Vad är det för skillnad på NFS3 o 4a.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på NFS3 o 4a.

Finns det några skillnadert i det som gör det sämmre? Mina polare säger att man inte kan köra polis o tjuv med flera poliser än en, fast det är bara skitsnack va?? Eller finns det något som gör det sämmre eller är det typ samma spel med lite andra bilar och lite bättre grafik.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Testade demot på senaste NFS, fullständigt okörbart, samma känsla av väggrepp som en smörklick i en tefalpanna... Nä, känslan är bättre i tidigare NFS. Visst, det är arkadspel och ingen simulator men lite känsla måste det ju finnas...

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Det var väll knappast dina åsikter om senast NFS han frågade efter? :)/

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nej jag frågade om skillnaderna mellan 3an och 4an, inte direkt någons åsikt om 6an

Frågan är väll ganska förkortat om det är något sämmre med 4an i förhållande till 3an? Jag kan nämligen bara minnas att jag tycker att 4an flöt bättre, hade bättre banor (fler med samma som 3an), bättre grafik (lite), inte att det skulle vara något dom hade tagit bort eller så. Fast som sagt, vi spelade mycket av 3an, inte 4an, och tydligen vill dom inte spela 4an för dom anser att det är sämmre... har inte mitt hemma så vi kunde tyvär inte testa om det var så, därför undrar jag jue om det skulle vara sämmre på något sätt...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Fårlöt mig för fan! Det fullständigt sprutar ut NFS-varianter och det finns inte heller någon ordentlig ordning på dem...
Hot Pursuit 2 (är det det som är NFS6 eller?) har ingen körkänsla, grafiken är det ju ingen större skillnad på gentemot tidigare versioner (från HP och framåt). Den har ju dessutom varit schysst redan från början (om man har jämfört med konkurrenterna). Hur det är med begränsningar i Tjuv-o-Polis-mode har jag ingen aning om eftersom jag inte har fullversionen och kunnat testa det fullt ut.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

imo så är 4:an bättre.. fler grejer som man kan göra i polisjakterna har jag för mig...
vet inte säkert dock..

Det har ett skadesystem och lätt fler banor gämfört med 3:an.
Grafiskt är nfs4 lätt mycket bättre än nfs3..
nfs3 använder spritar till alla dashboards 4:an använder detaljerade 3d-modeller.
sen flöt 4:an bättre på min gammla dator än vad 3:an gjorde.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Tack för det Roughhack, det är så att mina polare inte har spelat nfs4 bara 3an, det var nämligen så att vi spelade 3an så mycket så att när 4an kom så var det tråkigt, sen typ ett år senare när vi skulle spela så skulle vi inte spela 4a för den var visst sämmre, men men...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Hmm... Jag tycker att trean var bättre än fyran, så jag får väl vara lite motvalls kärring, men det är jag ju för det mesta ändå...

Trean var lite mer polerat som spel medans fyran gav ett rätt halvfärdigt intryck. Det är ju bara som jag kom ihåg iofs. 3:an kom väl -98, va? 4:an -99?

Bäst i serien är IMM helt klart 1:an eller 5:an.

Permalänk
Medlem

3an har roligare banor.

Permalänk
Medlem

Nej, det finns samma banor

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Whisky: ehh?!....grafiken är ju fan skitbra på NFS HP:2 jämfört med porsche....kolla bara bilarna så detaljerade dom är...omgivingen kunnde varit bättre men den är fortförande mycket bättre än det förra spelet...däremot så håller jag med om att körkännslan sög hund....skulle varit som i porsche...

själv så tycker jag att 3an är bättre än 4an...jag tycker 4an har så stel grafik medans 3an har mycke skönare och mjukare grafik och körkännsla....vet inte varför, det är ju inte ens någon större grafikskillnad egentligen...4an blev ju typ en flopp som 2an egentligen...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro