World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

Njea.
Skorpion G har ingen camo eller hp. Så fort den skjuter så blir den upptäckt och då är den körd.
Den kan enbart skjuta om man ligger på draw distance linjen men då förlitar man sig på sitt lag och att kartan man är på stödjer lång distans vilket väldigt få gör.
Låg hp och open top gör att den blir körd om folk skjuter HE mot den som t.ex Japanska heavies eller T49 som är samma tier.

Sedan tycker jag personligen att det är bra att premium tanks börjar närma sig liknande nivåer som de vanliga istället för att vara helt värdelösa.
Och ni tycks glömma bort nya premiums som t.ex M4 Rev(med tanke på att ni nämnde en del Franska) FV4202P, VK4503, Pz3K, m.m och alla som är släppta före 2015/2016 som är relativt dåliga.
Att sedan nämna FCM50t som är klassad som HT och möter IS-3 och T32 är löjligt med.

Permalänk
Medlem

Har prövat lite World of Warships och det var ju intressant, men även nyfiken på WoT. Såg att WoT även finns till PS4, finns det någon orsak att välja PS 4 versionen före PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Har prövat lite World of Warships och det var ju intressant, men även nyfiken på WoT. Såg att WoT även finns till PS4, finns det någon orsak att välja PS 4 versionen före PC?

Ingen aning, men jag vet i alla fall en anledning till att välja PC-versionen före PS4!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att bestämma mig för vilka crew skills jag ska ha på min VK.36.01H och vilken equpment jag ska ha på den också, några tips?

Jag har planerat att flytta besättningen till Tiger I när jag väl får den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag har svårt att bestämma mig för vilka crew skills jag ska ha på min VK.36.01H och vilken equpment jag ska ha på den också, några tips?

Jag har planerat att flytta besättningen till Tiger I när jag väl får den.

Jag har inte kört VK3601H men Tiger I och Tiger II var jobbiga med sin front engine, m.m så jag körde preventantive maintenance + safe stowage
sedan klassiska sixth sense, repairs och BIA

Permalänk
Medlem

Balance 2.0 dvs första iterationen av sandbox är nedstängd tills vidare eftersom developers erkännde att de flesta spelarna var missnöjda med de föreslagna ändringarna. Vi får väll se vad nästa sandbox kommer tillföra. Troligtvis inget förutom buffningar och mer premium vagnar.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Mission Lt-13 är buggad? Det är den där man kan få Stug IV. Man ska spotta så att allierade ska göra 1500hp damage. Jag fick över 2000 i spotting damage men uppdraget blev inte avklarat?

Vann och överlevde också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Någon som vet om Mission Lt-13 är buggad? Det är den där man kan få Stug IV. Man ska spotta så att allierade ska göra 1500hp damage. Jag fick över 2000 i spotting damage men uppdraget blev inte avklarat?

Vann och överlevde också...

Du eller någon i din pluton måste göra totalt 1000 skada på fienden också. Förutom det verkar du ju ha klarat allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

Du eller någon i din pluton måste göra totalt 1000 skada på fienden också. Förutom det verkar du ju ha klarat allt.

Fan.

Permalänk
Medlem

Fick ca 7k spotting när jag fortfarande var på exp uppdraget

Och nästa vecka är 50k bounced

Permalänk
Medlem

Tier 8 är kass nu med massa scorpion springandes runt. Inte nog med att den är snabbare än påanther II så den kan få tidiga spot/skada, det är också väldigt många av dem. Ingen annan TD kan göra det scorpion gör, vilket är idiotiskt. Det är en panther II fast med lägre HP och mycket bättre gun, vilket klingar fel i mon "bok". Tier 8 blir en campfest eftersom man tvingas att hålla tillbaka pga den sablans scorpion. INGEN allan tier 8 TD kan göra det som scorpion gör, och gör man det så kommer man göra mindre skada.

Försök spela så med t.ex. ferdinand, jpII eller rhm, de har för kass mobilitet eller ingen turret för att spela på det "viset". Fattar inte hur WG tänkte, måste vara det klassiska, introducera en mycket bra tank som förstör för alla andra och sedan nerfa den. Behövdes verkligen en premium tysk TD? När några av de bra spelarna själva erkänner att det är den "bästra" premium tanken så är något fel med tanken på att flertalet andra premiums är lika bra eller bättre än motsvariga vanliga.

