Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

VPN Ivacy, fick livstidskonto för 24$, inte fy skam.

Livstidskonto på Ivacy för 39$ med coupon blev det 24$.

Tidigare kort recension om Ivacy på swec.

Gäller i runt 6 timmar till.

Edit: Finns även FastestVPN

Haft livstidskonto där några år nu och fungerar fortfarande. Men använder det inte mycket då jag främst kör PIA.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S10 bra köp för 4800kr? (kostnad exklusive abbonemang 195kr a 24 mån)

https://webbutik.comviq.se/samsung-galaxy-s10.html

Har Motorola one vision nu som är ok men vill ha en lite rappare och med bättre kamera samt som tål lite mer.
Har tidigare haft iPhone 7 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Samsung Galaxy S10 bra köp för 4800kr? (kostnad exklusive abbonemang 195kr a 24 mån)

https://webbutik.comviq.se/samsung-galaxy-s10.html

Har Motorola one vision nu som är ok men vill ha en lite rappare och med bättre kamera samt som tål lite mer.
Har tidigare haft iPhone 7 plus

Att räkna exlusiva abbonemang lurar man nog sig själv mest på. Det blir ju totalkostnaden som räknas och är den du får betala.

Vad jag menar är att jämför med ett billigt abonnemang löst ihop med en telefon kontant delat på 24 månader.

Är då totalkostnaden lägre för abonnemanget inkl mobil än att köpa de separat kontant så är det ju bara köra på. (Ifall man inte har något emot att vara bunden(det kan ju dyka upp bättre deal månaden efter))

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Haft livstidskonto där några år nu och fungerar fortfarande. Men använder det inte mycket då jag främst kör PIA.

Ok?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kent:

Huawei P30 Pro 128GB hos Comhem för 4589:- (Minsta totalkostnad består av kostnaden för mobiltelefonen samt en (1) månadskostnad för det abonnemang du valt).
Länk till Prisjakt.

Någon som vet om dessa mobiler är olåsta?
Någon som köpt och sagt upp abb? Smidigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Att räkna exlusiva abbonemang lurar man nog sig själv mest på. Det blir ju totalkostnaden som räknas och är den du får betala.

Vad jag menar är att jämför med ett billigt abonnemang löst ihop med en telefon kontant delat på 24 månader.

Är då totalkostnaden lägre för abonnemanget inkl mobil än att köpa de separat kontant så är det ju bara köra på. (Ifall man inte har något emot att vara bunden(det kan ju dyka upp bättre deal månaden efter))

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har redan abbonemanget som är aktuellt för telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Jag har redan abbonemanget som är aktuellt för telefonen

Det är ju inget hinder för att jämföra mot andra abonnemang. Visst är det dock rätt bekvämt att slippa byta operatör.

Nu är ju dealen 399kr/mån vettig sett till vad en s10 kostar på prisjakt så det är väl bara köra på och vara nöjd.

Ex prisjakt s10 7777kr plus vimla 90kr per mån
90×24+7 777=9937
Comviq 399*24=9 576

Med andra ord klår Comviqs deal även det abonnemang jag kör på idag vid köp av en s10.

Skillnaderna i tankesätten ger ju att i mitt fall kan jag spara några hundralappar på dealen från att köpa mobilen kontant, närmare exakt 9937-9576=361kr
medan det andra tankesättet ger en besparing på
7777 - (199*24) = 3001kr

Ovanstående beräkning gäller ju då för mig för det abonnemang jag behöver och för det pris på abonnemang som jag har kommit över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

LG 27 UltraGear 27GL850 497,99€
523,10€ med svensk moms och frakt till Sverige
5476sek med dagens kurs.
https://www.amazon.de/dp/B07T7K2V7L

Prisjakt:
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5094636

Den finns nu ute på amazon för 461 euro, blir 480 med svensk moms. Betalar man i euro och använder sin banks kurs så går den på typ ~5100 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Den finns nu ute på amazon för 461 euro, blir 480 med svensk moms. Betalar man i euro och använder sin banks kurs så går den på typ ~5100 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer såg det för någon dag sedan. Notera dock att leveranstiden är 1-3 månader "Usually dispatched within 1 to 3 months"

Permalänk
Medlem

Är det lätt att skicka tillbaka varorna på Amazon.de?

