Permalänk
Medlem

iPhone 5, tillbehör?

Tjo!

Nu så ska jag snart skaffa mig en iPhone 5 och nu så är frågan vilket skal jag ska skaffa.
Det jag i stort sett bryr mig om är att skalet i stort sätt gör jobbet med att man "kan" tappa mobilen
och även inte vara för stort och även ha någon kvalité känsla är klart en bonus, sedan att skyddet inte ser förjävligt ut

Det jag har kollat på är:
http://www.macoteket.se/Categories/iPhone/Fodral__Skydd/Switc... (svart)
och
http://www.macoteket.se/Categories/iPhone/Fodral__Skydd/Cygne... .

Sedan så är frågan också:
är det värt att lägga några större pengar på en skärmskydd? Något som ni kan rekommendera?

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Jag använder själv en bumper tillsammans med skärmskydd på fram och baksidan. Det är det ultimata enligt mig då jag tycker att skal oftast gör en mobil tjock och klumpig. Samtidigt är iphone 5 en tunn mobil. Jag får med detta fortfarande en tunn mobil. Samtidigt som iphone 5 läckra baksida syns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Jag använder själv en bumper tillsammans med skärmskydd på fram och baksidan. Det är det ultimata enligt mig då jag tycker att skal oftast gör en mobil tjock och klumpig. Samtidigt är iphone 5 en tunn mobil. Jag får med detta fortfarande en tunn mobil. Samtidigt som iphone 5 läckra baksida syns.

Alltså:
http://www.teknikproffset.se/MOBIL/Apple-iPhone/Bumper/iPhone...
och
http://www.teknikproffset.se/MOBIL/Apple-iPhone/Skaermskydd/S... ?

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

...i stort sätt bryr mig om är att skalet i stort sätt gör jobbet med att...

Off-topic: Du menar nog "sett" istället för "sätt".

On-topic: Tycker du ska ha Hard-Case då den i min mening är snyggare, samt att den skyddar bättre om du skulle tappa din telefon. Dock är det ju ändå inte helt vattentätt...

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Off-topic: Du menar nog "sett" istället för "sätt".

On-topic: Tycker du ska ha Hard-Case då den i min mening är snyggare, samt att den skyddar bättre om du skulle tappa din telefon. Dock är det ju ändå inte helt vattentätt...

Jo, mina stavelser är inte alltid på topp Fixat nu i alla fall.

Jo, jag funderade på just det där skyddet och jag tror att det är bra och även kollat
på lite recensioner om det. Men lite tips är alltid fint

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Men hur är det med skärm skydd? Är det värt att lägga mer pengar på ett dyrare
eller är det skit i samma?

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Har själv ett Belkin Hard-case skal och skärmskydd från clasohlsson som ser helt ok ut med klockren passform. Nackdelen med just det skal jag köpte är den blanka ytan som gör telefonen hal som en tvål.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är den bumper som jag använder ja. Angående skärmskydd så köpte jag copter, ska vara bättre än zagg. Samt att man kan ta bort den när som helst, göra rent och återapplicera. Angående budget skärmskydd så tror jag absolut att det kan fungera. Har kompisar som har det, inget fel på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Det är den bumper som jag använder ja. Angående skärmskydd så köpte jag copter, ska vara bättre än zagg. Samt att man kan ta bort den när som helst, göra rent och återapplicera. Angående budget skärmskydd så tror jag absolut att det kan fungera. Har kompisar som har det, inget fel på det.

Jo, jag tror jag bestämt mig för att köra på din lösning med en bumper och med en plastfil
där bak och sedan ett skärm skydd så blir det nog bra

Känns som den ultimata lösningen då jag kollade på lite recensioner om skyddet jag länkade
som var gjort av aluminium och det var tydligen inte så stöt tåligt.

Får tacka för allas svar

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Men hur är det med skärm skydd? Är det värt att lägga mer pengar på ett dyrare
eller är det skit i samma?