Igår var spelet kasst, massa tier 10 spel fyllda med scorpions överallt. Det är inte kul fär någon. Vad ska en tiger II eller kv4 göra i en sådan främmande miljlö?

Man kan fråga sig på vilket sätt scorpion förstör dynamiskt spel? Jo eftersom den är för snabb vilket gör att den kan göra tidig damage, och även flanka när man brawlar. En TD ska inte både kunna få tidiga spott/damage OCH flanka. Bättre de hade givit den mer HP, lägre mobilitet och en kanon med lägre alpha och pen. Dvs ett alternativ till rhm, men inte något som är bättre rent av.

Permalänk
Medlem

Börjar bli rädd att jag har fått någon neurologisk sjukdom, min statistik gick sakta uppåt de senaste 500-1000 spelen, de senaste två veckorna har jag börjat förlora helt oförklarligt.

Kolla mina stats: http://www.noobmeter.com/player/eu/Jearom/501007549/

Jag är helt knäckt, jag låg på 50%+ win rate och min wn8 gick uppåt sen halkade jag plötsligt ner till 33% win rate. Häromkvällen så spelade jag 10 matchen och vann bara två.

Har dom ändrat nått i spelet?

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Alla har vi dippar ibland så jag tror bara du behöver ta en dags paus.
Fokusera mer o kolla minimapen så ska du se att det löser sig, det som många gör fel när man blir frustrerad är att gå all in o kanske dö tidigt vilket gör att laget måste vinna åt dig och det gör dem sällan.
Var med i striden men gå inte och dö i onödan håll dig vid liv o vinn matchen på slutet

Lycka Till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Börjar bli rädd att jag har fått någon neurologisk sjukdom, min statistik gick sakta uppåt de senaste 500-1000 spelen, de senaste två veckorna har jag börjat förlora helt oförklarligt.

Kolla mina stats: http://www.noobmeter.com/player/eu/Jearom/501007549/

Jag är helt knäckt, jag låg på 50%+ win rate och min wn8 gick uppåt sen halkade jag plötsligt ner till 33% win rate. Häromkvällen så spelade jag 10 matchen och vann bara två.

Har dom ändrat nått i spelet?

Du har ingen sjukdom. Innan jag låg på 3-3,1k wn8 recent med mina tanks. Men på sista tiden så klarar jag knappt 2,6k recent oavsett hur mycket jag försöker. Min average dmg på tanks så som caernarvon och kv4 har sakta gåt ner ju mer jag spelar. Jag hinner helt enkelt inte göra så mycket damage som jag kunde för några månader sedan. Spelet har ändrats tycker jag. Folk skjuter mer guld ammo och mobilitet är viktigare än någonsin. Vissa matcher är nästa över innan jag ens hinner till den positionen som jag vill inta. Man kan helt enkelt inte konkurrera med is3 och skorpion och såna snabba tanks på tier 8, de snor all damage från slöare tanks som inte har armor. Sedan sablans vxm som gör att spelare fokuserar på en är också ett skämt.

Permalänk
Medlem

Jag sålde dessutom all mina tier 8 tanks, jag pallar inte vara bottom tier så ofta på kvällarna, där man är så extremt begränsad av HP och firepower samt ens team mates. Måste spela högre tier så man kan göra mer saker själv. Tier 8 så var så extremt kul och balanserat är totalt förstörd av buffade is3 och is6 samt scorpions och guld ammo och annat trams. man möter lika många tier 10 i tier 9 som när man spelar tier 8 på kvällarna, var är poängen at lira tier 8?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Grille är ju inte den mest balanserade tanken heller. Jag kollade på en stream med en 3k wn8 spelare som sjölv ansåg att grille var totalt "sönder". Däremot så kan man vinna med lite marginal så länge man försöker och använder "kulan" haha. Bra jobbat annars. Själv så blir jag lätt otålig och arg efter ett tag, och gör då dåliga grejor för laget.

Permalänk
Medlem

Asch, jag köpte tillbaka mina älskade tier 8 tanks. Jag älskar dem jättemycket, bara så himla synd att tier 8 är mindre roligt än innan. Hur kan man ens göra sig av med sina älskade tanks som man har 3 mark of excellence på? Det misstaget ska jag ej göra igen :(. Det blir dock så frustrerande när man är bottom tier så ofta på kvällarna, och när tier 8 är fylld med is3, is6 och scorpions.

Permalänk
Medlem

http://coub.com/view/eizxn - ÄNTLIGEN ! Som jag har klagat.

Skrivet av VideoyGTX:

Asch, jag köpte tillbaka mina älskade tier 8 tanks. Jag älskar dem jättemycket, bara så himla synd att tier 8 är mindre roligt än innan. Hur kan man ens göra sig av med sina älskade tanks som man har 3 mark of excellence på? Det misstaget ska jag ej göra igen :(. Det blir dock så frustrerande när man är bottom tier så ofta på kvällarna, och när tier 8 är fylld med is3, is6 och scorpions.

Och årets pris i kategorin attention whore går till .... VideoyGTX !

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Men jag är ärlig ju. Jag gillar mina tier 8, och det borde ni också göra för att stimulera tier 8 och motverka att jag hamnar i så många tier 10. Folk spelar för mycket tier 9 och 10 nuförtiden.

Permalänk

@VideoyGTX: Jag älskar mina tier X-vagnar. Jag spelar dem hela tiden och ska spela dem ännu mer nu efter lite motivering!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Okej gör det.

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

@VideoyGTX: Jag älskar mina tier X-vagnar. Jag spelar dem hela tiden och ska spela dem ännu mer nu efter lite motivering!

Tier X är svårslaget att spela med.

Permalänk
Medlem

Sitter man och spelar själv så väljer iallafall jag en vagn som jag lättare kan dominera min sida med. Då blir det ju oftast en medium eller heavy i tier 10. Lagkänslan är ju absolut noll i randoms, men visst kan pluton i tier 8 kan vara riktigt roligt när man har minst 2 polare som hjälper till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Problemet är att man är bottom tier för ofta nuförtuden. Något som inte hände innan de mixtrade med MM. T.ex. så var det vanligt med bara tier 10 spel, men sedan ändrade WG något som gör att det typ alltid är tier 9 och 8 vagnar i ett tier 10 spel. Detta förstörde grovt för tier 8 vagnar eftersom de alltid blir intvingade i en tier 10 match. Man möter tier 10 oftare än tier 9 i tier 8 vagnar bara för denna dumma förändringen. Och så är det i lägre tiers också, de "måste" möta högre tiers istället för att vänta längre i MM kön och möta samma tier.

Jag skulle hellre vänta 30 sek och möta samma tier eller en tier högre oftare, istället för att ständigt bli inslängd i tier 10 spel på en viss period. Problemet är att tiern man möter inte är jämnt distribuerat. Ibland kan man möta många tier 8 och tier 9 en period, sedan bara tier 10. Och detta är frustrerande eftersom man aldrig "vet" vilken tier man ska möta i förväg eller hur ofta det kommer sker på en session av t.ex. 20 spel.

För 2 år sedan, vad jag minns så var man top tier på tier 8 betydligt offtare och när man mötte tier 9 så var det endast några få. Man mötte aldrig så många tier 10 vad jag minns. Nu är det norm att man möter fler tier 10 än tier 9 på tier 8, och det är så jävla fel!

Och lösningen är inte att använda "guld ammo", eftersom då förstör man balansen för tier 10 vagnar, som SKA ha värdefull armor mot lägre tiers.

Permalänk
Medlem

Jag tycker guld ammo ska kunna köpas för silver, fast då till ett saftigt pris, för guld ammo är lite P2W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag tycker guld ammo ska kunna köpas för silver, fast då till ett saftigt pris, för guld ammo är lite P2W.

Går ju att köpa för silver? Det saftiga priset hjälper inte, för det krävs fortfarande premium-konto för att kunna skjuta regelbundet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

MM behöver balansera laget bättre så att båda lagen har lika många tanks av olika tier och sort. Detta plus ingen guld ammo i randoms sedan max 1 arty skulle göra spelupplevelsen bättre för alla, eftersom man skulle kunna lira sin roll bättre. Att ha ett lag med t.ex. 3 st is3 och det andra med en tiger II och resten caernarvons eller mediums kommer inte fungera. Vissa tanks är så pass starka att andra laget måste ha samma antal. Om inte båda lagen har lika antal tanktyper så kommer ingen kunna spela sin roll effektivt. Att balansera lagen utefter hur mycket tanksen väger är kasst. En panther II väger lika mycket som en is3, ska dessa matchas mot varandra bara för den saken skull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Går ju att köpa för silver? Det saftiga priset hjälper inte, för det krävs fortfarande premium-konto för att kunna skjuta regelbundet.

Visste jag inte, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/Z0w1upYfb9Y

TRÄFF. GENOMSLAG
DOM ÄR BORTA