Kostar det att skicka tillbaka?

Med tanken på hur jävligt det är med IPS-skärmar och alla dessa antingen screen bleeding eller IPS-glow så kan man räkna med att behöva skicka tillbaka skärmarna titt som tätt för att få en "perfekt" skärm.

Inte värt att köpa på amazon.de om man inte kan skicka tillbaka gratis lätt och smidigt. Då är det bättre att hålla sig till inet eller komplett...

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

Stämmer såg det för någon dag sedan. Notera dock att leveranstiden är 1-3 månader "Usually dispatched within 1 to 3 months"

Jo, det är för att de blev uppköpta. Jag köpte en som skall komma runt 10-13 januari (tog gratis frakten).

Skrivet av Asterion:

Är det lätt att skicka tillbaka varorna på Amazon.de?

Kostar det att skicka tillbaka?

Med tanken på hur jävligt det är med IPS-skärmar och alla dessa antingen screen bleeding eller IPS-glow så kan man räkna med att behöva skicka tillbaka skärmarna titt som tätt för att få en "perfekt" skärm.

Inte värt att köpa på amazon.de om man inte kan skicka tillbaka gratis lätt och smidigt. Då är det bättre att hålla sig till inet eller komplett...

Jo, men sen så är amazon.de ~1400 kr billigare än inet just nu. Inet har haft rea på den till typ 5890 men då är det väldigt få exemplar, typ 25 st.

Jag kontaktade Amazon support och de skrev att man kanske behöver betala en mindre slant för frakt när man lämnar tillbaka men att de betalar tillbaka den summan. Skulle gissa på att man inte behöver betala om man bara skriver ut deras fraktsedel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaek:

Börjar äntligen få ett vettigt pris
Men det är snålt att inte hela tangentbordet har optiska switchar: Bara huvudklustret är optiskt.
Övriga som tex F-tangenter, numpad, piltangenter osv har vanliga linjära gaterons.
... och man får bara vanliga lasrade ABS keycaps.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Directory Opus 12 - Filhanteringsprogram som har allt.

Nu säljer GPSoftware Direcory Opus till 40% rabatt. Alla versioner och uppgraderingar. Ange koden NEWYEAR2020 innan den 27 Jan. Fick mail om det, men står inte det bara gäller redan existerande kunder. (finns ingen info om rabatten på hemsidan)

Ex. Directory Opus Pro Single AUD $89 -40% (349 kronor) + moms (10%) ?
Pro är den bästa versionen men lägg till SFTP och SSH för AUD $10 (-40%).
Det med momsen och hur man lägger på den har jag tyvärr inte koll på.

Vad är det för program: Det ultimata filhanteringsprogrammet som kan allt. Multi-rename, avancerade sök, ftp, bildvisare plus massor med funktioner och inställningar. Floating toolbar utanför själva Opus (tänk Rocketdock), Script-system. Skulle bli en hel bok om man skulle skriva vad detta program kan. DOpus fanns t.om på Amigan och har i många år funnits till Windows. Uppdateras ständigt fortfarande. Klarar mig inte utan detta program!

Lite mer om vad detta program kan: (Demoversion finns också att ladda ner)

Are you frustrated by the limitations of Windows Explorer? Directory Opus is a complete replacement for Explorer, with far more power and functionality than any other file manager available today.
Single or dual pane file display and folder trees
Tabbed interface let you keep multiple folders open and switch quickly between them
Unique Explorer Replacement mode provides a full replacement for Windows Explorer
Quickly filter, sort, group and search your folders
Color-code your files, assign status icons, star ratings, tags and descriptions
View images, documents and more. Image marking lets you sort your photos quickly and easily
Batch renaming including easy-to-use keyboard macros
View and edit file metadata
Support for FTP and archive formats like Zip, 7Zip and RAR
Built-in tools including synchronize and duplicate file finder
Calculate folder sizes and print or export folder listings
Queue multiple file copies for improved performance
Fully configurable user interface - colors, fonts, toolbars, keyboard hotkeys, and a full scripting interface let you tailor Opus exactly to suit your needs
Efficient, multi-threaded, modern design. Supports the latest 4K monitors. Available in both 32 and 64 bit versions.

