Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Det går inte ut på att slänga massa pengar i sjön. Det är ett bygge som ska se bra ut och prestera bra. Vissa komponenter är ett måste, som t.ex 3970X. Anledningen till det är för att den processorn presterar bäst i sin klass och att välja en lägre modell kommer bara sänka prestandan men inte bidra något designmässigt. Därför kommer jag att lägga ut pengar på det lilla extra. Sen är det självklart att det är just DEN processorn som sitter i. Ser och låter lite bättre att det är 3970X än 3960K, eller hur?

När det kommer till GPU så är det ett större problem då radiatorer och design kommer in i bilden. Att köra GTX 690 SLI eller GTX 680 Quad-SLI kommer förändra mycket på design och radyta. Där väljer jag hellre en liten förlust på prestanda för att hålla det lite mer simpelt runt PCI-Express utrymmet men ändå top presterande.

Det är irrelevant att jag kan spendera hälften så mycket pengar och ändå inte märka någon prestanda skillnad personligen, det är resultaten, varumärkena och utseendet som ska tala. Jag förstår att resultaten går att argumentera emot, som t.ex att expandera RAM kapaciteten eller att köra med GTX 680 Quad-SLI. Återigen, kommer andra problem in i bilden. Vill att bygget ska vara på ett visst sätt, och då föredrar jag denna RAM kapaciteten för att försöka trycka ner timings en aning, och jag väljer att ta GTX 690 SLI vägen för att designmässigt hålla det lite mer simpelt då prestanda ökningen från 680 inte är riktigt värt det.

Har alltid följt Rampage Extreme serien och kommer förmodligen alltid att göra. Det var ett självklart val till bygget, och det är många faktorer som spelar roll. Just att jag litar fullt ut på ASUS då jag har använt deras produkter så länge jag kan minnas. Jag har ägt alla Rampage Extreme kort och alltid varit extremt nöjd. Det är något med Rampage Extreme utseendet som jag tycker är så brutalt och jag vill ha den känslan med i chassit. Därmed processor valet.

Är ingen sådan som spelar spel och förväntar mig att de extra 30 000 kronorna kommer att göra en extrem skillnad när jag spelar. Faktum är nog att spel inte kommer vara något som drivs speciellt mycket på datorn då jag inte har speciellt mycket tid till att spela. Jag ser detta som ett roligt projekt, intressant och tillfredsställande när det är genomfört. Du kan ju inte möjligtvis säga att du inte skulle vilja ha dessa komponenter? Om du hade kunnat och du inte behövde spendera ett öre, så kan du inte neka att du hade valt det extremaste.

Nu är det ju så att jag spenderar pengarna personligen, men det behöver inte heller betyda att det svider i plånboken. Därför kan jag fokusera på andra aspekter än bara prestanda per krona, som alltid på något sätt kommer in i bilden, trots att man klargjort vad tråden handlar om. Visserligen för att folk inte förstår sig på varför man gör allt detta, men då är det bättre att säga att man är nyfiken, istället för att tala om för mig hur dum i huvudet jag är som kastar mina pengar på skräp (menar inte dig personligt). Men så är det alltid. Då säger jag lika gärna tillbaka att dom som spenderar pengar på sprit och tobak, jag förstår inte hur man kan kasta sina pengar på saker som smakar så otroligt äckligt och bara förstör kroppen helt och hållet. Jag spenderar hellre mina pengar på ett bygge än att snusa, röka och drömma om vad jag kunde ha haft. Det sorgliga är att dom flesta hade haft råd om dom inte höll på med något av det jag nämnde.

Jag har kört med ATI/AMD grafik så länge jag kan minnas, jag har även varit missnöjd så länge jag kan minnas. Varför jag inte släppte på att köpa deras produkter redan tio år sedan kan jag tyvärr inte förklara. Det var något inom mig som alltid hade en förhoppning om att dom möjligtvis hade förbättrats, men det fick jag aldrig se ljuset av. Under tiden ser jag underbara resultat från kompisar och folk på nätet som kör Nvidia grafik. Jag sätter stop för det nu!

Jag skulle kört 2x gtx 680 lightning 2gb i SLI och klockat skiten ur dom

Finns specialanpassade vattenblock till lightning korten!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jag skulle kört 2x gtx 680 lightning 2gb i SLI och klockat skiten ur dom

Finns specialanpassade vattenblock till lightning korten!

Fast då kör man nog hellre 2st 690 Det finns ju vattenblock till dom också. Varför skulle jag välja 2 st 680 över 2st 690?

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Well, du gör som du vill. Jag anser fortfarande att quad SLI är att be om problem, men det kommer ju se snyggt ut.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Fast då kör man nog hellre 2st 690 Det finns ju vattenblock till dom också. Varför skulle jag välja 2 st 680 över 2st 690?

För 2x gtx 680 lightning är supermega Overkill för alla spel när du börjar överklocka

Om du inte bryr dig om priset kan du ju köpa gk110 tesla quadro kortet istället och köra 4 sådana

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

För 2x gtx 680 lightning är supermega Overkill för alla spel när du börjar överklocka

Om du inte bryr dig om priset kan du ju köpa gk110 tesla quadro kortet istället och köra 4 sådana

Dem korten är ju för beräkning, finns ingen bildutgång! Dåligt exempel

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

För 2x gtx 680 lightning är supermega Overkill för alla spel när du börjar överklocka

Om du inte bryr dig om priset kan du ju köpa gk110 tesla quadro kortet istället och köra 4 sådana

Fast du citerade ju mitt inlägg där jag förklarade hela bygget, antog att du hade läst det.
Ditt exempel på val av komponent strider mot hela poängen, speciellt quadro exemplet.
Speciellt eftersom jag specifikt poängterat hur otroligt lite spel betyder för mig.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Dom flaskar dock inte vid 6030x1080 men hoppas snart på 780 men tror Nvidia har lite problem med chipet

Både AMD och Nvidia hade problem med sitt prestanda-chip i början av året, därför fick vi bara GK104, men GK110 produceras redan så nu handlar det om att samla på sig tillräckligt många dåliga chip som ska bli GTX780, dom bra hamnar ju i arbetsstationer och GPGPU-servrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonathanknet:

Ska du bara använda datorn till spel så är den så sjukt overkill så det inte är sant.
Sedan bör du ej skaffa quad sli då det skalar så extremt dåligt att du inte får ut särskilt mycket av den fjärde gpun. 3 way skalar fortfarande tillräckligt bra.
Vilken upplösning ska du spela i ? Ska du köra 3 skärmar i 120hz så kan det vara idé o skaffa 3 gtx680 4gb, kör du bara 1 skärm så räcker 1 eller 2 gtx680. Cpun är helt onödig för spel, kör på en i5 3570k eller i7 3770k.

edit: http://www.nordichardware.se/System/komplett-xtreme-i90-vi-te...
http://hexus.net/tech/reviews/graphics/41581-nvidia-geforce-g...

Verkar att som bäst så fick hexus.net ut 45% av den fjärde gpun, dock verkar snittet ligga på 20+% vilket borde anses som helst meningslöst med quad.

Man kör inte 3-way eller quad med en mainstream CPU, för den pallar inte trycket helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Skuggan74:

Både AMD och Nvidia hade problem med sitt prestanda-chip i början av året, därför fick vi bara GK104, men GK110 produceras redan så nu handlar det om att samla på sig tillräckligt många dåliga chip som ska bli GTX780, dom bra hamnar ju i arbetsstationer och GPGPU-servrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja vet då vi har beställt ett k20 till jobbet och dom GPGPU chipen handplockas ju till domma korten.

Hoppas dom får ordning på gk110 för geforce delen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Oliver91:

För 2x gtx 680 lightning är supermega Overkill för alla spel när du börjar överklocka

Om du inte bryr dig om priset kan du ju köpa gk110 tesla quadro kortet istället och köra 4 sådana

K20 har ingen grafikdel så nej du kan inte köra 4 sånna då du inte får ut bild någonstans.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Om man har ett tillräckligt stort moderkort och orkar med problemen med drivrutiner så kan man köra fyra sådana och sedan ett grafikkort med bildutgångar, dock...
Teoretiiskt, det vill säga. Med andra ord ingenting jag rekommenderar.

Oavsett, det här är inget projekt jag håller med om, men jag tycker att ditt val av GTX 690x2 är det minst dåliga.
Jag hoppas att du lägger upp bilder på resultatet. Lycka till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

Om man har ett tillräckligt stort moderkort och orkar med problemen med drivrutiner så kan man köra fyra sådana och sedan ett grafikkort med bildutgångar, dock...
Teoretiiskt, det vill säga. Med andra ord ingenting jag rekommenderar.

Oavsett, det här är inget projekt jag håller med om, men jag tycker att ditt val av GTX 690x2 är det minst dåliga.
Jag hoppas att du lägger upp bilder på resultatet. Lycka till.

K20 är till för GPGPU, du har ingen nytta av dom i spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

K20 är till för GPGPU, du har ingen nytta av dom i spel.

Jag tror inte att du har följt vad TS har skrivit.

Skrivet av gugel:

Speciellt eftersom jag specifikt poängterat hur otroligt lite spel betyder för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Wow. Var får ni era pengar ifrån? Är ni oljeshejker eller?

Eller sa spenderar man varenda ore man far in pa datorkomponenter, det ar val upp till var och en

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tigerhamster:

Jag tror inte att du har följt vad TS har skrivit.

Spelar ingen roll du kan inte få bild med det kortet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Spelar ingen roll du kan inte få bild med det kortet.

Kom igen, jag skrev fyra tesla och ett kort för bildutgångar.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tigerhamster:

Kom igen, jag skrev fyra tesla och ett kort för bildutgångar.

A men jag mena om han skulle köra 1 kort, då K20 kostar 40k +

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

Jag tror inte att du har följt vad TS har skrivit.

Jodå det har jag, och eftersom han vill ha Kepler kort baserade på GK104 så är det spel som gäller då dessa kort har bäst prestanda när det gäller just spel och inget annat. GPGPU är GK104 dåliga på så då fallerar hela tråden om det är det han skulle bygga efter när han frågade om 3x 680 eller 2x 690. Så därför gäller denna tråd prestanda i spel vilket K20 inte kan leverera och är därför offtopic, och en dålig lösning dessutom.

Dessutom är hans val av CPU ingenting som rekommenderas för varken en eller fyra K20, det är till för workstations och servrar, allt annat är att vaska pengar.

Permalänk
Medlem

man kan också köra 3x GTX 580 3gb, där flaskar iaf inte minnet och det går att övervolta gpu'n och det går att använda de till gpgpu mycket bättre än kepler, helt enkelt mycket mer kompententa kort om du ska göra annat än att spela!

dock är de svindyra i sverige och svåra att få tag på, men om du inte bryr dig om att köpa från utlandet kan detta vara en riktigt bra lösning

3x GTX 580 3gb FTW Hydrocopper 2!

http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=015-P3-1589-AR

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

ser ju faktiskt ganska sexigt ut med 4a stycken kort inproppat i moderkortet, även om det inte kanske är optimalt...

2 st 690 med vattenblock är ju inte lika maffigt

Permalänk
Avstängd

Man kan ju faktiskt köra 2x GTX690 + 1x GTX680 som dedikerat PhysX kort, det är så mycket det går att maxa, går inte mer än så med spelkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Man kan ju faktiskt köra 2x GTX690 + 1x GTX680 som dedikerat PhysX kort, det är så mycket det går att maxa, går inte mer än så med spelkort.

Det där lät lite mer intressant. Finns det några nackdelar eller något speciellt man ska tänka på om man ska köra på detta vis? Går det att göra det eller begränsas det vid 4 GPU:er?

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Det där lät lite mer intressant. Finns det några nackdelar eller något speciellt man ska tänka på om man ska köra på detta vis? Går det att göra det eller begränsas det vid 4 GPU:er?

vad jag hört så kommer det sista kortet (680) endast hålla på med physX
så det kommer bara belastas med det, tror inte man behöver sli brygga heller till det men är inte helt 100.
annars intressant bygge! lägg upp galleria på det för böfelen!!!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Jag hade tagit tre stycken 680 med 4 GB VRAM. Det är liksom ingen idé att sitta med två stycken 690 om de ändå inte har tillräckligt med VRAM för extrema upplösningar. (Vad ska man annars ha dem till?)

Men 680 kan väl inte addressera mer än 2GB då minnesbussen är för klen?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Slaktardej:

Men 680 kan väl inte addressera mer än 2GB då minnesbussen är för klen?

Jag kan inte matematiken där, men det känns som att man hade hört mer om det isåfall, eftersom det skulle vara rent bedrägeri av alla tillverkare som säljer "4GB" kort.

Vad är det du menar är för klent? Bussbredden? (Finns det någon annan egenskap hos minnesbussen som kan variera?)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag kan inte matematiken där, men det känns som att man hade hört mer om det isåfall, eftersom det skulle vara rent bedrägeri av alla tillverkare som säljer "4GB" kort.

Vad är det du menar är för klent? Bussbredden? (Finns det någon annan egenskap hos minnesbussen som kan variera?)

Det finns länkar till källor på detta i tråden, minnesbussen hänger helt enkelt inte med och GPU går inte upp i 99/100%. Så 4GB kort är inte att föredra, även jag lärde mig något nytt för jag trodde att det var självklart att 4GB vram skulle ge en boost i högre upplösningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gugel:

Det där lät lite mer intressant. Finns det några nackdelar eller något speciellt man ska tänka på om man ska köra på detta vis? Går det att göra det eller begränsas det vid 4 GPU:er?

Det går att köra 2x GTX 690 + 1x GTX 680 som PhysX, det var en moderator på nvidias forum som postade om en burk han satte ihop på jobbet.
Jag tror inte någon brygga behövs förutom då bryggan mella 690 korten, men fråga på Nvidias forum för säkerhets skull, finns massa entusiaster där som kan väldigt mycket.

https://forums.geforce.com/

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Jag kan inte matematiken där, men det känns som att man hade hört mer om det isåfall, eftersom det skulle vara rent bedrägeri av alla tillverkare som säljer "4GB" kort.

Vad är det du menar är för klent? Bussbredden? (Finns det någon annan egenskap hos minnesbussen som kan variera?)

Som ovanstående skrev, så är GPU:n för klen och minnet för långsamt och trångt för att utnyttja 4GB minne.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

annars intressant bygge! lägg upp galleria på det för böfelen!!!

Jag kommer definitivt att öppna en tråd för bygget när det sätter igång. Det finns bara lite småsaker att lösa än så länge, är i kontakt med Caselabs fortfarande gällande lite accessories till chassit. Snart är det jul och då ska allting bli så upptaget, så ska jag ut och resa i början av januari och februari. Så det kan faktiskt bli att jag lägger ordrar runt februari för att få dom mot slutet av månaden eller i mars. Då kanske vi även har fått lite nyheter om 700 serien vem vet! Men som sagt, det är ett par månader kvar innan bygget ska påbörjas, har dessvärre inte tid att bygga förrens då. Känns lite sugit att beställa allt och sen sitta och titta på sakerna, jag skulle må så jävla dåligt.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant gällande PhysX ideen.

Det leder till en annan fråga dock. Just nu är planen att ha två loops.
Loop nummer ett består av moderbryggor, mosfet och cpu som kyla med 360 rad.
Loop nummer två består av två styck 690 som kyls med 480 rad.

Frågan är, räcker 480 rad till ett 680 också eller måste det ske förändringar?
Kan inte tänka mig att den blir så varm om den nu bara ska köra PhysX, eller drar det väldigt mycket?
Är inte så kunnig på det där tyvärr, någon som vet?

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |