Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av cmder:

Grymt snyggt. Vem behöver liksom se tecken på tangentbordet, man går ju på känslan som piano.

Blanka tangenter är seriöst så otroligt mycket trevligare än tangenter med text på. Jag kan byta mellan ANSI och ISO när jag känner för det, jag har varit tvungen att lära mig skriva på "rätt sätt" och det ser så löjligt snyggt ut. Trevligast är nog dock det att jag just kan byta mellan ANSI och ISO.

Skrivet av ficklampa:

Sjukt sexig keycap!

Appropå sexiga keycaps skulle jag vilja ha den där sköna oktoberfest keycapen som såldes för ett par år sen. Var dum som inte slog till... Ser så klart ut som bärs!

http://elitekeyboards.com/proddata/images/th/cf_5c_okt_iso100...

Tack!

Oktoberfest-tangenterna är grymt snygga, synd att du inte slog till :/

Visa signatur

Gigabyte 7950 å en 3570k | Nexus 4 | Macbook Air 13' | Tangentbords[strike]nörd[/strike]galning

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

Stämmer bra!

---

Sjukt sexig keycap!

Appropå sexiga keycaps skulle jag vilja ha den där sköna oktoberfest keycapen som såldes för ett par år sen. Var dum som inte slog till... Ser så klart ut som bärs!

http://elitekeyboards.com/proddata/images/th/cf_5c_okt_iso100...

Lol hade en sån för typ en månad sen men deras pris är helt sjuka. Typ 700kr styck

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Lol hade en sån för typ en månad sen men deras pris är helt sjuka. Typ 700kr styck

Yup, dom går för förfärligt mycket på GH's classifieds. Har man "tur" dock, kan man få tag på dom till nypris. Fick t.ex. min brobot för 40$.

Visa signatur

Gigabyte 7950 å en 3570k | Nexus 4 | Macbook Air 13' | Tangentbords[strike]nörd[/strike]galning

Permalänk

Väntar på ett hammer case till mitt poker! #Hype

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Oh, ett sådant skulle jag inte tacka nej till!

Du får posta upp bilder på det sen när det kommit!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Bland det snyggaste i tråden! Finns inga som slår Ducky i keycaps/design

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av caligo:

Aluminiumchassit jag beställde till mitt Ducky Mini för ett drygt år sedan har slutligen anlänt (gruppköp på geekhack).

http://i.imgur.com/U9GEDsil.jpg

Tjena!

Beställde ett sådant från Pexon och fick det idag. Fick du med några gummifötter till ditt? Fick slita av mina från originalcaset för jag fick inga. Passformen var inte heller riktigt 100, ett skruvhål satt lite fel så fick bara i 5 av 6 skruvar. Annars är jag riktigt nöjd, blev som ett helt annat tangentbord!

Permalänk
Inaktiv

Sådär, då var det dags:

Permalänk
Konsolgrävare

Ducky mini 2 har kommit till inet nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av fogger:

Tjena!

Beställde ett sådant från Pexon och fick det idag. Fick du med några gummifötter till ditt? Fick slita av mina från originalcaset för jag fick inga. Passformen var inte heller riktigt 100, ett skruvhål satt lite fel så fick bara i 5 av 6 skruvar. Annars är jag riktigt nöjd, blev som ett helt annat tangentbord!

Köpte du från GB eller från pexonpcs.co.uk? Och hur lång tid tog det innan fick hem den? Vilken 60% keyboard använder du med den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oktay:

Lite dum fråga kanske :x
När ni skriva tvätta tangentbordet? Vad menar ni då egentligen, ordagrant?

Med mina Model M kör jag varm vatten dusch i badkaret och sedan låta det torka i en vecka eller två (har 6 stycken hemma så det går rotera som bara den). Det bör fungera för alla mekaniska tangentbord men bör förmodligen undvikas på andra. I för sig är andra så billiga att det är enklare att bara köpa nytt när den blir för smutsig.

