Suddig produktnyckel(windows 7 OS)

Permalänk

Suddig produktnyckel(windows 7 OS)

Hejsan!

Jag ominstallerade precis Windows 7 Home Premium på en bärbar emachines men upptäcka sedan att många av siffrorna/bokstäverna i produktnyckeln som sitter under datorn är sudddiga d.v.s att ett "F" skulle kunna vara ett "P"eller kanske t.o.mett "B" eller "E". Det är kanske total 4 olika siffror som är så pass suddiga. Undrar ifall man ska sätta sig ner, testa alla olika kombination eller ifall microsoft kan hjälpa mig lista ut licensen ifall jag ringer deras support? Jag tänker inte betala en ny OEM.

Tack på förhand!

- Oskar

Permalänk
Medlem

De kommer inte kunna svara på vad din kod är. Du får pröva, vad jag vet får man skriva fel hur många gånger man vill när man skriver in nyckeln.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Skrivet av jerseph:

De kommer inte kunna svara på vad din kod är. Du får pröva, vad jag vet får man skriva fel hur många gånger man vill när man skriver in nyckeln.

Vilken skit

Permalänk
Medlem

Borttaget på grund av trötthet.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

4 suddiga bokstäver, 4 möjligheter var= 16 olika kombinationer. Gå igenom det systematiskt så går det säkert bra.

blir 4^4 som är 256 möjligheter, lite jobbigare..

Permalänk
Medlem

Det här är varför jag sparar ned alla mina produktnycklar i en krypterad mapp på Dropbox...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dEnnA:

blir 4^4 som är 256 möjligheter, lite jobbigare..

Hahaha, det har du så rätt i, och jag tänkte faktiskt efter. Långt efter läggdags för mig med andra ord.

Fick du med några papper med datorn där en kopia kan gömma sig? Tog du nån bild på datorn när du köpte den? Eller kan det vara möjligt att rädda innehållet på disken och försöka se nyckeln i windows?

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dEnnA:

blir 4^4 som är 256 möjligheter, lite jobbigare..

Fast så blir det ju inte. Man kan ju se resten av siffrorna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dEnnA:

blir 4^4 som är 256 möjligheter, lite jobbigare..

Blir det inte 4*3*2*1 = 24 kombinationer?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Det blir 4^4 (4*4*4*4) dvs 256 olika kombinationer eftersom varje tecken kan vara fyra olika tecken. Säg att han tror att dessa 4 tecken kan innehålla A,B,C eller D. då blir kombinationerna som följande:
AAAA
AAAB
AAAC
AAAD
AABA
AABB
....
DDDD

4*3*2*1 blir det om du vill räkna ut hur många kombinationer du kan få med 4 tecken om du bara använder varje tecken max en gång. Vilket TS inte vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjofras:

Det blir 4^4 (4*4*4*4) dvs 256 olika kombinationer eftersom varje tecken kan vara fyra olika tecken. Säg att han tror att dessa 4 tecken kan innehålla A,B,C eller D. då blir kombinationerna som följande:
AAAA
AAAB
AAAC
AAAD
AABA
AABB
....
DDDD

4*3*2*1 blir det om du vill räkna ut hur många kombinationer du kan få med 4 tecken om du bara använder varje tecken max en gång. Vilket TS inte vill.

Så var det ja, tack för rättningen av trött hjärna

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Det visade sig att de kunde hjälpa till på supporten så nu så har jag aktiverat W7!