Permalänk
Medlem

Halkar in lite på ett bananskal här med en fråga direkt. Kan man på något snabbt och enkelt sätt genom MJUKVARA inaktivera enbart en/två GPU-core(s), typ så som en "enable/disable" på ett kort / core? Har märkt att i Far Cry 3 funkade SLI bättre än QUAD och att QUAD t.o.m slöar ner spelet istället..

Edit: Alternativt låsa en core till enbart physx och inget annat?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av aMp:

Det finns länkar till källor på detta i tråden, minnesbussen hänger helt enkelt inte med och GPU går inte upp i 99/100%. Så 4GB kort är inte att föredra, även jag lärde mig något nytt för jag trodde att det var självklart att 4GB vram skulle ge en boost i högre upplösningar.

Jag räknade precis ut att minnesbandbredden borde vara 192 GB/s. (7970 ligger på 288 GB/s med samma frekvens, 6000 MHz.) Det låter väldigt mycket. Kan man räkna ut hur hög minnesbandbredd det behövs för att dra nytta av mer än 2 GB minne? (Kortet behöver ju inte nödvändigtvis kunna dra nytta av hela minnet, bara det kan dra nytta av vad upplösningen kräver.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag räknade precis ut att minnesbandbredden borde vara 192 GB/s. (7970 ligger på 288 GB/s med samma frekvens, 6000 MHz.) Det låter väldigt mycket. Kan man räkna ut hur hög minnesbandbredd det behövs för att dra nytta av mer än 2 GB minne? (Kortet behöver ju inte nödvändigtvis kunna dra nytta av hela minnet, bara det kan dra nytta av vad upplösningen kräver.)

Aldrig mer Radeon. Förklarade tidigare i tråden hur besviken jag har varit på dom och att jag bara gett dom nya chanser i snart 10 år.
På något sätt upplever jag Radeon så himla plastigt. Alltid har jag varit tvungen att hitta små trick för att lösa udda problem som ingen
annan har stött på eller som det inte finns någon lösning på. Prestandan har alltid varit en besvikelse också. Har fått ganska nog av Radeon.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av gugel:

Aldrig mer Radeon. Förklarade tidigare i tråden hur besviken jag har varit på dom och att jag bara gett dom nya chanser i snart 10 år.
På något sätt upplever jag Radeon så himla plastigt. Alltid har jag varit tvungen att hitta små trick för att lösa udda problem som ingen
annan har stött på eller som det inte finns någon lösning på. Prestandan har alltid varit en besvikelse också. Har fått ganska nog av Radeon.

Jag har väl inte sagt någonting om Radeon?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Angående PhysX dedikeringen av GTX 680.

Här är tråden och svaren än så länge. Jag får känslan att folk fortfarande svarar baserat på prestanda per krona.
Varför är folk så besatta av att alltid ha det som en faktor när man ställt en så simpel fråga?

https://forums.geforce.com/default/topic/525479/pc-components...

Vet inte hur informationsrikt detta var men ja, det är vad det är. Vet inte var annars jag ska vända mig för att
möjligtvis få reda på om det verkligen gör stor skillnad att ha ett GTX 680 som dedikerat PhysX vid sidan av GTX 690 SLI.
Och som sagt, jag bryr mig inte om det inte är värt pengarna, hela bygget är inte värt pengarna så varför fokusera
på en liten detalj och poängtera det om och om igen? Det betyder dock inte att jag vill helt plötsligt ha quadro i systemet...
Frågan är om prestanda ökningen från ett GTX 680 som dedikerat PhysX är värt trubblet att montera ett till vattenblock,
dra mer energi och ha ett till kort i loopen.

Om jag lägger upp det så här, det får gärna vara värt energin som går åt och kompromissen man gör för kylningen på 690 korten
eftersom 690 korten kommer att kylas i en egen loop med 480 radyta PnP.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Väldigt intressant gällande PhysX ideen.

Det leder till en annan fråga dock. Just nu är planen att ha två loops.
Loop nummer ett består av moderbryggor, mosfet och cpu som kyla med 360 rad.
Loop nummer två består av två styck 690 som kyls med 480 rad.

Frågan är, räcker 480 rad till ett 680 också eller måste det ske förändringar?
Kan inte tänka mig att den blir så varm om den nu bara ska köra PhysX, eller drar det väldigt mycket?
Är inte så kunnig på det där tyvärr, någon som vet?

Vad ska du använda för chassi?
Jag tycker du kanske kan kasta in gtx 680 på cpu loopen om du kanske skulle få dit en 420 radiator så kommer den hålla tempen i ordning om du bara ha flöde nog i loopen då det är många block.
Annars bör även en 480/560 radiator räcka till 2x690 och 1x680 då de inte är allt för varma hur som helst bör det inte vara något problem att kyla delarna med en radiator.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Vad ska du använda för chassi?
Jag tycker du kanske kan kasta in gtx 680 på cpu loopen om du kanske skulle få dit en 420 radiator så kommer den hålla tempen i ordning om du bara ha flöde nog i loopen då det är många block.
Annars bör även en 480/560 radiator räcka till 2x690 och 1x680 då de inte är allt för varma hur som helst bör det inte vara något problem att kyla delarna med en radiator.

Caselab SMH10.

Jag får definitivt inte dit 420 radyta för CPU loopen. 360 är allt som får plats på längden bredvid nätagget.
Flöde i looparna bör nog inte vara några problem då jag har en dedikerad D5 till varje loop.

Däremot är frågan om man inte skulle kunna lägga till två radiatorer som sitter på insidan i fronten.
120 radyta till i PnP för CPU loopen och 240 radyta till i PnP för GPU loopen, OM vi nu kommer fram
till att vi kör ett GTX 680 dedikerat. Annars känner jag att kylningen och flödet är mer än tillräckligt
i varje loop som det ser ut just nu.

Edit: Råkade skriva info om looparna som du redan hade läst en gång tidigare.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Caselab SMH10.

Jag får definitivt inte dit 420 radyta för CPU loopen. 360 är allt som får plats på längden bredvid nätagget.
Flöde i looparna bör nog inte vara några problem då jag har en dedikerad D5 till varje loop.

Däremot är frågan om man inte skulle kunna lägga till två radiatorer som sitter på insidan i fronten.
120 radyta till i PnP för CPU loopen och 240 radyta till i PnP för GPU loopen, OM vi nu kommer fram
till att vi kör ett GTX 680 dedikerat. Annars känner jag att kylningen och flödet är mer än tillräckligt
i varje loop som det ser ut just nu.

Edit: Råkade skriva info om looparna som du redan hade läst en gång tidigare.

Du får plats med en 480 nere bredvid nätagget och en i toppen om du inte ska köra med 2 agg dvs vilket du kanske ska med tanke på hw du planerar. Antar att du redan beställt chassit och har det hemma annars kanske TH10 vore nått med mer plats i toppen men det är en saftig pjäs, jag har ett M8 med pedestal och det är inte direkt nått man skulle ta med på lan om jag nu åkte på sånt mer:)

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gugel:

Caselab SMH10.

Jag får definitivt inte dit 420 radyta för CPU loopen. 360 är allt som får plats på längden bredvid nätagget.
Flöde i looparna bör nog inte vara några problem då jag har en dedikerad D5 till varje loop.

Däremot är frågan om man inte skulle kunna lägga till två radiatorer som sitter på insidan i fronten.
120 radyta till i PnP för CPU loopen och 240 radyta till i PnP för GPU loopen, OM vi nu kommer fram
till att vi kör ett GTX 680 dedikerat. Annars känner jag att kylningen och flödet är mer än tillräckligt
i varje loop som det ser ut just nu.

Edit: Råkade skriva info om looparna som du redan hade läst en gång tidigare.

Flödet lär vara det minsta problem, kör med paralell flow på GPU så finns där inga som helst flaskhalsar, sen beror det ju såklart på vilken pump du väljer, min pump (Alphacool VPP655) tex klarar av 1500 l/h, och i min loop när den går på max trycker den igenom 500 l/h med 3 grafik kort och en cpu som kyls, men den går på långt från maxfart, ligger på ~190 l/h och pumpen är knäpptyst. Till det använder jag 2st EK XTX360 radiatorer med Scythe 1850 PnP som går på 25% fart, men dom är tempstyrda genom en mjukvara som interagerar med Aquaero 5 Pro och höjer hastigheten gradvis när temperaturen går upp. Vid max belastning går dom i 75% fart och dom låter en del tack vare att dom sitter i PnP, funderar faktiskt på om inte bara push räcker så det blir mindre oljud.

Men lycka till med bygget och ha en trevlig resa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Du får plats med en 480 nere bredvid nätagget och en i toppen om du inte ska köra med 2 agg dvs vilket du kanske ska med tanke på hw du planerar. Antar att du redan beställt chassit och har det hemma annars kanske TH10 vore nått med mer plats i toppen men det är en saftig pjäs, jag har ett M8 med pedestal och det är inte direkt nått man skulle ta med på lan om jag nu åkte på sånt mer:)

Jag kommer ha en 480 där nere. Men jag får inte plats med en 480 till om den ska ligga parallellt med nätagget. Då får jag bara plats med en 360. Jim på Caselabs har även visat det på overclock.net att parallellt med ett AX1200 får man plats med som mest, 360. Den fria ytan bredvid får man plats med 480.
Däröfr kommer jag köra 360 + 480. Men som sagt, jag har "Ventilated Flex-Bay Covers" också. Kan även sätta radiatorer på fronten, men undviker det helst.

Jag kollade på de andra chassina, och tycker även den jag har valt är för stort. Det är en smäll man får ta när man ska köra WC utan att ha det för trångt i chassit. ^^

Skrivet av Skuggan74:

Flödet lär vara det minsta problem, kör med paralell flow på GPU så finns där inga som helst flaskhalsar, sen beror det ju såklart på vilken pump du väljer, min pump (Alphacool VPP655) tex klarar av 1500 l/h, och i min loop när den går på max trycker den igenom 500 l/h med 3 grafik kort och en cpu som kyls, men den går på långt från maxfart, ligger på ~190 l/h och pumpen är knäpptyst. Till det använder jag 2st EK XTX360 radiatorer med Scythe 1850 PnP som går på 25% fart, men dom är tempstyrda genom en mjukvara som interagerar med Aquaero 5 Pro och höjer hastigheten gradvis när temperaturen går upp. Vid max belastning går dom i 75% fart och dom låter en del tack vare att dom sitter i PnP, funderar faktiskt på om inte bara push räcker så det blir mindre oljud.

Men lycka till med bygget och ha en trevlig resa.

Kommer köra med samma pumpar, en till varje loop. Flödet borde liksom inte vara något problem, och det bör hålla ljudnivån lite med tanke på att man kan köra lägre varv. Funderar fortfarande på vad man ska köra med för fläktstyrning, hittar ingenting som faller in designmässigt och i praktiken.

Tack så mycket!

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gugel:

Jag kommer ha en 480 där nere. Men jag får inte plats med en 480 till om den ska ligga parallellt med nätagget. Då får jag bara plats med en 360. Jim på Caselabs har även visat det på overclock.net att parallellt med ett AX1200 får man plats med som mest, 360. Den fria ytan bredvid får man plats med 480.
Däröfr kommer jag köra 360 + 480. Men som sagt, jag har "Ventilated Flex-Bay Covers" också. Kan även sätta radiatorer på fronten, men undviker det helst.

Jag kollade på de andra chassina, och tycker även den jag har valt är för stort. Det är en smäll man får ta när man ska köra WC utan att ha det för trångt i chassit. ^^

Kommer köra med samma pumpar, en till varje loop. Flödet borde liksom inte vara något problem, och det bör hålla ljudnivån lite med tanke på att man kan köra lägre varv. Funderar fortfarande på vad man ska köra med för fläktstyrning, hittar ingenting som faller in designmässigt och i praktiken.

Tack så mycket!

Har du kollat på Aquaero 5 XT/Pro, en riktigt avancerad sak som iaf jag tycker är snygg, jag har svart chassi så jag köpte en svart front till den och bytter ut den silvriga. Självklart finns även vattenblock som kyler Aquaero 5's processor om man känner för att verkligen vattenkyla allt, annars finns där en kylfläns som passivt kyler den.

Vet att Coolingstuff.se har Aquaero 5 Pro, ville har en XT men jag orkade inte vänta, ångrar mig i efterhand då den ser lite snyggare ut enligt mig.
http://shop.aquacomputer.de/index.php?cPath=62_63_64

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KjlC58...
Här ovan är den in action med en poweradjust, det finns massa tillbehör att skaffa till den beroende på hur många fläktar du vill styra. Jag styr just nu 15st fläktar med min anordning, plus pump, flödeskontroller, vattentemp och reservoar, plus lite sensorer, det är så mycket sladdar in i kontrollern att jag skulle nog inte få plats med vattenkylning till kontrollers processor även om jag ville.
Tror inte det finns andra kontrollers som klarar så mycket som denna.

