Hemgrupp fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Hemgrupp fungerar inte.

Hej

Som rubriken lyder så får jag inte Hemgrupp i windows att fungera. Jag vill kunna dela media från "Dator 1" till "Dator 2", när jag har båda datorerna anslutna till hemgruppen så ser endast "Dator 1" att "Dator 2" är ansluten, men inte åt det andra hållet.
Nu vet jag inte vad jag kan göra för att få det här att fungera, men felsökaren lyckas inte lösa problemet, samt att jag har inaktiverat brandväggarna på båda datorerna. Jag vet inte vad jag mer kan göra.
Båda datorerna har Win 7.
Alla förslag mottages varmt, samt alternativa sätt att dela mellan dessa datorer.

Tack

Permalänk
Avstängd

Har du aktiverat fil- och skrivardelning på båda datorerna? Kanske en simpel fråga men det är relativt ofta som det av någon anledning är avaktiverat, kanske för att man första gången man la in nätverket satte det till publikt eller så.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du angett nätverkslösen på bägge?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Har du aktiverat fil- och skrivardelning på båda datorerna? Kanske en simpel fråga men det är relativt ofta som det av någon anledning är avaktiverat, kanske för att man första gången man la in nätverket satte det till publikt eller så.

Fil- och skrivardelning är aktiverat på båda datorerna, önskar att det var så enkelt.. Nein, det har legat som privat sen dom startades. Önskar att det var ett så pass simpelt fel.

Skrivet av Jalle64:

Har du angett nätverkslösen på bägge?

Ja, om du menar det lösenord man får när man skapar en hemgrupp..

Permalänk
Hedersmedlem

Kabelburen överföring?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kabelburen överföring?

Ja, "dator 1" är kablad, men "dator 2" är trådlös.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du angett Wifilösen till routern?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)