Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag läste i en recension på Nokian att IE10 som sitter i den som webläsare har lite annan kodning än tex Chrome och Firefox vilket gör att vissa sidor på nätet tror att det är en gammal webläsare man kör med och slänger upp nån slags föråldrad mobilsite á 90-talet. Kan någon förklara detta lite närmare?

Stämde på Lumia 900 och 800.

Fungerar nu. Väljer jag till exempel touch.facebook.com så kommer jag till den snyggare sidan. Det gjorde man inte i IE9 Mobile

Permalänk
Skrivet av fogmod:

Nice tack!

Här är dock ett bättre test om man vill jämföra 30fps vs 60fps.

http://boallen.com/fps-compare.html
http://frames-per-second.appspot.com/

Sista länken har du 120fps att jämföra med också. (måste dock ha en 120Hz skärm)

Permalänk
Medlem

yamazaki78

Hej,

När man ska slå ett nummer, fungerar T-9 på siffrorna, dvs om jag ska ringa Magnus så börjar jag med 6, 2, 4 så filtreras magnus fram?

Är jag tillräckligt otydlig?

Permalänk
Skrivet av Hink:

Hej,

När man ska slå ett nummer, fungerar T-9 på siffrorna, dvs om jag ska ringa Magnus så börjar jag med 6, 2, 4 så filtreras magnus fram?

Är jag tillräckligt otydlig?

Funkade nog inte i WP7 (ringer väldigt sällan). Men finns väl säkert app för det annars? Finns API för att ringa samt hämta nummer till kontakter.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Hej,

När man ska slå ett nummer, fungerar T-9 på siffrorna, dvs om jag ska ringa Magnus så börjar jag med 6, 2, 4 så filtreras magnus fram?

Är jag tillräckligt otydlig?

Haha, exakt det jag tänkte på när jag gick till skolan idag! Ifall det inte finns så är det något jag skulle sakna när jag går från android till wp8. Jag gör alltid så när jag vill ringa till någon!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Permalänk

Om inte annat så går det lika fort att komma in på kontaktlistans sökfunktion som att komma åt dialern, så är det bara att slå in "mag" för att hitta magnus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Posten försökte leverera min Lumia 920 idag på förmiddagen.. Verkligen alla är ju hemma på dagarna. Dom lämnar en avi i brevlådan men istället för att köra den till mitt ombud som ligger 100m ifrån där jag bor så kör fanskapet de till Örebro som ligger 18 mil härifrån och jag får snällt vänta tills måndag för att dom inte orkade åka 100m o lämna ett jävla paket.. Ärligt talat.. va fan äre för fel på posten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trachky:

Fick precis hem min Lumia 920 från Tyskland, ni som klagar över tyngden det är bara rent skitsnack, den känns rejäl. Om ni tycker att den är för tung så skulle jag föreslå att ni börjar att träna

Var beställde du? amazon.de? Fick du med trådlös laddare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av archen:

Posten försökte leverera min Lumia 920 idag på förmiddagen.. Verkligen alla är ju hemma på dagarna. Dom lämnar en avi i brevlådan men istället för att köra den till mitt ombud som ligger 100m ifrån där jag bor så kör fanskapet de till Örebro som ligger 18 mil härifrån och jag får snällt vänta tills måndag för att dom inte orkade åka 100m o lämna ett jävla paket.. Ärligt talat.. va fan äre för fel på posten?

ALLT jag beställer kräver jag att DHL, UPS, Fedex m.fl levererar, kan inte leverantören tillmötesgå oss så handlar vi inte där.
Två ggr har posten försökt leverera och menar att de varit hos oss men ingen var "hemma", hallååå, vi är ett företag med bemanad personal 07-16.00! Vi har fått hämta ett akutpaket centralt, mellan 10-15, de verkar inte ha längre arbetstider... Det andra paketet hämtade vi inte ut alls utan leverantören fick tillbaka det, på frågan varför så svarade vi "fråga posten" som du valde att skicka det med trots att vi sa till dig att välja bättre.
Alla paket vi får är s.k. "hemleverans" förresten, paketen kostar mycket mera att skicka så och då tycker vi att de ska levereras så också...

Man måste sortera ut skiten om man vill att saker och ting ska fungera, beställer jag nåt från nätet och inte kan välja leveranssätt vid ordern kräver jag valfri fraktkedja förutom posten "annars kvittar det".

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av archen:

Posten försökte leverera min Lumia 920 idag på förmiddagen.. Verkligen alla är ju hemma på dagarna. Dom lämnar en avi i brevlådan men istället för att köra den till mitt ombud som ligger 100m ifrån där jag bor så kör fanskapet de till Örebro som ligger 18 mil härifrån och jag får snällt vänta tills måndag för att dom inte orkade åka 100m o lämna ett jävla paket.. Ärligt talat.. va fan äre för fel på posten?

Beställt från tyskland eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av archen:

Posten försökte leverera min Lumia 920 idag på förmiddagen.. Verkligen alla är ju hemma på dagarna. Dom lämnar en avi i brevlådan men istället för att köra den till mitt ombud som ligger 100m ifrån där jag bor så kör fanskapet de till Örebro som ligger 18 mil härifrån och jag får snällt vänta tills måndag för att dom inte orkade åka 100m o lämna ett jävla paket.. Ärligt talat.. va fan äre för fel på posten?

Eftersom du har ett företag (gissar jag på eftersom du får telefonen tidigt) så lämnar de väl inte paketet vid ditt ombud utan vid ett företagscenter. Om det hade varit beställt som privatperson så hade den nog blivit lämnad vid ombud. Kan detta vara en orsak?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Eftersom du har ett företag (gissar jag på eftersom du får telefonen tidigt) så lämnar de väl inte paketet vid ditt ombud utan vid ett företagscenter. Om det hade varit beställt som privatperson så hade den nog blivit lämnad vid ombud. Kan detta vara en orsak?

Behöver det inte vara. Många försändelser från Tyskland hamnar hos företagscentrena även om man beställer som privatperson. Tror nästan allt jag fått från Tyskland gjort det, när jag tänker efter.

Där nere är den ju dessutom släppt för privatpersoner nu.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Beställt från tyskland eller?

Stämmer bra det! Via Amazon

Skrivet av Maysay:

Eftersom du har ett företag (gissar jag på eftersom du får telefonen tidigt) så lämnar de väl inte paketet vid ditt ombud utan vid ett företagscenter. Om det hade varit beställt som privatperson så hade den nog blivit lämnad vid ombud. Kan detta vara en orsak?

Jag är privatperson. Anledningen till att jag får den tidigt är för jag gjorde som ett par andra här på forumet och beställde telefonen via tyska amazon. Dom kommer leverera de till mitt ombud MEN först ska dom sortera om de i Örebro så jag får vänta till måndag.. Varför inte bara lämna de på ombudet eller företagscenter direkt? Jag fattar verkligen inte.. Idioter är dom.. kommer aldrig mer använda posten.. kommer i fortsättningen gladeligen betala några hundringar extra bara jag slipper posten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av archen:

Stämmer bra det! Via Amazon

Jag är privatperson. Anledningen till att jag får den tidigt är för jag gjorde som ett par andra här på forumet och beställde telefonen via tyska amazon. Dom kommer leverera de till mitt ombud MEN först ska dom sortera om de i Örebro så jag får vänta till måndag.. Varför inte bara lämna de på ombudet eller företagscenter direkt? Jag fattar verkligen inte.. Idioter är dom.. kommer aldrig mer använda posten.. kommer i fortsättningen gladeligen betala några hundringar extra bara jag slipper posten.

Oftast billigare med konkurrenterna...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av archen:

Stämmer bra det! Via Amazon

Jag är privatperson. Anledningen till att jag får den tidigt är för jag gjorde som ett par andra här på forumet och beställde telefonen via tyska amazon. Dom kommer leverera de till mitt ombud MEN först ska dom sortera om de i Örebro så jag får vänta till måndag.. Varför inte bara lämna de på ombudet eller företagscenter direkt? Jag fattar verkligen inte.. Idioter är dom.. kommer aldrig mer använda posten.. kommer i fortsättningen gladeligen betala några hundringar extra bara jag slipper posten.

Om det är t.ex EMS, Express, REK eller någon form av värdepost så får inte det lämans ut hur som helt (då det är försäkrat). Kan vara så att det ska sorteras rätt pga av att det måste signeras (har du ett kollinummer? med t.ex RR eller liknande?). Eftersom du kan spåra det så är det förmodligen så.

DHL gör lika. Jag vet inte hur många gånger jag har varit med om att de ska lämna något. Och om jag inte är hemma på dagen så måste jag åka till Arlanda för att hämta ut det. Och DHL skickar inte överhuvudtaget till något ombud.

Jag lider med dig.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Fick höra idag av en kompis på universitetet att windows OS inte har spotify? Va fan, tänkte jag för mig själv klart det måste finnas spotify?

Någon som vet huruvida detta stämmer och om det är på g?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Om det är t.ex EMS, Express, REK eller någon form av värdepost så får inte det lämas ut hur som helt (då det är försäkrat). Kan vara så att det ska sorteras rätt pga av att det måste signeras (har du ett kollinummer? med t.ex RR eller liknande?). Eftersom du kan spåra det så är det förmodligen så.

DHL gör lika. Jag vet inte hur många gånger jag har varit med om att de ska lämna något. Och om jag inte är hemma på dagen så måste jag åka till Arlanda för att hämta ut det. Och DHL skickar inte överhuvudtaget till något ombud.

Hermes (tyskt logistik företag) hanterade paketet inom tysklands gränser innan dom lämnade över de till DPD som tog de från tyskland till Sverige och nu tog DPD Posten över paketet. Jag har ett kollinr som sagt men de består enbart av siffror och är längre än ett vanligt posten kollinr.

Jag lider med dig.

Att dom inte kan leverera hursomhelst förstår man, de skulle inte fungera att göra så.

Men att dom istället för att köra det till företagscenter så man kan hämta det när man kommer hem kör iväg det till Örebro för omsortering, lastning och sedan köra paketet 100M ifrån där dom försökte leverera de för 3 dagar sedan är ju helt galet..
snacka om kundservice! Jag lär ju knappast vara den enda kunden som dom försökt leverera till under dagen men som inte var hemma kl 11 på en vardag.

Varför inte bara åka förbi företagscenter/ombudet efter utkörningsrundan och lämna paketen som inte gick att leverera. Posten är verkligen sämst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fick höra idag av en kompis på universitetet att windows OS inte har spotify? Va fan, tänkte jag för mig själv klart det måste finnas spotify?

Någon som vet huruvida detta stämmer och om det är på g?

Spotify finns men en sämre klient. Om de inte löser en bra klient tills du får telefonen är det bara att köra Wimp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fick höra idag av en kompis på universitetet att windows OS inte har spotify? Va fan, tänkte jag för mig själv klart det måste finnas spotify?

Någon som vet huruvida detta stämmer och om det är på g?

Det finns inte än för WP8 tyvärr! Men helt klart så kommer det, det finns inte en chans på jorden att spotify inte gör en app till wp8 så du behöver inte oroa dig. Under tiden så är det bara köra på Nokia music som är gratis och har 15 miljoner låtar. Dock så kommer nog Spotify ut rätt så snabbt

Edit: Såg att personen ovan skrev att det fanns men det gör det inte. Det finns till WP7.5 men inte till WP8 än. Många appar som finns på WP7.5 ska funka på WP8 men icke spotify.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

yamazaki78

Ensak till jag undrar,
hur är det med stödet till videofiler, fungerar xvid, .avi, .mkv etc etc?
För idag pendlar jag och kollar serier på mobilen, och jag vill slippa konvertera om filerna för att det ska fungera, om
det inte fungerar med org spelaren finns det isf andra som har bättre stöd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Var beställde du? amazon.de? Fick du med trådlös laddare?

Ja jag beställde ifrån amazon.de, men jag fick tyvärr inte med trådlös laddare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Ensak till jag undrar,
hur är det med stödet till videofiler, fungerar xvid, .avi, .mkv etc etc?
För idag pendlar jag och kollar serier på mobilen, och jag vill slippa konvertera om filerna för att det ska fungera, om
det inte fungerar med org spelaren finns det isf andra som har bättre stöd?

När jag läser på http://www.wpcentral.com/windows-phone-8-and-media-files så ser det ut som det är lite blandat

Citat:

Drag and Drop those videos tested

In my testing, I tried a number of different video types I had to hand, amongst those I tested were:
•XVID MPEG 4 – layer 3 audio: Yes
•XVID MPEG-4 AC3: No (but asked to convert, took 45mins, worked perfectly, WMV file)
•M4V: Yes
•DIVX MPEG-4 Layer 3 MPEG AUDIO: Yes
•MKV: No
•WTV: No

Som sagt gäller det drag and drop funktioner i WP8 då när du har connectat telefon i datorn.

Permalänk
Medlem

Kommer cyan till Sverige den 29 november?

Eller är det bara vissa färger? :/

Permalänk
Medlem

Har skrivits tidigare i tråden att cyan INTE kommer till Sverige, ever. Tydligen officiellt sagt av Nokia sverige på deras FB. Antar att At&t betalade lite fin licens för att få ha den exklusivt. Jag hade dock sett fram emot Cyan.

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Medlem

Posten ja....nej helst inte hemleverans, funkar "aldrig".
DHL brukar vara trevliga och ringa 30-60 min före och förvarna, antingen kan jag flytta rasten lite eller så säger jag att de kan lämna paketet utanför dörren

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Posten ja....nej helst inte hemleverans, funkar "aldrig".
DHL brukar vara trevliga och ringa 30-60 min före och förvarna, antingen kan jag flytta rasten lite eller så säger jag att de kan lämna paketet utanför dörren

Ja DHL är betydligt bättre. Hade posten orkat ringa ett samtal som tar 1min hade jag kunna åkt iväg från jobbet (4km ifrån där jag bor) och tagit emot paketet. Men de är väl för jobbigt.. Tycker dom kan lägga ner utkörning till privatkunder helt.. vill man verkligen ha det så kan man väl ringa o beställa det.. att ha de som standard för privatpersoner är ju jävligt märkligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Kommer cyan till Sverige den 29 november?

Eller är det bara vissa färger? :/

Endast AT&T som har cyan

Permalänk
Medlem

Skulle så otroligt gärna ha en i matt orange men jag får nöja mig med blank gul. :\

Permalänk

Är nog inte så svårt att plocka isär mobilen och lacka sitt skal i valfri färg.