Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

Josåattehh...

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Ännu ett fall av att butiker inte tar bort priserna från produkter som utgått för evigheter sedan.
3000 för en icke-speldator som är 8 år gammal? Ha.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Fy va nostalgisk jag blev nu. Det där chassit påminner mig väldigt mycket om det jag hade till min HP med en PII 366 i som fanns i min ägo för 16 år sen haha.
Minus anslutningarna på framsidan dock

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Entusiast

Nån som behöver en ny dator?

http://www.blocket.se/dalarna/Super_Gaming_Redigerings_dator_...

Skynda för fan innan nån annan tar den! Bara kabeldragningen är ju värd en tusing lätt!

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Nån som behöver en ny dator?

http://www.blocket.se/dalarna/Super_Gaming_Redigerings_dator_...

Skynda för fan innan nån annan tar den! Bara kabeldragningen är ju värd en tusing lätt!

Haha, åh herregud.. visserligen är det riktigt häftigt med ett tangentbord som har lysande ledlampor! Det rättfärdigar priset någorlunda.

Permalänk
Skrivet av Mattryxzin:

Haha, åh herregud.. visserligen är det riktigt häftigt med ett tangentbord som har lysande ledlampor! Det rättfärdigar priset någorlunda.

tycker det är mest märkligt att han själv skriver att den är köpt för 14kkr skärmen kostar 2k och sen är det lite högtalare/mus/tangentbord och säljer den för 16kkr

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Permalänk
Medlem

"Hej säljer nu min egenbyggda speldator som klarar precis vad som helst"

FX6300 och GTX760.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

@Masyve: Vilken monstermaskin! 6300:n ligger och myser strax under 100W och presterar lite sämre än en 2:nd generation I5 och för att inte tala om 760!!!! Där har du ett kort du sitter säker på ett par kommande år

Visa signatur

Mvh Bastian

"Undervisar inom IT/Tekniska ämnen"

Permalänk

är det nån som sett liknande annonser på andra delar av blocket bilar/båtar/möbler osv
undrar hur många det är som är så naiva att dom går på säljsnacket ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

är det nån som sett liknande annonser på andra delar av blocket bilar/båtar/möbler osv
undrar hur många det är som är så naiva att dom går på säljsnacket ?

loL du borde pröva att lägga ut en typisk sån där wärsta monster grym spel data annons själv o se hur mycket svar du får...:) Ett sånt där "social Experiment"
Jag tror faktiskt inte att folk i så stor utsträckning går på det. Tror de flesta av dem förblir osålda.

sedan att detta är den bästa o roligaste tråden på swec, är ju en helt annan sak...:)

Bilannonser är nog ännu mer riskfyllt och riskabelt än än vad datorer är. Handlar också ofta om större summor
Då datorer ofta rör sig om under 10,000:- medans bilar kan vara flera hundra tusen.
och i bilköp hör man ju ganska ofta talas om folk som blivit blåsta, på både det ena och det andra.

sedan förekommer det nog på de flesta elektriska varor.. skulle jag tro.
Lol vart faktisk själv lite blåst för ett par år sedan då jag köpte en Beg Tvättmaskin kom jag just ihåg.... :)från blocket..den hade jag faktiskt helt glömt bort tills nu....:) som tur var bara 1 tusenlapp.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Masyve:

"Hej säljer nu min egenbyggda speldator som klarar precis vad som helst"

FX6300 och GTX760.

Fast det stämmer väl? Finns det nåt man inte kan spela med den setupen? Visst, man får dra ner inställningarna i en del spel, men allt fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Fast det stämmer väl? Finns det nåt man inte kan spela med den setupen? Visst, man får dra ner inställningarna i en del spel, men allt fungerar?

Absolut. Det är väl upp till var och en vart man drar gränsen för vad det innebär att klara något. För mig går den någonstans emellan "konsoll-FPS på låga inställningar 1080p enkelskärm" och "precis vad som helst", och det är inte särskilt långt till vänster på skalan haha.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

är det nån som sett liknande annonser på andra delar av blocket bilar/båtar/möbler osv
undrar hur många det är som är så naiva att dom går på säljsnacket ?

är inte helt hundra på hur överpris detta är men den är två år gammal https://www.blocket.se/landskrona/KTM_450_sixdays_supermotard...
här är den nya http://www.ktm.com/se/enduro/450-exc-six-days/

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Masyve:

Absolut. Det är väl upp till var och en vart man drar gränsen för vad det innebär att klara något. För mig går den någonstans emellan "konsoll-FPS på låga inställningar 1080p enkelskärm" och "precis vad som helst", och det är inte särskilt långt till vänster på skalan haha.

Nä, så illa tror jag inte att det är.

Permalänk
Medlem

@Thorthemighty:
Det är ju samma sak som att lägga sakerna på en ESD-matta; högimpediv yta som långsamt jämnar ut potentialen.

/ Jacob

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Stämmer det som det står så sitter det en Core 2 Extreme QX9650 i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av John15:

är inte helt hundra på hur överpris detta är men den är två år gammal https://www.blocket.se/landskrona/KTM_450_sixdays_supermotard...
här är den nya http://www.ktm.com/se/enduro/450-exc-six-days/

Lite dyrt kanske, men ett par fälgar kostar lätt 10.000kr + däck på det. Men han hade nog kunnat gå ned till 75k eller där runt. Men pruta är ju en grej också.

Man kan ju se det så här, om du vill ha samma saker som han säljer så hade du sparat 20k på att köpa hans -14 istället för en helt ny -16 + fälgar och däck.
Spara 20k på en 2 år gammal hoj är inte helt fel tycker jag.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@anon42512: Det jag blev uppmärksam över var delen om "trafikskola"

Permalänk

kanske janne inspirerad

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Entusiast

Haha vad fan!
Jag antar att han tror att folk är så desperata efter Logitech MX518 att de betalar ett högre pris än nypris för den

Sicket stolpskott... köpte en själv för 6 år sedan för 299kr och visst har den tjänat mig väl men den är ju värd en hundring på sin höjd i nuvarande skick oavsett hur legendarisk den är.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Föredetting

Nu har jag sjunkit så lågt att jag säljer min GT72 Dragon Edition på Blocket - till samma pris som jag hade på marknaden här. Tycker priset är någorlunda skäligt, men vilket helvete det är att sälja saker på Blocket. Skitkonstigt folk, och sedan alla uppenbara scammers.

Den gamla vanliga "det är en present, jag vill att du skickar till *random land*" var jag ju med på, sedan fanns det en till som prompt ville ha mitt kontonummer eller paypaladress innan de ens gett adressen. Namnen de använder är gamla svenska kvinnonamn (typ Ann-Charlotte) och lustigt punktuerade gmail-adresser. IP-adresser registrerade all over the place.

En bonus är en snubbe som mailade "hah, 45000:-, du ska vara glad om du får 4500:-, men lycka till" på en bil jag hade ute, tio minuter efter att jag lagt upp annonsen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Nu har jag sjunkit så lågt att jag säljer min GT72 Dragon Edition på Blocket - till samma pris som jag hade på marknaden här. Tycker priset är någorlunda skäligt, men vilket helvete det är att sälja saker på Blocket. Skitkonstigt folk, och sedan alla uppenbara scammers.

Den gamla vanliga "det är en present, jag vill att du skickar till *random land*" var jag ju med på, sedan fanns det en till som prompt ville ha mitt kontonummer eller paypaladress innan de ens gett adressen. Namnen de använder är gamla svenska kvinnonamn (typ Ann-Charlotte) och lustigt punktuerade gmail-adresser. IP-adresser registrerade all over the place.

En bonus är en snubbe som mailade "hah, 45000:-, du ska vara glad om du får 4500:-, men lycka till" på en bil jag hade ute, tio minuter efter att jag lagt upp annonsen.

Få med folkvett har hört av sig på varje annons jag haft på Blocket . Givetvis fanns på annonserna all nödvändig info och betonat att jag inte går under en viss summa, ändå är det många som lämnar skambud och "kompisar" som frågar efter sista pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Få med folkvett har hört av sig på varje annons jag haft på Blocket . Givetvis fanns på annonserna all nödvändig info och betonat att jag inte går under en viss summa, ändå är det många som lämnar skambud och "kompisar" som frågar efter sista pris.

100% samma idioter som går in på en krog och ber om "the special treatment" 4-5 gånger i tron att de listat ut något som ingen annan vet typ. Riktigt roligt hur de tror att man sätter någon slags prisreferens typ mest på kul, och sen så fort första bästa tomte ringer och säger "vad är sista pris" så liksom mentalt budger man med sig själv ner så långt man kan tänkas gå - och bara bjussar på det rakt av.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve: De få gånger jag sålt något på Blocket så har jag enbart gett ut mail-adressen, orkar inte med dessa "snackare", lätt att bara kasta mailet liksom haha...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Fast det stämmer väl? Finns det nåt man inte kan spela med den setupen? Visst, man får dra ner inställningarna i en del spel, men allt fungerar?

vad menas med "fungerar" ? hur många FPS är okej ? 10? 20? 30?
dra ner inställningarna till vad ? 720p eller 800x600 ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nån som behöver en ny dator?

http://www.blocket.se/dalarna/Super_Gaming_Redigerings_dator_...

Skynda för fan innan nån annan tar den! Bara kabeldragningen är ju värd en tusing lätt!

Usch, titta på musmattan helt smutsig. Om han ska sälja datorn så kan han väl rengöra den innan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Usch, titta på musmattan helt smutsig. Om han ska sälja datorn så kan han väl rengöra den innan..

För arkivering till framtida läsare. Inget roligt att titta igenom äldre inlägg om allt ändå är döda länkar.

Dold text
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.