Denon - DN-MC3000 vs. NI - Traktor Kontrol S2 vs. Pioneer DDJ

Permalänk

Denon - DN-MC3000 vs. NI - Traktor Kontrol S2 vs. Pioneer DDJ

Tjo!

Nybörjar DJ här, bestämt mig för o mixa lite låtar med Traktor LE 2
Har hittills tre mixar som fångat min uppmärksamhet:

1. Pioneer DDJ-ERGO-V - (som kör med virtual dj) :'(
2. Denon DN-MC3000 - (Traktor LE 2)
3. Native Instruments Traktor Kontrol S2 - (Traktor LE 2)

De är rankade plats 10-Denon, 6-Pioneer och 3-Native Instruments enligt prisjakt.
Alla tre är väl bra då kan jag anta, jag vill inte ha någon proffsig skit eftersom jag kommer ba ha den för träning o mindre fester ett bra tag.
Vilken är bäst att använda dock, skönast, mest kompatibel (om man nu kan säga så) med diverse audio formats etc. och vilken kan man göra mest saker med (asså, essentiella saker, eller låt oss säga såhär, vilken av dem saknar essentiella funktioner?)

Tips o tankar om dessa 3 mixers?

Tack på förhand!

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Basicnewb:

Tjo!

Nybörjar DJ här, bestämt mig för o mixa lite låtar med Traktor LE 2
Har hittills tre mixar som fångat min uppmärksamhet:

1. Pioneer DDJ-ERGO-V - (som kör med virtual dj) :'(
2. Denon DN-MC3000 - (Traktor LE 2)
3. Native Instruments Traktor Kontrol S2 - (Traktor LE 2)

De är rankade plats 10-Denon, 6-Pioneer och 3-Native Instruments enligt prisjakt.
Alla tre är väl bra då kan jag anta, jag vill inte ha någon proffsig skit eftersom jag kommer ba ha den för träning o mindre fester ett bra tag.
Vilken är bäst att använda dock, skönast, mest kompatibel (om man nu kan säga så) med diverse audio formats etc. och vilken kan man göra mest saker med (asså, essentiella saker, eller låt oss säga såhär, vilken av dem saknar essentiella funktioner?)

Tips o tankar om dessa 3 mixers?

Tack på förhand!

hur kan denon va rankad 10 den va då inte lika plastig som en pajoner. troligen är det för att dagens djs kör med pajoner. jag har testat båda och jag gillar fortfarande denon. för mig är pajoner endast ett billigt hifimärke hehe

tror vi är på fel forum för att prata sånt här jag är skälv intresserad av detta så därför svarar jag men det är som inte meningen att bara typ 2-5 st ska svara o ge informatorn.

ja eftersom jag testat denon spelaren och va rätt nöjd menar det den kostade 3155:- med frakt medans dom andra närmare sig 4000 och även paserar 4000kr, Så då tycker jag denonspelaren är mer värd sin krona. du kan programera dina låt listor. Skälv så la jag bara in låtar som jag gillade direkt vid mixandet. Spelade lite på den på morgonen använde mig av traktors mjukvara och den är inte så dålig som jag antydde i tidigare tråd du skapat. traktor är mest pålitligast lättast att ställa in osv

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd