WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem

Ni som kör med Vsync, stäng av skiten ingame och tvinga det via NVCPL eller CCC istället (plus Maximal Prestanda), fungerar ljusår bättre och du slipper Double/Triplebuffering buggen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Friskyttarna delar ut 200st betanycklar med start kl 11:30 till Wildstars betahelg den 2-5 maj.

http://friskyttarna.eu/2014/04/29/vi-delar-ut-200-betanycklar...

Permalänk

Geforce delar ut keys med såg jag GOGO WildStar skit kul

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 | MB: MSI X570 MEG UNIFY | CPU: AMD Ryzen 7 3800X | DDR4: G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo | GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Nitro+ Gaming OC | M.2: Samsung 970 EVO Plus 500GB | PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Heatsink: Fractal Design Celsius S36 | Display: BenQ XR3501 Curved 144Hz | O/S: Windows 10 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Specs
Grafikkort: MSI N580GTX Lightning Processor: i5 3570k 3.40ghz Nätaggregat: 420w (vet ej något om märket) Moderkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H

Permalänk
Medlem

För mig kommer det upp nu efter jag startat spelet och ska logga in, "No realms are available at this time". Och det är ju beta weekend så det borde ju funka?

Visa signatur

Specs
Grafikkort: MSI N580GTX Lightning Processor: i5 3570k 3.40ghz Nätaggregat: 420w (vet ej något om märket) Moderkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av heaglu:

För mig kommer det upp nu efter jag startat spelet och ska logga in, "No realms are available at this time". Och det är ju beta weekend så det borde ju funka?

Börjar 15:00 har jag för mig.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

okidoki, då är det bara o vänta då

Visa signatur

Specs
Grafikkort: MSI N580GTX Lightning Processor: i5 3570k 3.40ghz Nätaggregat: 420w (vet ej något om märket) Moderkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H

Permalänk

Hjäääälp har det börjat???!?!?! No realms atm?`!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäcklarrn:

Hjäääälp har det börjat???!?!?! No realms atm?`!!!!

Starta launchern, gå på kugghjulet högst upp och ändra till North American om du har EU.

De sa i release notes att inga EU realms skulle vara aktiva vid denna beta även om det finns som val.

Permalänk
Medlem

Hinner inte spela så varsågod: 2BGM-RUSS-Y6MW-DT9H-49PA

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Skönt att prestandan är bättre än när jag spelade runt februari (det behövdes). Även mycket kompetent arbete som gjorts i balansväg. Tummen upp Carbine!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

En enkel grej som jag tyckte var väldigt trevlig i början av Wildstar, är att när man gått ner i en lång grotta och slagits mot en massa mobs, och det är en named mob på slutet man besegrar. Då blir alla "rädda" för en och går från röda till oranga, vilket gör att man kan gå ut utan att få aggro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

En enkel grej som jag tyckte var väldigt trevlig i början av Wildstar, är att när man gått ner i en lång grotta och slagits mot en massa mobs, och det är en named mob på slutet man besegrar. Då blir alla "rädda" för en och går från röda till oranga, vilket gör att man kan gå ut utan att få aggro.

Det är dock bara i början. Finns ställen som man måste döda sig ut. Men jag tror att det inte blir några problem, för det lär vara tillräckligt många spelare som slåss just i området.
Men jag gillar också det att man blir neutral när man dödar ledaren.

Permalänk
Medlem

Open beta är utannonserad, påbörjas den 8/5!

Officiellt utlåtande: http://wildstar-online.com/en/news/open-beta-is-coming-may-8/

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som hade Double/Triple Buffering buggen förra helgen?

Kör man ingame Vsync så kan spelet plötsligt få för sig att halvera FPSen till 30 och stannar där en kortare/längre stund var man än tittar (även om man tittar upp mot himlen). Jag kunde kringgå problemet genom att stänga av Vsync och köra det via NVCPL vilket då tillät FPSen att gå under 60 t ex till 55 eller 47 men förra helgen fungerade det inte längre. Wildstar struntade i vad jag än ställde in i NVCPL och enda alternativet var att köra utan Vsync vilket ger konstant stuttering (inte mycket men ändå störande) även om FPSen är 41 eller 89.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Velar som en galning om jag ska testa när det släpps, beta är bara att glömma med seg uppkoppling.

Hur fungerar "Settler"? Jag kommer troligen sololira mycket om jag börjar lira Wildstar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Finns det några schyssta guilder på g för just Wildstar? Tänkte typ svenska alternativt nordiska guilder. Sett lite videos om Warplots och blir ju mäkta imponerad :). Det verkar hur kul som helst. Men utan guild så kan man ju glömma det :P.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Velar som en galning om jag ska testa när det släpps, beta är bara att glömma med seg uppkoppling.

Hur fungerar "Settler"? Jag kommer troligen sololira mycket om jag börjar lira Wildstar.

Settler samlar saker på marken som man sedan kan investera i att bygga antingen buffstationer (på utvalda platser som stöder, questhubbar mm) som alla spelare kan dra nytta av eller nån slags underverk/stort hus, som i de fall jag sett, spawnar en NCP som ger buffar till spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Velar som en galning om jag ska testa när det släpps, beta är bara att glömma med seg uppkoppling.

Hur fungerar "Settler"? Jag kommer troligen sololira mycket om jag börjar lira Wildstar.

Settler ska tydligen vara riktigt kul om man förutom att bygga även gillar att samla en hel del prylar. Skulle personligen rekommendera allt förutom soldier då jag fann den riktigt tråkig. Soldieruppdragen bestod mest av mobgrindande vilket man hinner med utan problem ändå.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Saknar gathering från SWG. Jag var väl sjuk i huvudet. Älskade att swoopa runt och scanna efter järn och mineraler.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

fan, tar mej inte in.. Står Network Error: Connection Closed sen nå nummer.. (antar nå ip). Vad är felet?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

fan, tar mej inte in.. Står Network Error: Connection Closed sen nå nummer.. (antar nå ip). Vad är felet?

Det står "X SERVER DOWN" med stor röd text i launchern, en liten hint om att serverna förmodligen inte är uppe än^^

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att byta till EU i launchern.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Nu ska det vara uppe i varje fall. Riktigt jäkla skönt med EU-servrar också.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Känns som att launchern installerar om hela spelet -.-
Går inte snabbt att tanka iaf, 400kB/s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Försvann era chars från tidigare beta helger ?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Försvann era chars från tidigare beta helger ?

Som jag förstod det skulle charsen flyttas över till EU, men min gubbe har inte följt med iallafall.

Permalänk
Skrivet av Densetsu:

Som jag förstod det skulle charsen flyttas över till EU, men min gubbe har inte följt med iallafall.

Nej inte min gubbe heller. Tänkte om det blivit nåt vajsing med mitt konto men då är det antagligen lika för alla.
Då är det lika bra att passa på att testa nån ny klass

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Densetsu:

Som jag förstod det skulle charsen flyttas över till EU, men min gubbe har inte följt med iallafall.

Skrivet av Gorgeous-George:

Nej inte min gubbe heller. Tänkte om det blivit nåt vajsing med mitt konto men då är det antagligen lika för alla.
Då är det lika bra att passa på att testa nån ny klass

Inte mina heller...trodde jag tills jag aktivt valde en EU PvE server, då dök de plötsligt upp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Den listade inte de karaktärer man fick flyttade från US men som du säger dök de upp när man valde "rätt" EU-server. Verkar som att en del fick sina placerade på tyska/franska servrar också vilket gissningsvis är en bug.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert