Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Huruvida utrymmet räcker beror ju helt på vad du ska använda den till och hur gärna du sitter och skickar filer fram och tillbaks och hantera utrymmet. Den kommer inte stödjas hur länge som helst av Google men iallafall ett år till. Sedan borde den nog få fortsatt liv med Cyanogenmod och liknande med tanke på hur många som lär ha köpt den vid det här laget. Priset är bra oavsett.

Spelen aktiveras i Steam.

Tack för svar! Valve kanske inte har spel utanför Steam?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Nexus 7 16GB för 990kr. Är förra årets modell, men ändå.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158714-google_nexus_7...

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Nu är priset 1590? :s

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Avstängd

you snooze you loose

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av apelipell:

Tack för svar! Valve kanske inte har spel utanför Steam?

De enda är möjligen eventuella konsolllanseringar samt riktigt gamla exemplar av Half-Life skulle jag tro. Allt sedan Half-Life 2-lanseringen 2004 kör Steam och de spel de släppte innan ska gå att registrera i Steam (med något undantag för någon gammal Half-Life 1 expansion har jag för mig).

Skrivet av Blow:

Nu är priset 1590? :s

Det var en annan text med innan om att de firade något facebook-relaterat. De har troligen sålt slut redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Nu är priset 1590? :s

Som jag förstod det så gällde erbjudandet endast de 50 första.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Tack för svar! Valve kanske inte har spel utanför Steam?

Valve äger Steam och har alla deras spel på Steam av naturliga skäl.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Så jäkla typiskt att man missar Nexus 7 erbjudandet. Var precis vad jag behövde nu med iPaden såld och lär ta en månad innan man får tag i iPad 5. Borde vara 990:- ordinarie pris på den med tanke på skärmupplösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Så jäkla typiskt att man missar Nexus 7 erbjudandet. Var precis vad jag behövde nu med iPaden såld och lär ta en månad innan man får tag i iPad 5. Borde vara 990:- ordinarie pris på den med tanke på skärmupplösningen.

Vet inte, från deras FB: "Ja vi såg det och ändrade annonsen, vad vi kunde se i ordersystemet hann ingen beställa innan vi ändrade."
Efter att någon påpekat att det var den äldre versionen fast i vilket fall som helst, försvann de på några minuter.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

DustinHome har mycket bra priser på mobiltelefoner om man köper dem med Tele2-abonnemang. Jag köpte just en LG G2 för 2465kr med Tele2 Volym 1GB, bundet i 24 månader. Dustins orginalpris: 4590kr. Billigaste på prisjakt är just nu CDON med 4485kr. Köper man den direkt på Tele2.se med samma abonnemang så kostar den 3695kr.

Det är allstå ingen förhöjd månadskostnad/avbetalning på detta, utan bara porteringen av mitt abonnemang till Tele2 och bindning i 24 mån ger 2125kr rabatt. Det är drygt 45% rabatt! Dustin slänger också med ett Quick Windows Case från LG, värde ca 250kr.

Nåja, du måste ju ändå betala ett abonnemang för 249:- /mån, så endast rabatt är det ju inte. Men är man ute efter just det abonnemanget så antar jag att det är en bra deal.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker Tele2s nya abonnemang är katastrofala? 1GB surf för 249kr/mån som sen blir 2GB för 299/mån? :s

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Nåja, du måste ju ändå betala ett abonnemang för 249:- /mån, så endast rabatt är det ju inte. Men är man ute efter just det abonnemanget så antar jag att det är en bra deal.

Jo att kalla ~6000:- i abonnemang under 2 år med ~2100:- rabatt, för fynd vet jag inte. Det är väl samma deal som man får om man bara kollar runt lite.
Det är ok rabatt om man är ute efter ett abonnemang och den luren med tillbehöret.

Skrivet av SIEMPRE:

CANON IXUS 140: 499:- (Elgiganten enbart på tisdag)
http://www.elgiganten.se/product/foto-video/kompaktkamera/IXU...

Billigast på prisjakt: 1190:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1594374

Fan att man ska behöva vara arbetslös för att få tag på rabatterade varor. Produkten slut innan man ens slutat jobbet :/

Elgiganten rage
Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Fan att man ska behöva vara arbetslös för att få tag på rabatterade varor. Produkten slut innan man ens slutat jobbet :/

Vet nu inte när du såg detta erbjudandet, men det gick att beställa över nätet, mot min förvåning,
gjorde det själv imorse.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pimpy:

Vet nu inte när du såg detta erbjudandet, men det gick att beställa över nätet, mot min förvåning,
gjorde det själv imorse.

I min butik (och antar även generellt) gick det även bra att dra dit och beställa en (kommer senare i veckan) även om den inte fanns på lager.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Vet nu inte när du såg detta erbjudandet, men det gick att beställa över nätet, mot min förvåning,
gjorde det själv imorse.

Ok, igår var det ordinarie pris. När jag loggade in idag såg det ut precis som det gör nu (för mig).

Produkten finns inte att beställa för hemleverans, och går heller inte att beställa via collect@store. Nedan listas vilka varuhus som har produkten i lager.

Kul för dig att du lyckades beställa den för hemleverans.

Skrivet av Daemon:

I min butik (och antar även generellt) gick det även bra att dra dit och beställa en (kommer senare i veckan) även om den inte fanns på lager.

Ok kanske ska kolla vad de säger om jag glider förbi någon butik på hemvägen.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Angående kameran

så drog jag 2st, 22 min efter midnatt

Permalänk
Medlem

Sugen på mitt första hemmabiosystem och såg det här erbjudandet på Dustin: http://www.dustinhome.se/product/5010752349/yamaha-yht-399-5-...

Någon som vet om dessa högtalare och förstärkare är bra för det här priset?

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Fan att man ska behöva vara arbetslös för att få tag på rabatterade varor. Produkten slut innan man ens slutat jobbet :/

Kan ju alltid satsa på http://www.tradera.com/item/301750/193309233/ny-ouppackad-can... verkar vara inköpt på Elgiganten den 15:e med utrop 700:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Nåja, du måste ju ändå betala ett abonnemang för 249:- /mån, så endast rabatt är det ju inte. Men är man ute efter just det abonnemanget så antar jag att det är en bra deal.

Ja, jo, men man får ju aldrig bra rabatter på telefoner om man skaffar de billigaste abonnemangen. Då jag var ute efter ett bra 4G-abonnemang med lagom surf och gärna flatrates på samtal/sms/mms så kändes detta passande, och prisvärt med tanke på vad man får. Det är dock inte för alla.

Skrivet av Blow:

Är det bara jag som tycker Tele2s nya abonnemang är katastrofala? 1GB surf för 249kr/mån som sen blir 2GB för 299/mån? :s

Som sagt, det är ju flatrate på de abonnemangen. Vill du ha mkt surf och inte pratar så mkt så finns ju Tele2 Smart med 5GB suft, fria sms/mms för 199kr/månad. Har inte sett något bättre från någon annan operatör, har du det får du gärna peka mig i rätt riktning.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Jo att kalla ~6000:- i abonnemang under 2 år med ~2100:- rabatt, för fynd vet jag inte. Det är väl samma deal som man får om man bara kollar runt lite.
Det är ok rabatt om man är ute efter ett abonnemang och den luren med tillbehöret.

Fan att man ska behöva vara arbetslös för att få tag på rabatterade varor. Produkten slut innan man ens slutat jobbet :/

hehe, folk köade utanför butiken när vi öppna, kameran slut på 5 min.

Skrivet av DunderKlumpen:

En ny Humble Bundle.

Grymt prisvärt paket, bara The bard's tale är värt priset.

Plockade med båda paketen idag. de e rätt sjukt mycket spel för typ inga pengar alls.

Permalänk
Medlem

Stackars människor, köa för en urusel kamera för 500kr. Sitter säkert mer vettiga kameror i deras telefoner.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Stackars människor, köa för en urusel kamera för 500kr. Sitter säkert mer vettiga kameror i deras telefoner.

Det är svårt att klämma in 8x zoom i en mobilkamera

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det är svårt att klämma in 8x zoom i en mobilkamera

Sen när började folk ens använda zoom? Och till vilken nytta?
I en såndär blir det ju bara ris över hela bilden, bättre att köpa sig något riktigt.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Sen när började folk ens använda zoom? Och till vilken nytta?
I en såndär blir det ju bara ris över hela bilden, bättre att köpa sig något riktigt.

Varför skulle man inte använda zoom??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Sen när började folk ens använda zoom? Och till vilken nytta?
I en såndär blir det ju bara ris över hela bilden, bättre att köpa sig något riktigt.

Det beror väl på vad man ska ha kameran till? För nån som bara är intresserad av bilder som inte behöver ha jätte bra kvalité, men bättre än mobil kamera bilder så är den ju ett utmärkt köp. Tror du är lite sur att du inte kunde plocka hem detta super erbjudande.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Haiwa:

Sen när började folk ens använda zoom? Och till vilken nytta?
I en såndär blir det ju bara ris över hela bilden, bättre att köpa sig något riktigt.

När skulle folk ha slutat använda zoom..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

NJA

Skrivet av Roger W:

Det är svårt att klämma in 8x zoom i en mobilkamera

http://www.telia.se/privat/mobilt/mobiltelefoner/komplett/komplett-tlf.page?subscriptionRef=/privat/mobilt/abonnemang/komplett/komplett-05-gb.product.pagelet&phoneRef=/privat/mobilt/mobiltelefoner/samsung/samsung-galaxy-zoom.product.pagelet&tiePeriod=24&flexSize=LLL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Sen när började folk ens använda zoom? Och till vilken nytta?
I en såndär blir det ju bara ris över hela bilden, bättre att köpa sig något riktigt.

När slutade någon använda zoom?

Permalänk

Green Man Gaming har under dagen 20% rabatt på en massa spel med kod: GMG20-7EKXF-UTQXX vilket gör att exempelvis Bioshock Infinite kostar £8.16. Helt ok tyckte jag