Permalänk
Medlem

Detta kanske inte är rätt tråd men jag chansar ändå!
Jag använder idag ett Ducky shine 2
Jag börjar få jävligt ont i högeraxeln när ja sitter vid datorn, troligvis eftersom jag sitter med armen en bit ut från kroppen tack vare mitt t-bord..funderar på om det kan vara klokt att byta till ett tenkeyless så armen kommer närmare kroppen? va tror ni t-bordsgurus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Köpte du från GB eller från pexonpcs.co.uk? Och hur lång tid tog det innan fick hem den? Vilken 60% keyboard använder du med den?

Skickades från m.sweclockers.com

Pexon. Minns inte riktigt, en och en halv vecka max. Använder ett Vortex KBC Poker 2 (MX Blue green LED)
Köpte även en kabel, tråkigt nog är Pexons support pinsamt dålig då jag inte har fått svar på mejl efter en månad. Jag chansade och köpte en grön kabel men den var extremt ljust grön, tråkigt att det bara står "green" och inte t.ex "light green". Passade tyvärr inte bra med Ducky Premier capsen men lite bättre med LEDsen. Ska nog beställa en sådan som du har, ser grym ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ducky mini 2 har kommit till inet nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Har funnits ett tag, tycker det ser grymt ut! Gillar den cleana looken på vanliga 60% tangentbord men riktigt snyggt med aluminiumläppen.

Skrivet av dj_aleks:

Detta kanske inte är rätt tråd men jag chansar ändå!
Jag använder idag ett Ducky shine 2
Jag börjar få jävligt ont i högeraxeln när ja sitter vid datorn, troligvis eftersom jag sitter med armen en bit ut från kroppen tack vare mitt t-bord..funderar på om det kan vara klokt att byta till ett tenkeyless så armen kommer närmare kroppen? va tror ni t-bordsgurus?

Det tycker jag verkligen du ska göra

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av fogger:

Pexon. Minns inte riktigt, en och en halv vecka max. Använder ett Vortex KBC Poker 2 (MX Blue green LED)
Köpte även en kabel, tråkigt nog är Pexons support pinsamt dålig då jag inte har fått svar på mejl efter en månad. Jag chansade och köpte en grön kabel men den var extremt ljust grön, tråkigt att det bara står "green" och inte t.ex "light green". Passade tyvärr inte bra med Ducky Premier capsen men lite bättre med LEDsen. Ska nog beställa en sådan som du har, ser grym ut!

Okej, snabb leverans!
Köper aldrig Pexons Sleevade kablar pga för lite information om du kablarna har för färger.
Den jag har är från http://www.mimic-cables.com/ och heter "Monster" Är OTROLIGT nöjd med den, passar 100% med Duckys Premier capsen!
http://www.mimic-cables.com/ Är mycket bättre pga att dom har bilder på varje färg dom har!

Skrivet av fogger:

Har funnits ett tag, tycker det ser grymt ut! Gillar den cleana looken på vanliga 60% tangentbord men riktigt snyggt med aluminiumläppen.)

Tycker faktiskt att Vortex Poker II och Ducky Mini (2013) är extremt mycket snyggare! diggar inte alls Mini (2014)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tjena!

Beställde ett sådant från Pexon och fick det idag. Fick du med några gummifötter till ditt? Fick slita av mina från originalcaset för jag fick inga. Passformen var inte heller riktigt 100, ett skruvhål satt lite fel så fick bara i 5 av 6 skruvar. Annars är jag riktigt nöjd, blev som ett helt annat tangentbord!

Nix, inga gummifötter. Skar ut bitar ur en tunn billig musmatta och satte fast dem med dubbelhäftande tejp – kanske inte den snyggaste lösningen, men hur ofta ser man undersidan? Inga problem med passformen för min del, men i och med priset på 40£ hade jag nog kunnat leva med ett missat skruvhål. ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem
Skrivet av caligo:

Nix, inga gummifötter. Skar ut bitar ur en tunn billig musmatta och satte fast dem med dubbelhäftande tejp – kanske inte den snyggaste lösningen, men hur ofta ser man undersidan? Inga problem med passformen för min del, men i och med priset på 40£ hade jag nog kunnat leva med ett missat skruvhål. ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Det sura är ju frakten på 25£... men jag är grymt nöjd!

Permalänk
Medlem

Frågan är om ja ska fortsätta med ett ducky eller ta nåt annat...gillar ju det men ja vet inte, nån som kan komma med nåt annat råd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Frågan är om ja ska fortsätta med ett ducky eller ta nåt annat...gillar ju det men ja vet inte, nån som kan komma med nåt annat råd?

Brytare?

Det måste dock inte vara ditt tangentbord som är problemet. Jag kör just nu med ett 60% tangentbord men får ändå ont i högeraxeln när jag spelar CS då jag rör musen väldigt fort med låg sensitivity.

Permalänk
Medlem

Kör bruna just nu, gillar dom skarpt men funderar på om gröna kan vara ett alternativ...
Jaså? Hmm för jag provade att ha armen närmare kroppen samt lägga musmattan över knappsatsen o testade att använda musen där..kändes spontant skönare.

Permalänk
Konsolgrävare

Sådär!
Då har man beställt:
Vortex Poker II Iso MX Blue från Amazon.de
60% Aluminium case från Pexon Pcs
Granite Keycap Set från Massdrop
Sleevad kabel(Urban) från Mimic Cables
Filco Wood Palm Rest Mini från The Keyboard Company
Hard Keyboard Carrying Case 60% från Geek Hack

Kan stark rekommendera att kolla in Matt3o Keycap set, Granite R2
https://www.massdrop.com/buy/granite-keycap-set?mode=guest_op...

Dold text

Och

intelli78 Keyboard cases
http://geekhack.org/index.php?topic=56253.0

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av fogger:

Det sura är ju frakten på 25£... men jag är grymt nöjd!

Köpte nyss och min frakt var på £15.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Köpte nyss och min frakt var på £15.

Haha, så de tar 10£ extra i frakt för en kabel.. GG...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av fogger:

Haha, så de tar 10£ extra i frakt för en kabel.. GG...

10$ på Mimic! Rekommenderar den sidan så mycket mer!
225 kr kostar det allt som allt för en sleevad usb! (som billigast, finns dyrare varianter)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

10$ på Mimic! Rekommenderar den sidan så mycket mer!
225 kr kostar det allt som allt för en sleevad usb! (som billigast, finns dyrare varianter)

Blir att beställa en sådan Monster där eller vad den hette. Tycker det är lite kul att frakten går på 10£ extra för en kabel när den fick plats inuti aluminiumcaset, lol... Hur lång valde du att ha din kabel osv? Något jag behöver tänka på?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av fogger:

Blir att beställa en sådan Monster där eller vad den hette. Tycker det är lite kul att frakten går på 10£ extra för en kabel när den fick plats inuti aluminiumcaset, lol... Hur lång valde du att ha din kabel osv? Något jag behöver tänka på?

haha jo det är jävligt skumt! Längden på kabeln är standard längden och på beställning skriver du bara Usb end: Mini USB B (Male)
Color: Monster

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns något tangentbord med samma layout som noppoo choc mini fast med svensk istället för amerikansk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Någon som vet om det finns något tangentbord med samma layout som noppoo choc mini fast med svensk istället för amerikansk?

Inte vad jag vet, har letat lite men verkar inte finnas i någon iso layout. Det kanske går att beställa en mx-mini från gon med iso, tvekar dock på det.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

Inte vad jag vet, har letat lite men verkar inte finnas i någon iso layout. Det kanske går att beställa en mx-mini från gon med iso, tvekar dock på det.

Ugh..fan, de va ju synd! tyckte det såg så smutt ut med pilknappar trots att det är i mini-layout! filcos variant vill ja inte ha tack vare den där fjantiga spaceknappen.

Edit: den prislappen dock, holy hell!

Edit2: Hittade följande intressanta tangentbord...

http://www.hardcoreware.net/vortex-kbt-race-ii-review/

http://www.amazon.co.uk/KBT-Pure-Pro-Mechanical-Backlight/dp/...

Vet inte om det är samma tillverkare av dessa men det ser verkligen ut som det?