Permalänk

instrallera ljudkort

hej swec, skulle bara vilja ha hjälp med en grej. Om jag köper ett externt ljudkort kan jag då ta vilken pci plats som helst?

http://www.msi.com/product/mb/B75A-G43.html#/?div=Basic har detta mobo,

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk

Ja, det är ingen skillnad på slotsen. Bara att sätta där det passar, och då gärna så långt från grafikkortet som möjligt då du får bättre luftrum framför dess fläktar.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Var du kan sätta ljudkortet beror på vad du köper för kort.
Jag hade köpt ett kort med pci-express då pci håller på att fasas ut.

Sedan heter det "ett diskret ljudkort". Externa saker ansluts utanför burken.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Ja, det är ingen skillnad på slotsen. Bara att sätta där det passar, och då gärna så långt från grafikkortet som möjligt då du får bättre luftrum framför dess fläktar.

Skrivet av Barak:

Var du kan sätta ljudkortet beror på vad du köper för kort.
Jag hade köpt ett kort med pci-express då pci håller på att fasas ut.

Sedan heter det "ett diskret ljudkort". Externa saker ansluts utanför burken.

Om jag köper detta http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=608554#extra fungerar det med mitt moderkort? eller fungerar den i pci express?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |