Sista koll innan köp, ni med Fractal Design R4 titta hit!

Permalänk
Medlem

Sista koll innan köp, ni med Fractal Design R4 titta hit!

Hallå!

Är inte speciellt aktiv här på Swec bortsett från när jag behöver lite stöd i mitt val av hårdvara. Har nu börjat överväga att pensionera min E8500 med Radeon 5870 i ett Antec 1200. (hur är andrahandsvärdet på det föresten? någon idé att sälja?)

Nåja! Låt oss komma till saken. Här är setupen!

Funderingar jag sitter på:
*Kommer nätagget räcka till att driva allt om man klockar?

*Kommer grafikkortena passa i SLI när korten tar upp tre "slots" var, tänker på utrymme mellan portarna på moderkortet och i chassit.

*Hur är det bäst att montera 620:n det är tänkt att använda corsairfläktarna.

-Tänkte montera en 140mm i botten och en i toppen med insug och utblås. sen ev. 620 i push and pull som drar in luft. Alternativt sätta 620:n i fronten?

*Är ASRock ett dåligt alternativ med tanke på den höga budgeten, skulle det vara bättre att köpa t.ex. Asus P8Z77-V?

Uppskattar all hjälp och alla synpunkter, vad tror ni?

Tack på förhand, jag vänder mig hit för att jag vet att ni kan bäst !

Visa signatur

Asus k8v Delux, A64 3200+, 2x Kingston 3200 512mb, Radeon 9800 pro......

19500 3dmark01

Permalänk
Medlem
Skrivet av antox:

Hallå!

Är inte speciellt aktiv här på Swec bortsett från när jag behöver lite stöd i mitt val av hårdvara. Har nu börjat överväga att pensionera min E8500 med Radeon 5870 i ett Antec 1200. (hur är andrahandsvärdet på det föresten? någon idé att sälja?)

Nåja! Låt oss komma till saken. Här är setupen!

http://img829.imageshack.us/img829/6534/datoru.jpg

Funderingar jag sitter på:
*Kommer nätagget räcka till att driva allt om man klockar?

*Kommer grafikkortena passa i SLI när korten tar upp tre "slots" var, tänker på utrymme mellan portarna på moderkortet och i chassit.

*Hur är det bäst att montera 620:n det är tänkt att använda corsairfläktarna.

-Tänkte montera en 140mm i botten och en i toppen med insug och utblås. sen ev. 620 i push and pull som drar in luft. Alternativt sätta 620:n i fronten?

*Är ASRock ett dåligt alternativ med tanke på den höga budgeten, skulle det vara bättre att köpa t.ex. Asus P8Z77-V?

Uppskattar all hjälp och alla synpunkter, vad tror ni?

Tack på förhand, jag vänder mig hit för att jag vet att ni kan bäst !

nätagget kommer klara det utan problem,

men en fråga? varför tar du inte en 7970? den är lika bra som 680 och t o m bättre, och kostar lika mycket som 670.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

nätagget kommer klara det utan problem,

men en fråga? varför tar du inte en 7970? den är lika bra som 680 och t o m bättre, och kostar lika mycket som 670.

Jag kollade främst på den här (http://hardforum.com/showthread.php?t=1694021) , där man ser att 670 med klock presterar lika bra eller bättre än 680 med klock.

Sen har jag använt Radeon i mina senaste två system och gråtit blod när jag inte kunnat få bättre FPS än mina vänner med NVIDIA-kort trots att Radeon vunnit på testerna.

Dessutom har mitt senaste 4870x2 gått sönder med en RMA som följd. Jag vill ge NVIDIA en chans.

Visa signatur

Asus k8v Delux, A64 3200+, 2x Kingston 3200 512mb, Radeon 9800 pro......

19500 3dmark01

Permalänk

Hur gjorde du för att få chassit för 799, jag var inne på CDON precis och hittar enbart de för 899:- nått jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymsomfan:

Hur gjorde du för att få chassit för 799, jag var inne på CDON precis och hittar enbart de för 899:- nått jag missat?

http://www.inet.se/kampanj/sweclockers-specialkampanj

Visa signatur

Asus k8v Delux, A64 3200+, 2x Kingston 3200 512mb, Radeon 9800 pro......

19500 3dmark01

Permalänk
Medlem
Skrivet av antox:

Jag kollade främst på den här (http://hardforum.com/showthread.php?t=1694021) , där man ser att 670 med klock presterar lika bra eller bättre än 680 med klock.

Sen har jag använt Radeon i mina senaste två system och gråtit blod när jag inte kunnat få bättre FPS än mina vänner med NVIDIA-kort trots att Radeon vunnit på testerna.

Dessutom har mitt senaste 4870x2 gått sönder med en RMA som följd. Jag vill ge NVIDIA en chans.

Men nu är det fixat med deras senaste drivrutiner, tänk på att 7970 presterar som ett 680

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!