Köpte ett dyrt skärmskydd idag till min Iphone 5 för 179 :-
Fick med en fiberduk, skyddet, plast"skrapa" och en vätskeflaska. Man skulle spraja på med vätskan på skärmen och skyddets klibbsida, sedan lägga skyddet på plats och glida (eller vad man nu ska säga) det på rätt plats och med plastskrapan trycka ut vätskan mellan skydet och skärmen för att få fast det. Gick för mig hyfsat bra. Det blev inga bubblor, en liiiiten svart sak mitt på skärmen och någon millimeter för mycket åt höger på nedre delen av skärmen. Har ingen erfarenhet än, men livstids garanti lät bra och att man alldrig skulle behöva bytta ut det om man gjorde rätt första gången.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Köpte ett dyrt skärmskydd idag till min Iphone 5 för 179 :-
Fick med en fiberduk, skyddet, plast"skrapa" och en vätskeflaska. Man skulle spraja på med vätskan på skärmen och skyddets klibbsida, sedan lägga skyddet på plats och glida (eller vad man nu ska säga) det på rätt plats och med plastskrapan trycka ut vätskan mellan skydet och skärmen för att få fast det. Gick för mig hyfsat bra. Det blev inga bubblor, en liiiiten svart sak mitt på skärmen och någon millimeter för mycket åt höger på nedre delen av skärmen. Har ingen erfarenhet än, men livstids garanti lät bra och att man alldrig skulle behöva bytta ut det om man gjorde rätt första gången.

Okej, men märkte du någon skillnad på ett billigare (om du använde ett innan)
mot ett dyrare?

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Okej, men märkte du någon skillnad på ett billigare (om du använde ett innan)
mot ett dyrare?

Fingret glider bättre över skärmen än med billigare jag haft till tidigare mobiler. Sedan kletade smuts inte fast sig lika bra, doc. syns fett från fingrar lika tydligt som på tidigare. Materialet är tydligen från amerikanska militären då de behövde det för att skydda rotorbladen på helikoptrar från repor, så det ska tydligen vara väldigt reptåligt.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Har köpt ett mocka-fodral från http://www.thesnugg.com/iphone-5-cases/ som jag är nöjd med:

Smaken är som baken och vissa gillar inte alls denna typ av väska - men jag är helnöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Har köpt ett mocka-fodral från http://www.thesnugg.com/iphone-5-cases/ som jag är nöjd med:

http://images.thesnugg.com/425_129930652465781250Suede_Lead.j...

Smaken är som baken och vissa gillar inte alls denna typ av väska - men jag är helnöjd

Jo, jag har också tittat på liknande produkter, men tror ej att det passar mig
då jag tycker att det verkar lite knubbigt, men som du sa, smaken är som banken

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Jo, jag tror jag bestämt mig för att köra på din lösning med en bumper och med en plastfil
där bak och sedan ett skärm skydd så blir det nog bra

Känns som den ultimata lösningen då jag kollade på lite recensioner om skyddet jag länkade
som var gjort av aluminium och det var tydligen inte så stöt tåligt.

Får tacka för allas svar

Låter som en bra lösning! Du kommer inte ångra dig!

Permalänk
Medlem

Själv har jag Belkins Candy Grip till min iPhone 4, har tappat den några gånger från relativt hög höjd(typ 1 - 1,5 meter) utan att glaset påverkats. iPhone 5 har ju inget glas på baksidan så den blir ännu tåligare.
http://www.belkin.com/us/p/P-F8W152

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Har inget med skydd att göra men eftersom topic säger "tillbehör" så måste jag säga att jag är missnöjd med att Apple är så sega att få ut tillbehör för lightning-kontakten. Vill ha en dock att ställa min 5:a i! Hur svårt skall det vara att få ut lite tillbehör!

Apple skulle väl inte ha sitt möte med tillbehörstillverkara förrän nu i November så det lär ju dröja innan någon 3rd partstillverkare får ut några heller (bortsett från pirater möjligtvis)

Permalänk
Medlem

Någon som hittat ett matt displayskydd till femman? Har ett till min fyra men kommer inte ihåg märket. Är lite hårdare och inte lika mjukt som copter osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Har inget med skydd att göra men eftersom topic säger "tillbehör" så måste jag säga att jag är missnöjd med att Apple är så sega att få ut tillbehör för lightning-kontakten. Vill ha en dock att ställa min 5:a i! Hur svårt skall det vara att få ut lite tillbehör!

Apple skulle väl inte ha sitt möte med tillbehörstillverkara förrän nu i November så det lär ju dröja innan någon 3rd partstillverkare får ut några heller (bortsett från pirater möjligtvis)

Jo, en dock station vore alltid trevligt att ha!
Får väl hoppas tillbehören börjar komma ut då 5:an varit ute ett tag nu.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm