World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

En annan sitter bara på 2.5 elelr något. Har för mycket roliga saker att köpa. Att köpa tillbaka hellcaten var iallafall en värd investering. fixade mitt 5ggr skada uppdrag

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

@FANTEN: Blir ingenting, har aldrig erfarenhet nog för att köpa upp mina krediter.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

@FANTEN: Blir ingenting, har aldrig erfarenhet nog för att köpa upp mina krediter.

Spelar du bara med nån/några enstaka favorittanks då?
Själv har jag nog hamnat i motsatt situation. Credits brukar(brukade) alltid vara mitt problem. Jag brukar spela bonusrundan (2x,3x,5x) i olika tankträd för att ta mig förbi även tråkiga tanks i hopp om att komma fram till tanks som jag gillar och sedan kan behålla i längden. Just nu kan jag köpa E 75, IS-3, 212A, t54e1, M103, AMX 50 100, Foch, Centurion 7/1, WZ-111 1-4 men väntar på att dom ska kunna köpas med rabatt. Därav inga nya högtier tanks på flera månader nu vilket väl är lite tråkigt iofs...
Med andra tanks, tex Obj 704:an har jag fått ihop 225k xp med hittils på detta sättet. 75k xp kvar till Obj 268.
Många matcher med andra tanks än dom roliga blir det ju men samtidigt blir det väl total mindre än hälften antal grindingmatcher jämfört med grinding utan bonusrundorna.

Permalänk

@FANTEN: Jo, spelar ju gärna SU-100Y, E-100 och FV 215b 183. Den sistnämnda äter dock en del krediter...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Dem 2 tar väl ut varandra när det gäller credits? eller går du kanske t om plus?

Permalänk

@Krucix: brukar gå plus. Gjorde 600k vinst under gårdagen.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Hinner knappt köra några premium vagnar, vissa dagar går man närmare 200k minus om det blir mycket HESH matcher.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

Ojoj, bra med $$$

Kanske dags för en ISU med all utrustning?, ISU har potential

6800dmg, något mer än de andra i samma lag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FANTEN:

Det står "page not found". Vad var det för nåt? Nyfiken....
Edit: Svensk tank i WoT?

WTF, jag vill köra svenskt också!

Permalänk
Skrivet av burner1:

Ojoj, bra med $$$

Kanske dags för en ISU med all utrustning?, ISU har potential

6800dmg, något mer än de andra i samma lag

http://i.imgur.com/FczlFJM.jpg

Fint jobbat!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Ojoj, bra med $$$

Kanske dags för en ISU med all utrustning?, ISU har potential

6800dmg, något mer än de andra i samma lag

http://i.imgur.com/FczlFJM.jpg

Får ISUn vara top tier så kan den uträtta storverk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Någon här som kört T20? Köpte tillbaka min Easy 8 och sitter och nöter nu, Patton vagnarna verkar ju rätt sjyssta, dock har jag ingen aning om vad jag måste genomlida innan dess

T20 är tillsammans med cromwellen den enda tier 7 med jag gillar. Köpte dock tillbaka den för ett tag sen och den har åldrats rätt så dåligt. Dels pga alla buskar som tagits bort och dels pga saker som japanska heavies. Men framförallt har nog min spelstil ändrats så för mig personligen har den för kass DPM. DPM behövs när man spelar aggressivt som mig och har hyfsade stats. För tro mig, folk suicidar bara för att få in ett skott eller två. Cromwellen är bättre på att ta sig ur knepiga situationer, t20 är mer en supporttank som gillar att nöta ut sina fiender långsamt från en säkrare position.

Är på M46 patton nu och, ja det är en bra vagn om det inte vore för saker som Skoda T50.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Ojoj, bra med $$$

Kanske dags för en ISU med all utrustning?, ISU har potential

6800dmg, något mer än de andra i samma lag

http://i.imgur.com/FczlFJM.jpg

Inte alls dåligt!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

@burner1: Klart har man kört 2910 matcher i den så vet man vad man gör...

Permalänk
Medlem

Kräftgången fortsätter även in i patch 9.15
3 matcher 3 förluster...

Dom har lyckats fucka upp alt-tabbandet också GG WP WG!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk

Äntligen en anledning till att spela med Chieftain/T95 nu när den har fått (äntligen) credit making som en riktig premium men med den tumören på tornet blir det knappt bättre. Fast nu tjänar man iallafall credits när man spelar med den.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av J-Ballz:

Kräftgången fortsätter även in i patch 9.15
3 matcher 3 förluster...

Dom har lyckats fucka upp alt-tabbandet också GG WP WG!

Låter inget kul, jag håller på nu att dra hem den. Ska bli intressant att köra lite Type 4 heavy nu när toppfarten ökat ganska så mycket.

Permalänk
Medlem

Man skulle ha varit på MT-15 nu när det är ofantliga mängder Grille 15 tanks i varje match.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Man skulle ha varit på MT-15 nu när det är ofantliga mängder Grille 15 tanks i varje match.

Själv hoppas man på att en och annan HE sitter när man ändå crew-grindar ens JPG så man får sina 8k+ dmg.
Tanken är lite för smidig och liten för att man ska ha kul för ofta i arty.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Krucix:

Man skulle ha varit på MT-15 nu när det är ofantliga mängder Grille 15 tanks i varje match.

Klart man hamnar i T10 matcher utan Grille 15s alls...

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Avstängd

Någon som har erfarenhet av T10 BC arty?

Värd på att satsa på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Själv hoppas man på att en och annan HE sitter när man ändå crew-grindar ens JPG så man får sina 8k+ dmg.
Tanken är lite för smidig och liten för att man ska ha kul för ofta i arty.

8K dmg är galet bra !!

Permalänk
Medlem

Gubbar, det är rea på att konvertera erfarenhet imorgon: http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/44/special-parade-2...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Någon som har erfarenhet av T10 BC arty?
Värd på att satsa på?

Kompis har 300+ matcher och 52/2000
Så jag frågade honom:

Citat:

Wolfgirl goes awoo! - Yesterday at 10:03 PM
domi, är BC arta värd satsa på idag?

domi - Yesterday at 10:55 PM
jojo

Tack domi.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

"– Swedes will come this year, they will have a unique top tier tank;"

https://thearmoredpatrol.com/2016/05/28/qa-28th-may-2016/

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk

@burner1: Jo, på papperet är den riktigt bra. Men sanningen är att vartannat skott missar, och splash damage är inte att tänka på. Den har sina stunder men inget du borde fokusera på att grinda.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Hej,
Nån som får konstiga frysningar i spelet i version 9.15? Jag får det ibland numera. Det verkar hända när jag ska lämna matchen eller ska tabba mig ut i windows. Trodde först hela datorn låste sig men verkar bara vara spelet och det brukar lossna igen efter en stund (10-60 sekunder). Trodde det kanske hade nåt med sommarvärmen att göra men det verkar bara drabba WoT.

Edit: Första matchen efter denna posten så får jag en frysning igen när jag ska byta view from en tank till en annan efter att jag själv dött och sitter o kollar resten av matchen.

Permalänk

@FANTEN: Japp, det händer för mig också.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Kör ni med XVM? Gå till modxvm-sajten och ändra i settings, klicka bort XMQP och Contacts comments and groups, det verkar ha hjälpt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Kör ni med XVM? Gå till modxvm-sajten och ändra i settings, klicka bort XMQP och Contacts comments and groups, det verkar ha hjälpt för mig.

Jag använder xvm. Spelat några matcher till nu nyss och det verkar som att ditt tips hjälpte. Tack!