The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Går du in i quest-fönstret så kan du se alla quests du åtagit dig samt vilka levels som rekommenderas. Visas de i grönt bör de vara möjliga att klara av.

J-tangenten för dig direkt in till denna ruta.

Det är troligen inget fel på skivan utan snarare hur installationsprogrammet räknar tid (felaktigt). Jag blev själv fundersam när jag installerade spelet. Bör alltså bara vara att vänta på att installationen är klar alltså.

Jo jag vet, men grejen är ju att jag vill veta INNAN jag tar questet. För man kan inte avbryta ett quest va?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av morganF:

Jo jag vet, men grejen är ju att jag vill veta INNAN jag tar questet. För man kan inte avbryta ett quest va?

Men varför vill du kunna det? Du kan ju ha hur många quester som helst samtidigt och växla fokus mellan dessa när som helst.
När du väl ser att questen är grönmarkerad så kan du ju bara gå tillbaka dit senare.
Kan ju säga att jag har level 30 quester på min level 12 char och jag ser ju hellre att jag har de i min questlog än att jag ska hålla reda på vart den ska hämtas i framtiden.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte sett någon mer som har problem med stuttering och delays. Flyter spelet bara på för er andra eller? Jag ska prova att installera om spelet nu under kvällen för att se om det hjälper. Det stör inlevelsen rätt skapligt, även om det fortfarande är ganska lätt att försvinna in i spelet i flera timmar....

Skrivet av Rasmus117:

Jo det verkar så, jag startade om det och gick ut för att handla, kom tillbaka till att de står att den vill ha Dvd2

Dock så får man välja mellan filer på dvd2 att öppna för att fortsätta installationen? Valde witcher3 nånting nånting som slutade med 3, fanns en som sluta med 4 under den filen.

Får se hur det går

Edit: Det jag menar är på andra spel så räcker det med att stoppa i den andra skivan så går allt automatiskt.

Så sällan jag installerar direkt från skivor idag så osäker på hur det är med andra spel. Uppdelningen av filer är snarlik hur spelets installationsfiler normalt paketeras hos GOG. Hade du kopierat alla installationsfiler från skivorna över till din dator/NAS eller liknande så hade installationen automatiskt bytt mellan alla dessa delfiler iallafall.

Skrivet av morganF:

Jo jag vet, men grejen är ju att jag vill veta INNAN jag tar questet. För man kan inte avbryta ett quest va?

Som @TiasE skriver ovanför så spelar det ingen större roll. Du kan ha hur många quests i listan som helst troligen. Och du behöver inte göra alla heller. De quests där du försvinner från spelvärlden en stund kommer du få en bekräftelsefråga om du vill påbörja uppdraget nu eller ta det senare. Även om du inte tar ett quest från exempelvis en anslagstavla eller någon person som startar questen så kan du göra senare delar och i slutändan rapportera in till questgivaren.

Viktigaste är väl att försöka spara någorlunda ofta så man har något att backa till om något problem skulle uppstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Viktigaste är väl att försöka spara någorlunda ofta så man har något att backa till om något problem skulle uppstå.

Haha ja, jag har blivit jättedålig på det sedan 1.03, i 1.02 så sparade jag precis hela tiden, nu när jag inte upplevt en enda krash eller frysning så har jag sparat allt mer sällan vilket lett till problem vid nåt enstaka tillfälle när jag förlorade nån kvart eller så.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Jag orkar inte läsa hela tråden och med risk att några redan skrivit om SweetFX så vill jag rekommendera följande korta guide för hur man kan förbättra The Witcher 3 rent grafikmässigt. Jag är nu nöjd med hur spelet nu ser ut och Nvidias guide har också hjälpt, framförallt tweak av skuggorna. Borta är den tecknade filmen känslan och xboxgräset, tog fem minuter. Nu kan jag äntligen börja spela spelet

http://sfx.thelazy.net/games/preset/3712/

http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hu...

http://i58.tinypic.com/5ags2w.jpg

Japp jag gjorde ett litet inlägg några sidor tidigare med länk till SweetFX. Kör också med ♛1.000 Times Better v1.3 och tycker spelet ser mycket trevligare ut nu.
Ska bli kul att se hur CD Projekt Red själva kommer ändra grafiken i kommande uppdateringar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Cyberz:

Sjukt jobbigt skit spel

Du får gärna utveckla lite mer

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare

Var det bara jag som fick lite silent hill 2 vibbar av "ladies in the woods"? Sjukt bra storyline, karaktärer och stämning!
Den kommer jag spela om utan tvekan

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tips, när ni åker till skellige!

