Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Kör du Spotify? Vet inte hur det är på telefoner, men hemdatorn fyller Spotify upp på nolltid om man inte förhindrar det genom inställningar. Dessutom har det börjat köra någon aggressiv cache-rensning vid varje start så eftersom jag lagt cachen på en gammal Green tar spotify 1-2 minuter på sig att starta och tuggar hysteriskt med hårddisken. Bl a därför använder jag inte Spotify speciell mycket längre, men det beror också på att det fattas stora mängder musik som jag lyssnar på och ljudkvaliteten är bristfälligt bitvis.

Ingen spotify tyvärr. Verkar riktigt skumt...
Kan förstå att telefonen samlar på sig lite skit genom användning men så många gb är lite underligt.

Aja tack ändå, ska vara lite uppmärksam på detta framöver och se om jag kan hitta källan.

Permalänk
Medlem

Spotifys data samlas upp under apparnas data hos mig.

Det där är Other fyller hela telefonens minne var det mycket snack om när WP8 kom men det var länge sedan jag hörde någon klaga över det.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Tyckte jag kände igen den här bilden och bordet...

http://www.metro.se/teknik/snart-kan-tradlos-laddning-bli-en-...

Permalänk
Medlem

Jag såg att CDON har DT-910 (laddstället) för ca 460 kr och Netonnet DT-900 (vanliga laddplattan) för 349 kr och är sugen på att köpa någon (eller båda?). Ni som har laddarna, hur prisvärda är de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag såg att CDON har DT-910 (laddstället) för ca 460 kr och Netonnet DT-900 (vanliga laddplattan) för 349 kr och är sugen på att köpa någon (eller båda?). Ni som har laddarna, hur prisvärda är de?

Bästa köp jag gjort på länge
Då betalade jag ändå mer också

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag såg att CDON har DT-910 (laddstället) för ca 460 kr och Netonnet DT-900 (vanliga laddplattan) för 349 kr och är sugen på att köpa någon (eller båda?). Ni som har laddarna, hur prisvärda är de?

Jag har en DT-910 som jag är mycket nöjd med. Jag gillar att telefonen står vinklad uppåt i stället för att ligga ned.
460:- för en DT-910 är mycket prisvärt om du frågar mig, så det är bara att slå till
910:an är dessutom mycket smidigare och "bättre" än de andra Qi-laddarna som finns på ebay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Bästa köp jag gjort på länge
Då betalade jag ändå mer också

Skrivet av Wickman:

Jag har en DT-910 som jag är mycket nöjd med. Jag gillar att telefonen står vinklad uppåt i stället för att ligga ned.
460:- för en DT-910 är mycket prisvärt om du frågar mig, så det är bara att slå till
910:an är dessutom mycket smidigare och "bättre" än de andra Qi-laddarna som finns på ebay.

Ok, jag är mer såld än innan. Beställde en 910

Permalänk
Medlem

Nu verkar appen battery slutat leverera uppdatering till livetile.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Nu verkar appen battery slutat leverera uppdatering till livetile.

om en app inte öppnats på två veckor får den inte längre köra i bakgrunden, om jag minns rätt. Kan det vara det som hänt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Härligt när batterianvändningen skenar iväg upp till 7-10% i timmen och man riktigt känner hur telefonen blir varm trots att inga appar är igång och man kan inte göra nåt annat än att starta om den för att få stopp på eländet. Tre gånger på en månad.

Permalänk

Har fått precis samma fel men känns som min drar mer än 10% ibland trots att inget är igång. Blir väldigt varm också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

om en app inte öppnats på två veckor får den inte längre köra i bakgrunden, om jag minns rätt. Kan det vara det som hänt?

tackar för det tipset! Visste inte om det. Men gällande Battery, nej tror inte det för jag brukar öppna appen vanemässigt frampå småtimmarna för att förvissa mig om att det jag ser är vad det är. Men numera har uppdateringen synbarligen helt lagt ned om jag inte öppnar appen och väntar några sekunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Jag vet att det är en del här som är med i Developer-programmet, har ni fått någon MS-uppdatering sedan gdr3+black OTA rullades ut i januari?

Jag gick med i går och fick genast en notering om att det finns en MS-uppdatering att hämta hem?
Jag har inte laddat ned den, är det någon ide? Någon som gjort detta och vet vad det är för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Jag vet att det är en del här som är med i Developer-programmet, har ni fått någon MS-uppdatering sedan gdr3+black OTA rullades ut i januari?

Jag gick med i går och fick genast en notering om att det finns en MS-uppdatering att hämta hem?
Jag har inte laddat ned den, är det någon ide? Någon som gjort detta och vet vad det är för något?

Ja det kom en uppdatering efter black, tror inte att någon utanför MS vet vad den gjorde än. Jag har sett gissningar är att det är någon form av förberedelse för 8.1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Nu verkar appen battery slutat leverera uppdatering till livetile.

har provat en annan batteri app, samma sak!! Börjar tro det är WP som busar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag stängt av autorättningen eftersom den rättade bra till Brå 100% av gångerna oavsett vad jag gjorde. Återkommer om några dagar när jag slagit på funktionen igen. Fattar fortfarande inte att Microsoft har dessa problem 2014.

Om fem år är vi här, inte så lång tid för Microsoft att ordna en fungerande ordlista innan vi flyger till jobbet:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

har provat en annan batteri app, samma sak!! Börjar tro det är WP som busar

För många appar som kör i bakgrunden?
Finns ett max på ca 20 tror jag så kollar listan om apparna får köra i bakgrunden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min telefon har börjat dra väldigt mycket batteri nu, kan man på något sätt se exakt vad det är som drar?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

För många appar som kör i bakgrunden?
Finns ett max på ca 20 tror jag så kollar listan om apparna får köra i bakgrunden?

kan inte ge rakt svar där. Kan säga att det inte borde vara för många, ser inte ut som det. Men kan ju vara så utan att det syns. Det konstiga är att jag inte minns att jag tillfört några nya appar från när detta funkade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Min telefon har börjat dra väldigt mycket batteri nu, kan man på något sätt se exakt vad det är som drar?

Det kommer du kunna se i april med WP8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Ja det kom en uppdatering efter black, tror inte att någon utanför MS vet vad den gjorde än. Jag har sett gissningar är att det är någon form av förberedelse för 8.1.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, tack för den infon.

Permalänk
Medlem

Den här grejen har snabbt blivit mitt nya favvotillbehör till Lumian. Nu har jag visserligen nyligen bytt till 1520 men den funkar lika bra till 920.

Permalänk
Medlem

Har sjuka problem med whataspp. Alla bilder jag skickar poå whatsapp ser ut som om man drog ut en 4:3 bild till 16:9. Har börjat för ungefär 3 månader sen, utan att jag uppdaterat nått nyligen. Hur skall man lösa det?

Permalänk
Medlem

Även om min 920 har varit min slitvarg sen den lanserades så är det dags å testa något nytt även om jag är nöjd med den... Den håller för allt, tappat den i vatten, tappat den i alla möjliga slags golvytor, asfalt osv och ändå funkar den som den skall.
Men nu går jag över helt till Android ett tag, innan WP8 har jag kört iOS sen det kom och innan det så var det dom uråldriga mobilerna.

Har haft en lånetelefon några ggr som har varit Android baserad, lekt men en polares gamla HTC Desire HD, rootat osv.
Får se vart detta leder

Sist men inte minst, iOS kan gå å.... dra över sig täcket eller något, finns nog inget tråkigare OS idag än iOS.
WP8 är modernt, snabbt och allmänt trevligt OS, alla viktigare appar finns och fungerar helt okej, oftast ser dom bättre ut på WP än Androids å iOS motsvarighet gör.
Android? återstår och se vad jag verkligen tycker om detta OS, men en sak som är underbart är ju "fippel" nivån, går göra i princip vad man vill i Android(rootad förstås hehe).

Tack och bock för denna gång, på återseende WP och Lumior.

EDIT- Kan dock tillägga att jag kommer följa hur WP utvecklas samt vara med på DP updates på 920an.. men inte mer än så ^^,

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Den här grejen har snabbt blivit mitt nya favvotillbehör till Lumian. Nu har jag visserligen nyligen bytt till 1520 men den funkar lika bra till 920.

http://www.youtube.com/watch?v=gNkDmZRk308&sns=em

Har ett par Nokia BH-111 sedan ca två år tillbaka. Har aldrig använt de medföljande lurarna till den utan endast mina egna in ear-lurar av bättre kvalitet. Gillar inte klämman på dem och funderar på att byta till BH-121 men är lite fundersam. Har du lyssnat på jazz, klassisk musik eller något annat av lite mer "luftig" karaktär? Upplever att mina BH-111 brusar för mycket för att det ska vara njutbart vid lugnare passager i musiken.

Kör jag lurarna kabelanslutna är det inget problem. Funderar på om det bara är så att det inte blir bättre med BT eller om en annan handsfree kan ge bättre ljud.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;14496967']Har ett par Nokia BH-111 sedan ca två år tillbaka. Har aldrig använt de medföljande lurarna till den utan endast mina egna in ear-lurar av bättre kvalitet. Gillar inte klämman på dem och funderar på att byta till BH-121 men är lite fundersam. Har du lyssnat på jazz, klassisk musik eller något annat av lite mer "luftig" karaktär? Upplever att mina BH-111 brusar för mycket för att det ska vara njutbart vid lugnare passager i musiken.

Kör jag lurarna kabelanslutna är det inget problem. Funderar på om det bara är så att det inte blir bättre med BT eller om en annan handsfree kan ge bättre ljud.

Nej jag har inte lyssnat på något speciellt bara lite blandade låtar. Har den mer för att kunna prata i.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara officiellt. WP8.1 blev färdigt idag och kommer annonseras och presenteras under Build den 2 april.
Nu återstår det lite buggfixade varpå preview kommer att tryckas ut ca en vecka senare.
Daniel Rubino har kollen.
http://www.wpcentral.com/windows-pho...finished-today

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nej jag har inte lyssnat på något speciellt bara lite blandade låtar. Har den mer för att kunna prata i.

Du har inte möjlighet att lyssna efter brus i ett lugnare parti i någon låt? Funderar på att uppgradera min handsfree då jag vill åt den bättre klämman på BH-121 men det vore ju toppen om det blev mindre brus också.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Hej min lumia 920 får jag ingen täckning med (det kommer och går doc) men jag kan varken ringa eller sms'a ,testade Mitt sim kort på en annan mobil och där funkade kortet både och ringa och sms'a med! Finns det nått jag kan göra eller är det service?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Skrivet av dacke666:

Hej min lumia 920 får jag ingen täckning med (det kommer och går doc) men jag kan varken ringa eller sms'a ,testade Mitt sim kort på en annan mobil och där funkade kortet både och ringa och sms'a med! Finns det nått jag kan göra eller är det service?

Har du provat med en soft reset?

håll in volym ner och powerknappen samtidigt tills luren startar om och släpp när den vibrerar till.

Skickades från m.sweclockers.com