Permalänk

Define R4 med 400mm(front)/280mm(top) radiator

Hejsan, här är mitt lilla vattenbygge jag håller på med. Jag har fått göra lite småfix för få plats med allt, tex ta bort cd hållaren(enklare än vad man tror) och ena hdd hållaren. samt flyttat den andra hdd hållaren bakåt för mer plats. Det större modet var att behöva såga ut chassit i fronten för få plats med radiatorn. ca 2 cm på vardera sida.

Samt en 400mm phobya radiator passar perfekt i alltså. Jag är inte klar på långa vägar, låter bilderna tala för sig själva. Har mycket planerat. fina till kanter, ev fixa fästen. kommer ta ett tag innan jag kan köpa alla vattendelar. så tar lite varje månad. Började med den roligaste delen först, sätta in 400mm radiatorn. Kommer updatera lite bilder denna veckan och nästa. Sedan kommer jag förmodligen uppdatera månadsvis.

Inget proffsbygge, och det finns brister som jag gör mitt bästa för att hitta bra lösningar för. En grej i taget

Spec: FX 8350(OC varierar från 4 till 5ghz)
Minne: Dominator 1600mhz(oc till och från 16-1800mhz)
Grafik: 7950 3GB Windforce
Modekort: Asus M5A99x evo 2.0
Hårddisk: 60GB SSD monterad där bak, kommer inte ihåg märke. sen 3TB till 600 hårddiskar i datorn

Define R4 med 400mm(front)/280mm(top) radiator

Permalänk
Medlem

Imponerande med en 400 rad, ska bli kul att se hur detta blir.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Tackar för du tog dig en titt kommer uppdatera så mycket jag kan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

grrr sjuksexigt!!! tänk att 400m raddar finns

vill ser mer...

Haha jag med Och man är klart glad för att 400mm rad finns, 420mm var typ 1-2cm ifrån. sån besvikelse, sen såg man att 400mm fanns och måtten var med några milimeter för passa och jag blev redigt glad. Samt gott med 2 fläktar bara, och inte tre/fyra. kommer inte låta mycket alls från dom fläktarna. Inte alls dyrt, typ 150kr dyrare än en vanlig 240mm radiator. så lätt värt pengarna

Permalänk
Medlem

Fet radd det där.

Permalänk

Skulle vara kul att köpa en 1080 Radd och byta ut hela sidan emot en radd
Fast för mig får det räcka med Dubbla EK CoolStream XTX 240 Vi får se vem som får bäst temp i sommar, OC Tävling hemma hos dig, Sugen eller ?

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Lilla radden där ja

Permalänk
Skrivet av CitroFrukten:

Skulle vara kul att köpa en 1080 Radd och byta ut hela sidan emot en radd
Fast för mig får det räcka med Dubbla EK CoolStream XTX 240 Vi får se vem som får bäst temp i sommar, OC Tävling hemma hos dig, Sugen eller ?

Haha den hade inte varit dålig alltså :D. Den hade förmodligen inte ens behövt fläktar, det kan vi ta och göra lite intressant och jämnföra. skulle vara skoj och jämnföra mot tex H100i och se skillnaden där med

Update: Ska till biltema sen och köpa en list och silikon(kanske super dubbelhäftande tejp istället), kommer kosta 104 kr.

Nummer: 87374 Färg: Silver Längd: 0,9 m 59kr Namn: Vinkellist

Packningssilikon För tillverkning av egna packningar.
Motstår vatten, motor- och transmissionsolja,
bromsvätska, glykol m.m. Förblir elastisk. Tål temp.
upp till +250 °C. Svart. 75 ml. 45kr

Nummer: 36193

För de som är intresserade

Permalänk
Medlem

tufft som attans!!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

mäktigaste fronten NÅGONSIN!

Permalänk
Medlem

Var det någon som sa mäktig front eller?

Visa signatur

Släpbar: MSI GX740. Intel Core i5@2,4GHz, Radeon HD5870m, 8Gb 1333 MHz.
Razer Imperator, Razer Goliathus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roabey:

Var det någon som sa mäktig front eller?

Ja han innan dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Ja han innan dig

Se på fan

Visa signatur

Släpbar: MSI GX740. Intel Core i5@2,4GHz, Radeon HD5870m, 8Gb 1333 MHz.
Razer Imperator, Razer Goliathus.

Permalänk

Haha tackar för kommentarena

Nu kommer update gjort hål för sladdar, satt dit front med fläktar. De funkar som förväntat, bra tryck och tysta hörs inte ens. Dags att lägga till bilder. Mer att göra, kommer uppdatera tit som tätt

Edit: hehe, missat kabeln på bild 14. får sättas upp igen

Permalänk
Medlem

Haha, sjukt ball kyllösning, skrattade lite när jag kollade på tredje sista bilden, eftersom att du då luftkyler både prolle å graffe, men har en FET radiator i fronten med fläktar monterade

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

tuff lösning. ska du slänga upp en 240+120 också bara för att?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Najsisen:

Haha, sjukt ball kyllösning, skrattade lite när jag kollade på tredje sista bilden, eftersom att du då luftkyler både prolle å graffe, men har en FET radiator i fronten med fläktar monterade

hahah, det är lite drygt faktiskt. Väntar ivrigt tills 2 månader när man har allt. Det som behövs nu är pump, vätska, block. Sen en 280mm radiator till toppen. men den tar jag nog sist. Men enligt mina mätningar kommer jag bara behöva flytta/montera sista fläkten vid minnena cirka 0.25cm. vilket är ok med mig

Skrivet av astrob0y:

tuff lösning. ska du slänga upp en 240+120 också bara för att?

Haha tror det kommer räcka med 400 och 280mm:D dock man skulle man nog kunna få plats med 400front, 360/400/420mm top (hade behövt radiator grill från denna sidan om man vill göra det lite lättare. Bara såga ut, sätta dit den, sätta dit radiator. ev flytta mitten fläkten en cm åt vänster) och resten till inblås(bak, under, sidan). Klara grills : http://www.mnpctech.com/BlackIce_Feser_Swiftech_Radiator_Gril...
Skulle kunna mäta i datorn för vara 100 för kolla om 360/400/420mm passar. Om det är någon som är intresserad

Dock gott och inte röra designen på lådan, ser bra ut, funktionell, tyst, mycket plats.

Permalänk

Har lite roliga delar på väg http://www.inet.se/kundvagn/visa/3137257/nasta-manad-kop kommer väl på tisdag. monterar nog på tisdag eller på helgen

Permalänk

NU sitter delarna i och jäklar vilken kylning, som bas där min förra låg i 75-80 i load med intel burn. ligger den i 35 grader load 40 grader skillnad!! mellan detta och en evo 2.0 luftflens eller vad den heter. kommer aldrig gå tillbaka. har inte klockat värst mycket, nätagget klarar helt enkelt inte. blir upgradering nästa månad samt en radiator till nu kommer de nya bilderna. mer kvar att göra dock

Permalänk

Detta ska nog beställas ikväll http://www.inet.se/kundvagn/visa/3183264/bestall

pallar inte vänta varje månad, tar de hellre på avbetalning btw ska inte använda led på 200mm fläktarna. jag råka paja båda mina fläktar....

Permalänk

Äntligen detta är på väg nu! updates inom kort https://www.inet.se/kundvagn/visa/3183947/2013-04-01

Permalänk

nu sitter 280mm rad ek xtc den breda varianten i datorn. mycket jobb och slit och fel, inte klar än. men nöjd än så länge hur det passade och luftflödet. ska dra om alla kablar inom kort med. snacka om att tålamod behövs när man gör fel:D kan mer nästa gång. nytt agg, fläktar osv med

Permalänk

Updaterat

Vill igentligen ha bort leds, men har sladdar för det, pallar inte fixa nu På sidopanelen har jag även en 14cm corsair fläkt AF quiet editon med

Permalänk
Medlem
Permalänk

tackar joo, det hade varit redigt nice. dock om jag skulle byta nu, skulle det vara till genomskinliga . skräcken och aldrig veta om det ligger en luftbubbla någonstans. gör påfyllning mycket simpelt

Permalänk

Häftigt.

Hur passar radiatorn i toppen?

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Skrivet av NintendoRobin:

Häftigt.

Hur passar radiatorn i toppen?

jodå det sitter fint, bra flöde. dock, jag kan lova att det var svårt och få in den så pass djupt. man får helt enkelt ta sin tid på sig

Permalänk

Uppdaterat. ganska stor skillnad med tanke på att skillnaden är praktisk taget endast processorn. Bättre grafik hade gjort väldigt stor skillnad känner jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndenAnden:

Skulle kunna mäta i datorn för vara 100 för kolla om 360/400/420mm passar. Om det är någon som är intresserad

Hej
Jag är intresserad av höjd och bred i R4an? Där du satte in 400mm radiatorn. Sitter den helt kloss eller blev det över ett spelrum för dig?