Programmering 1 & 2 (Gymnasium)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Vad blev det du kom in på?
Jag var också inne på programmering, nu har man ju fått reda på var man kommer in

Förlåt för Oft , men du sa att intagningspoängen prelimärt var 215? eller 210 på det du kom in på
och du hade 70 poäng ÖVER det?! så du sitter alltså runt 280 poäng? , respekt

som sagt hade 167,5 poäng och det var EXAKT på gränsen för att prelimärt komma in
nu hade jag i 2 ämnen förra året så kommer ju med garanti nå 190 , men det är högsta jag kommer kunna nå..
men 280?! , jag respekterar dig starkt.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Förlåt för Oft , men du sa att intagningspoängen prelimärt var 215? eller 210 på det du kom in på

som sagt hade 167,5 poäng och det var EXAKT på gränsen för att prelimärt komma in
nu hade jag i 2 ämnen förra året så kommer ju med garanti nå 190 , men det är högsta jag kommer kunna nå..

Har grundskolan blivit mycket svårare med det nya betygsystemet eller? Jag vet att A på gymnasiet är svårare att få nu än MVG var innan men.

Jag gick ut med 280 poäng (inget plugg), 6 stycken i klassen hade 320 poäng (Max då, fortfarande max nu?). Gick dock i en pluggklass, men ändå.

Allting fortsatte med att jag gick teknikprogrammet på Polhem i Lund (precis som iSw3d3) med mycket matte och fysik, valde till programmering A och B.
Den programmeringen vi lärde oss då hade vi sedan gått igenom på 1½ vecka på LTH som jag går på nu.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Har grundskolan blivit mycket svårare med det nya betygsystemet eller? Jag vet att A på gymnasiet är svårare att få nu än MVG var innan men.

Jag gick ut med 280 poäng (inget plugg), 6 stycken i klassen hade 320 poäng (Max då, fortfarande max nu?). Gick dock i en pluggklass, men ändå.

Allting fortsatte med att jag gick teknikprogrammet på Polhem i Lund (precis som iSw3d3) med mycket matte och fysik, valde till programmering A och B.
Den programmeringen vi lärde oss då hade vi sedan gått igenom på 1½ vecka på LTH som jag går på nu.

Beror ju en hel del på vilken skola smt lärare man har
Minns hur alla hade under D i musik tills vi fick en ny musiklärare som gav alla A eller B för att de sjöng högt på avslutningen...

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Alltså det är ju fortfarande samma krav ungefär. Men att få ett C är svårare än att få ett VG.

Men det spelar ju egentligen ingen roll hur lätt/svårt det är att få ett betyg då det är lika för alla och om alla får låga betyg sätter ju skolorna lägre intagninspoäng och vice versa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Jag fick en mycket bra lärare i matte, NO och som mentor vilket har hjälpt mig mycket!
Vissa har ju lättare för att komma ihåg saker o.s.v, vi alla är olika.
Sen beror det mycket på vilken skola man går på.

Det lättaste är nog att se hur högt andra i skolan får, som rydisen ovan sade. Vissa fick 320osv.
Dock tror jag inte är någon över 290 i vår skoöa

Till rydisen, Jo de flesta säger att det är svårare nu.

Kämpa på så går det säkert bra

Permalänk
Medlem

Programmering är skitroligt. Men vad tusan består de andra ämnena av?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av deadich:

Programmering är skitroligt. Men vad tusan består de andra ämnena av?

Vilka menar du?