Spel till flickvännen..

Permalänk
Inaktiv

Spel till flickvännen..

Hej, nu är det så att tjejen ska försöka sig på lite spel. Men vi/jag kommer inte på något passande spel att börja med, så behöver lite tips.

Kriterier:

- Inte för köttigt ( bara skjuta och slåss).

- Så snygg grafik som möjligt, gärna stora öppna fina världar. (inget måste).

- Gärna Storybaserat, äventyr och liknande.

-Inte allt för krångligt

Jag kom att tänka på nya Tomb Raider och Bioshock, men det kanske är i *köttigaste laget?
Det måste klatscha bra nu som första spel så hon inte tröttnar direkt.

MVH

Permalänk
Inaktiv

Gör absolut inget om det är Multiplayer eller online spel.. Öppen för allt.

Permalänk

Hmm, kanske Skyrim, WoW, Tera eller Borderlands 2?

Permalänk

Assassins Creed serien, tycker min sambo är bra spel, lagomt

Permalänk

Lika bra att fråga direkt; När är ett spel "köttigt"? Det som ploppar upp i mitt huvud är ju att det är våldsamt, men skjuta och slåss var inget problem?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Får du henne att ta steget vidare från Candy crush, Zuma och Bejeweled. Tala om hur du gjorde.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Visa henne lite trailers på spel, t e x Skyrim , Dragon Age, sen brukar väl nästan alla tjejer gilla Sims spelen , kan ju också vara nåt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 hade jag satsat på, så kan ni spela tillsammans

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk

du kan ju visa henne counter strike 1.6
och tera är ett bra spel annars kan jag rekomendera minecraft

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Lika bra att fråga direkt; När är ett spel "köttigt"? Det som ploppar upp i mitt huvud är ju att det är våldsamt, men skjuta och slåss var inget problem?

När du blir slagen och det skvätter blod överallt , det är köttigt

Guild wars 2 kanske?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Heavy Rain!

Äventyr/Story vilket min sambo uppskattade totalt och hon är inte mycket för gaming.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Mass effect och fallout serien?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Värt att prova Rift då det är gratis men om man aldrig har spelat ett MMO så lär det bli svårt, tror WoW är bland de enklaste MMO spelen för casuals men det kostar.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Skrivet av Theposjo:

När du blir slagen och det skvätter blod överallt , det är köttigt

Guild wars 2 kanske?

Trodde det var "blodigt", även känt som "roligt"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Guildwars 2

Stora öppna världar.
Story baserad personlig quest från topp till endgame.
Snygg grafik och olika miljöer att utforska.
Enkelt spel utan några större inlärningskurvor.
Går bra att spela solo och i grupp.
Ingen månadsavgift och alla expansioner är gratis.
Aktiv community och aktiva utvecklare som fixar stora ingame event ofta.

Finns mycket att göra och välja på så man får inte tråkigt i första taget

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

något gta spel. min morsa spelade det mer än jag när jag var typ 12

Permalänk
Medlem

Mass effect, räkna med gråt i en vecka

Permalänk

Pettson och Findus i snickarboden 2 har en fin story, samt så är det inte så krångligt heller, och sen är det en hyffsat öppen värld i snickarboden där det händer mkt

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Inaktiv

Många bra tips.. Ska kolla lite..

Köttigt = skjuta slåss...

Minecraft och countertrike går tyvärr bort, ska kolla upp borderlands 2 och guildwars mm.

Kom gärna med fler förslag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av foxzox7:

Mass effect, räkna med gråt i en vecka

är det ett "måste" att spela serien ifrån första spelet? eller kan man hoppa på 3an direkt? Tänkte rent storymässigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

är det ett "måste" att spela serien ifrån första spelet? eller kan man hoppa på 3an direkt? Tänkte rent storymässigt

Ja, i princip. Även om du inte gör det så kommer du göra det när du spelat klart trean för att få ett bättre slut
Ettan och tvåan är inte så dåliga som man kan tro. Det ger ett lite mer, komplett spel.

Permalänk
Inaktiv

Amnesia.

Permalänk
Medlem

Mass Effect, Dragon Age och kanske Metro spelen? Elder Scrolls Online kommer ju förr eller senare, kan bli kul för er båda!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Morrowind med "graphics and sounds overhaul" är riktigt bra, och mycket mindre "köttigt" jämfört med Skyrim.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Trodde det var "blodigt", även känt som "roligt"

Haha jo men så är det ju Bara att jag kallar det köttigt , men vet inte om det är det TS menar med köttigt...

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Lol är ju annars rätt nybörjarvänligt och det har blivit populärt av en anledning, vet rätt många tjejer som fastnat för det. Communityt kanske inte är det bästa.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Storybaserat spel med bra grafik, som inte är för köttigt?

The Last Of Us
Tomb Raider
Sleeping Dogs
Assassin's Creed
Batman: Arkham City

Såna spel bör väl passa? Eller något så enkelt som Sims

Permalänk
Medlem

Kom på ett till som är riktigt kul + billigt + lättdrivet. Limbo! Finns på Steam för under hundringen.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Jag har försökt med en mängd olika spel med min sambo, hon vill ha äventyr, men de håller aldrig då hon inte har något tålamod för det. Hona hade ungefär samma kriterier på spel som du skrev, men det slutade med Minecraft och World of Tanks

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av armara:

Storybaserat spel med bra grafik, som inte är för köttigt?

The Last Of Us
Tomb Raider
Sleeping Dogs
Assassin's Creed
Batman: Arkham City

Såna spel bör väl passa? Eller något så enkelt som Sims

Sims går fetbort.. Last of us tyckte hon såg kul ut, men det är väl bara till ps3?
Tomb raider ska provas..