Vackraste spelet enligt dig?

Permalänk
Medlem

ICO till Playstation 2.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Men du har väl i alla fall high-res texture pack?

Nope!

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Skrivet av CommanderShepard:

Varför inte? Skillnaden är enorm, jag tyckte Skyrim såg ut som skrutt tills jag installerat high-res texture pack & better females by bella.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Crysis 1, Age of conan

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Varför inte? Skillnaden är enorm, jag tyckte Skyrim såg ut som skrutt tills jag installerat high-res texture pack & better females by bella.

Jag måste säga att jag inte har något bra svar på det. Jag vill gärna spela spelet som det var tänkt att spelas från början (också grafikmässigt). Jag vet att det är en udda böjelse jag har

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Vackrast blir nog Dear Esther, Mirror's Edge och Journey, som var och en är vackra på helt olika sätt.

Permalänk
Skrivet av norrby89:

det grymma med rtcw är att det fortfarande inte finns något spel som ens är i närheten av att ha lika snygg eldkastare!!!

Det finns ett hd pack som släpps snart med ny ljussättning. Jag hittar inte länken just nu. Kan återkomma om du citerar.
Och nu kan man lira spelet gratis - finns ett 1.4 dl pack att dra ner från crossfire.nu

Ta en titt på http://www.twitch.tv/warwitchtv
Det var final på 10års jubileums cupen förra söndagen. MÅNGA teams.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Oblivion: vackra miljöer
Final fantasy x
Crysis 1
Mass effect
Tribes Ascend : solen är fin när man flyger snabbt.

Permalänk
Medlem

Skyrim med texture pack combiner: http://skyrim.nexusmods.com/mods/20801. mycket vackert tillsammans med climates of tamriel.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av CommanderShepard:

Jag vet att det är en udda böjelse jag har

Nja jag kan sympatisera med det, särskilt som många moddar (även några som påstår sig bara uppdatera grafiken, som Stalker: Complete) ändrar gameplay. Men, som sagt, skillnaden är stor, så när du spelat igenom vanilla-Skyrim, testa gärna lite olika moddar.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Skate 3 FÖR FEEEEN.
Och eheh dewrp burn..eh..out-ppparadise. Ehihi.
(burnout paradise)

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk

EVE Online!
Dessutom ett grymt spel!

Visa signatur

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thunde:

Tribes Ascend

Kan inte glömma Tribes Ascend. Påminner mig otroligt mycket om UT2004. = )

Permalänk

Journey, lätt.

Är dock på PS3:an

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk

Just Cause 2.

Otroligt hur vackert det kan vara, men samtidigt inte vara så krävande!

Har aldrig dippat under 60FPS (Vsync) med en 7850 och en 965BE.

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Nja jag kan sympatisera med det, särskilt som många moddar (även några som påstår sig bara uppdatera grafiken, som Stalker: Complete) ändrar gameplay. Men, som sagt, skillnaden är stor, så när du spelat igenom vanilla-Skyrim, testa gärna lite olika moddar.

Precis. När jag spelat igenom originalet kan jag nog tänka mig att prova några moddar

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Avstängd

En sista bild av Mirrors Edge för er som inte är överbevisade om att detta spel är det vackraste:

http://i.picpar.com/xTm.png

Permalänk

Pokémon Emerald

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

En sista bild av Mirrors Edge för er som inte är överbevisade om att detta spel är det vackraste:

http://i.picpar.com/xTm.png

En sak som imponerade på mig med Mirror's Edge är hur man använt färg. Man har imiterat effekten man inom film får genom att använda blå- och röd-filter (som i svenska deckare), färgkoordinera miljön & lägga på kontrastfärger i post-processing (som i Ang Lee filmer), och det är (till skillnad från svenska deckare) väldigt bra gjort. Respekt till Art Directorn!

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Svaret är enkelt..Bioshock!

Permalänk
Medlem

När det första Crysis kom ut så blev jag chockad över hur vackert spelet var. Körde det på högsta kvalité då med så när gräs rörde sig utav friktionen runtom det blev jag helt bortom mig. Vattnet var även fantastiskt och hela ön var nog det vackraste jag sett i ett datorspel.

Jak and Daxter har även en speciell plats i mitt hjärta eftersom att det var en sån stor värld där du aldrig behövde ladda (om du inte teleporterade dig) och är ett av mitt favoritspel genom tiderna. Tycker att byarna var så vackra och jag kommer ihåg hur alla zoner ser ut i stor detalj.

Permalänk
Medlem

Half Life 2: Episode 2!

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

Jag personligen är lite grafik-kåt vad gäller ARMA 3 (Alpha)

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk

Little Inferno :3

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wrathborn771:

Jag måste faktiskt säga The Elder Scrolls V: Skyrim på det. Skitvackert på stor skärm med hög upplösning, kan knappt beskriva det.

Fast det spelet med vackrast ljus är nog Dishonored eller WoW enligt mig, BF3 bara förstör din syn.

+1 på (moddat) Skyrim. kör det själv i 5760x1200, med ett 20-tal försnyggande moddar...grymt snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JDybeck:

När det första Crysis kom ut så blev jag chockad över hur vackert spelet var. Körde det på högsta kvalité då med så när gräs rörde sig utav friktionen runtom det blev jag helt bortom mig. Vattnet var även fantastiskt och hela ön var nog det vackraste jag sett i ett datorspel.

Jak and Daxter har även en speciell plats i mitt hjärta eftersom att det var en sån stor värld där du aldrig behövde ladda (om du inte teleporterade dig) och är ett av mitt favoritspel genom tiderna. Tycker att byarna var så vackra och jag kommer ihåg hur alla zoner ser ut i stor detalj.

Fet chans att du körde Crysis på högsta när det kom!..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Måste säga Crysis 3, som verkligen var ett steg framåt jämfört med 2:an som inte alls var särskilt vackert.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Finns inget som slår Final Fantasy 7, kommer aldrig finnas. Är nånting med spelt som fullkomligt trollbinder en när man spelar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Fet chans att du körde Crysis på högsta när det kom!..

Skickades från m.sweclockers.com

Nja när det kom var det nog i för sig inte. Kanske ett halvår eller 1 år efter när jag var på Inferno Online. Inte min dator alltså.

Permalänk
Medlem

Black Mesa, Far Cry, Crysis, Prey och Call of Juarez.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.