Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Fan vad kass att den kommer i slutet på november.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingsCrown:

Och räkna med att du får lägga till en tusenlapp i tullavgift när du importerar från USA.

precis. Men när man jämför produkter som finns till försäljning i Sverige och USA så är det oftast x10 regeln som gäller, inkl. moms etc

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

precis. Men när man jämför produkter som finns till försäljning i Sverige och USA så är det oftast x10 regeln som gäller, inkl. moms etc

Japp

Permalänk
Medlem

En fundering..

Låt oss säga att man har förbokat telefonen för 5800:-. Om man då jämför med USAs priser så är det isåfall på tok för högt. Kan detta korrigeras i efterhand av återförsäljaren. Jag menar ifall det visar sig att telefonen bara kommer kosta 4500:- är man då bunden till att betala det "påhittade" priset?
Isåfall kanske man gör bäst i att avboka för beställa igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyclone:

En fundering..

Låt oss säga att man har förbokat telefonen för 5800:-. Om man då jämför med USAs priser så är det isåfall på tok för högt. Kan detta korrigeras i efterhand av återförsäljaren. Jag menar ifall det visar sig att telefonen bara kommer kosta 4500:- är man då bunden till att betala det "påhittade" priset?
Isåfall kanske man gör bäst i att avboka för beställa igen.

Enligt Nokias hemsida kommer den kosta 5700 kr. Bäst är nog att fråga där du bokade den.

Permalänk
Medlem

Ok, missade att priset fanns där, då behåller jag min förhandsbokning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyclone:

En fundering..

Låt oss säga att man har förbokat telefonen för 5800:-. Om man då jämför med USAs priser så är det isåfall på tok för högt. Kan detta korrigeras i efterhand av återförsäljaren. Jag menar ifall det visar sig att telefonen bara kommer kosta 4500:- är man då bunden till att betala det "påhittade" priset?
Isåfall kanske man gör bäst i att avboka för beställa igen.

Går inte att jämföra priserna eftersom priset i staterna är subventionerade av AT&T och går bara att använda på deras nät.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

När fan kommer den gråa?!?!?! Vill boka en sådan.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Skönt med ett officiellt datum, så man slipper oroa sig för att det ska skjutas upp igen och igen...

Permalänk
Medlem

Det är bara att gå i ide ett tag och tänka på andra saker. Skönt med ett datum.

Permalänk

Läste detta idag på IDG.se

"Idag finns det runt en halv miljon appar på Google Play och den överväldigande majoriteten av dem utgör ingen säkerhetsrisk, men det finns ett snabbt växande antal appar som kan orsaka ordentliga problem. En snabbväxande sådan kategori är fejkappar."

Nu känns det ju extra skönt att gå över till WP8 Härligt att Nokia som står för kvalité också väljer en mjukvara med kvalité

Permalänk
Medlem

pcpro review

http://www.pcpro.co.uk/reviews/smartphones/377911/nokia-lumia...

De klagar på batteri tiden. Men man laddar den ju varje dag trådlöst så det är ju inga problem.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

http://www.pcpro.co.uk/reviews/smartphones/377911/nokia-lumia...

De klagar på batteri tiden. Men man laddar den ju varje dag trådlöst så det är ju inga problem.

Tydligen, enligt en kommentar, så var modellerna som skickades ut innan releasen sämre batteri i, vilket skulle vara fixat till GA modellerna.

Om du frågar min om någon mer source, så har jag inget svar. Hoppas bara på att det är sant.

Permalänk

Fast det finns flera siter där de tyckte batteritiden var bra så det är nog lite sådär med vissa recensioner.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Fast det finns flera siter där de tyckte batteritiden var bra så det är nog lite sådär med vissa recensioner.

Ja, pcpro klagade först och främst på vikten, vilket är märkligt då den väger nästan lika mycket som många andra.

Här är en jämförelse mellan iPhone 5 och Lumia 920 där de tar upp andra skillnader.
http://smartphones.findthebest.com/compare/355-357/Apple-iPho...

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Hello
Jag hade en förhandsbokning på cdon, tänkte köpa kontant eftersom jag inte orkade vänta till januari då jag får förlänga hos Tre.
Nu visade det sig att man kan förlänga 6 månader innan om man kontaktar kundtjänst.
Sagt och gjort, avbokade hos cdon och beställde hos tre.
Eftersom jag är en av de äldsta kunderna ville jag stå först i kön
Det fick jag inte, fick två gratis månader istället.

Permalänk
Medlem

beställt hos tre oxo,läst en del sidor om mobilen nu och alla ger den minus för sina 185g,min Iphone 4 med skal väger 170g och jag har aldrig tyckt den var tung! trams...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Att modda sitt SIM kort för att passa Lumia 920.

Om man har ett vanligt SIM kort och vill använda det i Lumia 920 måste man modda det så att det passar för MicroSIM.

Här är en instruktionsvideo hur man klipper till sitt vanliga SIM kort för att få ett fungerande MicroSIM kort.

http://www.youtube.com/watch?v=qLs4kN2V0Ng

Jag kan ännu inte verifiera att det fungerar eftersom jag väntar på min Lumia ännu.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk

http://www.computeruniverse.net/en/products/90483505/nokia-lu...

Är rätt sugen på att köpa, blir ca 5900kr och rätt snabb leverans. Fast vill ju helst ha vit

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av Hullsc:

Om man har ett vanligt SIM kort och vill använda det i Lumia 920 måste man modda det så att det passar för MicroSIM.

Här är en instruktionsvideo hur man klipper till sitt vanliga SIM kort för att få ett fungerande MicroSIM kort.

http://www.youtube.com/watch?v=qLs4kN2V0Ng

Jag kan ännu inte verifiera att det fungerar eftersom jag väntar på min Lumia ännu.

Eller så kan du bara ringa till din mobiloperatör och be dem skicka ett microsim gratis.

Permalänk
Skrivet av dacke666:

beställt hos tre oxo,läst en del sidor om mobilen nu och alla ger den minus för sina 185g,min Iphone 4 med skal väger 170g och jag har aldrig tyckt den var tung! trams...

Många recensioner (Gizmodo, The Verge, CNET) lyfter fram vikten som ett stort problem. Utan att ha känt på en Lumia 920 så tänker jag mig att vikten är relativt oviktig. Däremot tror jag att jag kommer ha vissa problem med att acceptera storleken, telefonens höjd och bredd helt enkelt (van vid en N8 som jag är). Visst, det är priset man får betala för en 4,5"-skärm, men jag tycker ändå att det är lite märkligt att det fokuseras så mycket på vikten och så lite på storleken.

Permalänk
Medlem

Tårar, fick precis ett sms från tele2 att lumian är försenad till v. 48. Aja, bara bita ihop...

Permalänk
Medlem

Tror ni halebop skickar med ett micro-sim, om man beställde med nytt abonnemang?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clevinger:

Många recensioner (Gizmodo, The Verge, CNET) lyfter fram vikten som ett stort problem. Utan att ha känt på en Lumia 920 så tänker jag mig att vikten är relativt oviktig. Däremot tror jag att jag kommer ha vissa problem med att acceptera storleken, telefonens höjd och bredd helt enkelt (van vid en N8 som jag är). Visst, det är priset man får betala för en 4,5"-skärm, men jag tycker ändå att det är lite märkligt att det fokuseras så mycket på vikten och så lite på storleken.

Just nu, av någon anledning (troligtvis pga att i iPhone 5 reklamen så lyfter man fram att det är den lättaste telefonen, som en riktigt stor och viktig sak).
Visst, den är lite tjock men möjligtvis kan det vara så att dem tycker att det inte är en så negativ sak? Skärmen på storleken är enligt mig riktigt bra, Galaxy s3an är lite för stor för mig, precis så att jag når med tummen högst upp till skärmen. Men en stor skärm, som S3an, gör att upplevelsen när man tittar på serier, är på youtube, ser på bilder osv blir så mycket bättre. Det är väldigt värt det!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av Hullsc:

Ja, pcpro klagade först och främst på vikten, vilket är märkligt då den väger nästan lika mycket som många andra.

Här är en jämförelse mellan iPhone 5 och Lumia 920 där de tar upp andra skillnader.
http://smartphones.findthebest.com/compare/355-357/Apple-iPho...

Citat:

this is an extremely heavy, large phone. Its 10.7mm girth and 185g weight make it one of the bulkiest smartphones around

Bland det mest efterblivna jag läst ang. 920.

extremely heavy.... ja kanske om man har en fysik likt en choklad pudding.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Om man har ett vanligt SIM kort och vill använda det i Lumia 920 måste man modda det så att det passar för MicroSIM.

Här är en instruktionsvideo hur man klipper till sitt vanliga SIM kort för att få ett fungerande MicroSIM kort.

http://www.youtube.com/watch?v=qLs4kN2V0Ng

Jag kan ännu inte verifiera att det fungerar eftersom jag väntar på min Lumia ännu.

Sidan är totalt oseriös.

920 får "minus" för den inte har Apple Lightning tex. Får också "minus" för sånt självklart som 920 har också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Sidan är totalt oseriös.

920 får "minus" för den inte har Apple Lightning tex. Får också "minus" för sånt självklart som 920 har också.

Vilket skämt.

På skärmteknologi skrev de "retina LCD" på iPhone5, medans L920 bara had "LCD". XD

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Sidan är totalt oseriös.

920 får "minus" för den inte har Apple Lightning tex. Får också "minus" för sånt självklart som 920 har också.

Fast det är ju inte minus på långa sidor. Det jämför ju connections och Micro usb står ju precis under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Fast det är ju inte minus på långa sidor. Det jämför ju connections och Micro usb står ju precis under.

Däremot hittar de på en massa andra lögner, exempel på saker som 920 har men som de satt x på:

  • Digital compass

  • Gyroscope

  • Scratch resistant glass

  • Li-ion

  • Digital zoom

  • Graphics accelerator

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Sidan är totalt oseriös.

920 får "minus" för den inte har Apple Lightning tex. Får också "minus" för sånt självklart som 920 har också.

Det där är ingen recension, utan ungefär samma sak som en produktjämförelse på Prisjakt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*