The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av BergEr:

den som ger 500Vit är fin i början.

Den är inge vidare senare va? Känns onödigt att ta en poäng om den inte är bra senare i spelet. Kollade i character specs och tror jag hade 3k HP i lvl 6 ungefär, 500extra gör ju inte jättemycket då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Den är inge vidare senare va? Känns onödigt att ta en poäng om den inte är bra senare i spelet. Kollade i character specs och tror jag hade 3k HP i lvl 6 ungefär, 500extra gör ju inte jättemycket då.

Skickades från m.sweclockers.com

Går att köpa item som ger respec för 1000 guld vilket inte är särskilt mycket i senare skede. (kommer dock inte ihåg vilken vendor jag såg denna hos, men det lär inte va så svårt att leta rätt på om man verkligen vill)
Och 3500 mot 3000 är väl en ganska stor skillnad? Själv är jag level 14 nu och har 5390HP med den talenten, känner ingen nytta av att ta bort den än så länge.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Den är inge vidare senare va? Känns onödigt att ta en poäng om den inte är bra senare i spelet. Kollade i character specs och tror jag hade 3k HP i lvl 6 ungefär, 500extra gör ju inte jättemycket då.

Skickades från m.sweclockers.com

Den blir ju sämre senare så klart.
Skulle ge mig 10%~ mer och är lvl17, fortfarande helt ok för en poäng imo.
http://i.imgur.com/ScnsfcP.jpg

Och som sagt kostar det ju bara 1000guld att byta, poten för sånt säljs hos herbvendors.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag gillar spel som Skyrim. Är detta likt & värt att skaffa?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Går att köpa item som ger respec för 1000 guld vilket inte är särskilt mycket i senare skede. (kommer dock inte ihåg vilken vendor jag såg denna hos, men det lär inte va så svårt att leta rätt på om man verkligen vill)
Och 3500 mot 3000 är väl en ganska stor skillnad? Själv är jag level 14 nu och har 5390HP med den talenten, känner ingen nytta av att ta bort den än så länge.

De är ju bra att veta, lite väl dyrt för mig nu när jag precis lagt alla mina pengar på diagram och komponenter som jag inte kan använda än Men lutar ju åt en respec när jag har råd och hittat hur man gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Jag gillar spel som Skyrim. Är detta likt & värt att skaffa?

Utan att veta mer än så om dig skulle jag tro att du kommer gilla det. Jag har lagt rätt bra många hundra timmar i skyrim och gillar båda spelen trots att de är ganska olika open-world spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Hittade ett fint svärd

Man ska inte underskatta Nightwraith decoction.
Före: http://i.imgur.com/ScnsfcP.jpg
Efter lite slaktande och 99 VIT på vapen, http://i.imgur.com/5LvSbWu.jpg

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Det är inte många RPG jag orkat eller haft viljan att spela igenom de senaste åren. Witcher 2 och Divinity Original Sin är två som jag tog mig igenom med glädje. Witcher 3 blir definitivt det 3:e nu efter 10 timmars spelande.

Äntligen ett spel som väckte spelnörden inom en.

Flyter även på förvånande bra efter patch 1.03 lite trixande i inställningarna.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Jag har nu för första gången spelat detta spelet. SPelat i cirka 1.5h med datorn i spec, på 2560x1600 . Vet inte hur jag kollar min fps men den är mer än tillräckligt. Har maxxat alla settings och nvida hairworks på gerald enbart.
Jag trodde verkligen inte att det skulle kännas bra att spela detta på ultra i den upplösningen men det känns helt ok? patch 1.3..

Enda problemet jag har är att jag får blackscreens med väldigt jämna mellanrum i menyerna och i inventory osv.. Jag kör med xbox one kontrollen och löser det genom att röra på musen eller på tangentbordet så fort det blir blackscreen. Då kommer skärmen tillbaka och säger att keyboard/mouse är detectat. Sen funkar det en stund igen...
Tips?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag har nu för första gången spelat detta spelet. SPelat i cirka 1.5h med datorn i spec, på 2560x1600 . Vet inte hur jag kollar min fps men den är mer än tillräckligt. Har maxxat alla settings och nvida hairworks på gerald enbart.
Jag trodde verkligen inte att det skulle kännas bra att spela detta på ultra i den upplösningen men det känns helt ok? patch 1.3..

Grattis om du är immun mot lagg och stuttering =D
Om datorn i sig stämmer lär du vara ner mot 20fps ibland

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

inte för att vara den som är den, men är det bara jag som tycker gräs och träd ser ut som inklippta pappersmodeller? xO Kör endå på med/high.

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag har nu för första gången spelat detta spelet. SPelat i cirka 1.5h med datorn i spec, på 2560x1600 . Vet inte hur jag kollar min fps men den är mer än tillräckligt. Har maxxat alla settings och nvida hairworks på gerald enbart.
Jag trodde verkligen inte att det skulle kännas bra att spela detta på ultra i den upplösningen men det känns helt ok? patch 1.3..

Enda problemet jag har är att jag får blackscreens med väldigt jämna mellanrum i menyerna och i inventory osv.. Jag kör med xbox one kontrollen och löser det genom att röra på musen eller på tangentbordet så fort det blir blackscreen. Då kommer skärmen tillbaka och säger att keyboard/mouse är detectat. Sen funkar det en stund igen...
Tips?

Kör Fraps för att se Fps och återkom med vad du får för resultat.
http://www.fraps.com/download.php

Det kan hända att du får starta Fraps efter du startat spelet.
Mitt spel startar inte ens om Fraps är på. Får tabba ut sen starta Fraps.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

uhh jäklar vad mycket det finns att göra i detta spel alltså! Börjar närma mig 20h nu och hittar hur många nya quests som helst, vissa korta och vissa riktigt långa som oftast är helt olika varandra. Detta kommer ta tid

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Vad gör ni för att levla? Jag har spelat 8 timmar nu och är bara lvl 5. Tycker det går lite trögt.
Har hittat flera sjyssta diagram på bra gear men alla är för höga level.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Grattis om du är immun mot lagg och stuttering =D
Om datorn i sig stämmer lär du vara ner mot 20fps ibland

Inget lagg eller stuttering efter ca 2h speltid. Håller tummarna..

Skrivet av SCORPIUS:

Kör Fraps för att se Fps och återkom med vad du får för resultat.
http://www.fraps.com/download.php

Det kan hända att du får starta Fraps efter du startat spelet.
Mitt spel startar inte ens om Fraps är på. Får tabba ut sen starta Fraps.

Ärligt talat vill jag inte ens veta FPS. Varit väldigt nära att köpa ett till grafikkort och byta PSU för att köra crossfire, inför detta spelet..
Nu när jag väl testar det så flyter det tillräckligt för att jag ska känna mig nöjd.. Att installera fraps och se en låg FPS siffra kommer kosta mig cirka 3500kr i penisförlängar-syfte... Alltså.. det flyter på bra och jag är nöjd.. Spelet är riktigt snyggt med.. Jag har inte ens sett traliers sedan tidigare så jag har inget att jämföra med och bli besviken över. Enda jag jämför med är skyrim och uppenbarligen är detta mycket snyggare..

Dock spår jag en dyr framtid.. Släpps väl patchar och moddar för att få upp grafiken så mycket som möjligt snart. Vilket kommer leda till att den där crossfire planen sätts i verk ändå.. Jag älskar grafik och ögongodis... Sen om det blir 30 fps och flyter tillräckligt så är jag nöjd i ett sånt här spel. i FPS vill jag ha hög framerate dock..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Vad gör ni för att levla? Jag har spelat 8 timmar nu och är bara lvl 5. Tycker det går lite trögt.
Har hittat flera sjyssta diagram på bra gear men alla är för höga level.

Skickades från m.sweclockers.com

Questa så mycket du kan, både main story och side quests. Är inte helt säker men jag tror att main quests ger mer XP då du ska kunna köra igenom spelet bara på main story utan en massa grind.
Levlingen tar tid och det får du leva med, inte meningen att du ska komma upp i hög level på kort tid och oneshotta allt
Jag spelade runt 7-8 timmar idag och gick från level 13 till 15 och det var inte direkt så att jag slappade men jag fokuserade på side quests, både secondary och witcher quests.

Edit: Enligt in game played time så har jag spelat i strax över 2 dagar och 20 timmar, vet inte om det stämmer men helt omöjligt är det inte då jag spelat väldigt mycket sen det släpptes. Och jag är då som sagt level 15. Mitt fokus har dock inte varit att levla fort utan att utforska världen och ta mig an de quester jag hittar inklusive treasure hunts.

edit2: Vet dock hur du känner med diagrams du vill crafta och använda, fick ett diagram för ett level 42 steel sword under dagens spelande, har ett diagram för ett level 37 silver sword sen tidigare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Gör Quest. Spräng alla monsterhål du kan hitta. Spring runt i världen och se vad du stöter på.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag har nu för första gången spelat detta spelet. SPelat i cirka 1.5h med datorn i spec, på 2560x1600 . Vet inte hur jag kollar min fps men den är mer än tillräckligt. Har maxxat alla settings och nvida hairworks på gerald enbart.
Jag trodde verkligen inte att det skulle kännas bra att spela detta på ultra i den upplösningen men det känns helt ok? patch 1.3..

Enda problemet jag har är att jag får blackscreens med väldigt jämna mellanrum i menyerna och i inventory osv.. Jag kör med xbox one kontrollen och löser det genom att röra på musen eller på tangentbordet så fort det blir blackscreen. Då kommer skärmen tillbaka och säger att keyboard/mouse är detectat. Sen funkar det en stund igen...
Tips?

Skrivet av BergEr:

Grattis om du är immun mot lagg och stuttering =D
Om datorn i sig stämmer lär du vara ner mot 20fps ibland

Skrivet av Nima2001:

Inget lagg eller stuttering efter ca 2h speltid. Håller tummarna..

Ärligt talat vill jag inte ens veta FPS. Varit väldigt nära att köpa ett till grafikkort och byta PSU för att köra crossfire, inför detta spelet..
Nu när jag väl testar det så flyter det tillräckligt för att jag ska känna mig nöjd.. Att installera fraps och se en låg FPS siffra kommer kosta mig cirka 3500kr i penisförlängar-syfte... Alltså.. det flyter på bra och jag är nöjd.. Spelet är riktigt snyggt med.. Jag har inte ens sett traliers sedan tidigare så jag har inget att jämföra med och bli besviken över. Enda jag jämför med är skyrim och uppenbarligen är detta mycket snyggare..

Dock spår jag en dyr framtid.. Släpps väl patchar och moddar för att få upp grafiken så mycket som möjligt snart. Vilket kommer leda till att den där crossfire planen sätts i verk ändå.. Jag älskar grafik och ögongodis... Sen om det blir 30 fps och flyter tillräckligt så är jag nöjd i ett sånt här spel. i FPS vill jag ha hög framerate dock..

Jag kör med allt i max med vignett, blur, DoF och annat smått jag inte gillar avstängt, med HairWorks i 2x MSAA och 8x tessellering samt SweetFX, och jag tycker att det flyter rätt bra, ibland kan det lagga till, inte fps drop utan jitter. Ligger på en hyfsat stabil 20 fps med runt 15 som värst och 30 som bäst har ett smått överklockat 7870 GHz.

Grafik > fps om det inte handlar om first person shooters tycker jag

Skrivet av Zenzo:

inte för att vara den som är den, men är det bara jag som tycker gräs och träd ser ut som inklippta pappersmodeller? xO Kör endå på med/high.

Gräset är inklippt papper ja, men annars är grafiken rätt nice. Synd med låg draw distance dock.

Skrivet av napahlm:

Vad gör ni för att levla? Jag har spelat 8 timmar nu och är bara lvl 5. Tycker det går lite trögt.
Har hittat flera sjyssta diagram på bra gear men alla är för höga level.

Att bara göra side quests och utforska ger inte allt för mycket xp tyvärr. Kontrakt ger hyfsat bra med xp och att driva storyn framåt ger mycket mer xp än side quests. Jag tror att det handlar mest om att du inte ska bli side-trackad och sedan när du vill göra storyn är du level 25 och storyn är för level 10.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Att bara göra side quests och utforska ger inte allt för mycket xp tyvärr. Kontrakt ger hyfsat bra med xp och att driva storyn framåt ger mycket mer xp än side quests. Jag tror att det handlar mest om att du inte ska bli side-trackad och sedan när du vill göra storyn är du level 25 och storyn är för level 10.

@napahlm
Det är väldigt varierande med sidequests. Jag spelade igenom ett igår där man fick massor av XP om man gjorde vissa saker som man blev tillsagd i början och hade tålamod att verkligen utforska. Typ ~500xp på att bara höra extra berättelser. Detta är alltså helt optional inom den questen och kan missas om man bara springer igenom. Hela den mycket intressanta sidequesten gav nära en level (1000xp) totalt i min genomspelning (och en separat achievement). Då var jag level 9 tror jag och rekommenderat var ett par högre.

Eftersom spelet verkar vara en milstolpe inom RPG så finns det absolut massor att göra och det är mycket som kan missas om man inte tar sig tid i världen. Det är det dock värt med tanke på den mycket höga kvaliteten på många uppdrag, nästan oavsett vad det är.

Jag räknar med att ha klarat första genomspelningen på 200-300 timmar, men det kan mycket väl ta 500+ eftersom jag brukar vilja utforska så mycket som möjligt. Ju mer jag spelar desto desto större blir min övertygelse att detta är det mest omfattande och välgjorda spel som gjorts, så jag lägger gärna alla timmar och lite till för att uppleva alla intressanta människor och en enorm värld som är mer levande än jag upplevt tidigare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:
Skrivet av SCORPIUS:
Skrivet av Snigeln Bert:

Tack alla för input.
Min taktik för tillfället (kommer nog ändras) är att ta sikte på alla frågetecken i världen och undersöka dom. Och på vägen dit till dom så tar man en sväng förbi alla byggnader man ser på kartan. Loota Loota Loota. Döda monster och banditer, helst ifrån hästryggen vilket är så jävla coolt!
försöker göra sidequests först innan mainquests men just nu har jag ett antal quests som är flera lvl för höga. Kan det vara så att jag har gått på fel håll? Jag kommer ihåg från den gamla goda tiden i spel som morrowind och fallout där fel väg gjorde att man kunde få stora problem.
Jag gav mig sydvästerut i velen och började där. Jag har visserligen inte varit i alla settlements med notiser boards än. Hur brukar ni göra, tar ni med er allt från notice boarden eller bara det som låter som ett kontrakt?
Gillar inte hur inventorin blir kluddrad med papper. Tycker utvecklarna kan patcha in någon lösning på det. Typ att man har ett kompendium med alla papper som man sen öppnar i en ny ruta från inventorin.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man göre en Special Attack? Jag har fyllt Adrenaline bar, och håller in Vänster Musknapp, det händer inte ett skit, han bara slår precis som vanligt?

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zenzo:

inte för att vara den som är den, men är det bara jag som tycker gräs och träd ser ut som inklippta pappersmodeller? xO Kör endå på med/high.

Lite så är känslan i början, men dra upp till Ultra så ser det annorlunda ut. Visst lite inklippt är nog kvar men i stora hela är det förbannat vackert och en riktigt levande värld. Får tom rysningar ibland för att det är så magiskt snyggt, vågar påstå att det här är next gen trots allt

Böckerna som man hittar överallt, någon idé att spara eller sälja när man väl har läst dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Någon som vet hur man göre en Special Attack? Jag har fyllt Adrenaline bar, och håller in Vänster Musknapp, det händer inte ett skit, han bara slår precis som vanligt?

Det görs automatiskt tror jag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det görs automatiskt tror jag..

Det är alltså "finishing moves" inte någon specialattack då ?

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag gillar spel som Skyrim. Är detta likt & värt att skaffa?

yes!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@napahlm
Det är väldigt varierande med sidequests. Jag spelade igenom ett igår där man fick massor av XP om man gjorde vissa saker som man blev tillsagd i början och hade tålamod att verkligen utforska. Typ ~500xp på att bara höra extra berättelser. Detta är alltså helt optional inom den questen och kan missas om man bara springer igenom. Hela den mycket intressanta sidequesten gav nära en level (1000xp) totalt i min genomspelning (och en separat achievement). Då var jag level 9 tror jag och rekommenderat var ett par högre.

Eftersom spelet verkar vara en milstolpe inom RPG så finns det absolut massor att göra och det är mycket som kan missas om man inte tar sig tid i världen. Det är det dock värt med tanke på den mycket höga kvaliteten på många uppdrag, nästan oavsett vad det är.

Jag räknar med att ha klarat första genomspelningen på 200-300 timmar, men det kan mycket väl ta 500+ eftersom jag brukar vilja utforska så mycket som möjligt. Ju mer jag spelar desto desto större blir min övertygelse att detta är det mest omfattande och välgjorda spel som gjorts, så jag lägger gärna alla timmar och lite till för att uppleva alla intressanta människor och en enorm värld som är mer levande än jag upplevt tidigare.

Jo, visst finns det sidoquest som ger mycket xp! T.ex. fick jag ett quest där jag skulle döda alla i ett område. Istället för att gå iväg direkt när jag var klar undersökte jag området och upptäckte historian bakom som jag sedan berättade för den som gav mig uppdraget vilket resulterade i ~400 extra xp. Men jag tänkte mest rent generellt, som de questen du kan hitta vid frågetecken vilket i princip endast är att hitta loot. Det går förstås att få mer xp från de questen också, men du förstår min poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Tack alla för input.
Min taktik för tillfället (kommer nog ändras) är att ta sikte på alla frågetecken i världen och undersöka dom. Och på vägen dit till dom så tar man en sväng förbi alla byggnader man ser på kartan. Loota Loota Loota. Döda monster och banditer, helst ifrån hästryggen vilket är så jävla coolt!
försöker göra sidequests först innan mainquests men just nu har jag ett antal quests som är flera lvl för höga. Kan det vara så att jag har gått på fel håll? Jag kommer ihåg från den gamla goda tiden i spel som morrowind och fallout där fel väg gjorde att man kunde få stora problem.
Jag gav mig sydvästerut i velen och började där. Jag har visserligen inte varit i alla settlements med notiser boards än. Hur brukar ni göra, tar ni med er allt från notice boarden eller bara det som låter som ett kontrakt?
Gillar inte hur inventorin blir kluddrad med papper. Tycker utvecklarna kan patcha in någon lösning på det. Typ att man har ett kompendium med alla papper som man sen öppnar i en ny ruta från inventorin.

Jag rensar allt. Har kollat i stort hela Velen nu, är lvl19 medans mitt mainquest är för lvl13 =D
Papper säljer jag då, orkar inte spara.

Min Velen karta atm, har säkert missat saker

Gömmer kartan så jag inte spoilar något
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll var man säljer sina grejer? har t.ex en guldring, och när jag kollar i min inventory så står det 220 och sedan ikonen för pengar. Betyder inte det att jag ska få 220 när jag säljer den? För sedan gick jag till en armorer och då står det att jag bara får 65 för den...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Skrivet av morganF:

Spelar det någon roll var man säljer sina grejer? har t.ex en guldring, och när jag kollar i min inventory så står det 220 och sedan ikonen för pengar. Betyder inte det att jag ska få 220 när jag säljer den? För sedan gick jag till en armorer och då står det att jag bara får 65 för den...

Jo det spelar roll. Vet inte hur det är med just ringar men armour och svärd får du mer för om du säljer dem hos armour- respektive svärd-blacksmith.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

får blacksmiths bättre saker att köpa ju högre lvl man blir? tycker deras utbud på vapen och armors är ju fan värdelöst.. hittade ett par heavy armor pants i en random kista lol..