Permalänk
Medlem

Grafik- och PSUproblem?

Hej!
Har möjligtvis två problem men vet inte riktigt vad som är fel.

Det ena, som jag tror är relaterat till PSUn är att datorn ibland inte startar alls. Kan trycka hur många gånger jag vill på knappen, den startar bara inte. Det som löser det är ifall jag stänger av PSUn, låter den vara avstängd i 10+ sekunder och sen sätter på PSUn igen. När jag gör det går datorn oftast igång automatiskt utan att jag trycker på knappen.. Googlade lite men hittade ingenting konkret.

Det andra problemet är att ibland så försvinner ett fönster på skärmen, t.ex. Chrome och jag ser då de andra program/mappar/utforskaren/skrivbordet jag har öppna. Men kollar jag nere i startfältet så är Chrome fortfarande "aktivt". Klickar jag då på Chrome där nere så minimeras det "på riktigt" och jag ser den här minimeringsanimationen. Det är inte bara Chrome utan det är allting och det är jättejobbigt ifall jag öppnar utforskaren och går in i nån mapp och sen bara minimeras/försvinner utforskarfönstret så att jag måste först klicka på utforskaren där nere i startfältet igen, då minimeras det "på riktigt" och sen måste jag öppna det igen.

Någon som vet vad som kan vara fel? Datorns specifikationer kan ni se i signaturen. Behöver ni veta nå mera så är det bara att hojta till!
Brukar alltid använda nyaste drivrutinerna till grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Din PSU är ju rätt bra, klart den kan få fel ändå men skulle mera tro på mobot. Mobon som vill läcka lite ström eller liknande kan orsaka såntdärnt. Någon annan som vet lite mer om det får säga sin åsikt om det . Vidare med det andra problemet, så har även jag ett liknande, eller hade. Det har försvunnit av sig självt, men vet inte varför eller hur =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Din PSU är ju rätt bra, klart den kan få fel ändå men skulle mera tro på mobot. Mobon som vill läcka lite ström eller liknande kan orsaka såntdärnt. Någon annan som vet lite mer om det får säga sin åsikt om det . Vidare med det andra problemet, så har även jag ett liknande, eller hade. Det har försvunnit av sig självt, men vet inte varför eller hur =/

Det var mobot som jag hade läst kunde strula på de google-resultat jag fick upp men ville ändå kolla om ni visste ifall det kunde varit något annat!
Angående problem #2 så känns det ju inte alls stabilt! Undrar vad det kan vara..

Permalänk
Medlem

Hej igen,
Gammal tråd men har nu bytt moderkort och problemen kvarstår. Tror ni det är PSU (eller PSU-relaterade kablage) eller "start-knapps-kabeln" i chassit som är glapp/fel på?

Tyvärr har jag inga andra PSU/chassin att testa med.