Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd

aha bara till ifånen då

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av spinxen:

Hur länge håller erbjudandet? Jag ser inget slutdatum.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jonssown:

Hur länge håller erbjudandet? Jag ser inget slutdatum.

Det är inte ett erbjudande (eller fynd för den delen, rensat för tredje gången) utan gäller tills vidare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Daemon:

Det är inte ett erbjudande (eller fynd för den delen, rensat för tredje gången) utan gäller tills vidare.

Trodde aldrig att Komplett skulle hoppa på Fraktfritt-tåget, men det var väl fasen på tiden då.
Tack & bock för informationen.

Edit: Inte för att låta otacksam, det var bra av Komplett att införa detta.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Hur länge håller erbjudandet? Jag ser inget slutdatum.

Skrivet av Daemon:

Det är inte ett erbjudande (eller fynd för den delen, rensat för tredje gången) utan gäller tills vidare.

Hinner inte leta upp källa atm men har för mig att jag läste att det bara gäller i 45 dagar.
Tycker allt att det skulle kunna få ligga ETT inlägg i BARA TIPS-tråden hur som helst.

edit: Ingen aning om vart jag fick 45 dagar ifrån, det sistnämnda håller jag dock fast vid.

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

edit: Ingen aning om vart jag fick 45 dagar ifrån, det sistnämnda håller jag dock fast vid.

45 dagars öppet köp eller om det var bytesrätt...

Permalänk
Medlem

Varför får man dubbletter ibland av tips tråden på mailen?
Fått 4 komplett fri frakt skit ifrån bara tips idag.
Dubbletter båda två.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Varför får man dubbletter ibland av tips tråden på mailen?
Fått 4 komplett fri frakt skit ifrån bara tips idag.
Dubbletter båda två.

Folk postar samma sak flera gånger (om fri frakt i det här fallet) och moderator tar bort det eftersom.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JimmieSan:

Varför får man dubbletter ibland av tips tråden på mailen?
Fått 4 komplett fri frakt skit ifrån bara tips idag.
Dubbletter båda två.

I just det här fallet är det inte dubbletter, utan 4 personer som gjort samma misstag.

Edit: Och här distraheras man så mycket av allt rens att man missar ett inlägg själv. >_<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Marknadens bästa kompaktkamera med stor sensor och bra optik. Elgiganten säljer denna för 4290, men det riktiga fyndet är att köpa den med deras tillbehörserbjudande. Med orginalväska (kostar ca 700 kr) och minneskort kostar den då 4490, samma pris som övriga ÅF tar på prisjakt men då utan tillbehör. Sällan bra pris på denna så detta är bland det bästa jag sett på länge.

http://www.elgiganten.se/product/DSCRX100BKB1/sony-dsc-rx100-...

EDIT: Fixade trasig länk.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Laban80:

Marknadens bästa kompaktkamera med stor sensor och bra optik. Elgiganten säljer denna för 4290, men det riktiga fyndet är att köpa den med deras tillbehörserbjudande. Med orginalväska (kostar ca 700 kr) och minneskort kostar den då 4490, samma pris som övriga ÅF tar på prisjakt men då utan tillbehör. Sällan bra pris på denna så detta är bland det bästa jag sett på länge.

http://www.elgiganten.se/product/DSC...nneskort-vaska

Trasig länk men antar att du menade RX100
http://www.elgiganten.se/product/DSCRX100BKB1/sony-dsc-rx100-...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

#13952488

Är Iconia tableten bra/dålig? Ville bara kunna kolla lite film och spela något enkelt spel eller två på resan. 1000kr känns mer än överkomligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mocka:

#13952488

Är Iconia tableten bra/dålig? Ville bara kunna kolla lite film och spela något enkelt spel eller två på resan. 1000kr känns mer än överkomligt.

För film så är den ju tyvärr likt iPad i formatet 4:3 men för det priset tycker jag verkligen att den är prisvärd, ska nog klara dina önskemål någorlunda.
Slog till på en 8GB när de körde den för 990 :- tidigare. Just nu är jag bara sned på att det "exklusiva fodralet" jag köpte till (det jag kommenterade om i inlägget där) inte passar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

För film så är den ju tyvärr 4:3 men för det priset tycker jag verkligen att den är prisvärd, ska nog klara dina önskemål någorlunda.
Slog till på en 8GB när de körde den för 990 :- tidigare. Just nu är jag bara sned på att det "exklusiva fodralet" jag köpte till (det jag kommenterade om i inlägget där) inte passar.

Själv köpte jag detta flipfodral från Kina, med ett skärmskydd och en penna. Tog visserligen 2 veckor att få hem det men för 40kr så känns det överkomligt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av crille631:

Själv köpte jag detta flipfodral från Kina, med ett skärmskydd och en penna. Tog visserligen 2 veckor att få hem det men för 40kr så känns det överkomligt.

Nöjd med det?
Det "exklusiva läderfodralet" som Elgiganten bundlar går inte ens att stänga ordentligt med plattan i, och spännena man sätter plattan i trycker ned både power och volym-reglaget (= startar service/recovery menu)... ska nog dra dit imorgon och informera dem. :X

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Nöjd med det?
Det "exklusiva läderfodralet" som Elgiganten bundlar går inte ens att stänga ordentligt med plattan i, och spännena man sätter plattan i trycker ned både power och volym-reglaget (= startar service/recovery menu)... ska nog dra dit imorgon och informera dem. :X

Känns nästan som man skulle fått samma fodral för 300 eller mer här i Sverige, men då med någon branding.
För att "fästa" plattan så styr man in den från sidan, och sticker en kardborrfäste under den.
Åtkomst till knappar och portar är väldigt bra. Inga problem med större 3.5mm kontakter eller så.
Den har även "mangetlås"!
Helt klart värt ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Känns nästan som man skulle fått samma fodral för 300 eller mer här i Sverige, men då med någon branding.
För att "fästa" plattan så styr man in den från sidan, och sticker en kardborrfäste under den.
Åtkomst till knappar och portar är väldigt bra. Inga problem med större 3.5mm kontakter eller så.
Den har även "mangetlås"!
Helt klart värt ett köp.

Jag köpte detta http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00DULIWP6/ref=oh_details_o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1 fodral.
Är mycket nöjd med det, blockerar inga portar, sitter bra är snyggt och via Amazon.co.uk så levereras det till Sverige, vilket Amazon.com inte gör.

Köpte oxå en 12V laddare http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0088U4YAG/ref=oh_details_o00_s00_i01?ie=UTF8&psc=1 som laddar duktigt bra, ca 1400mA uppmätt med CurrentWidget på min Xperia S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Exakt, sorry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

#13952488

Är Iconia tableten bra/dålig? Ville bara kunna kolla lite film och spela något enkelt spel eller två på resan. 1000kr känns mer än överkomligt.

Haft min i 5 dagar och för 740 (cashback) som jag gav är jag väligt nöjd, film får sorgkanter eftersom det är en 4:3 skärm men
samtidigt är det en fördel när man surfar jämförde med en samsung 8 tummare & iconians skärm känns lite "blekare" dock helt ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 3570k@4400Mhz Geforce 1060 16gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

För film så är den ju tyvärr likt iPad i formatet 4:3 men för det priset tycker jag verkligen att den är prisvärd, ska nog klara dina önskemål någorlunda.
Slog till på en 8GB när de körde den för 990 :- tidigare. Just nu är jag bara sned på att det "exklusiva fodralet" jag köpte till (det jag kommenterade om i inlägget där) inte passar.

Skrivet av BIL:

Haft min i 5 dagar och för 740 (cashback) som jag gav är jag väligt nöjd, film får sorgkanter eftersom det är en 4:3 skärm men
samtidigt är det en fördel när man surfar jämförde med en samsung 8 tummare & iconians skärm känns lite "blekare" dock helt ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Det blir svarta kanter över och under? Det är väl det enda?

Men ok, det låter bra...tror jag nappar på en sådan inför resan Inte så kräsen eftersom jag bara kommer använda den några gånger per år.

Amazons flip lät bra men kostar ändå 120kr så det kinesiska alternativet för 40kr lät bättre

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

#13956573

Bara jag som tänker på något annat när man ser tillverkarens namn? Point of View = POV : )

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

#13956573

Bara jag som tänker på något annat när man ser tillverkarens namn? Point of View = POV : )

lol finns även android tablets med samma namn ^^

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

lol finns även android tablets med samma namn ^^

Hehe komiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Är det meningen att det ska ta två dagar i frakttid om man beställer från Cyberphoto, som ligger i Umeå? Jag var sjukt sugen på G2:an jag beställde redan i fredags och den verkar inte komma idag.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pecill:

Är det meningen att det ska ta två dagar i frakttid om man beställer från Cyberphoto, som ligger i Umeå? Jag var sjukt sugen på G2:an jag beställde redan i fredags och den verkar inte komma idag.

Beroende på när du beställde i fredags så har det bara gått "en" dag, posten jobbar inte helger.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Beroende på när du beställde i fredags så har det bara gått "en" dag, posten jobbar inte helger.

Ja, det är klart jag vet. En dag är standard i södra Sverige. Läste nu på deras sida att leveranstiden är 2-3 dagar, alltså en längre än normalt.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pecill:

Ja, det är klart jag vet. En dag är standard i södra Sverige. Läste nu på deras sida att leveranstiden är 2-3 dagar, alltså en längre än normalt.

Det var bara din formulering med om att du beställde "redan i fredags" som fick mig att tveka kring det.
Även om en dag är tämligen normalt, beroende på butik, i Stockholmstrakten så är det inte alltid det går så fort.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

Beroende på när du beställde i fredags så har det bara gått "en" dag, posten jobbar inte helger.

Ett av få länder där postanställda har den förmånen.

Permalänk
Medlem

Daemon kan det vara exklusiv moms priser de visar på fyndet du länkade? Och inte inklusiv.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Chourou:

Daemon kan det vara exklusiv moms priser de visar på fyndet du länkade? Och inte inklusiv.

"Alla priser visas inklusive 25% moms om inte annat anges" så det ska det inte vara.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.