Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av bandite:

Nice! Men usch va normal game mode är lamt! HC ftw!

Eh... hmm nej... HC är bara till för folk som inte kan sikta..

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Eh... hmm nej... HC är bara till för folk som inte kan sikta..

http://www.youtube.com/watch?v=7pCJ_UT26rI

Nja, vill inte hålla med om det.

HC ger ett annat intryck, man vet att om man blir träffad så är det farligt, du måste se till att spela taktiskt samt helst med folk. Att ha för få assutls med medpacks på banan är farligt, vilket faktiskt ofta händer i mycket på senaste tiden. Extremt mycket support och engis.

Att köra Real HC är ännu bättre, minimapen är borta; Du måste använda dina öron för att lokalisera fiender, du måste arbeta taktiskt med ditt lag. Du behöver kolla runt istället för att enbart kolal nere i ett hörn, för att se om folket i ditt lag dör någonstans - Någon är påväg där!

Normal och HC är extremt olika, och det är upp till var och än att anse vad som är roligast, men kom inte och säg att HC är till för folk som inte kan sikta.

(BTW, nya mortar systemet ser ut att vara awesome, blir att köpa Ammopack och Mortar/X25:an eller vad den nu hette, variera på det)

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Reyintaz:

Nja, vill inte hålla med om det.

HC ger ett annat intryck, man vet att om man blir träffad så är det farligt, du måste se till att spela taktiskt samt helst med folk. Att ha för få assutls med medpacks på banan är farligt, vilket faktiskt ofta händer i mycket på senaste tiden. Extremt mycket support och engis.

Att köra Real HC är ännu bättre, minimapen är borta; Du måste använda dina öron för att lokalisera fiender, du måste arbeta taktiskt med ditt lag. Du behöver kolla runt istället för att enbart kolal nere i ett hörn, för att se om folket i ditt lag dör någonstans - Någon är påväg där!

Normal och HC är extremt olika, och det är upp till var och än att anse vad som är roligast, men kom inte och säg att HC är till för folk som inte kan sikta.

(BTW, nya mortar systemet ser ut att vara awesome, blir att köpa Ammopack och Mortar/X25:an eller vad den nu hette, variera på det)

Sorry men jag kör mycket compedetiv och där funkar inte HC. Då bf3 är så himla obalanserat i HC så tror jag inte de kommer bli bättre i BF4.

Dock de jag inte vill se i något är health regen.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Sorry men jag kör mycket compedetiv och där funkar inte HC. Då bf3 är så himla obalanserat i HC så tror jag inte de kommer bli bättre i BF4.

Dock de jag inte vill se i något är health regen.

Vad är obalacerat i HC? vet att t ex mortar inte fungerar alls i real hc, men annars så tycker jag det är mer balancerat i hcän normal

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd

och

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Nytt klipp ifrån "This is Battlefield 4 Multiplayer". Visar lite nya kartor och fordon;
http://www.youtube.com/watch?v=1SRxs5xYWuo

Permalänk
Medlem

HC är för granatpojkar och snipers...

Permalänk
Inaktiv

Vet inte hur det är i bf3 men i bc2 var det ju löjligt med HC. Man kunde som sniper låsa ner hela motståndarlaget (16pl) om man placerade sig smart. One shot kill i bröstet var som helst är inte svårt alls.
Man ska inte inbilla sig det är speciellt skillat. Att sätta headshots kontinuerligt på mål (huvuden) som rör sig upp, ner, sidledes, framåt, bakåt i terrängen är däremot en annan femma.
Det sagt kan HC nog visa en annorlunda typ av skill, nämligen att snabbast sätta en kula i målet, i kontrast till att traca målet vilket är en skill som krävs mer i vanliga läget.
Personligen tycker jag det är svårare att spela som bäst i vanliga läget där man måste traca målet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

HC är för granatpojkar och snipers...

Vet inte om du spelat något HC eller inte, men så är det inte. Finns granatpojkar på både HC & Normal på Metro, snipers finns det på alla banor osv. Ser ingen skillnad med det procentuella antalet.

Har ungefär 1 år erfarenhet av Normal och 1 år med HC, så måste säga att jag har något bra att jämföra med.

Skrivet av maxkill:

Vet inte hur det är i bf3 men i bc2 var det ju löjligt med HC. Man kunde som sniper låsa ner hela motståndarlaget (16pl) om man placerade sig smart. One shot kill i bröstet var som helst är inte svårt alls.
Man ska inte inbilla sig det är speciellt skillat. Att sätta headshots kontinuerligt på mål (huvuden) som rör sig upp, ner, sidledes, framåt, bakåt i terrängen är däremot en annan femma.
Det sagt kan HC nog visa en annorlunda typ av skill, nämligen att snabbast sätta en kula i målet, i kontrast till att traca målet vilket är en skill som krävs mer i vanliga läget.
Personligen tycker jag det är svårare att spela som bäst i vanliga läget där man måste traca målet.

Aldrig varit med om att en sniper låst ner mitt lag. Finns alltid en väg ut, man måste bara vara taktiskt och använda skydd (Eller plocka ner dom med min G3A3)

Men det nu nämner om att följa mål är väl sant. Föredrar 100% hp över 60%hp, men jag rent av avskyr allt annat med normal; 3D spotting, automatisk HP regen samt automatisk repair på fordon. Gillar inte minimapen heller och det är därför jag helst kör med den avslagen, men det är svårt att hitta sådna servrar.

Tror de flesta som spelar HC inte gör det pga 60% hp, utan de andra orsakerna jag nämde.

(Btw, i HC så är alla vapnerna mycket bättre balancerade, M16A3 är inte lika OP då alla andra vapen också är grymt bra. Ser en mycket större variation på vapen under mina HC rundor än mina normal rundor. (Till alla er som säger att vapnerna är obalanserade i HC)

*Notera det fetmarkerade, det största felet med normal, vilket helt säger emot ditt att det är roligare att tracea målet. Är så svårt att trycka på Q och sen följa en orange trekant (Samma sett att upptäcka mål)

Permalänk
Geeks Gaming

Här va lite nytt som gjorde de hela bättre

Sista dom visar är nog de som gör BF4 till mitt spel

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Hur roligt är de att köra normal ? du kan lägga ett helt magasin på en utan att han dör ? Hc är det som gäller, mer verklighetstroget...

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

Hur roligt är de att köra normal ? du kan lägga ett helt magasin på en utan att han dör ? Hc är det som gäller, mer verklighetstroget...

HC är bra mycket roligare än att köra på normal. Blir så jävla förbannad när man tömmer ett helt magasin på någon som vägrar dö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

HC är bra mycket roligare än att köra på normal. Blir så jävla förbannad när man tömmer ett helt magasin på någon som vägrar dö.

Det är ju väldigt många olika tycke om HC,men personligen tycker jag HC blir för "lätt"för dom som inte kan sikta,spraya så dör fienden spelar ingen roll vart du träffar medans normal får du sikta på huvudet för att döda snabbt!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Det är ju väldigt många olika tycke om HC,men personligen tycker jag HC blir för "lätt"för dom som inte kan sikta,spraya så dör fienden spelar ingen roll vart du träffar medans normal får du sikta på huvudet för att döda snabbt!

Det är här igen det kommer in med balanseringen.

När jag spelade normal förut var mitt primary weapon of choice P90, och som vi alla vet så är skadan usel på medel - lång (för att inte tala om siktet). Så det som återstår i normal är de bästa vapnerna, att köpa med t ex PP-19 och PP-2000 är nästan intill omöjligt när man möter M16A3 osv (Dock vet jag att Levelcap har visat att man kan vara effektiv med dessa vapen, men det är svårt på större maps som Caspain Border och Firestorm)

I HC, med samma vapen så står man en mycket högre chans eftersom mellanrummet mellan alla vapen blir faktiskt mindre. Så din fakta är sant, det kanske blir för lätt för vapen som M16A3 och M416, men det blir mycket mer vapen som är spelbara i HC

Permalänk
Medlem

Lite nytt om Battlelog, håller på att läsa igenom så editar mitt inlägg senare med mina uppfattningar

http://blogs.battlefield.com/2013/09/road-to-battlefield-4-ba...

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

Eh... hmm nej... HC är bara till för folk som inte kan sikta..

19,1 i accuracy och du kör normal? jag har över 25 på hc och 30+ på normal

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Har ni beställt spelet "fysiskt" eller enbart beställt det via download, var isåfall?

Permalänk
Medlem

Digitalt

Mechiko

Permalänk
Medlem

tog ett fysiskt den här gången oxå...alla mina battlefield är det:) o jag tog inte det billigaste stället.. cdon.. orkar inte krångla, man vet att dom leverar iaf.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Finns det någon info om Hyper-Threading kommer att utnyttjas eller är det endast riktiga kärnor som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Finns det någon info om Hyper-Threading kommer att utnyttjas eller är det endast riktiga kärnor som gäller?

Hyper threading utnyttjas redan åtminstone i BF3 multiplayer så säkert blir det så i BF4 också.

http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-battlefield-3/5#pagehead

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsamagnusson:

19,1 i accuracy och du kör normal? jag har över 25 på hc och 30+ på normal

Vad har det med något att göra? Beror helt på hur man spelar, själv har jag ingen bra accuracy men jag spelar bara conquest och pepprar iväg skott där jag tror jag ser en fiende i många lägen och ofta tar mig på att skuta på för långt avstånd för har jag tur kan jag träffa. Beror på hur man spelar jag kör iväg skott all over the place på avstånd och mot förmodad finde i en mörk vrå och min accuracy blir drabbad men inte bryr jag mig om det.

Det betyder inte att jag inte kan sikta, skjuter även sönder saker som jag vet att folk kan gömma sig bakom.

Edit: Spelar på både PS3 och PC.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1n6bw4/pc_brow...
In-game server browser kommer inte vara i PC. Helt sjukt att dom inte fixat det fortfarande, utan man måste fortsätta tabba ur när man ska byta server.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk

BATTLEFIELD 4 EXKLUSIVE BETA (X64)

Förladda 29 september 2013 19.00

Tillgänglig 1 oktober 2013 10.00

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

när drar de pengarna på Origin?

Permalänk

Lite mindre än 6 h kvar tills man får börja förladda BF4 Betan.

Dock 1 dygn 20h kvar tills man får spela...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Idag kl 19.00 kan vi förladda BF4 beta!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

20 minuer kvar grabbs! Undrar om deras servrar kommer bli hårt belastade

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)