Permalänk
Medlem

Jim är kanon att ha kontakt med maken till bra service har jag inte vart med om nästan, jag fick ändra lite i min order och det var NO PROBLEM typ hela tiden:)

Finns två fläktstyrningar som jag skulle kika på i fläkt styrning om jag var som dig antingen om du vill ha automatisk och kunna gömma den i chassit så den inte syns mCubed bigNG går att koppla in flödes +temp mätare på den men du har ingen display att se det på, annars fungerar bra tyckte jag när jag hade den.
Aquacomputer aquaero 5 XT/PRO vilken du vill där finns det bra saker att köpa till som visar flöde osv och den kan slå av datorn om flödet går ner eller tempen går för högt(pumpfan dör) dock rätt dyra men bra kvalitet har inte ägt någon av AC men fingrat på en pro.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Angående att ha ett dedikerat PhysX GTX 680 kort, så har jag slutgiltiga beslutet att det INTE kommer att bli så. Av den informationen jag har lyckats samla och fråga runt med så kommer det inte att tillägga någonting med min uppsättning och kortet kommer idla för det mesta. Då känns det ganska onödigt. Då kan vi lämna den punkten tycker jag.

Detta leder då till nästa problem. Jag har då 20 styck fläktar som ska kunna kontrolleras. Helst med en panel som erbjuder något typ av fräscht utseende med fin design, vit färg är ett måste. Hur kan man gå till väga för att få detta elände att fungera?

Corsair Air series SP120 High Performance

Detta är fläktarna som kommer att användas. Det vore jätte skönt om någon visste hur mycket effekt man behöver för att driva en sån i full fart. Kan ju informera om att en fläkts värden är 7-12V, 0.13A.

12*0.13=1.56W?

Stämmer detta? Isåfall, 20*1.56W=31.2W i full fart.
Sen kanske man ska säga att man vill räkna med 50W totalt, det finns ett visst motstånd när fläkten har en radiator framför eller bakom, det ändrar väl formeln en aning då också. Men kan tänka mig att 50W är overkill då eller hur?

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Se där, hur ni besvarar mina frågar innan jag ens har ställt dom. Hur i helvete...

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Halkar in lite på ett bananskal här med en fråga direkt. Kan man på något snabbt och enkelt sätt genom MJUKVARA inaktivera enbart en/två GPU-core(s), typ så som en "enable/disable" på ett kort / core? Har märkt att i Far Cry 3 funkade SLI bättre än QUAD och att QUAD t.o.m slöar ner spelet istället..

Edit: Alternativt låsa en core till enbart physx och inget annat?

ja det bör gå, funkar då iallafall med crossfire. där kan man välja om man ska köra 2 way/3 way osv...
kan inte direkt menyerna hos nvidia men det borde väl finnas där någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Halkar in lite på ett bananskal här med en fråga direkt. Kan man på något snabbt och enkelt sätt genom MJUKVARA inaktivera enbart en/två GPU-core(s), typ så som en "enable/disable" på ett kort / core? Har märkt att i Far Cry 3 funkade SLI bättre än QUAD och att QUAD t.o.m slöar ner spelet istället..

Edit: Alternativt låsa en core till enbart physx och inget annat?

Det ska finnas att välja emellan i drivrutinerna. "Set SLI and PhysX configuration", tror jag att det ska stå.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på var man kan få tag på snygga kabelklämmor/hållare? Något som man kan sätta på baksidan för att hålla kablar sorterade och tätt packade för att kunna dölja dom så effektivt som möjligt. Vill försöka undvika att använda stripes. Något i denna stil...

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Det bör inte vara svårt att hitta på en välsorterad butik tex claesolsson eller liknande såna här finns det oxo http://www.frozencpu.com/products/3803/tiw-20/34_Adjustable_C...
http://www.frozencpu.com/products/12622/cpa-544/Lian_Li_Cable...
men de är inte lika snygga men de bör göra jobbet helt ok oxo. Tog du extraplåten som man kan fästa bakom m-b tray? om du gjorde det går det att köra med skruvar annars blir det nog svårt att få snyggt med skruvmodeller.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Det bör inte vara svårt att hitta på en välsorterad butik tex claesolsson eller liknande såna här finns det oxo http://www.frozencpu.com/products/3803/tiw-20/34_Adjustable_C...
http://www.frozencpu.com/products/12622/cpa-544/Lian_Li_Cable...
men de är inte lika snygga men de bör göra jobbet helt ok oxo. Tog du extraplåten som man kan fästa bakom m-b tray? om du gjorde det går det att köra med skruvar annars blir det nog svårt att få snyggt med skruvmodeller.

Tack för tipset! Vad heter plåten? Kollat igenom accessories men hittar inte vad du menar.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Har för mig att det funnits en cover till m-b tray men hittar den inte heller på sidan nu. närmaste jag kommer är denna http://www.caselabs-store.com/sth10-xl-atx-to-hptx-conversion... men det är ju hela kitet vilket du inte behöver direkt utan bara Motherboard backplate om du frågar Jim så svarar han nog illa kvikt.
Jag hade önskat du valde ett annat större chassi:) men oavsett hur stort man tar finns det begränsingar:D
Ska du inte köra en radiator i toppen tex med ett högre tak?
Jag föredrar iofs oxo radiatorerna i botten på sidan då de blir enklare att lufta iom att man sätter inlet längst ner så blir det mindre luftfickor när de fylls.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Har för mig att det funnits en cover till m-b tray men hittar den inte heller på sidan nu. närmaste jag kommer är denna http://www.caselabs-store.com/sth10-xl-atx-to-hptx-conversion... men det är ju hela kitet vilket du inte behöver direkt utan bara Motherboard backplate om du frågar Jim så svarar han nog illa kvikt.
Jag hade önskat du valde ett annat större chassi:) men oavsett hur stort man tar finns det begränsingar:D
Ska du inte köra en radiator i toppen tex med ett högre tak?
Jag föredrar iofs oxo radiatorerna i botten på sidan då de blir enklare att lufta iom att man sätter inlet längst ner så blir det mindre luftfickor när de fylls.

Precis, problemet ligger i att jag kommer köra med SMH10. Jag tycker dom andra är för stora, även SMH10.
Alla radiatorer kommer att sitta i botten, och just nu planeras det över att inte ha nätagget i botten heller.

http://www.caselabs-store.com/accessory-mount-vertical-st-smh...

För att fästa nätagget mot fronten istället, och omvandla hela botten till enbart radiatoryta.
Det blir 480 PnP på varje sida samt 2st 240 radiatorer emellan dom, en för varje loop.
Det är bara en ide än så länge. Kablaget på baksidan av moderkortet kanske inte är det stora
problemet nu när jag tänker efter. xD

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Kör du med bra radiatorer och 2 loopar behöver du inte PnP heller(gör nån grad bara) det räcker med 2x480 radiator i kylväg så det blir möjligt att dra ner ljudnivån så den är väldigt tyst.
Det finns jävligt dyra och bra radiatorer med pumpar inbyggda om du känner du har för mycket pengar oxo:) Men det är overkill verkligen.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gugel:

Någon som har koll på var man kan få tag på snygga kabelklämmor/hållare? Något som man kan sätta på baksidan för att hålla kablar sorterade och tätt packade för att kunna dölja dom så effektivt som möjligt. Vill försöka undvika att använda stripes. Något i denna stil...

http://www.murderbox.eu/_mdpc-murderbox-mk2/murderbox-mk2-02....

Kolla med killarna på http://www.murderbox.com eftersom det är en bild på ett av deras byggen, där snackar vi snygga lösningar som verkligen står ut i mängden. MKII chassit du hade på bilden där loss på $1200. Moderkortsplåten är 8mm tjock och gjord i aluminium vilket gör att man kan fästa kablarna på baksidan med skruvar.

Hålen är redan borrade när det levereras så du behöver bara skruva i P-clips på baksidan som håller kablarna åt dig.
http://www.murderbox.com/mkii/cable_management/

Och här kan du förboka chassit.
http://www.murderbox.com/mkii/order/

Och förresten, om du väljer en Auqaero 5 XT/Pro glöm inte en ATX brytare, den stänger ner datorn direkt.

Permalänk

De där kabel hållarna är mdpc-x hållare finns att köpa på www.mdpc-x.com jag har själv sådana

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem

Enormt tack grabbar! Vet precis var jag ska få tag på allt som behövs nu.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

690 singel är ju snabbare än 680 sli.

Ok det säger du? Men då tycker jag att du ska läsa på lite mer om hur ett 690 fungerar och hur det är uppbyggt så får du återkomma!
Säg inte att det är snabbare för det är det inte

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense