Playstation 4 - Vad tyckte du?

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Jag vet inte vad du är ute efter men det enda jag saknar från konsoller på PC är att styra ett spel med en handkontroll istället för mus+tangentbord och att spela ett spel på en TV istället för en datorskärm men detta kan ju PC's göra ändå så för mig så ser jag ingen direkt anledning till att köpa en konsoll.
Vad är det du saknar från konsoller som inte PC's har?

visst man kan spela pc spel med kontroll men vanligtvis står inte datorn vid en soffa / fotölj eller i närheten av en stor tv.. sedan slippa drivrutiner delar som strular ... virus.... samt pc är mycket dyrare... man kan också styra en konsoll med kontrollen fullt ut o slitta byta mellan tangentbord och kontroll

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

aj, jo jag såg bilderna, men var är själva "konsolen", spelade för mycket lol :/

De släpte inga bilde på konsollen eller några specs på hårdvaran förutom att den får 8 GB ram och lite till, men om du vill se bild på själva PS4;an så får du vänta till någon gång under året.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vallentiin:

visst man kan spela pc spel med kontroll men vanligtvis står inte datorn vid en soffa / fotölj eller i närheten av en stor tv.. sedan slippa drivrutiner delar som strular ... virus.... samt pc är mycket dyrare... man kan också styra en konsoll med kontrollen fullt ut o slitta byta mellan tangentbord och kontroll

Vanligtvis gör den inte det nej men eftersom jag värderar kontroll+TV-upplevelsen i vissa spel så har jag en TV som står 2 meter ifrån mig som jag enkelt kan koppla till datorn och vara redo att spela inom en minut så för mig är det inga problem men jag kan förstå att det kan vara problematiskt för andra.

Drivrutiner som strular har jag aldrig varit med om i en så stor utsträckning att det ens har varit värt att nämna när man ska definera PC-spelupplevelsen och virus är inte alls ett problem om man har ett kompetent virusskydd och har lite sunt förnuft på Internet

Att en PC är dyrare är ju dock helt klart men det jag diskuterar är hur värt det är att ha PS4/Xbox 720+En skaplig PC.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

CGI=ZZZ.
Confrensen=ZZZ
Freatures på konsolen några va frän men inget wow.
Fortfarande kvar i dildostadiet.
En wii sensor.

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Vanligtvis gör den inte det nej men eftersom jag värderar kontroll+TV-upplevelsen i vissa spel så har jag en TV som står 2 meter ifrån mig som jag enkelt kan koppla till datorn och vara redo att spela inom en minut så för mig är det inga problem men jag kan förstå att det kan vara problematiskt för andra.
Drivrutiner som strular har jag aldrig varit med om i en så stor utsträckning att det ens har varit värt att nämna när man ska definera PC-spelupplevelsen och virus inte alls ett problem om man har ett kompetent virusskydd och har lite sunt förnuft på Internet

Att en PC är dyrare är ju dock helt klart men det jag diskuterar är hur värt det är att ha PS4/Xbox 720+En skaplig PC.

det fina me konsoll är ju också att man har det som media hubb men har bluray/ dvd spelare till tvn.. man har streaming tjänster för film o liknande. och en spelkonsoll .. allt detta kan man ju göra med pc genom att dra en sladd men som jag skrev innan anståndet... jag själv kommer troligen ha alla 3 .. skaplig pc xbox och ps4 men det för jag har tvn långt ifrån .. det är enklare , in med skiva och börja spela och som bluray spelare och mediahubb samtidigt .

så har man en gaming rigg och tvn inom sladd avstånd så är det bara värt att ha båda om man verkligen gillar exklusiva spel till ps4 . om man vill ha en lätthantelig media hubb lr blurayspelare med spel möjligheter

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vallentiin:

det fina me konsoll är ju också att man har det som media hubb men har bluray/ dvd spelare till tvn.. man har streaming tjänster för film o liknande. och en spelkonsoll .. allt detta kan man ju göra med pc genom att dra en sladd men som jag skrev innan anståndet... jag själv kommer troligen ha alla 3 .. skaplig pc xbox och ps4 men det för jag har tvn långt ifrån .. det är enklare , in med skiva och börja spela och som bluray spelare och mediahubb samtidigt .

så har man en gaming rigg och tvn inom sladd avstånd så är det bara värt att ha båda om man verkligen gillar exklusiva spel till ps4 . om man vill ha en lätthantelig media hubb lr blurayspelare med spel möjligheter

Mjo, har hört att många använder konsoller som mediacenter nuförtiden men själv har jag inget intresse för det.
Beroende på hur många extrafunktioner etc som PS4/Xbox 720 kommer att ha så kanske jag köper en på REA någon gång men då ska det vara billigt. Skulle vara roligt att få spela Halo 5 eftersom jag är en enorm Halo-fantast!

En handkontroll skall dock köpas pronto när konsollerna släpps, frågan för mig är om det blir en PS4-kontroll eller en Xbox 720-kontroll

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte att nya Killzone såg bra ut?

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

jaa varför inte.. det kan ju vara bra med en share button måste ju visa alla på facebook att man plockade första skurken

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag vet inte vad du är ute efter men det enda jag saknar från konsoller på PC är att styra ett spel med en handkontroll istället för mus+tangentbord och att spela ett spel på en TV istället för en datorskärm men detta kan ju PC's göra ändå så för mig så ser jag ingen direkt anledning till att köpa en konsoll.
Vad är det du saknar från konsoller som inte PC's har?

Mediacenter funktioner, multiplayer funktioner, butik osv... ja allt det där som är integrerat i systemet.
Svårt att förklara allt eftersom man märker bara när man sitter där.

På senare tid har jag nästa bara kört PC spel eftersom dagens konsoler har långa laddningstider och känns tungdrivet, som sagt grafiken är motbjudande på nuvarande konsoler.

Permalänk
Medlem

Ms kommer förmodligen släng in pvr rumor

Permalänk

Sett till den info de släppte om själva hårdvaran så är jag förbaskat impad. Kraften i den däringa överstiger utan tvekan den kraft som många PC-spelare sitter på just nu, framför allt på CPU-sidan. Många PC-spelare har ingen sandy/ivy/8-trådig piledriver och det påverkar spelutvecklarna. Att man därtill utan större svårigheter kommer kunna utnyttja GPGPUn för generell processering så som fysik m.fl. ger ju ett rejält lyft över vad som finns på PC-sidan just nu. Har fortfarande inte sett ett enda PC-spel som verkligen utnyttjar den generella processorkraften för sådant på mina 580-kort och jag lär inte få se det heller inom överskådlig framtid. Såvida inte konsolerna får fart på den utvecklingen nu vill säga.

Otroligt trevlig hårdvara. Inte minst för att den i mångt och mycket blir kompatibel med PC inom de områden som verkligen är viktiga. Det här blir ju den första PS-maskinen som verkligen framstår utvecklarvänlig. Så det förslår! Både PS2 och PS3 hade enorm styrka när de kom men de var ju totalt okänt vatten för utvecklarna under lång tid och krävde långa inlärningskurvor och därtill massor av "onödig" konvertering och optimering vad gäller cross-plattform o.s.v.

Och detta är en konsol. Optimera kod för en enda PS4a så körs det perfekt på alla sådana maskiner. Bästa möjliga utnyttjande av tillgänglig kraft. Detta är ju bara en dröm på PC-sidan.

Ser riktigt lovande ut i min mening. Detta kommer ju som sagt även påverka vad vi får se på PC-sidan.

Permalänk
Medlem

Jag var väl inte så där jätteimpad. Däremot så tycker jag att det är trevligt att Sony har byggt en PC för konsoll-lirare.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Utan Mario Kart blir det inget köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Hoppas man kan installera windows på den hackers get to work.

Streama direkt från konsolen var ju riktigt coolt däremot, låta någon annan spela åt dig och se vad vänner spelar direkt över konsolen. Spela från remote från ps3 till klienter på vitan kanske till och med telefoner? Fränt.

Det håller nog massor med saker till E3.

Hoppas de lägger till en funktion så man kan starta PS4 från enheten du streamar till. Skulle vara ett givet köp bara om den funktionen fanns då du kan vakna på morgonen och börja spela utan att dra dig över rummet/ta med kontrollen till sängen.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rallyreavan91:

Gillar precis som någon sagt innan att det blir x86! Åh vad bra det kommer att bli med konvertingen pc/konsol! Skillnaden som det alltid är med konsol vs pc är ju att spelen blir optimerade efter hårdvaran. Tänk ändå hur snygg grafik de fick ut ur de prestandamässigt fruktansvärda grafikdelarna som finns på ps3/xbox 360.

Sätter man på ett 7870 på konsol lär grafikprestandan bli som dubbla 7950 i en dator!

Nä....Dom fin putsar prestandan och optimerar spelet, visar den riktiga kraften hos ett 7770 som sitter i en konsol.

Tänk om utvecklarna hade velat lägga samma energi och samma budget på PC-spel då hade vi varit 40år längre fram i grafikvägar...

Det du säger ''makes no sense'' En gpu kan inte bli starkare bara för att man sätter det i en konsol?!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vallentiin:

visst man kan spela pc spel med kontroll men vanligtvis står inte datorn vid en soffa / fotölj eller i närheten av en stor tv.. sedan slippa drivrutiner delar som strular ... virus.... samt pc är mycket dyrare... man kan också styra en konsoll med kontrollen fullt ut o slitta byta mellan tangentbord och kontroll

PC är inte dyrare än en konsol?!

Sagt det tusen gånger.....Ska man ha samma grafik inställningar som konsolerna kör med räcker det med en begagnad dator för 1000-3000:- inkl skärm...

ALLA- spel jag lirar på PC med Xbox kontroll slipper jag använda musen eller tangentbordet.

Konsolerna slipper du inte drivrutiner till...då och då kommer system uppdateringar....

Du behöver inte heller uppdatera ditt system om du inte vill?!

Löjliga argument du har....

PC har bättre fördelar vare sig du vill eller inte...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Kollade halvt medvetslös och troligen missade jag detta men:
1. Är PS4 bakåtkompatibel? DVS kan man spela PS1.2.3 spel på den?
2. Är PS4 en Blue ray spelare? Min PS3 funkar som en BL spelare här hemma och jag vill bara ha EN maskin under TVn.
3. Kommer PS4an fortfarande ha samma funktioner som PS3 med streaming i hemnätverket osv?

Annars vet jag inte om jag är så imponerad av allt "Social" tjaffs.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Gillade handkontrollen, resten var som väntat inget speciellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Tänk om utvecklarna hade velat lägga samma energi och samma budget på PC-spel då hade vi varit 40år längre fram i grafikvägar...

Skillnaden är att när de utvecklar till konsol så utvecklar de för 2-3 olika hårdvarukonfigurationer(Nu verkar det vara några spel som även ska komma på "current gen", men i framtiden kommer de nog bara utveckla spel till PS4a, nästa xbox och kanske till Wii U), och då är det lättare att optimera gentemot PC där det finns nästan oändligt många konfigurationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

2. Är PS4 en Blue ray spelare? Min PS3 funkar som en BL spelare här hemma och jag vill bara ha EN maskin under TVn.

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Kollade halvt medvetslös och troligen missade jag detta men:
1. Är PS4 bakåtkompatibel? DVS kan man spela PS1.2.3 spel på den?
2. Är PS4 en Blue ray spelare? Min PS3 funkar som en BL spelare här hemma och jag vill bara ha EN maskin under TVn.
3. Kommer PS4an fortfarande ha samma funktioner som PS3 med streaming i hemnätverket osv?

Annars vet jag inte om jag är så imponerad av allt "Social" tjaffs.

Från vad jag hörde så är den inte bakåtkompatibel.

Permalänk

Hade ju varit kul att se en bild på själva konsolen.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk

Spelpresentationerna var under all kritik. Killzone Shadow Fall såg ut som Crysis 2 fast med estetiken ifrån Black Ops 2. Dock fanns det flera riktigt roliga funktioner så som att kunna streama sitt spelande och "share"-knappen. Hoppas att det här blir bra, och att den når oss innan årets slut. Annars blir det en Xbox!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Nä....Dom fin putsar prestandan och optimerar spelet, visar den riktiga kraften hos ett 7770 som sitter i en konsol.

Tänk om utvecklarna hade velat lägga samma energi och samma budget på PC-spel då hade vi varit 40år längre fram i grafikvägar...

Det du säger ''makes no sense'' En gpu kan inte bli starkare bara för att man sätter det i en konsol?!

Du har helt rätt, men ta en titt på tidigare konsoler så förstår du vad jag menar! Det är klart den inte blir starkare, men genom att prioritera och optimera så brukar spelen ändå se brutalt mycket snyggare ut på konsol än vad de gör på en pc med samma specs.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

PC är inte dyrare än en konsol?!

Sagt det tusen gånger.....Ska man ha samma grafik inställningar som konsolerna kör med räcker det med en begagnad dator för 1000-3000:- inkl skärm...
[/B]

Självklart, om du jämför mot 6-7år gamla konsolerna som hade undermålig hårdvara när dom kom, den här tråden handlar dock om PS4 med betydligt bättre möjligheter och funktioner.
Men tänk på att du ska köpa: processor + Moderkort + nätagg + chassi + fläktar + grafikkort + minnen + DVD-läsare (Bluray-spelare $$$) + Operativsystem .
Och sedan alla tillbehör runt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Kollade halvt medvetslös och troligen missade jag detta men:
1. Är PS4 bakåtkompatibel? DVS kan man spela PS1.2.3 spel på den?
2. Är PS4 en Blue ray spelare? Min PS3 funkar som en BL spelare här hemma och jag vill bara ha EN maskin under TVn.
3. Kommer PS4an fortfarande ha samma funktioner som PS3 med streaming i hemnätverket osv?

Annars vet jag inte om jag är så imponerad av allt "Social" tjaffs.

Själva konsolen i sig är inte bakåtkompatibel men du kommer ändå att kunna spela spel från äldre konsoler genom streaming och enligt specs som har släppts så ska den stödja bluray.

Permalänk

Blir nog ett köp, och diablo 3 kommer till PS4!

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Såg ok ut men det blir inget köp för min del förän tidigast julen 2014. Är upptagen med Wii U och PC just nu så har inte tid med en konsoll till. Nästa år släpps det massa smaskigt till PC också så jag lägger pengarna på nytt fett grafikkort istället och oculus rift.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant faktiskt. Enligt artikeln ska grafiken vara något med liknande prestanda som ett 7850-7870.
Mycket bättre än dom flesta ryktena man såg där dom menade på att det skulle vara ett 7750 eller om det var 7770.
Kontrollen ser lite större ut än den som är nu, vilket är bra men jag tänker inte säga för mycket eftersom jag inte vet
hur den känns när man håller i den. Vet inte om det blir en konsol någon gång mer men inte omöjligt eftersom
det är så mycket fler spelare där. Mitt största problem med konsolerna idag är att det är för dålig grafik
för att vara spelbart om man sitter med en monitor på en armlångt avstånd. Sen är det lite väl dålig fps,
vore bra om man kan få 60fps konstant.

Något positivt med kontrollen förresten är att den har ett 3,5mm uttag för hörlurar så man kan
köra med lurarna hemma. Så slipper man köpa några "speciella" lurar som kostar skjorta.

Permalänk

Tyckte GAIKAI lät intressant.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex