Apple håller presskonferens klockan 19:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Varför ska dom sega med IOS 7 till iphone 4? Längtar ju sönder här borta..

Nämndes några iOS7 release-dates?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Undrar just om det är en fyrkärnig, eller tvåkärnig CPU?

Gissningsvis en dual core på 1,5-2,0GHz. De uppgav att den består av 1 miljard transistorer, medparten av det lär dock vara den nya GPU:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Yup. Nexus 5, bäst för dig att du är bra.
Bilderna som läckt ut ska ju visa en jävligt stor kamera lins på Nexus 5.

Lät som ett hot?
(Tillbaka till skolan och grammatikinlärning, pojk! )

Permalänk

Fan vad peppad man är på en 5c p.g.a min Xperia P laggar skit mycket!

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Nämndes några iOS7 release-dates?

15:e Sept tror jag det var?

Permalänk
Skrivet av profbergvall:

Fan vad peppad man är på en 5c p.g.a min Xperia P laggar skit mycket!

Den är långsam menar du?

Blir en trevlig uppdatering till min nuvarande iPhone4 som börjar sjunga lite på sista versen rent prestandamässigt.
Förövrigt kommer IOS7 den 18 september som jag fattade rätt.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

15:e Sept tror jag det var.

18:e

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Lät som ett hot?
(Tillbaka till skolan och grammatikinlärning, pojk! )

Förlåt farbror umbrellas...:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Fortfarande inte NFC? Skärp er, Apple!

Varför? ingen använder det! NFC är DoA i nuläget.

Det var ett jävla liv om NFC när 5:an släpptes men sedan dess har jag inte hört ett enda ord om det förutom att Samsung försöker förklara för mig att jag att man måste ha det för att dela spellistor genom att krocka en telefon med en annan.

Min gissning är att skulle Apple stödja NFC så skulle de också arbeta på att det blir en succe eftersom Apple inte brukar stoppa in funktioner för att ha funktioner men jag tror helt enkelt inte de tror på teknologin och då skiter de i det.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Vill definitivt se en djupare ingång på A7.
Är det en nedskalad variant av PowerVR 6 Rogue?
Den blev tillgänglig för licens i Januari så oddsen är inte omöjliga. Annars lär den bli introducerad i och med de nya iPad-släppen.

Om så är fallet så kan A7X(X:et på slutet är för tablets, utan X så är det för smartphones) bli ett monster, om den nu blir den första fullfjädrade PowerVR 6 SoC'en.
Vilket inte vore konstigt eftersom Apple äger en betydlig del av Imagination Technologies, som gör dessa chipp.

Tegra 5 kan också bli fälld vid knävecken innan den ens kommer ut Q1 2014 om PowerVR 6 håller vad den lovar(d.v.s. samma saker som T5 ungefär i GPU-väg), eller en nivå på ca 400 gigaflops/s, vilket är bra mycket mer än t.ex. GPU:n i en Playstation 3.

Apple har länge varit ledande på GPU:er - inte minst för att de kan optimera deras OS efter deras telefoner och slipper bloaten som finns i Android. Delvis också därför deras lurar kräver mindre RAM och processorkraft än toppmodellerna bland Android för att fungera optimalt vid hög prestanda.

Om det blir någon technical session så får man hoppas att någon bloggare går dit så får man reda mer om Apple's nya interna specifikationer för A7 och eventuellt A7X, särskilt på GPU-sidan(vad har den för klockhastighet, t.ex.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Då hade jag fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinson:

Den är långsam menar du?

Blir en trevlig uppdatering till min nuvarande iPhone4 som börjar sjunga lite på sista versen rent prestandamässigt.
Förövrigt kommer IOS7 den 18 september som jag fattade rätt.

Yes, gick från en 4:a till en 5:a och det var som natt och dag så en 5S lär bli ännu mer nice på det sättet.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Avstängd

1100$ för 64gb iphone 5s

bara jag som tycker IOS7 ser ut som android

Permalänk
Medlem

Folk förväntar sig jämt mirakel men missar guldäggen, Touchid, skit i säkerhets aspekten, tänk mest på hur mycket smidigare det blir, om Touchid är snabbt på att läsa sitt finger blir det bra mycket snabbare att låsa upp mobilen från låst läge kontra 4 siffror, eller när man ska köpa en app i appstore så iställt för sitt lösenord så lägger man bara emot sitt finger.

Funkar det smidigt kommer det förkorta och förenkla många moment man gör flera gånger om dagen. För en average användare kommer telefonen kännas enormt mycket smidigare än andra.

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig uppdatering enligt mig! Det mesta var ju precis som rykten sagt men uppdateringen av SoC:en var en liten överraskning. Visst hade det gått rykten även om en 64-bit CPU men trodde nog inte de var sanna och att Apple skulle nöja sig med att klocka swift-kärnan och sätta i en ny GPU för A7:an.

Skall bli mycket intressant att se Anandtech och company gå lös på A7 och gräva fram detaljer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Vill definitivt se en djupare ingång på A7.
Är det en nedskalad variant av PowerVR 6 Rogue?
Den blev tillgänglig för licens i Januari så oddsen är inte omöjliga. Annars lär den bli introducerad i och med de nya iPad-släppen.

Om så är fallet så kan A7X bli ett monster. Tegra 5 kan också bli fälld vid knävecken innan den ens kommer ut om PowerVR 6 håller vad den lovar(d.v.s. samma saker som T5 ungefär i GPU-väg), eller en nivå på ca 400 gigaflops/s, vilket är bra mycket mer än t.ex. GPU:n i en Playstation 3.

Apple har länge varit ledande på GPU:er, inte minst för att de kan optimera deras OS efter deras telefoner och slipper bloaten som finns i Android. Delvis också därför deras lurar kräver mindre ram och processorkraft än toppmodellerna bland Android.

Om det blir någon technical session så får man hoppas att någon bloggare går dit.

Vi lär få veta ganska snart.... Det är ju alltid någon som 2-3 dagar efter releasen slicear upp SoC och ger oss en titt på innandömet Jag skulle bli väldigt förvånad om det inte var en PowerVR6, om än en av de lägre specade varianterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Eh nej, inga vita kanter på svarta modellen.

inte helt vita, men dom glänser väldigt ljust på bilderna…

EDIT: den svarta har silvriga kanter...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Vad har Apple "uppfunnit" egentligen?

Finns det någon bra pålitlig sammanställning någonstans?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganksta:

Folk förväntar sig jämt mirakel men missar guldäggen, Touchid, skit i säkerhets aspekten, tänk mest på hur mycket smidigare det blir, om Touchid är snabbt på att läsa sitt finger blir det bra mycket snabbare att låsa upp mobilen från låst läge kontra 4 siffror, eller när man ska köpa en app i appstore så iställt för sitt lösenord så lägger man bara emot sitt finger.

Funkar det smidigt kommer det förkorta och förenkla många moment man gör flera gånger om dagen. För en average användare kommer telefonen kännas enormt mycket smidigare än andra.

Det blir låsa upp och köpa man använder det till.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

såg ej spektaklet men ska man bli en ifån ägare tro ??? får förnya abbet i december och det är då den kommer som ja förstod det(för osvv svenskar) .. men tvivlar ! blir nog en android alternativt en nokia! men men får se vilket erbjudande som är bäst då! 720p i 120frames var ju imponerande ju!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Iphone 5c blev ingen ny billig telefon från Apple precis. Jag skulle tro 5000 kr i Sverige och 5s för en tusenlapp till. 4s med endast 8GB är nya "lågprisluren" för 3500 kr och alla andra gamla 4 och 4S har utgått.

Permalänk
Avstängd

Av alla saker apple har "uppfunnit" så finns det nu två saker jag gillar, laddarkontakten på deras laptops och den kommande touch id

Permalänk
Medlem

A7 är alltså en 1.7 Ghz SoC.
A6 var 1.3 Ghz. Men man kan inte stirra blint på Ghz, det finns mer saker som påverkar hur snabbt en CPU utför intruktioner per cykel.

Dock är den fortfarande på 32 nm vilket för mig är lite märkligt, numera kan man få HP-28 nm tillverkningsprocess via TSMC. De använder dock en högeffektiv metod av 32 som ska ge mer kraft än tidigare 32 nm. Intressant är dock att den tillverkas av Samsaung, fortfarande. Det har varit lite fram och tillbaka där.

Av det jag kan luska fram hittills så är det klent när det gäller GPU:n. Det står heller inte så mycket om det är PV6, men antagligen inte.

Inte så mycket om mängden RAM heller, har någon snappat upp det?

Edit: det verkar som om de har bytt instruktionsset från ARM's v7 till v8, så det är inte bara ett hopp från 32 bit till 64 bit på den underliggande arkitekturen. Kul!

Permalänk
Skrivet av Thureson:

Iphone 5c blev ingen ny billig telefon från Apple precis. Jag skulle tro 5000 kr i Sverige och 5s för en tusenlapp till. 4s med endast 8GB är nya "lågprisluren" för 3500 kr och alla andra gamla 4 och 4S har utgått.

Säkerligen! Jag tycker inte heller att 5c känns anpassad för den svenska marknaden heller. Har svårt att se att den ska sälja här utan det är nog de större marknader t ex Asien som den är anpassad för.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

A7 är alltså en 1.7 Ghz SoC.
A6 var 1.3 Ghz. Men man kan inte stirra blint på Ghz, det finns mer saker som påverkar hur snabbt en CPU's intruktioner per cykel.

Dock är den fortfarande på 32 nm vilket för mig är lite märkligt, numera kan man få HP-28 nm tillverkningsprocess via TSMC. De använder dock en högeffektiv metod av 32 som ska ge mer kraft än tidigare 32 nm. Intressant är dock att den tillverkas av Samsaung, fortfarande. Det har varit lite fram och tillbaka där.

Av det jag kan luska fram hittills så är det klent när det gäller GPU:n. Det står heller inte så mycket om det är PV6, men antagligen inte.

Inte så mycket om mängden RAM heller, har någon snappat upp det?

Var såg du nyheten om 32nm? Tyckte jag läst på ArsTechnica (eller om det var MacWorld) att den skulle vara 28nm.

Permalänk

Iphone har dött efter att en viss Steve dog.

När Iphone först kom, då var de revolutionerade, men idag så kommer de bara med saker som android har haft i flera år.

Jag tycker det är jävligt tråkigt, varje gång en ny Iphone kommer nu för tiden så är det att mobilen har blivit lite snabbare och kameran har blivit lite bättre. Besviken blev jag, igen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Huawei Ascend D Quad har ett 64bit-chip och lanserades tidigt 2012. Inte för att jag vet eller tror att det gör någon direkt praktiskt fördel...
Bara för att klargöra, Apple är INTE först med 64bit-chip i telefon som de påstår... De måste missförstått eller helt enkelt blundat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skinnsoffa:

Iphone har dött efter att en viss Steve dog.

När Iphone först kom, då var de revolutionerade, men idag så kommer de bara med saker som android har haft i flera år.

Jag tycker det är jävligt tråkigt, varje gång en ny Iphone kommer nu för tiden så är det att mobilen har blivit lite snabbare och kameran har blivit lite bättre. Besviken blev jag, igen.

Vad exakt skulle den göra eller innehålla för att folk skulle bli nöjda? Skulle den koka kaffe samtidigt som den gav dig en handtralla?