BlueBerry Desktop-3D Shell Replacement

Permalänk
Avstängd

BlueBerry Desktop-3D Shell Replacement

Vad tror ni om denna idé?

Att istället för ett skrivbord gå runt i en 3D-miljö a la Half-Life och gå till filhanteraren, webbläsaren osv. Produktivt som bara fan eller?

http://blueberry.sourceforge.net/

Vissa underhöll den idén.

Fantastiskt vilken gammal mjukvara man hittar om man sätter sig in i något särintresse för en stund. Stötte på den då jag letade Shell Replacement till Win 7.

Vad tror ni om idén? Någon som vågar prova på en gammal rigg?

Permalänk
Moderator
Testpilot

Varför?

Jag tror att för att något sådant här ska lyckas så ska det finnas en effektivisering i det man gör dagligen, jag ser inte den med denna idén. Lite nittiotals SCI-FI över det.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Varför?

Jag tror att för att något sådant här ska lyckas så ska det finnas en effektivisering i det man gör dagligen, jag ser inte den med denna idén. Lite nittiotals SCI-FI över det.

Jag fattar inte vilket motiv till vad du ifrågasätter? Varför vad?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ser ut som en kul grej, inte mycket mer än det.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av MisterKlister:

Jag fattar inte vilket motiv till vad du ifrågasätter? Varför vad?

Motivet är väl rätt så klart. Det är ju helt meningslöst. Jag ser inte hur man blir mer produktiv med en sådan 3D-miljö kontra den 2D-miljö vi använder oss av idag. Jag ser inte hur denna lösning skulle vara effektivare. Som jag skrev tidigare.

Jag ifrågasätter inte ditt inlägg utan mjukvaran som sådan. Du frågade ju om min åsikt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Motivet är väl rätt så klart. Det är ju helt meningslöst. Jag ser inte hur man blir mer produktiv med en sådan 3D-miljö kontra den 2D-miljö vi använder oss av idag. Jag ser inte hur denna lösning skulle vara effektivare. Som jag skrev tidigare.

Jag ifrågasätter inte ditt inlägg utan mjukvaran som sådan. Du frågade ju om min åsikt.

Ja, jag vet att det är det, jag undrar bara vad "Varför?" var riktat till? Varför... jag skrev inlägget? Eller? *fattar inte*

Jag håller med dig i sak, därav min ironiska ton i TS

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av MisterKlister:

Ja, jag vet att det är det, jag undrar bara vad "Varför?" var riktat till? Varför... jag skrev inlägget? Eller? *fattar inte*

Jag håller med dig i sak, därav min ironiska ton i TS

Varför var riktat till gränssnittet. Dock så är kanske en holografisk variant av 3D-operativ en realistisk ersättare i framtiden.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt