Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av torghandlarn:

@rapparsven:

Logga in så borde du se priset.

Behövde logga in och sen uppdatera hemsidan. beställt 8)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Blev ett köp på studs. Men kunde varit kall och väntat till våren då nog priset faller. Men blev strul hos intet då jag nekades betala genom Klarna på Intets sida (ingen aning varför) och betalade istället med Swish. Fick då två ordar: en i lager och en bokad. Tog bort den som det stod bokad och det var visst den jag betalade med Swish och får pengar tillbaka om 5 arbetsdagar, dvs efter jul vilket inte är kul. Hoppas Intet support svarar smart så man inte ligger ute med 11 000 kr. över julen.

Citat:

Klarna skickar det här mejlet eftersom ditt köp hos Inet misslyckades på grund av att vi inte kunde begära bekräftelse med BankID.

I de flesta butiker händer inte detta. Men i ett fåtal butiker kan vi av tekniska skäl inte begära bekräftelse med BankID.

För att genomföra det nu aktuella köpet behöver du möjliggöra köp även i butiker där det inte är teknisk möjligt att begära bekräftelse med BankID.

Svaret från Inet blev att man ska gå in på Klarna och avaktivera BankID för köp hos klarna, beställa sin vara och sedan aktivera igen. Sedan hade mina klarna beställningar hakat upp sig på min sida på Inet så egentligen var de dem jag skulle ta bort. Den betald med Swish kan de inte återaktivera och jag kan inte ligga ute med 11 000 över jul så blir ingen CPU.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Antar att priset inte gäller längre? Står 6190 kr för mig idag.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Du måste vara inloggad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

@Icte: Du måste vara inloggad.

Jodå jag är inloggad, priset var 5490 kr igår. Fortfarande inloggad nu men nu är priset 6190 kr.

EDIT: 5490 kr när jag är inloggad på mobilen, 6190 kr på datorn. Skumt!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jodå jag är inloggad, priset var 5490 kr igår. Fortfarande inloggad nu men nu är priset 6190 kr.

EDIT: 5490 kr när jag är inloggad på mobilen, 6190 kr på datorn. Skumt!

Medlemspris, sades det, så antagligen swec-exklusivt. Du måste antagligen koppla ditt inet-konto till swec. Fortfarande 5490 kr för mig.
Såg din edit nu. Skumt indeed!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Medlemspris, sades det, så antagligen swec-exklusivt. Du måste antagligen koppla ditt inet-konto till swec. Fortfarande 5490 kr för mig.
Såg din edit nu. Skumt indeed!

Löste detta, var antagligen något cookies problem. Rensade dessa och loggade in igen (kopplat SweC-kontot har man gjort för länge sen ) och nu är priset på 5490 kr

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jodå jag är inloggad, priset var 5490 kr igår. Fortfarande inloggad nu men nu är priset 6190 kr.

EDIT: 5490 kr när jag är inloggad på mobilen, 6190 kr på datorn. Skumt!

För mig var det tvärtom. Kunde för allt i världen inte få det rabatterade priset på mobilen. På datorn fick jag det lägre priset direkt.

Permalänk
Medlem

Är det värt att byta från xbox one s till one x? Märker man stor skillnad?
Jag har kikat lite på youtube men där verkar skillnaderna framstå som minimala

Permalänk

@Elektron: Det främsta är väl om du har en 4k tv så kan det vara värt det. Jag personligen hade inväntat nästa generation, är bara ett år kvar nu innan nästa xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluepanda:

@Elektron: Det främsta är väl om du har en 4k tv så kan det vara värt det. Jag personligen hade inväntat nästa generation, är bara ett år kvar nu innan nästa xbox.

Ja det har jag en men jag vet inte om jag ser så stor skillnad på 4k och 1080p direkt om jag ska vara ärlig. Tänkte mest på rean och mellanskillnaden är typ 1000kr (från one s och one x) så det är inte så mycket pengar direkt (jag har one s idag, så isf sälja one s och köpa one x)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dagens lucka på Inet tog slut på 8 minuter. Jag kom in 10:07 och då var det 17 musmattor kvar men innan jag hunnit till kassan 10:08 var de tydligen slut. RIP.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Skrivet av Lyckokaka:

Dagens lucka på Inet tog slut på 8 minuter. Jag kom in 10:07 och då var det 17 musmattor kvar men innan jag hunnit till kassan 10:17 var de tydligen slut. RIP.

Lite surt, var inne tidigt men Inet kunde inte få kontakt med BankID när jag skulle betala och innan jag hann byta betalsätt var de slut. Tycker att den borde vara låst till mig när jag lagt den i kundvagnen. Dåligt av Inet.

Permalänk
Skrivet av Lyckokaka:

Dagens lucka på Inet tog slut på 8 minuter. Jag kom in 10:07 och då var det 17 musmattor kvar men innan jag hunnit till kassan 10:17 var de tydligen slut. RIP.

Jag vaknade typ 10:30 och kollade in luckan och då var allt helt utsålt jag som behöver en ny musmatta... Den hade också passat perfekt till denna trådlösa ASUS mus som jag köpte kl 03:00 idag men den kanske intresserar någon här:

https://www.kjell.com/se/produkter/dator-natverk/gaming/gamin...

Permalänk
Skrivet av Doomfarer:

Lite surt, var inne tidigt men Inet kunde inte få kontakt med BankID när jag skulle betala och innan jag hann byta betalsätt var de slut. Tycker att den borde vara låst till mig när jag lagt den i kundvagnen. Dåligt av Inet.

Jag känner inte till någon webbutik för datordelar som reserverar en artikel när den finns i vagnen men inte beställd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Dagens lucka på Inet tog slut på 8 minuter. Jag kom in 10:07 och då var det 17 musmattor kvar men innan jag hunnit till kassan 10:08 var de tydligen slut. RIP.

Jag lyckades knipa en. Fick orderbekräftelsen 10.05, när jag hade beställt var där 31 kvar enligt saldo.

Permalänk
Medlem

@Lyckokaka: Det är lite tråkigt när man inte hinner med.

Luckan var inte öppen för mig förens ca 2 minuter över. Sedan tänkte jag lite på det. Synd att man inte var mer på gröten när man väl hittade något att handla. Kom till datorn igen vid 9 över, och slut som du säger.
Enda jag kunde nappat på än så länge på alla luckor som varit. Skulle varit perfekt som en julklapp till sonen. Vi får hoppas på fler bra luckor, fast det bara är 4 kvar...

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Kollade luckan 10:02
Stod att det fanns 45 stycken kvar.
Tryckte på erbjudandet och ser att det enbart är 31 stycken kvar.
Köpte fort som fan och fick bekräftelse mail 10:06.
Refreshade och det var slutsålt.

Det roliga var att jag köpte den enbart för den gick åt så snabbt

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: AMD Ryzen 5 3600X | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Moderkort: ASUS PRIME X570-P | Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | Hårddisk: Seagate BarraCuda 510, 512GB | Nätaggregat: Fractal Design Edison M 750W | Övrig kylning: 2x140mm insug och 3x120mm utblås i lådan

Permalänk
Medlem

Angående Inet-dagens lucka:

Jag lyckades faktiskt lägga in musmattan när det var 31 st kvar.

Skulle checka ut och lägga in adress osv och helt plötsligt står det att varan redan tagit slut och går inte ens att köpa lol hahahaha!

Det här måste vara mitt livs roligaste "köp"

Och jag är inte ens sur eller arg eller bitter, jag är faktiskt... imponerad utan att vara sarkastisk!

Vi borde faktiskt ha en tävling vilken vara som tar slut snabbast genom SweClockers historia, vore kul att veta (säkert inte den här musmattan men ändå kul att veta).

GJ Inet!

Permalänk
Medlem

Ställer ni inte klockan på 09.58 för Inets kalender?

Hitills har jag inte hittat något jag velat köpa

Men aldrig varit problem med lagersaldo om man är där när det läggs upp.

PS, dagens vara kommer nästan alltid upp på föregående dags fynd före den dyker upp på rätt dag.
Så man kan alltid se dagens vara innan den kommer upp på rätt dag, tips för de som jagar kanske

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa en musmatta på Inet idag, även om min func från -04 fortfarande fungerar så börjar den ju få några år på nacken, så ska bli intressant att se om det är någon skillnad.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Ställer ni inte klockan på 09.58 för Inets kalender?

Hitills har jag inte hittat något jag velat köpa

Men aldrig varit problem med lagersaldo om man är där när det läggs upp.

PS, dagens vara kommer nästan alltid upp på föregående dags fynd före den dyker upp på rätt dag.
Så man kan alltid se dagens vara innan den kommer upp på rätt dag, tips för de som jagar kanske

Ja men jag har gått in i julkalendern varje dag och inte hittat något intressant så kommer det verkligen något man behöver och jag köpte en ASUS mus samma dag

Permalänk
Inaktiv

Jag lyckades se den redan 9:57-58 någon gång, dök plötsligt upp i lucks 19. Inget köp för mig dock men blev lite förvånad över hur fort de gick åt.

Värsta hittills var nog de 15st 1TB SSDs för 750kr styck som Inet körde tidigt. Slut på direkten. Nu gör de förstås som de vill men hade ändå varit trevligt med något erbjudande som iallafall räcker en stund. Men är nog svårt att balansera. De butiker som har flera produkter i sina luckor har mer att erbjuda och det räcker också längre/fler hinner titta på vad som erbjuds.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Super Älg:

Jag känner inte till någon webbutik för datordelar som reserverar en artikel när den finns i vagnen men inte beställd.

Ett par större ska göra det, Komplett och Dustin. Om de inte slutat. Har till och med för mig att även Inet brukat reservera varor i korgen tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ett par större ska göra det, Komplett och Dustin. Om de inte slutat. Har till och med för mig att även Inet brukat reservera varor i korgen tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

NetOnNet gör det också.

Jag lyckades beställa en bildskärm på Black Friday genom att lägga till varan i varukorg men eftersom jag inte hade pengar den helgen så lät jag webbläsaren vara på till på måndag veckan därpå.

Gick hur bra som helst att köpa för BF-priset och trots att varan var utsåld på måndagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ja det har jag en men jag vet inte om jag ser så stor skillnad på 4k och 1080p direkt om jag ska vara ärlig. Tänkte mest på rean och mellanskillnaden är typ 1000kr (från one s och one x) så det är inte så mycket pengar direkt (jag har one s idag, så isf sälja one s och köpa one x)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att du i en del spel kan välja mellan 4k@30fps eller 1080p@60 på en One X. Ytterst få spel körs i 60 fps på One S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludo:

32 Gb RAM för under 1000-lappen (90,90 EUR ex MOMS).

Ballistix Sport LT BLS4K8G4D240FSC 32GB (8GB x4) DDR4, 2400MHz, CL16, @1,2V

https://www.amazon.de/gp/product/B01AG9F14Y/ref=ox_sc_act_tit...

Skulle inte förvåna mej om dessa gick att klocka till åtminstone 3200MHz CL16-18-18-36-2T @1,36V..

En liten avig sida med dagens fynd - inga diskussioner. Man blir nyfiken på andras åsikter och får komma hit för att leta. Men 32 GB för under 1000-lappen är inte dumt oavsett om de går att klocka eller inte.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Jag tror att du i en del spel kan välja mellan 4k@30fps eller 1080p@60 på en One X. Ytterst få spel körs i 60 fps på One S.

eurogamer / digital foundry gör en del jämförelser, mest mellan ps4 pro och xbox one x på senaste tiden. Men normalt sätt körs spel i typ 800p/30fps på xbox one, 1080 på ps4 och 4k/30fps på pro-modellerna.

Uppskalningen från 800p till 1080p med suddigheten det ger och småsaker som pop-in av detaljer alldeles för nära dig är saker man har svårt att få un-seen. Sedan så kan jag personligen tycka att viss suddighet förhöjer spelkänslan då man fortfarande 2019 kan se polygonerna i modellerna, det kan man glömma i 4k (jag tror dock det finns 3-6 spel som stöder DLSS på min dator)

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Fått 4st 4GB stickor ur samma modellserie (BLS4G4D240FSB) att klocka i 3000MHz med CL15-17-17-35-2T [1,36V] ; 3200MHz CL16-18-18-36-2T [1,36V] "vardagsklock" och 3333MHz med lite lösare timings. Moderkortet som användes var Asrock Z370M Pro4.
Min gissning är därför att 32Gb modulen klockar någorlunda snarlikt?..

Permalänk
Medlem

Trist att Webhallens julkalender inte fungerar så bra som vanligt under natten