Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Gratis testning av entusiaster´, tjaa... Att Nokia delar ut sina firmwares enkelt på servern och vem som helst som är lite tekniskt lagd kan ladda ner dem, ska vi nog se som en otrolig bonus...

Tror inte räknar så värst mycket på att de ska ¨få en massa feedback från entusiasterna..

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luccifer:

Ah okej.. men hur kommer det sig att det finns massa nya firmwares men att det är inget som skickas ut till alla OTA?
Verkar ju helknäppt. Eller är alla nya firmwares "oäkta"?

Microsoft har sagt att världen (allt utanför usa/kanada) inte ska få portico-uppdateringen före februari, så då är det så...
Men nokia har varit snälla och lagt upp uppdateringarna på sina servrar så alla som är fiffiga nog att kolla där kan uppdatera redan idag !

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Wyver:

Gratis testning av entusiaster´, tjaa... Att Nokia delar ut sina firmwares enkelt på servern och vem som helst som är lite tekniskt lagd kan ladda ner dem, ska vi nog se som en otrolig bonus...

Tror inte räknar så värst mycket på att de ska ¨få en massa feedback från entusiasterna..

Tror inte jag heller, det var mer en liten ironisk avslutning, men förmodligen har de personer som testar i alla länder och därav är det smidigt. Servrarna och firmwaren kommer säkert att skötas på samma sätt efter nedstängningen för de som inte har NOL-konto efter januari.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wyver:

Gratis testning av entusiaster´, tjaa... Att Nokia delar ut sina firmwares enkelt på servern och vem som helst som är lite tekniskt lagd kan ladda ner dem, ska vi nog se som en otrolig bonus...

Tror inte räknar så värst mycket på att de ska ¨få en massa feedback från entusiasterna..

Nokia gör detta till den siste januari sen kan inte vi ladda hem där mer. Utan inloggning så slutar navifirm fungera den siste.

EDIT. Inte först som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnott:

Lägger man låten i ringsignal mappen så finns den i alarm-listan också

Skickades från m.sweclockers.com

Bra. Då ska de bara öppna upp meddelandesignalen också. Tog ju tid för Apple att göra detta.

Skrivet av Returburk:

Tidigare i tråden var det många som gick från Iphone som hade samma problem. Hade något med apples mjukvara mellan iphones att göra TROR JAG.

Och hur kommer man runt detta problemet då?

Permalänk
Medlem

Fick också ut ett presentkort på 500 kr från Elgiganten idag Perfekt, telefonen har inte kostat mig så värst mycket längre

Permalänk
Medlem

Felkod 805a01f7 i market:)

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Ingår i nya Nokia care Suite som finns lite överallt, t ex:
http://www.softpedia.com/get/Mobile-Phone-Tools/Nokia/Nokia-C...

Uppdatera bara till senaste versionen i programmet.

tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Köpte min hos Electroworld, som har samma ägare som Elgiganten. Drog iväg ett mail dit för att se hur de ställer sig i frågan.
Hade inte 4g på min så de måste ha samma norska mjukvara som Elgigantens batch. Fast nu har jag det iom flashen för en timme sedan.

Har du fått svar från Electroworld angående 500kr tillbaka?

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Felkod 805a01f7 i market:)

Svaret är http://www.wpcentral.com/psa-windows-phone-store-down-throwin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Felkod 805a01f7 i market:)

Känt problem som M$ arbetar med, beräknas vara klart inom 24t.

/Per

Visa signatur

SG@, NL83O, SGT S 8.4 (T-705)

Permalänk
Medlem

Sådär, uppgraderingen GICK RIKTIGT smidigt! Mycket lättare än jag trott, o va fort det gick, efter 10 min så var det typ klart... Nu är det bara o Synka och uppgradera om alla APPS och sådant... Första intrycket, va bra, skärmen känns kvick/respons/reagerar på ett härligare sätt, knäppt av lite kort, o visst känns dem skarpare... Ska testas mer...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Avstängd

Börjar bli lite osäker men finns inte skype att lägga till under inställingen e-post+konton. Har för mig till 100 procent att det fanns från början men nu finns det inte längre. Hade nämligen kontakter i "telefonboken" som jag vet att jag bara hade via mitt skypekonto. Men nu finns de inte längre i "telefonboken" samt att skype finns inte längre att välja i inställningen e-post+konton. visst tusan fanns skype att välja eller har man blivit dement i förtid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Börjar bli lite osäker men finns inte skype att lägga till under inställingen e-post+konton. Har för mig till 100 procent att det fanns från början men nu finns det inte längre. Hade nämligen kontakter i "telefonboken" som jag vet att jag bara hade via mitt skypekonto. Men nu finns de inte längre i "telefonboken" samt att skype finns inte längre att välja i inställningen e-post+konton. visst tusan fanns skype att välja eller har man blivit dement i förtid?

Tror Skype tog bort synkningen tillfälligt i den senaste uppdateringen för att fixa problemen med batteridrain.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Trevlig tribute på wpcentral Nisse-Tuta !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

Tror Skype tog bort synkningen tillfälligt i den senaste uppdateringen för att fixa problemen med batteridrain.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för infon.

Permalänk
Skrivet av necry:

Felkod 805a01f7 i market:)

prova att uppdatera xbox live, fungerade för mig iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Något störande är att mitt mailkonto synkar hela tiden, vilket innebär art h+ är igång hela tiden, har inte haft bekymmer med synket innan förens nu..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Något störande är att mitt mailkonto synkar hela tiden, vilket innebär art h+ är igång hela tiden, har inte haft bekymmer med synket innan förens nu..

Du kan ställa in hur ofta ditt mailkonto ska synkas i inställningarna i mailapplikationen.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Något störande är att mitt mailkonto synkar hela tiden, vilket innebär art h+ är igång hela tiden, har inte haft bekymmer med synket innan förens nu..

Xaktamente,, ställ in valfritt i inställningarna för mailappen bara själv har jag manuellt på, såå jag själv får välja om det skall hämtas nåt mail eller ej

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Du kan ställa in hur ofta ditt mailkonto ska synkas i inställningarna i mailapplikationen.

mailen slutar aldrig synka, inte hur ofta den ska synka.

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Har du fått svar från Electroworld angående 500kr tillbaka?

Nej, väntar på svar. De utlovar svar inom 24h vilket det gått nu. Tidigare har de svarat i tid men denna fråga var väl tvungen att skickas högre upp till dem som gått hem för helgen.

Permalänk
Medlem

Hur får man Xbox music att fungera? streaming servicen alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JokieOne:

Hur får man Xbox music att fungera? streaming servicen alltså.

Genom att betala?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Genom att betala?

jag har gjort det. Dyker bara upp att köpa låtar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad i helsko*ta, vad innebär det här.. tydligen så synkar L920 med dub-m.hotmail, som enligt denna hemsida ligger nere http://www.websitedown.info/dub-m.hotmail.com?

Innebär detta att hotmail serven är nere? Eller är det bara för mig den bara SYNKAR SYNKAR HELA TIDEN ?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Vad i helsko*ta, vad innebär det här.. tydligen så synkar L920 med dub-m.hotmail, som enligt denna hemsida ligger nere http://www.websitedown.info/dub-m.hotmail.com?

Innebär detta att hotmail serven är nere? Eller är det bara för mig den bara SYNKAR SYNKAR HELA TIDEN ?

ta bort kontona, starta om mobilen, lägg till kontona.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Någon som vet om man kan göra sin egen vitbalans med Lumia 920? I det vanliga WP8 så kan man bara välja auto och några pre-made lägen. Men jag skulle vilja ha möjligheten att göra den själv när jag filmar. Finns det någon bra app?

Nu finns det en app där man kan ställa in vitbalansen (och en massa annat) manuellt, den heter proshot:
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/proshot/3d6a3d7e-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

ta bort kontona, starta om mobilen, lägg till kontona.

Skickades från m.sweclockers.com

En följdfråga, hur tar man bort kontot? sökt som en galning utan framsteg

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Genom att betala?

Har du kopplat Lumian till tjänsten? Har för mig man kan göra det via några alternativ i Xbox Music.