Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Du fick mig att tänka en vända till. Har tvekat på Destiny just för Bungies sätt att hantera DLCs som kostar nästan lika mycket som ett nytt spel och att senaste DLCn gör så att folk utan den inte kan utnyttja allt innehåll i spelet.

Har faktiskt båda Wolfstein spelen hemma The New Order till PS4 och Old Blood till PC (då det kostade 19,99 på CDON). Kanske dax att ta ner The New Order från hyllan. Vet faktiskt inte varför jag slutade spela det, kanske för att FPS på konsol var svårt eller så var det metalhundarna som skrämde skiten ur mig första gången de dök upp Ska ge det en chans till nu, tack för din input!

Jag vet att man inte får tillgång till weekly heroic och nightfall missions, och att med senaste DLC gör så man bara kan välja på 3v3 eller 6v6 i pvp och inte specefikt game-mode om man inte har senaste DLC

Annars vet jag dock inte vad dom man gör så man inte kan uttnyttja?
Man får även tillgång till en del som man inte fick i huvudspelet så det går lite i ett ut om man tjänar på det eller inte lite beroende på vad man spelar.

Men om du är ute efter ett mera singleplayer spel så är wolfstein spelen ett mer safe bet

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag vet att man inte får tillgång till weekly heroic och nightfall missions, och att med senaste DLC gör så man bara kan välja på 3v3 eller 6v6 i pvp och inte specefikt game-mode om man inte har senaste DLC

Annars vet jag dock inte vad dom man gör så man inte kan uttnyttja?
Man får även tillgång till en del som man inte fick i huvudspelet så det går lite i ett ut om man tjänar på det eller inte lite beroende på vad man spelar.

Men om du är ute efter ett mera singleplayer spel så är wolfstein spelen ett mer safe bet

Varför just Destiny lockade var för att det är ett FPS/RPG spel, gillar den blandningen skarpt Att köra raids med andra folk låter skoj, inte gjort detta tidigare, men vill samtidigt kunna ha en SP-del som är bra om.

Får köra igenom Wolfenstein och fundera sedan på om jag ska köra på Destinty.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Varför just Destiny lockade var för att det är ett FPS/RPG spel, gillar den blandningen skarpt Att köra raids med andra folk låter skoj, inte gjort detta tidigare, men vill samtidigt kunna ha en SP-del som är bra om.

Får köra igenom Wolfenstein och fundera sedan på om jag ska köra på Destinty.

Har du spelat Borderlands då? Är ju typ som destiny, mer story o så, men inga raids

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Började lira det igår efter att fått höra att The Take King fixat många av de problem som folk verkar ha med Destiny. Gillar det hyfsat hittills. Fick en Spark Of Light som gör min gubbe till lvl 25 med en gång. Är det värt att spela igenom hela originalstoryn i Destiny? Har hört att den är ganska tråkig och att uppdragen blir repetitiva. Verkar som att The Taken King har så mycket bättre story och gameplay, så jag är rädd för att tröttna innan jag kommer dit.

Ni som spelat vanilla: behöver man spela hela storyn för att hänga med i TTK:s narrativ?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Skrivet av BostonGurkan:

Började lira det igår efter att fått höra att The Take King fixat många av de problem som folk verkar ha med Destiny. Gillar det hyfsat hittills. Fick en Spark Of Light som gör min gubbe till lvl 25 med en gång. Är det värt att spela igenom hela originalstoryn i Destiny? Har hört att den är ganska tråkig och att uppdragen blir repetitiva. Verkar som att The Taken King har så mycket bättre story och gameplay, så jag är rädd för att tröttna innan jag kommer dit.

Ni som spelat vanilla: behöver man spela hela storyn för att hänga med i TTK:s narrativ?

TTK story del är ju som du säger, mycket bättre Utan tvekan. Det som är bättre med vanilla nu är ju att man kan hänga med lite mer då man har en quest log och inte bara "du ska hit"

Du behöver inte spela genom hela storyn, det mesta som händer i TTK är efter händelserna i Dark Below, men visst, det hjälper att förstå lite om man spelat allt, även raidsen

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Har du spelat Borderlands då? Är ju typ som destiny, mer story o så, men inga raids

Yes, det har jag och gillade spelet skarpt. Har du spelat de andra spelet som kom efter tvåan? Kanske dom man borde köpa istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Yes, det har jag och gillade spelet skarpt. Har du spelat de andra spelet som kom efter tvåan? Kanske dom man borde köpa istället

Skickades från m.sweclockers.com

Nej inte än, har collection men inte hunnit spela det senaste än.
Men dom säger att det inte ska vara riktigt lika bra som tvåan utan mer lite plojj^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Nej inte än, har collection men inte hunnit spela det senaste än.
Men dom säger att det inte ska vara riktigt lika bra som tvåan utan mer lite plojj^^

Ok. Jag har iofs inte spelat någon av DLC:erna till tvåan (har det på PC) och Handsome collection verkar ju vara en hel del billigare än att köpa allt till datorn plus att man får pre sequel så verkar det riktigt lockande.

EDIT: Vad Off-Topic det blev nu haha ^^

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Någon annan som körde Heroic Mission igår och lyckades få en Black Spindle?

Riktig skön bössa, blev perfekt samma dag som jag och mitt team skulle ge oss på första bossen i King's Fall

Mycket intressant att det finns hämliga sido-uppgrad som finns att hitta under diverse Heroic Missions.

Permalänk
Medlem

Notable Moustaches

Hallå Destiny-spelare!

(PS4)

3 grabbar, eller några av er kallar oss säkert gubbar.
Men vi är runt 30 strecket, och tänkte försöka ge oss på Kings Fall.
Ligger just nu runt 295 i light.

Söker lite casual gamers till vår clan för detta.
DU spelar när du har tid och lust, inget tvång på något.

Hör gärna av dig på PSN eng1985 alt i tråden eller PM här på Swec.

/ Notable Moustaches

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Någon annan som körde Heroic Mission igår och lyckades få en Black Spindle?

Riktig skön bössa, blev perfekt samma dag som jag och mitt team skulle ge oss på första bossen i King's Fall

Mycket intressant att det finns hämliga sido-uppgrad som finns att hitta under diverse Heroic Missions.

Ja trevligt med hemliga sido-uppdrag Många har letat galet på destiny-forumet efter detta mission var heroic förra gången. Jag lyckades kirra Black Spindle på båda mina gubbar då. Så orkade inte bry mig igår^^

Btw, bara så du vet så ska dom nerfa den från 310 till 290. Så vill du utnyttja den så infusa den i ngt annat special weapon innan nerfen Om dom inte redan fixat det

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

@Christoffer1989: Eh, spelar ingen större roll om den går ner till 290 för mig (har inte skett än) eftersom jag fick Raid-snipern på 309 igår. ;P

Har dock svårt att tro att Bungie kommer att dra ner redan existerande 310 varianter. Hade de velat gjort det tror jag att de skulle ha ordnat det med uppdateringen som kom igår?

Permalänk
Skrivet av Hoster:

@Christoffer1989: Eh, spelar ingen större roll om den går ner till 290 för mig (har inte skett än) eftersom jag fick Raid-snipern på 309 igår. ;P

Har dock svårt att tro att Bungie kommer att dra ner redan existerande 310 varianter. Hade de velat gjort det tror jag att de skulle ha ordnat det med uppdateringen som kom igår?

Dom har själva gått ut med att dom ska dra ner redan existerande. Så det tror jag att dom kommer göra

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

@Christoffer1989: Jag tror att om vi skulle börja lista upp diverse Destiny-saker som sagts men som inte blivit verklighet, då blir nog listan lång.

Permalänk
Skrivet av Hoster:

@Christoffer1989: Jag tror att om vi skulle börja lista upp diverse Destiny-saker som sagts men som inte blivit verklighet, då blir nog listan lång.

Om du tänker på saker som dom har sagt långt innan som tex innan beta om future osv så är det likdant i 99% av alla spel

Om du tänker på bug-fixer som inte blivit av så vet jag tyvärr inte vad du pratar om, då bug-fixer osv som dom sagt att dom ska göra har dom gjort, och i dom flesta fall bra. Iallafall i dom fall jag har hört om.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Gjorde misstaget att testa gratisversionen av Destiny i helgen som var. 639:- senare är jag kanonnöjd men söker folk att spela med.

Spelar på XBOne, gamertag Rockletz1337
lvl 30, typ ~150 light eller något sådant.

Fungerar det som lvl 30 att spela med folk som är lvl 40, eller måste alla vara ung. samma level?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

borde finnas match-making för raids. spelat lite i ett par dagar nu efter ett års uppehåll. tycker fortfarande det känns väldigt ofärdigt på något vis. har inte köpt expansionerna och kommer inte att göra i dagsläget. för min del känns detta spel fortfarande som en beta. sen har det sina stunder när det är kul. sen armor o det finns det bara 2-3 olika former på dom? men 50 olika namn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lordmax:

borde finnas match-making för raids. spelat lite i ett par dagar nu efter ett års uppehåll. tycker fortfarande det känns väldigt ofärdigt på något vis. har inte köpt expansionerna och kommer inte att göra i dagsläget. för min del känns detta spel fortfarande som en beta. sen har det sina stunder när det är kul. sen armor o det finns det bara 2-3 olika former på dom? men 50 olika namn

De manr att raids kräver mer kommunikation än ex strikes (raid är en strike egentligen, men dock mindre vägledning av Destiny/Bungie inne i spelet), och därför passar det inte med matchmaking enligt Bungie, tråkigt val.

Och att det känns "ofärdigt" är nog för att du inte köpt expansionerna, då det tillför en del tillspelet (fler storyuppdrag, fler strikes, mm), så köp dem så kommer du nog tycka att spelet blir mer "komplett".

Armor är rätt lika ja, det som skiljer är vilka funktioner de ger, ex mer styrka, mer intellekt, generera mer super energi med vissa kills mm.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av Lordmax:

borde finnas match-making för raids. spelat lite i ett par dagar nu efter ett års uppehåll. tycker fortfarande det känns väldigt ofärdigt på något vis. har inte köpt expansionerna och kommer inte att göra i dagsläget. för min del känns detta spel fortfarande som en beta. sen har det sina stunder när det är kul. sen armor o det finns det bara 2-3 olika former på dom? men 50 olika namn

Jag garanterar att du skulle ändra den tanken efter 1 matchmade raid. Antar att du inte spelat LFR (raid matchmaking) i World of Warcraft. 80% av folket är antingen helt korkade eller afk, resterande 20% är dom som försöker hålla upp teamet.
I destiny skulle det vara 3-5st som är afk/korkade och 1-3st som kan göra raiden.
Detta skulle sluta i att 80% av bossarna blir omöjliga att göra då det krävs komminikation och taktik mer än något annat.
Alt att man tar bort vissa taktiker/funktioner på bossarn och då blir det istället bara panga headshot på samma hero 24/7

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

@enG:

Tjena!
Började lira Destiny nyligen och har börjat närma mig 290+ sträcket.
Är 31 å har fru å bäbis samt jobb, så lirar inte massor utan mer när tid ges på kvällarna eller blandat på helgerna.
Så ganska casual skulle jag vilja säga.

Men låter det bra så har en hunter NS på psn.
Mitt psn namn är Karyia.

Hälsningar,
/Peter

Visa signatur

Jag är en tunn liten människa.

Permalänk
Medlem

Är snart lvl 40 och behöver några att spela med. Spelar på ps4 Johan_G på psn. Lägg tilll!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Är det ännu nå folk som spelar Destiny här?
Kom rätt sent till spelet och kan bara spela helgerna iom att jag reser hela veckorna i jobbet men är uppe i 288 light och har mest kört strikes sistone men hade varit kul att prova på raiden och nightfall om det finns nå aktiva spelare kvar.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Är det ännu nå folk som spelar Destiny här?
Kom rätt sent till spelet och kan bara spela helgerna iom att jag reser hela veckorna i jobbet men är uppe i 288 light och har mest kört strikes sistone men hade varit kul att prova på raiden och nightfall om det finns nå aktiva spelare kvar.

Ligger också kring 280 efter de fina prylarna jag fick genom att nöta Iron Banner. Fan vad pisk jag fick i början när jag sprang runt med ca 240 light och utan att kunna kartorna, haha.

Vilken plattform kör du på?

Permalänk

Gamertag n3xuz på Xbox One, håller på lvlar en titan just nu ~20 har hunter på 40 men tröttnade rätt fort på huntern heh och märkte att Titans verkar vara mer stabila kanske lägger ner mer tid på huntern för PvP möjligtvis, men ifall någon lvlar runt 20 sträcker och vill ha någon som hänger på så lägg till då vissa 3 mans strikes är lite lamt o göra ensam xD

Gamertag n3xuz

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Spelar på Ps4, du?

höh, undviker pvp så långt det går, har nött strike playlist och heroic strike playlist något fruktansvärt mycket.

Skrivet av curl:

Ligger också kring 280 efter de fina prylarna jag fick genom att nöta Iron Banner. Fan vad pisk jag fick i början när jag sprang runt med ca 240 light och utan att kunna kartorna, haha.

Vilken plattform kör du på?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Spelar på Ps4, du?

höh, undviker pvp så långt det går, har nött strike playlist och heroic strike playlist något fruktansvärt mycket.

Xbox One här tyvärr. Tog lite tid att lära sig mekaniken i PVP:n, men nu känner jag mig helt rätt hyfsad.

Permalänk
Medlem

Javisst! Första gångerna är man ju helt vilse på banorna också

Skrivet av curl:

Xbox One här tyvärr. Tog lite tid att lära sig mekaniken i PVP:n, men nu känner jag mig helt rätt hyfsad.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Om det är någon som funderar på att skaffa Destiny men inte gjort det än så har Bungie kommit ut med ett Refer-a-friend program där det går att få massa koola grejer om man spelar med den som gav ut den personliga länken. Så har ni en polare som redan spelar så se till att ni får en sån av dem.

Är det någon som är sugen på spelet som kanske inte har polare som är lika intresserad skickar jag gärna en referal länk till er så hjälper jag er upp till max level om ni så vill. Har även ett eget raid team som ni kan haka på sen.

Permalänk
Medlem

Har beställt destiny då det var på rea, lutar mig åt att börja lira warlock. Någon som har lite input angående de?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Har beställt destiny då det var på rea, lutar mig åt att börja lira warlock. Någon som har lite input angående de?

Skickades från m.sweclockers.com

Passade på att beställa det jag med, vilken konsol spelar du på?