Full nörd ahead – Moderskeppet 4 kastar loss

Permalänk
Melding Plague

Full nörd ahead – Moderskeppet 4 kastar loss

Ett dygn till havs fylldes av hårdvara, spel och nörderi när SweClockers tog tempen på utställarna ombord på Moderskeppet 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
99:e percentilen

Tack igen!!! Tar tillfället i akt att upprepa det jag skrev på Facebook:

Skrivet av Alling:

Tillbaka i land efter fjärde turen med Moderskeppet, och jag är så tacksam. 🙏🏻🛳️

Dels för att jag under ett dygn varje år får tävla i techfrågesport eller spelmusikquiz, prata med tillverkare av datorkomponenter om deras produkter, spela Super Smash Bros. Melee, lära mig om grafikkortstestning och RAM-överklockning, klämma och känna på ett ännu osläppt grafikkort i 40000-kronorsklassen, avhandla de senaste fallgroparna med USB-C, dra skämt och referenser som inte funkar någon annanstans, äta buffé, dricka öl, och framförallt träffa alla de goa människor som utgör svensk nördkultur. 🍺🤓🎮

Men det allra finaste med Moderskeppet är vilken oas och fristad jag tror att det är för många människor som annars kanske har svårt att hitta sin plats i sociala sammanhang. På Moderskeppet kan de ta del av, och själva bidra till, aktiviteter och diskussioner som förmodligen sällan möts av något intresse från personer runtomkring dem i vardagen. Jag tycker mig den här gången ha sett detta på ett tydligare sätt än tidigare, och det berörde mig verkligen. 🥹

Så jag vill särskilt tacka SweClockers och Geeks – Edin Mehinovic, Andreas Dimestam och alla ni andra – för att ni skapar den oasen för oss alla, men framförallt för dem som behöver den allra mest! 🌴

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Alling:

Tack igen!!! Tar tillfället i akt att upprepa det jag skrev på Facebook:

Obligatorisk läsning ju! Jävligt fint att läsa. Och ses.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Ett dygn till havs fylldes av hårdvara, spel och nörderi när SweClockers tog tempen på utställarna ombord på Moderskeppet 4.

Läs hela artikeln här

Bra o rolig videosnutt..nu är ju Calle nästan i klass med vår käre Jonas, men bara nästan då

Permalänk

Bra video Calle! Det kanske är nästa år man ska följa med för första gången, ser ju fantastiskt härligt ut.
Bra jobbat alla inblandade!

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Första moderskeppet avklarat, må det bli många fler
Härligt att träffa så många nya och bekanta ansikten, samt att få styra upp quiz med FZ-Fredrik!

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Läs hela artikeln här

Första gången jag tog en tur med henne, då Birka Paradis, var hon bara ca 2 veckor gammal (2004) och turen var gratis inkl hytt..och jag blev väldigt imponerad (hon är ombyggd ett minst ett par gånger sen dess)..detta har dock inget med ämnet att göra, men ville bara nämna det

Permalänk
Medlem

Woo, man ser min rygg i videon, woho!
Bra reportage av vad som visades upp där.

För min del funderades det in i det sista, att köra nästan 6 timmar är en bit och kräver lite logistik och planering. Men helgen innan bestämde jag och @Strikehard oss för att boka en biljett, ta en av de sista hytterna, och ta oss upp.

Det var det värt, kommer verkligen försöka komma upp nästa gång också!
Jösses vad snabbt timmarna flög iväg. Skyndades mellan middag, programpunkter och utställningar så var det plötsligt mitt i natten, fast visserligen fortsatte festen ännu längre.

Trevligt folk och intressanta utställningar gjorde kvällen.

Shoutout till AMD, Asus, Sapphire och övriga som höll energin uppe på scen både in på sena timmarna, men också morgonen efter, med frågesport, release-information och merch-drops.
Dessutom var både brunchen men särskilt middagsbuffen top notch. Så fin mat och i sådana mängder. Både nöje och lyx samma kväll. Energidryck fick slåss med matkoman därefter.

Snarkades gott på Scandic sedan på fredagsnatten.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Tack för den trevliga turen, den andra i ordningen!

Kul att man fastnade på video mitt i CS pawnandet 😁

Många bekanta ansikten från förra året och några nya bekantskaper. Trevligt häng och snack med alla man mötte, både besökare, utställare och crew.

Blev lite mer snack och häng med Swec och FZ crew denna gång jämfört med förra.

Som vanligt massa merch och tävlingar, även om jag och min resekompis inte vann/fick med oss riktigt lika mycket detta året.

Ser redan fram emot nästa år!

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Woo, man ser min rygg i videon, woho!
Bra reportage av vad som visades upp där.

För min del funderades det in i det sista, att köra nästan 6 timmar är en bit och kräver lite logistik och planering. Men helgen innan bestämde jag och @Strikehard oss för att boka en biljett, ta en av de sista hytterna, och ta oss upp.

Det var det värt, kommer verkligen försöka komma upp nästa gång också!
Jösses vad snabbt timmarna flög iväg. Skyndades mellan middag, programpunkter och utställningar så var det plötsligt mitt i natten, fast visserligen fortsatte ännu längre.

Trevligt folk och intressanta utställningar gjorde kvällen.

Shoutout till AMD, Asus, Sapphire och övriga som höll energin uppe på scen både in på sena timmarna, men också morgonen efter, med frågesport, release-information och merch-drops.
Dessutom var både brunchen men särskilt middagsbuffen top notch. Så fin mat och i sådana mängder. Både nöje och lyx samma kväll. Energidryck fick slåss med matkoman därefter.

Snarkades gott på Scandic sedan på fredagsnatten.

Lyxlirare! 😉 Vi tog bilen hem mot Skåne på fredagen och var hemma strax före midnatt 😮‍💨

Hoppas att vi ses på Moderskeppet 5 😁

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Skrivet av shugge:

Lyxlirare! 😉 Vi tog bilen hem mot Skåne på fredagen och var hemma strax före midnatt 😮‍💨

Hoppas att vi ses på Moderskeppet 5 😁

synd man inte kände dig..då kunde man kanske fått en plats i bilen och varit med på transportkostnaden..är från hbg.. PS kanske då på 5:an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Interstellar:

synd man inte kände dig..då kunde man kanske fått en plats i bilen och varit med på transportkostnaden..är från hbg.. PS kanske då på 5:an

Får ha det i åtanke till nästa år om vi väljer att ta bilen igen 🙂 Det är klart billigare och mer flexibelt att köra, men lite jobbigt att ensamt ansvara för körningen T&R 🥱

Visa signatur