Vilket grafikkort ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort ska jag köpa?

Tjenare allihopa!

Jag har nu på senare tid börjat uppleva lite fps lagg p.g.a. att mitt grafikkort har börjat visa svaghet mot alla de nya spelen som dyker upp nu. Jag vill köpa ett nytt då jag vill förbereda mig för Battlefield 4, The Elderscrolls Online o.s.v. Jag har tittat på massor av grafikkort från Nvidia såklart då jag inte kör något annat, men problemet är att jag inte kan bestämma vilket då det finns ett så stort utbud av samma kort men olika "märken" så att säga. T.ex. Gainward, Gigabyte, MSI o.s.v.

Jag skulle vilja kunna spela de flesta spelen som kommer på så bra inställningar som möjligt, och jag vet att det kommer att kräva en del pengar men jag är ganska redo att lägga det på ett grafikkort. Men kan ni komma på något som är så pass bra men ändå till ett "bra" pris skulle jag verkligen uppskatta det!

Om det är så att jag måste fundera på att uppgradera något annat på min dator genom att titta på mina specs så säg gärna till eftersom jag inte är den bästa när det gäller dator komponenter!

Tack på förhand och svara på!

Mina nuvarande specs är följande:

Moderkort: MSI X58A-GD65
Grafikkort: Gainward GTX 580 1536mb
Processor: Intel core i7 960 quad core 3,2ghz
Ram minne: 12gb
hårddisk: SSD 120gb
hårddisk 2: 2tb sata

M.V.H. Axel

Permalänk
Medlem
Skrivet av FranTeX:

Tjenare allihopa!

Jag har nu på senare tid börjat uppleva lite fps lagg p.g.a. att mitt grafikkort har börjat visa svaghet mot alla de nya spelen som dyker upp nu. Jag vill köpa ett nytt då jag vill förbereda mig för Battlefield 4, The Elderscrolls Online o.s.v. Jag har tittat på massor av grafikkort från Nvidia såklart då jag inte kör något annat, men problemet är att jag inte kan bestämma vilket då det finns ett så stort utbud av samma kort men olika "märken" så att säga. T.ex. Gainward, Gigabyte, MSI o.s.v.

Jag skulle vilja kunna spela de flesta spelen som kommer på så bra inställningar som möjligt, och jag vet att det kommer att kräva en del pengar men jag är ganska redo att lägga det på ett grafikkort. Men kan ni komma på något som är så pass bra men ändå till ett "bra" pris skulle jag verkligen uppskatta det!

Om det är så att jag måste fundera på att uppgradera något annat på min dator genom att titta på mina specs så säg gärna till eftersom jag inte är den bästa när det gäller dator komponenter!

Tack på förhand och svara på!

Mina nuvarande specs är följande:

Dold text

Moderkort: MSI X58A-GD65
Grafikkort: Gainward GTX 580 1536mb
Processor: Intel core i7 960 quad core 3,2ghz
Ram minne: 12gb
hårddisk: SSD 120gb
hårddisk 2: 2tb sata

M.V.H. Axel

Byta ut din snart 4 år gamla processor är ju en bra början. Intel Core i3/5/7 4xxx serien är kanske något att satsa på för din del.
Isåfall i5 4670K, eller om du behöver mer kraft för t.ex videoredigering till spelvideos, en i7 4770K.

Sen vill jag gärna påpeka felet i denna meningen:
"Om det är så att jag måste fundera på att uppgradera något annat min dator genom att titta på mina specs så säg gärna till eftersom jag inte är den bästa när det gäller dator komponenter!"
Bör vara "i min dator" istället.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11