World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Någon som vet varför vi får olika belöning för slutförandet av 35 vinster? Jag är erbjuden 1 miljon krediter, andra får premium-dagar och 250 guld.

Den kanske går efter vad man har behov utav? Lite guld, vinn guld. Lite krediter, vinn krediter.

Skrivet av J-Ballz:

Vilken tid på tisdag tar helgen slut? Så man kan köpa några tier 7 med 30% rabatt.

Oftast övergången måndag-tisdag kl 6 eller 7 eller vad som än gäller nuförtiden.

Skrivet av Blacksheep:

Ni ser att det hackar till några ggr när jag kör fram o tillbaka.

Mja, var? Kan va kvallen, kan va att jag är van vid 12 fps.
Det ser ut att vara för litet för att ha med läsning från HDD att göra. Du har säkerligen installerat på SSD ivf. Det har knappast med nätet att göra. Nya drivisar?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du det är ju bara att skjuta på allt du kan penetrera. Finns mängder med tanks även i tier 10 du kan penetrera. Det du vet att du inte kommer igenom låter du passera, du spelar ju trots allt en medium 7a. Fast jag misstänker att det är alla matcher med pref mm i premiumtanks som gjort dig kass när du möter "tyngre" motstånd?

Men lägg ner, försök inte få det att låta som att du själv inte hade slagit sönder ännu ett tangentbord om du hade hamnat i den matchen.

Centurion är ju en 8a, så vet inte vad du fiskar efter. Förövrigt har ju en IS-6 mycket mer kraft att göra bra ifrån tier 10, än vad stock centurion har. Den klenaste tanken i andra laget var något i stil med Ru 251. Även om den också hade varit stock så skjuter den ju centurionen sönder och samman.

Skrivet av Krucix:

@scienta: Tydligen någon test grej från deras marketing avdelning, bara vissa personer som fått 1 av dessa 2 missions.
Jag fick inget

Jaha? Fan vad konstigt. Vart har du sett info om detta?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta: WoT forum, det han menade med att du var en tier 7 medium är eftersom du har den pipan på tanken.

Permalänk

Hur är det att dra igång med WoT som nybörjare idag, om man bara ämnar spela lite då och då för nöjes skull? Har man någon chans, och finns det någon glädje att hämta för "slöspelaren"?

Permalänk
Medlem

@Major Gnarl: Är du inte beredd att lägga en peng och lite tid på spelet så kommer det nog inte skänka mycket glädje.

Det tar tid att lära sig och att komma upp sig till de bättre/roligare tanksen, samt det kräver att man spenderar riktiga pengar för att få saker att gå runt, t.ex. köper en tier 8 premium-tank och/eller premium-tid.

Det är i alla fall min analys, i egenskap av medelmåttig spelare.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

@Major Gnarl: Är du inte beredd att lägga en peng och lite tid på spelet så kommer det nog inte skänka mycket glädje.

Det tar tid att lära sig och att komma upp sig till de bättre/roligare tanksen, samt det kräver att man spenderar riktiga pengar för att få saker att gå runt, t.ex. köper en tier 8 premium-tank och/eller premium-tid.

Det är i alla fall min analys, i egenskap av medelmåttig spelare.

Tack, det var ungefär det jag behövde veta. Låter inte som att det är något för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Major Gnarl:

Tack, det var ungefär det jag behövde veta. Låter inte som att det är något för mig.

Är bara att spela på lite lägre nivåer tier 5-7 om man inte lyckas gå runt på en tier 8 eller högre. Alltså köra små billiga tanks för att finansiera dina dyrare om du inte lyckas prestera ok i dom. Sen har du inga nackdelar ingame bara för du inte betalar riktiga pengar utan det är bara att du inte får ihop lika mycket XP och credits (ingamevaluta) så du kommer inte framåt lika snabbt som en som betalar för ett premium konto.
Ett tips om du testar är dock att inte ge upp förrän du i alla fall kört en stund i en tier 5 eller 6 för det är där de flesta träden börjar bli vettiga.

Jag lägger riktiga pengar på spelet men det är bara för att jag vill få saker snabbare och jag spelar inte så mycket mer än wargaming spel så kan lika gärna sponsra dom med några tior i månaden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är bara att spela på lite lägre nivåer tier 5-7 om man inte lyckas gå runt på en tier 8 eller högre. Alltså köra små billiga tanks för att finansiera dina dyrare om du inte lyckas prestera ok i dom. Sen har du inga nackdelar ingame bara för du inte betalar riktiga pengar utan det är bara att du inte får ihop lika mycket XP och credits (ingamevaluta) så du kommer inte framåt lika snabbt som en som betalar för ett premium konto.
Ett tips om du testar är dock att inte ge upp förrän du i alla fall kört en stund i en tier 5 eller 6 för det är där de flesta träden börjar bli vettiga.

Jag lägger riktiga pengar på spelet men det är bara för att jag vill få saker snabbare och jag spelar inte så mycket mer än wargaming spel så kan lika gärna sponsra dom med några tior i månaden.

Okej. Kanske kan vara värt ett försök då!

Jag suktar så efter ett underhållande pansarvagnsspel, som inte är för mycket simulator. Därav mitt intresse för wot.

Permalänk
Skrivet av Major Gnarl:

Okej. Kanske kan vara värt ett försök då!

Jag suktar så efter ett underhållande pansarvagnsspel, som inte är för mycket simulator. Därav mitt intresse för wot.

Då har du hittat rätt. Det är fördelen med WoT enligt mig. Det är inte så himla realistiskt, på ett bra sätt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Major Gnarl:

Okej. Kanske kan vara värt ett försök då!

Jag suktar så efter ett underhållande pansarvagnsspel, som inte är för mycket simulator. Därav mitt intresse för wot.

Ja, den biten träffar du ju helt rätt på

Men jag vidhåller mitt tidigare uttalande om att det är rätt tidskrävande ur flera aspekter. Men då det är gratis att spela så har du ju inget att förlora med att pröva. Leta upp en bonuskod bara, så du får lite starthjälp.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Leta upp en bonuskod bara, så du får lite starthjälp.

Förslag på var man hittar sådana i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Major Gnarl:

Jag suktar så efter ett underhållande pansarvagnsspel, som inte är för mycket simulator. Därav mitt intresse för wot.

Kruxet kan vara att du eftersöker ett spel med klassiska tanks efter WW1.
Kör du lite då och då så kommer det dröja innan du får ihop din Tiger eller din T-34. En kompis som sporadiskt spelar har på ett eller två år kommit upp i tier VII av X. Orkar du vänta ett år på din Tiger? Orkar du vänta ytterligare två veckoslut på att din Tiger ska bli njutbart körbar? Orkar du sadla om när du inser att Tigern inte alls var vad du hade tänkt dig?

Många har roligt i low tier av olika anledningar. Om du inte finner nöje i spelet vid tier V och 1000 blandade matcher så är spelet kanske inget för dig.

Testa, om det inte duger så testa Armored Warfare och War Thunder.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

@Major Gnarl: Snabbast sätt är nog Google, eller spana på de officiella WoT forumen.

Permalänk
Medlem

@Major Gnarl: Code must be used when you're Registering a New Account, wont work otherwise
JEJOUEAWOT
Gives 7 days of premium, 500 gold and T-127 Enjoy:honoring:

Där har du en men kan finnas bättre någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Satan vad less jag blir på det här skitspelet, WR 50.9->50.78 på en vecka.
Förlorar ta mig fan 90% av matcherna.

http://www.noobmeter.com/player/eu/Foshizzle81/510715510/

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Jo det är surt, hade en dålig streak under helgen som var, spelade bra med förlorade.
Nu har man istället haft bra wr under veckan men då presterar man dåligt istället.
TD-15 gör att man tar en del korkade beslut...

Permalänk
Medlem

En annan går stadigt ned från 56% blankt tillbaka till 55,8. Men det vänder så fort jag grindat klart stock och fått upp polare en tier till.
Shit happens. Sometimes in chunks, sometimes in streams.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

WR, AvgDmg och AvgExp går uppåt WN8 neråt..

Permalänk
Medlem

Auton eller stock-kanon på 59-16? Frustrerande åka upp i baken på någon och studsa magasinet, men stocken är ju stock. Hur gör ni?

@Krucix WN8-camouflage går uppåt med andra ord

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför och hur länge worldoftanks.eu ligger nere?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@Alakai: Ja du WN8 kan lika gärna gå ner för man blir bara oftare fokuserad...

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Auton eller stock-kanon på 59-16? Frustrerande åka upp i baken på någon och studsa magasinet, men stocken är ju stock. Hur gör ni?

57mm

Första Svenska tanken

https://thearmoredpatrol.com/2016/05/20/the-first-swedish-tan...

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Det står "page not found". Vad var det för nåt? Nyfiken....
Edit: Svensk tank i WoT?

Permalänk

@FANTEN: Hm det verkar som han tog bort artikeln men här är mer info än vad som var i den länken iallafall

https://thearmoredpatrol.com/2016/05/20/supertest-strv-m42-57...
https://thearmoredpatrol.com/2016/05/20/strv-m42-57-alt-a-2-v...

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

@FANTEN: Hm det verkar som han tog bort artikeln men här är mer info än vad som var i den länken iallafall

https://thearmoredpatrol.com/2016/05/20/supertest-strv-m42-57...
https://thearmoredpatrol.com/2016/05/20/strv-m42-57-alt-a-2-v...

Häftigt. Den måste man ju skaffa hur dålig den än må vara. hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

@FANTEN: Hm det verkar som han tog bort artikeln men här är mer info än vad som var i den länken iallafall

https://thearmoredpatrol.com/2016/05/20/supertest-strv-m42-57...
https://thearmoredpatrol.com/2016/05/20/strv-m42-57-alt-a-2-v...

Herrejävlar, har vi ett svenskt träd på ingång?!

Det ska ju absolut köpas och köras i så fall!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

@scienta: Verkar så! Då jag läste för någon vecka sen att "det kommer ett till nytt tech tree 2016", så vi får ju hoppas att det är ett Svenskt

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Den kanske går efter vad man har behov utav? Lite guld, vinn guld. Lite krediter, vinn krediter.

Oftast övergången måndag-tisdag kl 6 eller 7 eller vad som än gäller nuförtiden.

Mja, var? Kan va kvallen, kan va att jag är van vid 12 fps.
Det ser ut att vara för litet för att ha med läsning från HDD att göra. Du har säkerligen installerat på SSD ivf. Det har knappast med nätet att göra. Nya drivisar?

Efer en jäkla massa trixande o fixande, så var det egentligen ett ganska enkelt problem att lösa.
Har 2 ssd i min burk där OS ligger på den ena 240GB och jag har sedan alla spel på den andra en 480GB SSD

Tänkte jag testar o lägga i alla fall WoT på C disken istället, och simsalabim alla stutter är borta.
Men så konstigt att bara just detta problem uppkommer i WOT och inte i något av de andra spelen alls..

hur som helst glad är jag att det löste sig....

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

*Host Host*

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Vad blir det för nåt skoj för dom där?
Själv har jag ca 9M på kontot nu och många framforskade högtier tanks men vill inte köpa in nån ny högtier tank förrens dom kör rabattpris på nån av dom.