Problem med Geforce-drivrutiner efter 306.97!

Permalänk
Medlem

Problem med Geforce-drivrutiner efter 306.97!

Eftersom de flera som har haft detta problemet tipsar jag om att inte ladda ner nåt över 306.97 . Mitt grafikort blev till slut nästan defekt av detta problemet men jag fick pengarna tillbaks . Dock har inte alla detta problemet men ganska många . Om ni redan har laddat ner den och kortet tappar signal är det tyvärr kört .
inte ens Driversweeper+omfarmatering+cmos återställning hjälper . Ni kan testa och jag hoppas att det funkar för er men det gjorde det inte för mig och en annan som skapa en tråd om detta . Tycker de synd att återförsäljare + tillverkaren ska ta skit för Nvidias slarv . Tror själv att nvidia är väldigt stressade för att öka prestandan på grafikorten så dom ska vinna på benchmarks vs AMD vilket leder till korrupta drivers som inte är noggrant testade . Anyway lycka till ladda inte ner dom senaste drivrutinerna för när jag skaffar 660 ti ska jag fan inte göra det ><

Jag trodde att bara 500serien hade detta problemet vilket va idiotiskt ):

btw 306.97 funkar perfekt so dont worry hade inte alls problem med den .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Eftersom de flera som har haft detta problemet tipsar jag om att inte ladda ner nåt över 306.97 . Mitt grafikort blev till slut defekt av detta problemet men jag fick pengarna tillbaks . Dock har inte alla detta problemet men ganska många . Om ni redan har laddat ner den och kortet tappar signal är det tyvärr kört .
inte ens Driversweeper+omfarmatering+cmos återställning hjälper . Ni kan testa och jag hoppas att det funkar för er men det gjorde det inte för mig och en annan som skapa en tråd om detta . Tycker de synd att återförsäljare + tillverkaren ska ta skit för Nvidias slarv . Tror själv att nvidia är väldigt stressade för att öka prestandan på grafikorten så dom ska vinna på benchmarks vs AMD vilket leder till korrupta drivers som inte är noggrant testade . Anyway lycka till ladda inte ner dom senaste drivrutinerna för när jag skaffar 660 ti ska jag fan inte göra det ><

Jag trodde att bara 500serien hade detta problemet vilket va idiotiskt ):

btw 306.97 funkar perfekt so dont worry hade inte alls problem med den .

Jag hade problem med diverse lagg på mitt 470 (förut) tror du att det är orsakat av drivrutinerna?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jag hade problem med diverse lagg på mitt 470 (förut) tror du att det är orsakat av drivrutinerna?

Bror ju på om du försökte gå tillbaks till äldre drivrutiner . Gjorde du? Annars nej det är inte orsakat av drivrutinerna . Efter jag gick tillbaks till 306.97 fick jag ett extremt lagg 1-2 fps i crysis 2 och bf 3 hade 50-60 innan .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Så du säger ditt graikkort blev defekt pga av en drivrutin??

Har aldrig sett att en drivrutin kan förstöra ett grafikkort.(Inte på de senaste generationerna) Finns rätt många spärrar i BIOS på grafikkorten innan det kan gå sönder.
Men konstigt att vi inte ser fler trådar där folks grafikkort går sönder av de nyare drivrutinerna.
Själv sitter jag med 313.96 och ser inga problem med mina 680s.

Känns som det är något annat än drivrutiner som har lyckats göra ditt grafikkort defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Så du säger ditt graikkort blev defekt pga av en drivrutin??

Har aldrig sett att en drivrutin kan förstöra ett grafikkort.(Inte på de senaste generationerna) Finns rätt många spärrar i BIOS på grafikkorten innan det kan gå sönder.
Men konstigt att vi inte ser fler trådar där folks grafikkort går sönder av de nyare drivrutinerna.
Själv sitter jag med 313.96 och ser inga problem med mina 680s.

Känns som det är något annat än drivrutiner som har lyckats göra ditt grafikkort defekt.

Kanske inte helt defekt men soppas förstörd så jag själv inte kunde fixa den . Tillverkarna kanske kunde fixa den.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Skulle hjälpa mina föräldrar att uppdatera lite drivrutiner i helgen och allt gick bra tills jag installerade grafikkorts drivrutinen...
Det började med att datorn fryste och sedan startade om (ca 70% in i installationen) och sedan startade den upp utan problem.
Efter ca 4 minuters användning så fryser den igen och startar om.... vid nästa uppstart får jag blåskärm.

Startar då om igen och går in i felsäkert läge och gör en systemåterställning till en tidpunkt innan jag installerade alla drivrutiner.
Gör sedan om allt igen för jag tänkte det kanske berodde på någon annan drivrutin än grafikkortet även fast jag inte trodde det.
När jag har installerat alla drivrutiner förutom till grafikkortet då så sparar jag en systemåterställning ifall samma sak skulle hända igen.
Allt går som sagt bra igen för andra gången och innan jag installerar grafikkorts drivrutinen så testar jag datorn en liten stund för
att se om det är något problem men allt funkar.

Installerar sedan grafikkorts drivrutinen och installationen blir klar utan problem, men efter ca 5 min så fryser skärmen och datorn startar om precis som det va förra gången jag installerade den... Då tänkte jag att vi skiter i den drivrutinen och återställde den så som den va precis innan grafikkorts drivrutinen installerades. Men efter den återställningen så fortsätter detta problem... Datorn kan stå på i flera timmar utan problem men efter 10-15 min användande så fryser skärmen och efter en stund så startar den om.

Drivrutinen jag installerade var förövrigt 310.90. Men nu får jag ju samma problem med min gamla drivrutin... kan detta vara att den har pajat kortet?

Permalänk
Medlem

Äh, det är inge fel på de senaste drivrutinerna, för så länge mitt GTX 590 inte brinner upp av dem är det ju lugnt, haha.:D

Permalänk

jag installerade nya betan 313.96 för nån dag sen och alla mina tidigare problem försvann. Värt ett försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Eftersom de flera som har haft detta problemet tipsar jag om att inte ladda ner nåt över 306.97 . Mitt grafikort blev till slut nästan defekt av detta problemet men jag fick pengarna tillbaks . Dock har inte alla detta problemet men ganska många . Om ni redan har laddat ner den och kortet tappar signal är det tyvärr kört .
inte ens Driversweeper+omfarmatering+cmos återställning hjälper . Ni kan testa och jag hoppas att det funkar för er men det gjorde det inte för mig och en annan som skapa en tråd om detta . Tycker de synd att återförsäljare + tillverkaren ska ta skit för Nvidias slarv . Tror själv att nvidia är väldigt stressade för att öka prestandan på grafikorten så dom ska vinna på benchmarks vs AMD vilket leder till korrupta drivers som inte är noggrant testade . Anyway lycka till ladda inte ner dom senaste drivrutinerna för när jag skaffar 660 ti ska jag fan inte göra det ><

Jag trodde att bara 500serien hade detta problemet vilket va idiotiskt ):

btw 306.97 funkar perfekt so dont worry hade inte alls problem med den .

På vilket sätt slutade ditt kort att fungera?

Permalänk
Medlem

Jag har Fått samma problem när jag installerade senaste 310,90 WHQL och kommer inte runt det på nått sätt alls.

Innan brukade jag ligga mellan 50~70 FPS i BF3 och efter att ha uppdaterat drivrutinen utan att röra någon inställning i spelet.

BTW så bled det de samma i Farming simmulator 2013 oxå... verkar som om V-sync skulle va satt på 30 fps i alla spel trotts att MSI afterburner visar att kortet jobbar i rätt klock. Samt att kortet inte går ner i 2D eller idle läge heller utan tuffar på på 3D klock nivå hela tiden.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag har Fått samma problem när jag installerade senaste 310,90 WHQL och kommer inte runt det på nått sätt alls.

Det släpptes en ny WHQL idag (314.07), testat den?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Det släpptes en ny WHQL idag (314.07), testat den?

Hjälpte inte... har förlorat 50~55 FPS i BF3 med identisk klock och samma inställningar.

Och jag har kollat kortet går upp i rätt klock OCH körs på 16 PCI-e 2.0 banor.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Det släpptes en ny WHQL idag (314.07), testat den?

Ska till föräldrarna i helgen så kommer med update då!