Behöver nytt headset. [500-600kr, ej Siberia]

Permalänk

Behöver nytt headset. [500-600kr, ej Siberia]

Hej, är behov av ett nytt headset för ungefär 500-600kr. Micken ska vara bra och ljudet ska vara ok. Usb skulle vara bra med är inte ett måste. Kommer använda det till spel, skype och lite musik.

Och snälla föreslå inte sibera.

Permalänk
Medlem

Har köpt ett AKG GHS-1 själv, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=740793

Än så länge riktigt nöjd, som med alla on-ear lurar känns det i öronen efter lite längre tid (efter 3 timmar vill mina öron vila).
Ljudet är fullt tillräckligt, lite åt det dovare hållet jämfört med "hifi"lurar som sennheiser HD555 (inte farligt mycket), kvaliten begränsas av datorns integrerade ljudkort och spotify (premium) så känner inte att jag behöver dyrare lurar själv !
För att nämna någonting negativt så kan jag se mic-en i ögonvrån (gäller nog alla bom-mikrofoner) men den försvinner då fokusen hamnar på spelet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig att lägga en liten peng extra så finns Corsair Vengeance 1500.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Putsade till den lite, för tydlighetens skull.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Thompaam:

Om du kan tänka dig att lägga en liten peng extra så finns Corsair Vengeance 1500.

Det verkar bra, Hittade också logitech g35? Är denna Logitech g35 bättre än corsair?

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic MMX-2 kanske kan vara något?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K@4,4GHz | GTX560Ti@960MHz | MSI Z68A-GD65 | Newton R2 650W | 8GB RAM@1600MHz | Kingston HyperX SSD 120GB | 2TB HDD | Antec P280 | Xonar Essence STX | Hörlurar: DT770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejbanan1:

Det verkar bra, Hittade också logitech g35? Är denna Logitech g35 bättre än corsair?

Det skulle jag säga om du kan få den för en liknande peng, lödningen på Corsairs headsets har inte alltid varit den bästa.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.