Radeon 6990 - Fler skärmar

Permalänk

Radeon 6990 - Fler skärmar

Använder mig av ett 6990, tidigare har jag kopplat in en skärm(DVI) samt tv(DVI), nu har jag köpt en till 24"(inkopplad med HDMI)... i inställningarna säger det att jag inte kan använda tre skärmar samtidigt endast två, och vill inte använda eyefinity. Nr 1. spel, Nr 2. info/firefox och tv:en film dock oftast inte samtidigt!
finns det något finurligt sätt att gå förbi det hindret i Cataclysm(senaste)??

Mvh//Max

Permalänk
Medlem

Du behöver ha en inkopplad i dislpayport, HDMI och DVI anväder samma "band" och du kan bara ha 2 skärmar på det. Köp en displayport till DVI adapter. Inte säker på om du behöver en aktiv DPadapter till 6990 men det behövdes till 5000 serien iaf.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Du behöver ha en inkopplad i dislpayport, HDMI och DVI anväder samma "band" och du kan bara ha 2 skärmar på det. Köp en displayport till DVI adapter. Inte säker på om du behöver en aktiv DPadapter till 6990 men det behövdes till 5000 serien iaf.

Kalas ifall det löser problemet! Nämligen beställt omvandlare! Grundtanken var dock då att slippa använda klumpiga dvi kablar!
Tack för tipset!:)

Skickades från m.sweclockers.com