Speldator - Budget 10-14 K. Tips och råd!

Permalänk
Medlem

kör kortet på cdon, kostar 3100

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spjakarn:

630W räcker väl för ett grafikkort. Helt ärligt har jag läst att man kan klara sig på 630W med två, men ja.. folk brukar vilja ligga på 750-850W för CF/SLI (läs gärna på forumet om nätagg eller rentav fråga om du vill ha mer specifikt svar på det ). Men som sagt, för denna låda funkar det finfint

SSD:n är OEM och kommer utan sladdar och liknande, men du kanske får från chassit. Att just fästa saker till chassit är nog inga problem, läst att skruvar tillkommer med chassit (vet dock inte hur mycket).

EDIT: Verktyg är i princip stjärnskruvmejsel eller ibland rent av för hand, och om man vill minimera risken att förstöra komponenterna så kan man köra Anti-static armband eller så.

Återigen stort tack för att du tar dig tid att svara på mina frågor!

Skrivet av norowner:

kör kortet på cdon, kostar 3100

Tack för tipset! Ska ta och kolla runt lite på olika sidor och se om jag kan spara några kronor här och där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDane:

Återigen stort tack för att du tar dig tid att svara på mina frågor!

Så lite så, roligt o leka lådbygge! Jag kom faktiskt på att tänka att SATA-kablar brukar komma med moderkortet så där lär du väl få till SSDn.