Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Däremot hittar de på en massa andra lögner, exempel på saker som 920 har men som de satt x på:

• Digital compass

• Gyroscope

• Scratch resistant glass

• Li-ion

• Digital zoom

• Graphics accelerator

Jo det är ju sant.
Dock hittar jag inget om grafik accelerator .

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Däremot hittar de på en massa andra lögner, exempel på saker som 920 har men som de satt x på:

• Digital compass

• Gyroscope

• Scratch resistant glass

• Li-ion

• Digital zoom

• Graphics accelerator

Ingen grafikaccellerering? Då kommer vi bara kunna spela wordfeud och minor med andra ord då
Det är ju troligt.
Digital zoom, vem vill ha det? Helt värdelöst ju...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Ingen grafikaccellerering? Då kommer vi bara kunna spela wordfeud och minor med andra ord då
Det är ju troligt.
Digital zoom, vem vill ha det? Helt värdelöst ju...

Digital zoom finns på varenda mobilkamera sen hedenhös, vet inte varför de ens har med det. Självklart finns en grafikaccelerator:
Adreno 225
Som sagt är den där jämförelsen helt oseriös, som vanligt måste man använda gsmarena för en någorlunda seriös jämförelse: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4967&idPhone2=4...
Vänta på deras recension för nåt seriöst på den fronten också..för exakta specifikationer: http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia920/specifi...

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon nämnt det tidigare i tråden men jag fick sms idag från tele2 där jag förbokade en lumia 920, ny leveranstid är nu slutet på vecka 48...

Permalänk
Medlem

WeekEnd Rush

Dustin har en weekend rush nu på fredag med start kl 12.00.

Undrar om man kan få tag i Lumia 920 lite billigare då.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Digital zoom finns på varenda mobilkamera sen hedenhös, vet inte varför de ens har med det. Självklart finns en grafikaccelerator:
Adreno 225
Som sagt är den där jämförelsen helt oseriös, som vanligt måste man använda gsmarena för en någorlunda seriös jämförelse: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4967&idPhone2=4...

Finns tyvärr en del fel/bortglömda saker även på gsmarena.com sidan. 920 har bluetooth 4.0 och inte 3.1. Sedan har de helt glömt (som alla andra sidor) bort Rich Recording som är på 140dB som är (för mig) den ABSOLUT viktigaste punkten och är den avgörande egenskapen för att jag just kommer att köpa 920. Vill inte köpa 808 som även också har det (i stereo). Förstår inte varför folk (syftar nu inte på er som hänger på forumet) inte är intresserade att ha bra ljud när man filmar på krogar, nattklubbar, konserter eller andra vanliga nöjen där det förekommer lite hög ljudnivå istället för brus.... eller är det bara jag
Förstår inte varför sidor inte vill ta upp denna (kanske bara för mig) viktiga punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Finns tyvärr en del fel/bortglömda saker även på gsmarena.com sidan. 920 har bluetooth 4.0 och inte 3.1. Sedan har de helt glömt (som alla andra sidor) bort Rich Recording som är på 140dB som är (för mig) den ABSOLUT viktigaste punkten och är den avgörande egenskapen för att jag just kommer att köpa 920. Vill inte köpa 808 som även också har det (i stereo). Förstår inte varför folk (syftar nu inte på er som hänger på forumet) inte är intresserade att ha bra ljud när man filmar på krogar, nattklubbar, konserter eller andra vanliga nöjen där det förekommer lite hög ljudnivå istället för brus.... eller är det bara jag
Förstår inte varför sidor inte vill ta upp denna (kanske bara för mig) viktiga punkt.

De är väl inte en av de största orsakerna till att jag köper den MEN de är helt klart en väldigt bra bonusgrej som man definitivt kommer ha nytta av och som jag oxå tycker recensenter borde ta upp, den är ju faktiskt i 10 klasser bättre än resten av konkurrenterna och ett "problem" som i princip alla telefoner haft fram till nu..

Permalänk
Medlem

Man kan säga så här: En video där ljudet är bajs är en riktigt dålig video, en video där ljudet är bra är blir en "vanlig video". Borde finnas mer videos i tester där de tar upp och jämföra mer alldagliga händelser mellan olika mobiler. Det är troligen lite vanligare att folk filmar och tar kort på krogen/nattklubben än att gå runt och filmar på trottoaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Dustin har en weekend rush nu på fredag med start kl 12.00.

Undrar om man kan få tag i Lumia 920 lite billigare då.

Nej. Men kanske en 800/900

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

Japp håller helt och hållet med här! En STOR anledning till att jag köper L920 är pga Rich Recording!
Jag var på bröllop i sommras och filmade då ganska mycket med min GNexus och videona var så mörka och brusiga i ljudet (var väldigt hög musik) att dom var helt värdelösa att titta på! Mycket tråkigt tyckte jag då och svor på att jag aldrig mer skulle köpa en telefon med dåligt ljud vilket Gnexus hade i allt!
Dålig ljud i högtalarna vilket led till många missade samtal och sms! Dålig samtalskvalité och mycket brusigt ljud i videoklipp!

Och det är detta jag har tittat på mest nu när jag ska välja ny telefon! I recensionerna och klippen jag läst och sett så har jag bara hört och läst positivt om L920 gällande detta så mitt val är självklart nu

Sen att den tar foton så fint i mörker (krogar där jag tar en del bilder) är ju ett stort plus för mig också, lägg på flytet i den snygga, nya och fräscha mjukvaran och den skarpa fina skärmen! Kan man begära mer??

Ja just det en grej till: SNYGGASTE LUREN JUST NU!!!

Permalänk
Medlem

Nice, fick mejl frn Katshing att jag får min vecka 48, dom har sålt slut på första leveransen, så datumet på deras sida var för dom som köper en nu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av fogmod:

Väldigt saklig och djupgående analys, tack för den.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Fick precis hem min Lumia 920 från Tyskland, ni som klagar över tyngden det är bara rent skitsnack, den känns rejäl. Om ni tycker att den är för tung så skulle jag föreslå att ni börjar att träna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trachky:

Fick precis hem min Lumia 920 från Tyskland, ni som klagar över tyngden det är bara rent skitsnack, den känns rejäl. Om ni tycker att den är för tung så skulle jag föreslå att ni börjar att träna

Precis, känns inte konstigare än nåt annat...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Operatörslås

Hur är det med Operatörslås på Windows telefoner? På t.ex telenor står det att den inte är operatörslåst, men när jag besätllde där ifrån så sa killen i kundtjänst att den var låst.

Samtidigt har jag läst att Microsoft inte tillåter låsning av telefoner? Vad gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Precis, känns inte konstigare än nåt annat...

Jag hade en Galaxy S2 innan och mellan den och Lumia 920 skiljer det 70g man känner skillnaden i vikt men det är ingenting man tänker på när man använder den.

Permalänk

Ställ era frågor

Har en Lumia 920 med den senaste officiella mjukvaran som kommer finnas för försäljning den 29 nov.
Nokia ver: 1.1.36.19
Windows Phone 8.0.9903.10

Den är vit och har kört den i cirka två dagar. Ställ era frågor om telefonen så ska jag svara.

Tidigare har jag använt Lumia 900 Lumia 800, S2 LTE och IPhone 4 -5

Permalänk
Medlem
Skrivet av yamazaki78:

Har en Lumia 920 med den senaste officiella mjukvaran som kommer finnas för försäljning den 29 nov.

Den är vit och har kört den i cirka två dagar. Ställ era frågor om telefonen så ska jag svara.

Du kan ju börja med att beskriva allmänt hur den fungerar plus, minus, etc

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av yamazaki78:

Använder du facebookintegrering?
Isåfall:
Kan messenger-funktionen kommunicera med facebookkontakter som har status "offline" eller "mobilinloggade"?
Kan man se fler än dom första 50 bilderna i facebookalbum?

Hur är volymkontrollen? Fortfarande samma för ringsignaler och musiklyssnande/videouppspelning?
Har man kvar lika mycket kamerakontroller som på Lumia 800?
Är den duglig till självförsvar?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Spotify

Hur bra/dåligt fungerar den befintliga (win7) Spotify appen?

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Du kan ju börja med att beskriva allmänt hur den fungerar plus, minus, etc

Det ser bra ut. Har man inte kört WP innan så är det en inlärningskurva som W8.

Telefonen är hårdvarumässigt det bästa jag har haft. Kameran är brutal på alla tester jag har gjort. Slår allt jag har kört tidigare utan problem.
Den väger mer än de andra telefonerna men det glömmer man efter en dag. Den är stor och har man små händer så kanske man ska ha något mindre.

WP8 är mycket vassare än WP 7.5 som jag har kört. Nokias touch med sina appar och extra inställningar gör telefonen mycket mer attraktiv.

Jag är just nu imponerad av deras touch som fungerar klockrent med handskar på. Bra för oss i kalla länder.

Inga buggar hittils och synch med Windows 8 appen fungerar som den ska.

Spotify har tagit bort sin klient från WP market då de utvecklar en ny till WP8 men jag har kört Nokia och Xbox Music som har fungerat bra.

Ljudinställningar med Dolby och EQ:en är mycket bra. speciellt om man ha bra hörlurar till.

Permalänk

Använder du facebookintegrering?
Isåfall:
Kan messenger-funktionen kommunicera med facebookkontakter som har status "offline" eller "mobilinloggade"?
Nej på båda

Kan man se fler än dom första 50 bilderna i facebookalbum?
Ja finns load more knapp

Hur är volymkontrollen? Fortfarande samma för ringsignaler och musiklyssnande/videouppspelning?
Mycket bättre än Lumia 800/900.
Samma för dessa förutom samtal som har en egen

Har man kvar lika mycket kamerakontroller som på Lumia 800?

Nej det är helt nya inställning plus Nokia´s egna

Är den duglig till självförsvar?

tror den kan ta en kula för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av yamazaki78:

Får man fråga hur du fick tag på den?:) Skapligt avundsjuk själv.

Nöjd med den vita färgen? Funderar själv på en sån, så trött på min svarta telefon.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av gele77:

Hur bra/dåligt fungerar den befintliga (win7) Spotify appen?

Finns ej än.

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

Får man fråga hur du fick tag på den?:) Skapligt avundsjuk själv.

Nöjd med den vita färgen? Funderar själv på en sån, så trött på min svarta telefon.

Via jobbet testar den och utvärderar den.

Har vit Lumia 900 och nej jag är mycket trött på vit. Sett den gråa också och den var tråkig.

Röd, Gul och Cyan är det jag skulle köra på. Cyan kommer inte till Sverige än

Permalänk
Medlem
Skrivet av yamazaki78:

Ta några bilder i dagsljus och kolla ifall skärpan är bättre, då det var någon i tråden som hade fått svar att US-modellerna inte levererades med senaste Firmware.
Den senaste Firmware'n skulle fixa skärpan sades det.

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL

Permalänk

Fick låna en S3 LTE idag
jag har testat lite LTE hastigheter om någon är intresserad
Tele2 4G:

Centralt i stockholm
Downlink
Lumia 920: 40.1 Mbit (47 ms)
S2 LTE: 29.1 Mbit (38 ms)
S3 LTE 32.3 Mbit (39 ms)

Uplink:
Lumia 920: 16,1
S2 LTE: 17.1
S3 LTE 17.9

Mätning under samma mobilmast och inte samtidigt.

Storlek på testfil 30/10 mb

Permalänk
Skrivet av jnza:

Ta några bilder i dagsljus och kolla ifall skärpan är bättre, då det var någon i tråden som hade fått svar att US-modellerna inte levererades med senaste Firmware.
Den senaste Firmware'n skulle fixa skärpan sades det.

http://oi49.tinypic.com/4idmag.jpg

komprimerad av siten dock. tycker det ser bra ut. men jag vet inte mer om felet.

Permalänk

Jag läste i en recension på Nokian att IE10 som sitter i den som webläsare har lite annan kodning än tex Chrome och Firefox vilket gör att vissa sidor på nätet tror att det är en gammal webläsare man kör med och slänger upp nån slags föråldrad mobilsite á 90-talet. Kan någon förklara detta lite närmare?