Apple håller presskonferens klockan 19:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:
Skrivet av milo_:

120 frames @ 720p är imponerande.

Inte direkt.

Obvious troll is obvious.

Permalänk
Medlem

Apple verkar verkligen ha slut på idéer... tråkigt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

Vem vill inte ha en sensor som kan läsa av ditt fingeravtryck och skicka det direkt till NSA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murmelmuff:

Vem vill inte ha en sensor som kan läsa av ditt fingeravtryck och skicka det direkt till NSA!

It begins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murmelmuff:

Haha, och folk klagar på Kinect? Jag tror detta kan vara smidigt iaf om man ska handla eller liknande.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

jag är då peppad, min 1 månad gamla HTC One hänger väldigt löst nu.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Fingeravtrycksläsare...
Hej hej NSA!

Visa signatur

i5 750 @ 3.2 GHz | P7P55D |Corsair 8gb DDR3 1600MHz | Nvidia MSI GTX 560TI | Zalman 600W PSU | Samsung 840 240gb SSD | 3st Samsung 1tb | Corsair 650D | Arctic cooling freezer 7 rev 2

http://www.inet.se/artikel/6101343/f...kop-over-500kr

Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt att läsa om alla Applehaters, som klagar på att dom inte kan se keynoten live Har ni inget riktigt liv eller?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Apple verkar verkligen ha slut på idéer... tråkigt.

Det vet jag inte om jag håller med A7:an är ganska imponerande, likaså kombination med M7.

Permalänk
Medlem

Jag tycker då den ser jättespännande ut, ser ut att vara en värdig uppgradering från min 4S.

Måste dock säga att 16GB är snålt, tycker de borde börja på 32GB. De har ju varit 16GB sen 3G versionen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murmelmuff:

Jag är mindre orolig för NSA än jag är för random hackers.

Att ha sitt fingeravtryck ute på nätet, även om det bara är Apple som har det, är inte något som är särskilt säkert. Föredrar definitivt en kod, även om det är smidigare med fingeravtryck.
Antar att man kommer få välja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Att ha sitt fingeravtryck ute på nätet, även om det bara är Apple som har det, är inte något som är särskilt säkert. Föredrar definitivt en kod, även om det är smidigare med fingeravtryck.

Tydligen så lagrar den fingeravtrycket lokalt på telefonen. Men jag undrar om någon snor telefonen och clonar avtrycket eller liknande? Men sådana skills lär ju inte vara vamligt. Så det är nog ganska lugnt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det vet jag inte om jag håller med A7:an är ganska imponerande, likaså kombination med M7.

Jag kommer ändå att köpa en Nexus 5-lur, men jag håller med om A7.

Förhandssnacket surrade om ca 30% förbättring. Det återstår att se om 2x är det man kan räkna på eller om det är något enstaka undantag(därav "up to"), men Apple brukar ofta hålla vad de säger, till skillnad från t.ex. Nvidia och deras Tegra SoC.

Kameran verkar också vara riktigt bra. TouchID grejen är jag inte såld på.

Men fortfarande bara 4"! Herregud. Kom in i matchen Apple, erbjud mer än bara 2 modeller!

Permalänk
Medlem

"It supports more LTE bands than any other smartphone in the world. Dual-band Wi-Fi, Bluetooth 4.0."

LTE - betyder det eventuellt någonting med 4g i Sverige? vore bra

Permalänk
Medlem

Verkar inte bli någon NFC... Hade hoppats att Iphone kunde sätta fart på det.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Men visst skulle Apple börja ta emot gamla Iphones som inbyte? Minns inte var jag läste det, kan ha varit en Slashdotartikel...

Finns redan en sån möjlighet: http://www.apple.com/se/recycling/.

Permalänk
Medlem

Efter det här så tycker jag att: TouchID var mest imponerande, det kan öppna upp för ett helt nytt område för telefoner. Sedan processorn såg fin ut, pushar fram allt lite, men jag tror inte så många kommer bry sig om den. Designen var mest, ok? inget nytt. Samma med kameran. HTC kör väl också med större pixlar?

Den billigare modellen tror jag kan få Apple att tappa sin premiumkänsla lite. Apple blir ett märke som alla andra. Kanske är bra för försäljningen, svårt att veta.

EDIT: Glömde iTunes Radio, tror att det kan bli bra, men Xbox Music har haft det svårt, Spotify kommer nog inte hotas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Finns redan en sån möjlighet: http://www.apple.com/se/recycling/.

Han tänkte nog snarare på ett annat inbytesprogram som de har har börjat med i USA. Påminner lite om det systemet Siba/Elgiganten har kört med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Han tänkte nog snarare på ett annat inbytesprogram som de har har börjat med i USA. Påminner lite om det systemet Siba/Elgiganten har kört med.

Och skillnaden är?

Permalänk

Ska tydligen inte förvara ditt fingeravtryck på "molnet".

Det känns inte som att min telefon är säkrare bara för att mitt fingeravtryck låser upp den. En hackare lär ju kunna ta sig förbi det ändå eller hur?

Jag är mer intresserad av lösningar som Yubikey som jag kan ta med mig och använda till flera olika tjänster.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte NFC? Skärp er, Apple!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

"Bara" Apple.... Juste ja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Och skillnaden är?

http://news.yahoo.com/apple-rolls-iphone-trade-program-u-stor...

Skrivet av Murmelmuff:

Ska tydligen inte förvara ditt fingeravtryck på "molnet".

Det känns inte som att min telefon är säkrare bara för att mitt fingeravtryck låser upp den. En hackare lär ju kunna ta sig förbi det ändå eller hur?

Jag är mer intresserad av lösningar som Yubikey som jag kan ta med mig och använda till flera olika tjänster.

Beror ju helt på vad det använder för metod för lagring din data, samt vilken form av krypto. Du har ju tex pass med med biometrisk data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Jag kommer ändå att köpa en Nexus 5-lur, men jag håller med om A7.

Förhandssnacket surrade om ca 30% förbättring. Det återstår att se om 2x är det man kan räkna på eller om det är något enstaka undantag(därav "up to"), men Apple brukar ofta hålla vad de säger, till skillnad från t.ex. Nvidia och deras Tegra SoC.

Kameran verkar också vara riktigt bra. TouchID grejen är jag inte såld på.

Men fortfarande bara 4"! Herregud. Kom in i matchen Apple, erbjud mer än bara 2 modeller!

Yup. Nexus 5, bäst för dig att du är bra.
Bilderna som läckt ut ska ju visa en jävligt stor kamera lins på Nexus 5.

Permalänk
Medlem

Det här blev ju mest ett ganska stort GÄSP

Var det något vi inte visste redan, förutom att de gör ny bra "skit" inne i telefonen som man inte ser så var det inte mycket roligt.

Visst ser jag fram emot iOS 7 men den lanserades redan på WWDC så kändes mest som en repris.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Varför ska dom sega med IOS 7 till iphone 4? Längtar ju sönder här borta..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Undrar just om det är en fyrkärnig, eller tvåkärnig CPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Använder de samma plast som sista vita macbooken så är det inte "cheap plastic".

Jo det är det, har en kompis som hade en sådan. Och det självklart var det sprickor i den precis som på så många andra macbooks av den modellen.

Men detta är ju ganska typiskt macfanatiker, de hatar plast och tycker 5:4 är bättre än 16:9 ända tills deras favoritföretag släpper produkterna.

Permalänk
Medlem

har siri fått stöd för svenska än då efter alla dessa versoner a iphone ???

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P