Samsung Galaxy S III Mini - Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S III Mini - Vad tror ni?

Jag har länge velat ha en lite mindre Androidtelefon (storleksmässigt) som fortfarande har bra prestanda och senaste Android (och inte är en 1-2 år gammal modell). Modellerna med 4,8" skärm är alltför stora för att ligga behagligt i handen eller i en jeansficka enligt mig. Nu verkar det delvis som att jag har blivit bönhörd i och med lanseringen av Samsung Galaxy S III Mini. "Delvis" eftersom specifikationerna var något sämre än jag väntade mig och skärmen fortsatt är rätt stor. En mer högupplöst skärm i 3,5" hade varit optimalt för mig. De lite sämre speccen leder dock förhoppningsvis till ett lägre pris.

http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-mini-nu-officiell...

Citat:

Galaxy S III mini har en fyratums WVGA Superamoled-skärm, operativsystemet Android 4.1 (Jelly Bean) och en dual core-processor om 1,0 GHz med 8GB ROM+ 1GB RAM-minne och plats för microSD upp till 32GB. Kamera 5MP AF + LED Flash/vga front. Bluetooth 4.0(LE), WiFi a/b/g/n, WiFi HT40. 1500 mAh batteri. Kommer i färgerna Ceramic White och Pebble Blue och finns i butik vecka 46 till ett rekommenderat butikspris på 3 500 SEK.

Själv kommer jag även vänta in lanseringen av WindowsPhone8 och se vad dessa telefoner kan bjuda på prestanda och prismässigt.

Så var tror ni? Fler som vill ha denna typen av telefon?

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung Galaxy S Advance som i stort sett är samma telefon enligt specen men ser ut som en SII och kör än så länge bara Gingerbread. Men den fungerar alldeles utmärkt, jämför jag med hustruns SII så är det ingen skillnad i lagg och prestanda men den går ner i fickan på ett par jeans. Att ha alltför högupplöst skärm på telefoner med mindre än 4tum är bara speconani, det blir inga synliga skillnader.

Permalänk

Fyratumsskärm, lite bättre spec och framförallt ett kraftigare batteri så tror jag vi haft en storsäljare..

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850