Problem efter ny SSD fryser/laggar

Permalänk

Problem efter ny SSD fryser/laggar

Hej

Jag fick en ny SSD i julklapp Intel 330 180gb, efter att jag installerat om W7 så har jag märkt att datorn fryser/laggar (vet inte vad man ska kalla det). Datorn fryser i ca 30 sekunder sen fortsätter den att funka som att inget hänt men sen kommer det igen. Har också märkt att när man är inne i webbläsaren (Chrome) så står det väntar på cache-minnet, så det verkar ju som datorn tappar kontakten med något.

Är det någon som vet vad det kan vara? Har läst runt på forumet men jag hitta inget liknande problem.

/Daniel

Permalänk
Medlem

Jag blev uppmanad att köra programmet Intel SSD Toolbox för att inte riskera att förstöra disken. Finns att ladda ner gratis från Intel. Blev betydligt bättre åt mig, men jag är fortarande inte helt nöjd. Har en Intel 520.

Permalänk
Medlem

Kör ett test med as-ssd och lägg upp en skärmdump med resultatet så får vi se om det är något uppenbart som är fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne1992:

Hej

Jag fick en ny SSD i julklapp Intel 330 180gb, efter att jag installerat om W7 så har jag märkt att datorn fryser/laggar (vet inte vad man ska kalla det). Datorn fryser i ca 30 sekunder sen fortsätter den att funka som att inget hänt men sen kommer det igen. Har också märkt att när man är inne i webbläsaren (Chrome) så står det väntar på cache-minnet, så det verkar ju som datorn tappar kontakten med något.

Är det någon som vet vad det kan vara? Har läst runt på forumet men jag hitta inget liknande problem.

/Daniel

Jag har fått samma problem med Crome. Skall jag se på ett youtubeklipp så får jag nästan alltid backa och ladda om filmklippet igen. Samma gäller med tunga websidor. Är väldigt nära att ominstallera w7 men har du liknande problem så är det ju något annat.
Mina problem startade för ca 3-4 veckor sen. Kan det vara en skum uppdatering av windows?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag har fått samma problem med Crome. Skall jag se på ett youtubeklipp så får jag nästan alltid backa och ladda om filmklippet igen. Samma gäller med tunga websidor. Är väldigt nära att ominstallera w7 men har du liknande problem så är det ju något annat.
Mina problem startade för ca 3-4 veckor sen. Kan det vara en skum uppdatering av windows?

Det är inte en krock mellan youtube och chrome i så fall? Kan ju var värt att pröva med en annan webläsare och se vad som händer.

Permalänk

Får tacka för alla svaren. Jag installerade om W7, bytte sata port för SSDn och bytte sata kabel och nu verkar det flyta på, har inte märkt något lagg/frysnig på några timmar nu