Playstation 4 - Vad tyckte du?

Permalänk
Medlem

Mina reaktioner som jag faktiskt satt i följande slogan's i huvudet under sändningen var:

"The games looked like PC/PS3 games. Then Capcom happened."

Samt

"Typical event, suits trying to sell empty awesomeness with marketing language. Then Blizzard happened".

Rakt sagt dock så meh. Okej, att kunna dela med sig av sina streams osv låter gemene man utan plånbok/specifikt intresse, göra egna "let's play" och liknande. Det ser jag som positivt.

Integration med sociala medier som tex. facebook ser jag som ett steg åt helvete. Dock är detta pga. att jag rent personligen avskyr facebook och liknande nätverk där allting ska samlas in om alla, så att alla kan veta vad sina bekanta gör hela tiden. Istället för att läsa om andras liv kanske man faktiskt kan överväga att ringa dem eller prata med dem direkt.

Grafiken ser jag inte som ett snäpp upp. Nog för att alla troligtvis visste att hoppet från PS3-PS4 inte skulle vara i närheten av hoppet från PS2-PS3, men trots detta så hade jag fortfarande förväntat mig mer. Tesselering är inte så pass nytt att det inte borde användas till titlarna på en sådan pass stor event, enligt mig själv iallafall.

Just på känsla, verklighetstrognad och annat så finns det mängder av saker i det nuvarande dödläget som jag inte förstår grunden till. Som exempel finns en hemmagjord fotorealistisk mod/map till Crysis 1, som verkligen är så nära verkligheten du kan komma i ett spel än så länge. Med 3D funktion sä är det verkligen som att gå runt i en film, bara en bråkdel av upplevelsen hindrar att det känns helt verkligt. Varför, kan inte denna teknologi som en normal datornörd som oss andra (dock med specifik kunskap tydligen) även utvecklas och användas i spel av dem större företagen?

Jag kanske är en aningen för cynisk, men jag ser PS4 mer som ett försök att lura folk på pengar, att dem ska köpa den nya generationen för att det är det bästa just nu. Ja, det är det bästa i konsolvärlden just nu. Men det är inte det bästa dem kan skapa, långt ifrån. Och ja, dem säljer "upplevelsen", inte bara spelen, utan allt runt omkring.

Men vi har kommit längre än såhär i dagsläget. Faktiskt.

(Självklart är jag medveten om marknadsföring, att sälja rätt i rätt tid osv, så jag förstår dem mer marknadsmässiga grunderna till det här. Men som spelare eller teknikintresserad så ser jag det ändå som en ripoff.)

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Inte för att lägga ved på elden, och det här är egentligen ett helt onödigt inlägg, jag bara reagerade på ett inlägg ovan att "styra sin dator med en handkontroll".

Om detta är någonting man önskar, för att försöka emulera en konsol så gott som möjligt med en PC, så går detta alldeles utmärkt att ställa in via mjukvaran Xpadder. En bra lösning för dem som vill bygga en "egen konsol" med en PC som drivkraft, och med emuleringsmjukvara som grund.

Övrigt: Har ni märkt att allting är innovativt nu för tiden? Spelar ingen roll vad det är. Det är tydligen en innovativ lösning. Företag hittar inte längre nya lösningar, skapar nya upplevelser osv. Dem innoverar.

Det har nu uppnått den grad att det inte längre är positivt marknadsförings-snack, det är bara löjligt.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Byggde ihop en dator som klarar av dom flesta spel på Low/med för 1000:-

X2 4200+8800GTS har en 47" hemma precis som dom flesta konsol ägare har

Man köper inte saker på blocket....man köper olika saker på tradera så kommer man undan rejält med summan

Jag har _ALDRIG_ haft strul med drivrutiner till min PC...Det är endast dom som kör med pirat Windows som stöter på vissa problem...

Jag har aldrig i mina PC-år stöt på något problem med drivrutiner...då jag har ett lagligt windows...
Så det du skriver håller inte alls ihop....

Ja, kanske spel som kom ut för 3 år sen. Men om du tar dagens lite mer grafik krävande spel, t.ex. BF3, Crysis, Farcry mm. så kommer den riggen aldrig klara av det. (Kanske om du kör på 1024×768 och tar allt på det lägsta)

Spelar ingen roll om du har lagligt windows eller ej. Det går även att få tag på alla de senaste drivrutinerna om man har ett kopierat windows. Men det vi talade om var drivrutinerna till grafikkort och inget annat.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Byggde ihop en dator som klarar av dom flesta spel på Low/med för 1000:-

X2 4200+8800GTS har en 47" hemma precis som dom flesta konsol ägare har

Man köper inte saker på blocket....man köper olika saker på tradera så kommer man undan rejält med summan

Jag har _ALDRIG_ haft strul med drivrutiner till min PC...Det är endast dom som kör med pirat Windows som stöter på vissa problem...

Jag har aldrig i mina PC-år stöt på något problem med drivrutiner...då jag har ett lagligt windows...
Så det du skriver håller inte alls ihop....

Du missar lite poängen med en konsol. Det är inte hårdvaran som gör den attraktiv utan enkelheten. Allting funkar out of the box och du behöver bara stoppa in det spel du vill spela och köra. Det finns även en viss trygghet med konsol då man vet att det kommer gå att spela nya spel på den i åtminstone 6 år framöver utan att behöva oroa sig om uppgraderingar. Din dator du byggt ihop klarar för det första inte alla spel och kommer ha svårt att spela några nya spel alls om 1-2 år, det problemet finns inte med en konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Jag kanske är en aningen för cynisk, men jag ser PS4 mer som ett försök att lura folk på pengar, att dem ska köpa den nya generationen för att det är det bästa just nu. Ja, det är det bästa i konsolvärlden just nu. Men det är inte det bästa dem kan skapa, långt ifrån. Och ja, dem säljer "upplevelsen", inte bara spelen, utan allt runt omkring.

Nej, ps4 är inte att lura folk på pengar. Geforce Titan är att lura folk på pengar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Du missar lite poängen med en konsol. Det är inte hårdvaran som gör den attraktiv utan enkelheten. Allting funkar out of the box och du behöver bara stoppa in det spel du vill spela och köra. Det finns även en viss trygghet med konsol då man vet att det kommer gå att spela nya spel på den i åtminstone 6 år framöver utan att behöva oroa sig om uppgraderingar. Din dator du byggt ihop klarar för det första inte alla spel och kommer ha svårt att spela några nya spel alls om 1-2 år, det problemet finns inte med en konsol.

Jag köpte min dator för snart tre år sen, GTX 470 och en AMD 1055T. Jag klarar dagens spel alldeles utmärkt på höga inställningar, och är jag beredd att köra på lägre än lägsta i 720P @30fps så skulle min dator lätt räcka i sex år.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

Kan någon förklara det här med streamingtjänsten. Om jag äger ett PS3 idag med ett par spel, låt oss säga Uncharted 1, 2 & 3. Kommer jag då bli tvungen att köpa spelen på nytt via den här streamingtjänsten för att kunna spela dom på min PS4, eller hur är det tänkt?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Ja, kanske spel som kom ut för 3 år sen. Men om du tar dagens lite mer grafik krävande spel, t.ex. BF3, Crysis, Farcry mm. så kommer den riggen aldrig klara av det. (Kanske om du kör på 1024×768 och tar allt på det lägsta)

Spelar ingen roll om du har lagligt windows eller ej. Det går även att få tag på alla de senaste drivrutinerna om man har ett kopierat windows. Men det vi talade om var drivrutinerna till grafikkort och inget annat.

Inte? Trevlig prestanda från en dator som kostade £300 (2937 kronor) och som går att uppgradera komponenter i.

Äger du ett Nvidia kort så kan du alltid installera Nvidia Update så får du de senaste drivrutinerna automatiskt. Fiffigt va?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut så det ska bli roligt att se hur den utvecklar sig och hur den ser ut. Vid E3 lär det mesta om konsolen läckt ut och samtidigt har Xbox redovisat sin konsol. Ska bli otroligt intressant om nu Sony släpper sin runt november när MS ska släppa sin, släpps båda i november?

Visst kommer varken MS eller Sonys konsol kunna mäta sig med en vässad PC med 3st Titan men för pengen får man rätt mycket. Jag hade ju hellre sett att konsolen kostat 15.000 så de kunnat tagit lite värre saker men de måste ju sälja till massan och vad folk är villig att betala.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Ser intressant ut så det ska bli roligt att se hur den utvecklar sig och hur den ser ut. Vid E3 lär det mesta om konsolen läckt ut och samtidigt har Xbox redovisat sin konsol. Ska bli otroligt intressant om nu Sony släpper sin runt november när MS ska släppa sin, släpps båda i november?

Visst kommer varken MS eller Sonys konsol kunna mäta sig med en vässad PC med 3st Titan men för pengen får man rätt mycket. Jag hade ju hellre sett att konsolen kostat 15.000 så de kunnat tagit lite värre saker men de måste ju sälja till massan och vad folk är villig att betala.

Ja, nej....väldigt få hade varit villiga att betala 15.000 för en konsol. Sen har du ett annat problem också, värme och ljudnivå. En konsol är traditionellt slimmad och kompakt för att få plats under en tvbänk tex, då kan man inte slänga in samma hårdvara som du kan göra i en vanlig PC. Försök pressa ett hightower chassi under tvbänken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Kan någon förklara det här med streamingtjänsten. Om jag äger ett PS3 idag med ett par spel, låt oss säga Uncharted 1, 2 & 3. Kommer jag då bli tvungen att köpa spelen på nytt via den här streamingtjänsten för att kunna spela dom på min PS4, eller hur är det tänkt?

Är väl inte någon som vet hur det kommer att fungera. Det har dock spekulerats att om man sätter i ett PS3 spel i PS4:an ska den känna av vilket spel det och på så sätt streamas rätt spel till dig. Spekulationer som sagt men inte helt overkligt.

Permalänk
Medlem

Gillade vad de visade, men känns som att E3 iår kommer bli galet. Som det verkar nu iaf så kmr det komma mängder med grejer.
Men de viktigaste bitarna är dock kvar, Priset. Rykten säger runt 4000-4500kr, men får se.
Sen så måste man ju se vad Xbox kmr med innan man kan summera upp vad man vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Stör mig lite fortfarande på att vi inte fått se hur den ser ut, kanske är skitful ju Om jag inte missat nån länk nånstans iofs

Jo, men Sony har alltid haft en exklusiv design med god kvalitet så jag förväntar mig det igen.
Xbox har det dock varit sämre med tycker jag, första versionen av 360 var löjligt billig känsla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Ja, nej....väldigt få hade varit villiga att betala 15.000 för en konsol. Sen har du ett annat problem också, värme och ljudnivå. En konsol är traditionellt slimmad och kompakt för att få plats under en tvbänk tex, då kan man inte slänga in samma hårdvara som du kan göra i en vanlig PC. Försök pressa ett hightower chassi under tvbänken.

Det skulle nog fungera om de bara ville med värmeutvecklingen. En mini PC kan du ha rätt kraftiga saker i och den är ju mindre än en förstärkare. Men vi behöver aldrig oroa oss om detta då de aldrig kommer släppa en version för oss som vill betala lite mer. Hade väl varit gott med ett Titan kort, 6kärning i7 och 16gb ram :). Hoppas åtminstonde de fortfarande gör så man kan byta hårddisk själv och gör denna port till en sata 6gb port så man kan installera en SSD.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Det skulle nog fungera om de bara ville med värmeutvecklingen. En mini PC kan du ha rätt kraftiga saker i och den är ju mindre än en förstärkare. Men vi behöver aldrig oroa oss om detta då de aldrig kommer släppa en version för oss som vill betala lite mer. Hade väl varit gott med ett Titan kort, 6kärning i7 och 16gb ram :). Hoppas åtminstonde de fortfarande gör så man kan byta hårddisk själv och gör denna port till en sata 6gb port så man kan installera en SSD.

Ja, fast dom som är villiga att betala lite mer är inte en så stor majoritet. Det som oftast tilltalar folk att köpa en konsol är ju spelen, enkelheten och det lilla kompakta formatet, inte hårdvaran som sitter inuti. Vill man ha i7, Geforce Titan mm, ja då får man köra PC

Ja, att byta hårddisk enkelt var ju en bra feature på PS3:an. Bytte själv till en större. Har dock inte prövat en SSD, för det kunde man väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Kan någon förklara det här med streamingtjänsten. Om jag äger ett PS3 idag med ett par spel, låt oss säga Uncharted 1, 2 & 3. Kommer jag då bli tvungen att köpa spelen på nytt via den här streamingtjänsten för att kunna spela dom på min PS4, eller hur är det tänkt?

Vi vet inte än hur streamingtjänsten kommer fungera. Det finns ingen information än. Allt är bara spekulation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokioc:

Gillade vad de visade, men känns som att E3 iår kommer bli galet. Som det verkar nu iaf så kmr det komma mängder med grejer.
Men de viktigaste bitarna är dock kvar, Priset. Rykten säger runt 4000-4500kr, men får se.
Sen så måste man ju se vad Xbox kmr med innan man kan summera upp vad man vill ha.

Har redan bestämt mig vad det blir. Xbox går bort pga kostnaden för online och att de inte har några exklusiva titlar som är intressanta för mig.

Permalänk
Medlem

SiRai: Yes, det funkade med SSD. Laddningstiden för en del spel var märkbart bättre medans andra var det knappt någon alls. Men man får hoppas på SATA3 6gb så det blir lite fart under huven, iofs kanske CPUn inte hinner med och sinkar det hela.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

I eftersnacket på Gametrailers så pratade de med en av personerna backom Unreal Engine 4. Det finns ju någon slags uppfattning om att skillnaderna mellan PS3 och PS4 inte kommer att vara så stora som det var mellan PS2 och PS3, och att det inte skulle märkas så stor skillnad i grafisk sett. Han tyckte precis tvärtom, att detta var ett mycket större skifte i hårdvara och att medans PS3'ans hårdvara var OK när den kom så är PS4'ans "väldigt bra". Med tanke på att Ram/grafikminne är 16ggr större än det tidigare varit, kombinerat med en CPU/GPU intergrerade på samma krets (låga latencer) som delar minnet bådar för rätt god prestanda.

Ni som tror att PS4'an kommer suga jämfört med PC får nog tänka om. Är rätt övertygad om att utvecklare på Epic vet mer än de flesta på det här forumet. Killen såg ju för sjutton ut som ett barn som fått precis fått lördagsgodispåsen när de pratade om hårdvaran.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ska bli roligt att se hur det nya ps4 och se hur de nya titlarna kommer bli.

Jag tycker alldeles för många här inne är för grafikfokuserade. "Åh nej det nya ps4 kommer inte kunna spel i samma grafik som min dator för 20k." Spelen på sistånde har blivit riktigt usla då de satsat mindre på storyline och mer på grafik, det är så jag tycker iaf. För de bästa spelen som funnits och som fortfarande är de bästa spelen, hade som jag minns det inte den bästa grafiken någonsin.

Permalänk
Medlem

Klart att de exclusiva titlarna från Naughty Dog, Guerilla, Polyphony Digital och Sucker Punch kommer se riktigt riktigt bra ut. Visst kommer de aldrig slå en PC med trippla titan men för hårdvaran som kommer finnas i konsolen kommer de nog få ut det mesta. Se bara Uncharted och Gran Turismo på PS3. Sen är det ju enklare när en utvecklare kan helt inrikta sig på att det är den här hårdvaran som finns istället för multi utvecklarna som ska anpassa varje spel vilket självklart får konsekvenser.

Men hade alla spel släppts på PC så hade jag garanterat kört på PC istället. Nu måste man köra på alla för att få ut gobitarna men det tycker Anders Borg bara är bra. Skatter rullar in det går bra nu.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Alla PC spelare borde bli riktigt glada för de nya konsollerna. Nu slipper de grafiskt taskiga portningar i ett par år framöver iaf.

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Jag köpte min dator för snart tre år sen, GTX 470 och en AMD 1055T. Jag klarar dagens spel alldeles utmärkt på höga inställningar, och är jag beredd att köra på lägre än lägsta i 720P @30fps så skulle min dator lätt räcka i sex år.

Då har du även betalat mer, PS4 väntas kosta under 4000 och då får du dessutom med en bra bluray-spelare. Spelar själv 90% av mina spel på PC och köper aldrig en multiplatform till konsol. Men jag kan samtidigt se fördelen med konsol för den som inte orkar mecka med inställningar eller som inte har plats för en stationär dator hemma. Många har en laptop numera och sedan en konsol för att komplettera som spelmaskin. Konsolerna har även blivit mer som HTPCs som du kan spela upp Bluray och streama media från en NAS eller dator.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Inte? Trevlig prestanda från en dator som kostade £300 (2937 kronor) och som går att uppgradera komponenter i.
http://www.youtube.com/watch?v=Bh455l3348s

Äger du ett Nvidia kort så kan du alltid installera Nvidia Update så får du de senaste drivrutinerna automatiskt. Fiffigt va?

Färdigbyggd med Operativsystem skulle motsvarande dator kosta minst 4500-5000 och då har du en stor klumpig låda som ska stå någon stans. Du har dessutom ingen möjlighet att spela upp Bluray och spel kommer inte se lika bra ut på den där som PS4 då konsolspel är mycket bättre optimerade för hårdvaran. Ofta kan uppemot 50% av prestandan gå förlorad i en PC pga dålig optimering.

Det är fritt fram att bygga en htpc om man vill men det är inte ett så attraktivt alternativ för medelsvenson när det finns konsoler. De flesta orkar inte bygga en egen dator och än mindre felsöka den själv när den får problem. Många spenderar 10timmar(om inte mer) om dagen på jobbet(med pendling) och har inte mer än några timmars fritid på vardagar. Har man dessutom barn så finns det inte alltid tid att bygga själv.

Permalänk
Medlem

Den viktigaste poängen är att du inte kan spela Sonys spel på en PC.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Då har du även betalat mer, PS4 väntas kosta under 4000 och då får du dessutom med en bra bluray-spelare. Spelar själv 90% av mina spel på PC och köper aldrig en multiplatform till konsol. Men jag kan samtidigt se fördelen med konsol för den som inte orkar mecka med inställningar eller som inte har plats för en stationär dator hemma. Många har en laptop numera och sedan en konsol för att komplettera som spelmaskin. Konsolerna har även blivit mer som HTPCs som du kan spela upp Bluray och streama media från en NAS eller dator.

Jovisst, men faktum är ju att PS4 är allt annat än kraftfull. GPU'n får väl anses okej, men man får tänka på att den ska hålla i många år. CPU'n däremot är baserad på Jaguar arkitekturen vars egentliga syfte är att vara riktigt billig och strömsnål, och den ska sitta i billigare laptops. Dessutom har nästan alla en dator, så varför inte bara köpa en duglig dator ifrån början så slipper man köpa någon konsol. Dvs om nu pengar är problemet, jag skulle tro att de allra flesta har råd med både en speldator och en konsol.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Alltså de som sitter och argumenterar för pc verkar helt och hållet glömma den mänskliga faktorn. Tycker att ni framställer er själva som pompösa elitister. Försök att sätta er in i medel Svenssons skor. Tänk lite längre, så kommer ni förstå varför folk köper konsoler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jovisst, men faktum är ju att PS4 är allt annat än kraftfull. GPU'n får väl anses okej, men man får tänka på att den ska hålla i många år. CPU'n däremot är baserad på Jaguar arkitekturen vars egentliga syfte är att vara riktigt billig och strömsnål, och den ska sitta i billigare laptops. Dessutom har nästan alla en dator, så varför inte bara köpa en duglig dator ifrån början så slipper man köpa någon konsol. Dvs om nu pengar är problemet, jag skulle tro att de allra flesta har råd med både en speldator och en konsol.

Men det kan ju fortfarande vara så att folk inte vill ha/har inte plats för ett massivt åbäke ståendes mitt på golvet utan man vill ha en enkel och lite diskret maskin liggandes i tvbänken. Sen har vi alla exklusiva spel som naturligtvis säljer dessa konsoler, i mitt fall är det NHL som lockar.

Permalänk
Medlem

MMmmmh... And so it begins. Har inget mot konsoler (förrutom att FPS är lamt på dem, och att de hållit spelutvecklingen tillbaka ett tag)...

Men nu börjar showen... Sony har sagt att PS4an är "Supercharged PC" men alla som inte är fanatiska fanboys förstår att "supercharged" är marketing snack on intet mer. Kommer troligtvis köpa PS4 ett tag efter release när det finns en uppsjö exklusiva titlar jag vill ha; men det som vissa börjat lura i sig själva är komiskt.

De kommer använda en AMD APU från förra generationen, inte Trinity, och ett laptop grafikort som är mer än två generationer tillbaks minst. Fullständiga specs saknas men i slutändan så kommer det nog vara tal om PC bryggor, pc minnen, pc proccesor, inte ens ssd... Och så vidare.

Ändå, ändå, så har folk börjat mumla om "Optimeringar" och hur PS4an kommer vara avsevärt bättre än vad dess specifikationer gör gällande. Vem som helst som spelar på PC, vet att i bra titlar finns det inställningar att dra och pilla på så att man kan köra spelet utmaxat, eller så högt som ens system klarar att driva spelet på ett flytande vis.

Med PS4an så kommer de ha gjort det färdigt åt spelaren, inget trial and error. Om man skapar en PC med så näraliggande PS4ans komponenter, så tror jag däremot att PS4an kommer ha en udd, eftersom optimeringen kan vara i mer detalj men vi snackar här om en mindre skillnad.

Köp PS4, spela på den, ha det skoj. Men låtsas inte att inte att det finns några magiska trollformler som Sony gjort. Det här är samma visa som Applefanatiker drog när Mac övergick till att bli PC, att det fanns någon speciell magi med i spelet när du la apple loggan på chassit.

Permalänk
Medlem

Jag tror vi alla här på sweclockers är medvetna om att en pc är starkare än vilken konsol som helst. Många verkar inte förstå att alla inte bryr sig om det och är villiga att göra den tradeoffen.

Diskussionen kring det hela är med andra ord helt irrelevant. Om du jämför en Ferrari med en rymdraket så kommer man nog se att ferrarin är rätt så svag. Om vi jämför en ps4 mot ett ps3 så ser vi nog att den är mycket kraftfullare.

Skickades från m.sweclockers.com