Loota era pengar igen Bilden ifrån Reddit

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Bara jag som får CTD när man ska Fast travla mellan skellige-velen/novigrad? Funkar till dom andra ställena =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa detta senare... gillar man detta om man gillar Oblivion? Och Skyrim... fast kom bara några % i Skyrim tills ett huvuduppdrag buggade ur och kom inte vidare...
Har inte spelat nåt witcher innan...
Sen frågan är om man ska ha det till PC, eller till ps4an och spela på TVn.... snyggare till PC förstår jag... men gött att sitta i soffan med såna här spel, men orkar inte konka ut PCn till v-rummet varje gång det ska spelas...
Är det lika stor värld som i elder scrolls Oblivion och Skyrim?:)

Edit:iofs... hade ju kunnat dra en 5m HDMI kabel till förstärkaren... men den måste gå förbi v-rumsdörren då, så måste ta bort den efter varje gång jag spelat, så inte jag eller nån annan i familjen snubblar på sladden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Funderar på att köpa detta senare... gillar man detta om man gillar Oblivion? Och Skyrim... fast kom bara några % i Skyrim tills ett huvuduppdrag buggade ur och kom inte vidare...
Har inte spelat nåt witcher innan...
Sen frågan är om man ska ha det till PC, eller till ps4an och spela på TVn.... snyggare till PC förstår jag... men gött att sitta i soffan med såna här spel, men orkar inte konka ut PCn till v-rummet varje gång det ska spelas...
Är det lika stor värld som i elder scrolls Oblivion och Skyrim?

Köp. Bara köp. Jag är en uberkräsen spelare som tyvärr tröttnar fort på spel som ej håller måttet. De kategorier jag gillar mest är rpg spel. Spelvärlden är större en skyrim läs lite exempelvis här http://gamingbolt.com/witcher-3-map-size-compared-to-gta5-sky... .

Detta spelet är enligt mig fantastiskt. Världen känns levande, side questen intressanta, karaktärerna, varelserna ja det mesta!

Jag kör på PC men visst, hade jag ägt en PS4a kunde jag se vissa fördelar med det också men jag är en PC spelare så. Välj det du känner passar dig. Spelet lär sluka dig i vilket fall!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Låter ju kui! Är inte så mycket för RPG egentligen, men gillar som sagt Oblivion och Skyrim... förutom att man blev överbelastad fort vid mycket loot!
Finns det inget demo till ps4 eller PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Låter ju kui! Är inte så mycket för RPG egentligen, men gillar som sagt Oblivion och Skyrim... förutom att man blev överbelastad fort vid mycket loot!
Finns det inget demo till ps4 eller PC?

Demo, så 90-tal! Tyvärr inte.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Right...såg att någon frågade om DLC armor innan i tråden, hittade det nu, men inte där jag trodde..

I Gog Galaxy gå till Witcher 3, klicka på "more" och därefter config. Under availalbe content går det att bocka i "Temerian armor set" samt "Beard and haristyle set".

Finns inget sånt för mig där. Var de nå preorder eller ska alla ha det?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Demo, så 90-tal! Tyvärr inte.

Steam brukar ha "demo"-helger för spel rätt ofta. Fast aldrig för nya spel. Man kan ladda ner spelet gratis och köra det under två dagar. Det är fulla spelet också dessutom och inget begränsat demo. Rent tekniskt skulle spelbolag kunna släppa ett nytt spel också för folk att testa, men ingen som gjort det hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

@TiasE:

Exakt, så hette den! Haha samma här, ge mig nu! Skulle dominera allt och alla med en sån beast.
Och i den här takten så är man väl 37 lagom till man ska kolla på Kalles Jul.

Lol, fick just ett diagram för ett level 42 Steel Sword när jag är level 12, känns bra detta
Gnomish Gwyhyr (Steel Sword)
329-403 damage
+50% Crit damage
+5% Crit chans

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Steam brukar ha "demo"-helger för spel rätt ofta. Fast aldrig för nya spel. Man kan ladda ner spelet gratis och köra det under två dagar. Det är fulla spelet också dessutom och inget begränsat demo. Rent tekniskt skulle spelbolag kunna släppa ett nytt spel också för folk att testa, men ingen som gjort det hittills.

Steam's variant lider av en stor brist anser jag. Och det är att du inte kan förladda det utan gratis-tiden du har stympas rejält av att du måste ladda ner. 20, 30 och 60 gb tar massor med tid att dra ner. Så du har 48 timmar på dig att spela, 8 försvinner i nedladdningen. Hur gärna du än inte vill så måste du sova. 10-15 timmar bort. Sambo/familj kräver en del tid utav dig. Minus 12-18 timmar. Vad blir kvar? Maximalt 10 timmar som blir faktisk speltid.

Med de sagt så önskar jag att det fanns demo igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Steam's variant lider av en stor brist anser jag. Och det är att du inte kan förladda det utan gratis-tiden du har stympas rejält av att du måste ladda ner. 20, 30 och 60 gb tar massor med tid att dra ner. Så du har 48 timmar på dig att spela, 8 försvinner i nedladdningen. Hur gärna du än inte vill så måste du sova. 10-15 timmar bort. Sambo/familj kräver en del tid utav dig. Minus 12-18 timmar. Vad blir kvar? Maximalt 10 timmar som blir faktisk speltid.

Med de sagt så önskar jag att det fanns demo igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja tio timmar för att gratis prova på ett spel är verkligen riktigt illa...

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Måste fråga om böcker och papper som man hittar i världen, och dem man tar från tavlorna. Kan man kasta dem rakt av eller måste man ha dem kvar?

Dem fyller upp hela mitt inventory, lite onödigt ha dem ifall man inte måste.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Ja tio timmar för att gratis prova på ett spel är verkligen riktigt illa...

Visst är det. Hade hellre sett att man fått 10-15 timmar att spela när man har tid. Och inte stressas att hinna så mycket som möjligt på den helgen.
Fungerade inte det så på origin's game time?

On topic. Är det någon som sett resterande 14 dlc's som skulle följa med?
Jag har bara två, hairstyles och temerian armor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att loota corpses i 1.03? I princip allt ja dödar så kan ja inte loota, antingen är looten långt upp i luften eller under marken, också ibland när man slåss (mest mot bandits) så buggar dom under marken och kan då inte attackera dom sjukt jävla störigt

Permalänk
Medlem

Fråga om Contract Boards

Det är massa brev/papper på anslagstavlan, men jag får inga quests när jag tar dem?

Permalänk

Kan jag importera mina sparade filer från tvåan som jag köpte på Steam om jag köper trean på GOG?

Permalänk
Medlem

@Rasmus117: Ibland innehåller det quests, ibland bara notes som du skriver och lite information om byn tex.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

Finns inget sånt för mig där. Var de nå preorder eller ska alla ha det?

Kanske, köpte en nvidia kod från någon här på forumet så vet faktiskt inte.
Fanns ju gratis DLC vid release och säkert nu också så kanske kom därifrån.

Någon som vet hur man stänger av så att herr Witcher inte tar ner sitt vapen per automatik efter en fight? Krånglar till det om man har dödat fem ghouls, det är fyra kvar en liten bit längre bort och så tar han ner vapnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyrreffs:

Någon mer som har problem med att loota corpses i 1.03? I princip allt ja dödar så kan ja inte loota, antingen är looten långt upp i luften eller under marken, också ibland när man slåss (mest mot bandits) så buggar dom under marken och kan då inte attackera dom sjukt jävla störigt

Inte råkat ut för något sånt alls oavsett version, kör du några mods så prova stäng av dem, annars prova en integrity check för att reparera eventuellt skadade filer.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Vilken skill ska man maxa först Igni eller Quen? båda är dom jag använder mest...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vilken skill ska man maxa först Igni eller Quen? båda är dom jag använder mest...

Skulle ta sånt sent men allt beror ju på spelstil.

Imo bör man ha Axii lvl2 fort, den som ger 500Vit är fin i början.
Acquired Tolerance är jävligt fin.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

Vilken skill ska man maxa först Igni eller Quen? båda är dom jag använder mest...

Så du ändrade dig och köpte spelet till slut ändå?

Jag använder Axii klart mest och gick tidigt in där eftersom man har nytta av det i dialogerna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vilken skill ska man maxa först Igni eller Quen? båda är dom jag använder mest...

Beror ju helt på vad du själv vill, själv satte jag inte en enda poäng i mina signs innan level 12, efter det har jag maxat Axii för och främst för att det hjälper till vid dialoger i spelet.
Tror inte jag kommer sätta några fler poäng i Signs alls om jag inte får slut på saker att sätta poäng på.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.