Och mer

Dold text

Oj, det där progranmet hade jag på amigatiden, visste inte att det levde kvar på pc. Har ju använt total commander i alla år utan att veta att opus fanns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Permalänk
Medlem

@ThePreToriaN: Det här är diskussionstråden. Originaltips ska vara i den andra tråden, annars kommer inte så många se dem.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Oj, det där progranmet hade jag på amigatiden, visste inte att det levde kvar på pc. Har ju använt total commander i alla år utan att veta att opus fanns

Jag använde Opus 4 och sedan köpte jag 5:an på Amigan, var helt underbart då och det är helt underbart nu. Har haft det sedan windows 7 fanns. troligtvis version 6 och är uppe i 12 nu. Upptäcker ofta nya funktioner och smarta saker där man märker att utvecklarna har tänkt till för att underlätta saker för användarna. Uppdateras ofta, både buggfixar och nya saker. Värt varenda peng!

Man kan sitta i timtal ibland och fixa nya saker. Jag har t.ex en auto-hide på höger sida med programstarter och andra funktioner i en "floating toolbar". Och som jag har nu när jag jobbar med olika programmeringskurser. Går till mappen i fråga, trycker på en VS Code knapp och vips så öppnar VS Code med den mappen som förval. Finns hur mycket som helst att grotta ner sig i

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

HyperX Flight, riktigt bra trådlösa lurar för priset.
Näst billigast på prisjakt är Mediamarkt. På 1290 kr
Billigast på elgiganten på 1099 kr

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/HYPXC...

Inte riktigt värt. Den var nere på 649-699 kr så sent som black friday

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

lite svårt att bestämma mig..
https://www.komplett.se/product/1134116/datorutrustning/dator...
känns som jädrans prisvärd uppgradering från i5 3570K..
eller är det mer "värt" att plocka ihop ett eget x570 med 16GB 3600mhz minnen på CL 14.
för bättre optimering och framförallt PCIe 4.0.
Och hoppas att Ryzen 4000 serien är kompatibel med x570 och även köpa nytt Grafikkort runt Q3-Q4?.. tänker eftersom "Enligt uppgifterna ska den nya generationen "Ampere" ge 50 procent högre prestanda än dagens Turing, samtidigt som strömförbrukningen halveras."

tar gärna lite reflektioner

Edit: 4490:- vs 7650:- /3160kr skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av xmmm:

lite svårt att bestämma mig..
https://www.komplett.se/product/1134116/datorutrustning/dator...
känns som jädrans prisvärd uppgradering från i5 3570K..
eller är det mer "värt" att plocka ihop ett eget x570 med 16GB 3600mhz minnen på CL 14.
för bättre optimering och framförallt PCIe 4.0.
Och hoppas att Ryzen 4000 serien är kompatibel med x570 och även köpa nytt Grafikkort runt Q3-Q4?.. tänker eftersom "Enligt uppgifterna ska den nya generationen "Ampere" ge 50 procent högre prestanda än dagens Turing, samtidigt som strömförbrukningen halveras."

tar gärna lite reflektioner

Edit: 4490:- vs 7650:- /3160kr skillnad

Inte värt att plocka ihop x570 jämfört med det där paketet. Beroende på vad de säger på CES ikväll kan det ju vara värt att vänta på Ryzen 4000..

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Directory Opus 12 - Filhanteringsprogram som har allt.

Nu säljer GPSoftware Direcory Opus till 40% rabatt. Alla versioner och uppgraderingar. Ange koden NEWYEAR2020 innan den 27 Jan. Fick mail om det, men står inte det bara gäller redan existerande kunder. (finns ingen info om rabatten på hemsidan)

Ex. Directory Opus Pro Single AUD $89 -40% (349 kronor) + moms (10%) ?
Pro är den bästa versionen men lägg till SFTP och SSH för AUD $10 (-40%).
Det med momsen och hur man lägger på den har jag tyvärr inte koll på.

Vad är det för program: Det ultimata filhanteringsprogrammet som kan allt. Multi-rename, avancerade sök, ftp, bildvisare plus massor med funktioner och inställningar. Floating toolbar utanför själva Opus (tänk Rocketdock), Script-system. Skulle bli en hel bok om man skulle skriva vad detta program kan. DOpus fanns t.om på Amigan och har i många år funnits till Windows. Uppdateras ständigt fortfarande. Klarar mig inte utan detta program!

Lite mer om vad detta program kan: (Demoversion finns också att ladda ner)

Are you frustrated by the limitations of Windows Explorer? Directory Opus is a complete replacement for Explorer, with far more power and functionality than any other file manager available today.
Single or dual pane file display and folder trees
Tabbed interface let you keep multiple folders open and switch quickly between them
Unique Explorer Replacement mode provides a full replacement for Windows Explorer
Quickly filter, sort, group and search your folders
Color-code your files, assign status icons, star ratings, tags and descriptions
View images, documents and more. Image marking lets you sort your photos quickly and easily
Batch renaming including easy-to-use keyboard macros
View and edit file metadata
Support for FTP and archive formats like Zip, 7Zip and RAR
Built-in tools including synchronize and duplicate file finder
Calculate folder sizes and print or export folder listings
Queue multiple file copies for improved performance
Fully configurable user interface - colors, fonts, toolbars, keyboard hotkeys, and a full scripting interface let you tailor Opus exactly to suit your needs
Efficient, multi-threaded, modern design. Supports the latest 4K monitors. Available in both 32 and 64 bit versions.

Och mer

Dold text
Skrivet av Biermann:

Oj, det där progranmet hade jag på amigatiden, visste inte att det levde kvar på pc. Har ju använt total commander i alla år utan att veta att opus fanns

Tack för tipset! Äger dock redan DO version 12 Pro själv men hjälper gärna till med att sälja in det till andra Har använt Directory Opus sedan Windows XP och vill inte använda en Windows-baserad dator utan det. När man väl satt sig in i det och fått det att se ut som man vill ha det är det smärtsamt att vara utan. Så jag rekommenderar också detta programmet starkt till alla andra Windows användare och hävdar att alla bör ge det en chans. Rekommenderar att köpa/prova Pro versionen, att kunna dubbelklicka på skrivbordet för att starta det är guld värt. Man kan prova programmet gratis i 30 dagar och förlänga provtiden med 30 dagar till här. Så totalt kan man testa det gratis i 60 dagar.

Aningen dyrt, men 40% är inte fy skam! Det uppdateras regelbundet och har ett bra forum man kan få hjälp i. Det finns även en heltäckande manual, och på denna sidan hittar man massor av bra tips och läsning Dear Opus.

Den enda negativa kritik jag kan ge är att det är Windows only, dyrt och ganska snäv inlärningskurva. Speciellt om man aldrig använt filhanterare som denna tidigare.

För Linux får jag snällt använda Double Commander istället som är gratis och multiplatform. Det är en fork av Total Commander fast bättre i mitt tycke och kan rekommendera det programmet för de som inte känner att de har råd eller lust att betala för Directory Opus. Fast allt är underlägset DO

Angående momsen så är det bara om du bor i Australien som du behöver betala 10% extra. SFTP och SSH kostar $10 AUD, vanliga FTP protokollet är gratis. Likaså kostar det $10 AUD till om man vill ha möjlighet att exportera det till ett USB minne man kan köra det direkt ifrån. Så blir man inte utan DO på någon dator.

Jag fick inget mail angående rabatten Men ser att det står i forumet längst upp.

Nu har även jag gjort mitt för att sprida budskapet!

Visa signatur

|Antec P280|Asus P8Z77-V Deluxe|Corsair AX 850W|Intel Core i7-3770K|Corsair H100|Crucial BallistiX Tactical Kit 2x8GB CL8|ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC|BenQ XL2420T 24"|Sennheiser PC363D G4me|Ducky SHINE MX-Brown|Logitech® G502|SteelSeries 4HD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Logitech G Pro Wireless för 84 € på tyska amaZon. Brukar kosta en bra bit (~1200kr) över 1000 kr i sverige. https://www.amazon.de/dp/B07G5SF48Z

Vad innebär det att det är en östeuropeisk version?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

@SuperRikard: Underbart att se att jag inte är ensam på SweC om att älska det programmet. Det finns program och det finns PROGRAM och Dopus är ett sådant... Tycker inte det är så dyrt i förhållande till andra program eller windows självt. Det är kanske inte ett program för de som bara pysslar med spel, men är guld värd för de som hanterar filer i mer omfattning. Dubbelklicka på skrivbordet sitter i ryggmärgen för mig Detta stämmer helt och hållet "Fast allt är underlägset DO ;)" (Kanske skulle bilda en tråd för Dopus fanboys )

Tack för länken om Dear Opus, Har missat den sidan!
Alla borde ladda ner demot och testa och leka runt i det!

lite mindre text.
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

@Lagers Vi är kanske inte så många här (än) som använder och prisar DO, men vi får kämpa på med att sprida budskapet vidare Tror de flesta som använder DO känner till det från Amiga tiden eller blivit "påtvingade" det av andra. Många nöjer sig nog med Explorer helt enkelt för att de inte känner till andra filhanterare eller tycker det verkar avancerat. Eller så använder de Total Commander (gratis är gott, men inte nödvändigtvis bättre ). Enda legitima anledningen till att använda Total Commander är för att man sitter med Linux eller inte har råd med DO, men då rekommenderar jag som sagt istället att man använder Double Commander.

För övrigt så har du och jag petat på detta tidigare såg jag nu #12512145 & #12512792

Visa signatur

|Antec P280|Asus P8Z77-V Deluxe|Corsair AX 850W|Intel Core i7-3770K|Corsair H100|Crucial BallistiX Tactical Kit 2x8GB CL8|ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC|BenQ XL2420T 24"|Sennheiser PC363D G4me|Ducky SHINE MX-Brown|Logitech® G502|SteelSeries 4HD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Vad innebär det att det är en östeuropeisk version?

Bra fråga. De diskuterar liknande saker i reddit-tråden nedan.

https://www.reddit.com/r/MouseReview/comments/ao1xqx/logitech...

Såg även någon som svarat att "The language in the box and the instructions...both should have English anyway" på samma fråga för en annan Logitech-mus på Amazon, vilket låter ganska rimligt. Att den faktiska musen skulle vara annorlunda låter bara onödigt dyrt för Logitech. Själva musen är ju också fri från text från vad jag ser på bilderna jag hittar (har inte öppnat den jag köpte från Inet under Black Week än) så det borde inte vara någon risk att få ett annat språk vid någon knapp eller liknande.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Bra fråga. De diskuterar liknande saker i reddit-tråden nedan.

https://www.reddit.com/r/MouseReview/comments/ao1xqx/logitech...

Såg även någon som svarat att "The language in the box and the instructions...both should have English anyway" på samma fråga för en annan Logitech-mus på Amazon, vilket låter ganska rimligt. Att den faktiska musen skulle vara annorlunda låter bara onödigt dyrt för Logitech. Själva musen är ju också fri från text från vad jag ser på bilderna jag hittar (har inte öppnat den jag köpte från Inet under Black Week än) så det borde inte vara någon risk att få ett annat språk vid någon knapp eller liknande.

Tackar. Jag chansade. Ska väl mycket till att det handlar om annat än kartong och medföljande manualer.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk

Är det realistiskt att kunna hitta ett sådant fynd att du får 120+hz, 1440p, IPS, låg ms, minst 300nits och helst 30-32tum till ett pris om högst 3000-3500kr?
En datorskärm alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Dark Enemy:

Är det realistiskt att kunna hitta ett sådant fynd att du får 120+hz, 1440p, IPS, låg ms, minst 300nits och helst 30-32tum till ett pris om högst 3000-3500kr?
En datorskärm alltså.

Med IPS så är det osannolikt. Finns VA-panel i den specen hos Elgiganten för 3999kr. Har ännu inte kommit något lägre pris för det du önskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rokkoko:

Tackar. Jag chansade. Ska väl mycket till att det handlar om annat än kartong och medföljande manualer.

Det handlar garanterat bara om lokaliseringen, d.v.s. kartongtexten och alla medföljande papper (som man oftast ändå slänger eller kan hämta på ett förståeligt språk via webben).
Det händer även i Sverige. Hösten 2018 köpte jag en rakapparat på Komplett (Braun Series 7) och den var troligen gråimporterad eftersom det var just en östeuropeisk version.

Permalänk
Medlem

@Specias: Jag köpte en 144Hz IPS 1ms skärm för 3200kr på Amazon.de i höstas. 27 tum däremot.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14