Samt har de nya modeller på g..
Så verkar som att de är på väg tillbaka...

Tycker att tyngden var lagom känns att man håller i något, sen att det finns mycket folk där ute med klena armar och händer som ej orkar hantera den tyngden tycker jag är bara löjligt..

Permalänk
Skrivet av 1Z3C0LD:

Undra om man ska dra den valsen samtidigt som jag lämnar in den på service!
Då har man ju 2 anledningar att gå dit!

Ser inte varför du inte skulle kunna göra det?

Permalänk
Skrivet av crisscross:

Kanon! Sen kan du ju bara flasha om den så har du 4G också...

vette sjutton om jag vågar göra det! Folk verkar ju få problem med diverse grejer när dom flashat!
men fan va sugen man är på att göra det asså!!

Permalänk
Medlem

Köpte min hos Electroworld, som har samma ägare som Elgiganten. Drog iväg ett mail dit för att se hur de ställer sig i frågan.
Hade inte 4g på min så de måste ha samma norska mjukvara som Elgigantens batch. Fast nu har jag det iom flashen för en timme sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Angående färgval på firmware-filerna; enda skillnaden ska vara att den färgen man väljer får man även på bootloggan, dvs. den bilden som syns en snabbis när man startar telefonen och Windows Phone-loggan syns. Endast kosmetika alltså.

OBS. Inte 100% på detta men nästan.

Ja, innehållet borde ju inte variera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

PANG! Nu kom Portico upp för svenska varianten på Nokias servrar!!!!
http://bayimg.com/naiGgaaeC
Laddar hem och flashar på en gång!

undra när den dyker upp på mobilen. Tror jag inte orkar å flasha om mobilen via datorn. Kanske dumt å vänta? Har också en elgiganten mobil, men det är väl norsk firmware?
hur ligger det där till egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Ni som använder skype. Det kom ju en uppdatering idag, märker ni någon skillnad vad det gäller batterislukandet som man hörde prat om tidigare?
Ska ju även gå att ta emot samtal nu utan programmet "igång" vad jag läste, gick väl inte tidigare? (utan det var på G?)

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Ni som använder skype. Det kom ju en uppdatering idag, märker ni någon skillnad vad det gäller batterislukandet som man hörde prat om tidigare?
Ska ju även gå att ta emot samtal nu utan programmet "igång" vad jag läste, gick väl inte tidigare? (utan det var på G?)

Issues fixed in this release:

Significantly improved the reliability of presence and chat and call notifications when the app is closed
Calling Improved call reliability
Chat In some cases, chat messages would appear in incorrect order. Chat messages will now appear in correct order, by timestamp

As well as bug fixes, optimisations and reliability improvements, the 2.1 update also contains the following:

Updated chat keyboard with improved autocomplete/autocorrect is now available
Buddies from Windows Live Messenger are labelled in the People list
Added option to enable toast notifications for Windows Live Messenger buddies

http://www.wpcentral.com/skype-version-21-windows-phone-8-detailed

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Till er som har köpt era L920 på elgiganten!

Ni alla kan gå in och få 500 kr i kompensation pga problemen med 4G!
Var själv inne igår och fick 500 kr kontant

Här har ni anledningen till varför jag alltid handlar på elgiganten

tja!

vilket elgiganten var du inne på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Issues fixed in this release:

Significantly improved the reliability of presence and chat and call notifications when the app is closed
Calling Improved call reliability
Chat In some cases, chat messages would appear in incorrect order. Chat messages will now appear in correct order, by timestamp

As well as bug fixes, optimisations and reliability improvements, the 2.1 update also contains the following:

Updated chat keyboard with improved autocomplete/autocorrect is now available
Buddies from Windows Live Messenger are labelled in the People list
Added option to enable toast notifications for Windows Live Messenger buddies

http://www.wpcentral.com/skype-version-21-windows-phone-8-detailed

Okej. Var väl tydligen bara infon on appen jag fick fram när jag installerade. Tack för infon.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari_Gold:

Ja, innehållet borde ju inte variera.

Jag har en gul lumia 920, men min bakgrunden på bootloggan är blå. Kan ju vara som ni säger att det bara är färge, ändå, men jag har inte rört min firmware utan den var blå från början.

Permalänk
Skrivet av WM8-Erk:

tja!

vilket elgiganten var du inne på?

Skickades från m.sweclockers.com

tja!
Sisjön, Göteborg

Permalänk
Medlem

Enligt de på Elgiganten så ska det komma i en mjukvaru updatering på telefonen så skall 4g fungera med luma 920.
Så de ni har nu kommer fungera när updateringen för telefonen släpps nu ibörjan av året enligt Elgiganten

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Enligt de på Elgiganten så ska det komma i en mjukvaru updatering på telefonen så skall 4g fungera med luma 920.
Så de ni har nu kommer fungera när updateringen för telefonen släpps nu ibörjan av året enligt Elgiganten

Funkar inte 4G på telefonen nu?

MVH J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Funkar inte 4G på telefonen nu?

MVH J

De som sålts på elgiganten var av en norsk modell där 4G ej fanns (i mjukvaran), alla svenska modeller har dock 4G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Funkar inte 4G på telefonen nu?

MVH J

Det finns ingen inställning i menyn för 4g men man kan tvinga till det via settings om du ringer ##3282#.

Permalänk
Medlem

Läste det att Nokia kommer med en ny uppdaterad 920 senare som är tunnare och lättare.
Jisses!
Den är ju helt perfekt i storlek och tyngd nu! Varför göra den sämre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Läste det att Nokia kommer med en ny uppdaterad 920 senare som är tunnare och lättare.
Jisses!
Den är ju helt perfekt i storlek och tyngd nu! Varför göra den sämre?

Jag orkar knappt lyfta den.
Har skaffat Gym-Kort nu på Wellness så jag ska orka med den i framtiden när jag blivit Arnold

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Ja pojkar o flickor.
Nu har jag gjort klart min recension. Normalt bryr jag mig inte, men den här gången vill jag bara påminna om att ta mina filmer med en nypa salt och en näve ironi.
Det är ju lite på skoj som jag gör en unboxing lite "street" eller "dramatisk".
Denna gång så är den minst sagt pretentiös och jag satt med skämskudde o garva när jag såg den själv. Men det är kul att vara annorlunda.
Feelingen jag ville fånga är som inslaget när Jeremy kör en Aston Martin till toner av Brian Enos "An ending", om ni fattar vad jag menar
http://www.youtube.com/watch?v=QrpBgleZiZg&feature=youtu.be

Edit: Det är lite kul att på wpcentral, där enligt statistiken från min youtube medelåldern är lite högre, så får jag direkt kommentarer där de helt uppriktigt verkar tycka det är vackert

Permalänk
Medlem

Hur är det med att lägga till nummer som skickar sms till dig? Om jag inte har numret och snabbt och smidigt vill lägga till det, hur går det till? Jag har inte mobilen själv än men ska beställa i veckan och vet att det är kopplat till mailen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Ni som använder skype. Det kom ju en uppdatering idag, märker ni någon skillnad vad det gäller batterislukandet som man hörde prat om tidigare?
Ska ju även gå att ta emot samtal nu utan programmet "igång" vad jag läste, gick väl inte tidigare? (utan det var på G?)

Funkar utmärkt att få samtal trots stängd app, batteriproblemet har jag aldrig upplevt så det kan jag inte säga nåt om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja pojkar o flickor.
Nu har jag gjort klart min recension. Normalt bryr jag mig inte, men den här gången vill jag bara påminna om att ta mina filmer med en nypa salt och en näve ironi.
Det är ju lite på skoj som jag gör en unboxing lite "street" eller "dramatisk".
Denna gång så är den minst sagt pretentiös och jag satt med skämskudde o garva när jag såg den själv. Men det är kul att vara annorlunda.
Feelingen jag ville fånga är som inslaget när Jeremy kör en Aston Martin till toner av Brian Enos "An ending", om ni fattar vad jag menar
http://www.youtube.com/watch?v=QrpBgleZiZg&feature=youtu.be

Helt grym video igen! Och jag har nästan svårt att tro att det är lumian som filmade raketerna! Var det verkligen det?

Skickades från m.sweclockers.com