Nya XFX HD7970 crashar vid start av flashfilmer.

Permalänk
Medlem

Nya XFX HD7970 crashar vid start av flashfilmer.

Jag fick nyss ett nytt grafikkort och uppdaterade från mitt förra XFX HD6959 till ett HD7970.
Jag tror att jag gjort allt rätt jag avinstallerade drivrutinerna, rensade upp alla gamla mappar och registret och installerade om drivrutinerna utan nått problem.

Jag har spelat säkert 20h och surfar en massa utan några som helst problem eller antydan till fel förutom att när jag försöker starta upp en flashfilm och detta är inte varje gång utan lite random. Ibland när man startar ett klipp som någon lagt upp på FB eller när man sitter där på kvällen och har bra tryck i slangen och ska rulla mössa så händer det.

Så blir det och ljudet rullar på och man är tvungen att starta om datorn för att det ska funka igen.

Edit. Har nu testat att stänga av HW acc i både FF och i Flash hoppas det kan hjälpa.. Men tips mottages gärna iaf!
Får absolut inga saker i loggen som kan hjälpa mig och jag har installerat om flash, drivrutinerna, firefox och nu är jag helt utan vidare idéer att testa.
Någon som kan hjälpa mig?

tack
// tomas

testat lite nya saker
Permalänk
Avstängd

testat IE?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

testat IE?

Nej usch det får inte startas på min dator men kanske får testa crome om inte hw acc löser allt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Flash och FF har varit en dålig kombination länge nu och orsakat mycket elände för mig och många andra. Jag bytte till chrome och slapp skiten.